ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تعجب توره و تماس با آرسن ونگر از مثبت شدن دوپینگ



 

 

 

تعجب توره و تماس با آرسن ونگر از مثبت شدن دوپینگ

 

باشگاه منچسترسیتی دیروز (جمعه) اعلام کرد توره به دلیل مثبت شدن نمونه آزمایش دوپینگ تا طی شدن مراحل قانونی حق شرکت در تمرین تیم را ندارد.

کلو توره پس از اطلاع از تصمیم سران باشگاه با آرسن ونگر تماس گرفت و از او مشورت خواست و همچنین به او گفت که هیچ گونه داروی غیرمجازی مصرف نکرده و نمی‌داند چرا آزمایش دوپینگ او مثبت اعلام شده است.

سرمربی آرسنال که هفت سال توره را در ترکیب تیمش داشت به او اطمینان داد که قرص‌های درمانی که او مصرف کرده باعث مثبت شدن آزمایش دوپینگ او شده و جای نگرانی نیست.

توره اکنون باید در انتظار آزمایش نمونه B باشد تا پس از قطعی شدن نتیجه آزمایش حکم نهایی درباره او صادر شود.

توره در دوره‌ای چند ماهه قرصی برای تنظیم وزن و رژیم غذایی مصرف می‌کرده اما نمی‌دانسته که این قرص در فهرست مواد غیرمجاز بوده و اکنون دوپینگ او مثبت اعلام شده است. درصورتی که آزمایش دوپینگ نمونه B توره هم مثبت اعلام شود می‌تواند او را تا بیش از دو سال از فوتبال محروم کند اما در صورتی که صحبت‌های آرسن ونگر درست باشد و آزمایش نمونه B این موضوع را تایید کند طبق قوانین محرومیتی بین 4 تا 9 ماه گریبانگیر هافبک منچسترسیتی خواهد شد.

آرسن ونگر درباره تماس کلو توره عنوان کرد: کلو با من تماس گرفت و به شدت از اینکه آزمایشش مثبت شده بود متعجب شده بود. او آدمی است که هرگز خودش را برای روبرو شدن با چنین مسئله‌ای آماده نکرده بود و مثبت شدن آزمایش دوپینگ او برایش شوک بزرگی بود. زمانی او می‌خواست که وزنش را کم کند و به همین دلیل از قرص‌هایی که همسرش برای کاهش وزن استفاده می‌کرد مصرف کرد.

ونگر ادامه داد: شخصیت و وضعیت روحی او در حال حاضر اصلا خوب نیست چرا که زمانی که آزمایش دوپینگ مثبت اعلام می‌شود فرد محروم شده و کسی هم به این کار ندارد که چرا و تحت چه شرایطی این عمل صورت گرفته است. آنها فقط فرد خاطی را جریمه می‌کنند. محرومیت احتمالی توره برای منچسترسیتی هم گران تمام خواهد شد. هر چند هنوز چیزی به طور رسمی اعلام نشده است.


ویدیو مرتبط :
درگیری مورینیو و آرسن ونگر!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

9 نمونه دوپینگ وزنه‌برداران مثبت شد



 

9 نمونه دوپینگ وزنه‌برداران مثبت شد

 

تقدیر از سرپرستی كه فدراسیونش دوپینگی داشت

9 نمونه دوپینگ وزنه‌برداران مثبت شد و 4 نمونه همچنان بی‌جواب

سخنگوی ستاد مبارزه با دوپینگ گفت: 9 نمونه دوپینگ وزنه‌برداران مثبت اعلام شد و 4 نمونه بی‌جواب نیز از این رشته وجود دارد.

به نقل از سایت سازمان تربیت‌بدنی، رامین طباطبایی با اشاره به حضور مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری در جلسه ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، گفت: در جلسه‌ای كه روز گذشته (دوشنبه) برگزار شد، حسین رضازاده و داراب ریاحی سرپرست و نایب‌رئیس فدراسیون حضور داشتند و ستاد از اقدامات این فدراسیون در جهت رفع مشكل دوپینگ در این رشته تشكر كرد.
سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) با اشاره به 50 نمونه‌ای كه به درخواست فدراسیون از ورزشكاران وزنه‌برداری گرفته شده است، ادامه داد: ستاد از 50 ورزشكار وزنه‌بردار آزمایش گرفت كه در پاسخ آزمایشگاه كلن 37 نمونه منفی اعلام شد و 9 نمونه هم مثبت كه البته 4 نمونه از این تعداد هنوز ارسال نشده است.
سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) با اشاره به روند صدور رای این ورزشكاران، تاكید كرد: براساس قانون، ستاد تا نهایی شدن این موضوع حق افشای نام ورزشكاران را ندارد.
طباطبایی افزود: ماموران ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) با حضور خود در تمرینات ورزشكاران نسبت به نمونه‌گیری به طور جدی اقدام خواهند كرد.