ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تاریخچه سومین دوره جام ملت‌ها/ فوتبال هندی درخشید!



تاریخچه سومین دوره جام ملت‌ها/ فوتبال هندی درخشید!

 

سومین دوره رقابت‌‎های جام ملت‌های آسیا در حالی در غیاب تیم ملی ایران برگزار شد که تیم هندوستان با کسب عنوان نایب قهرمانی این مسابقات ضمن کسب آخرین عنوان معتبرش در فوتبال آسیا، فوتبالدوستان قاره کهن را هم متحیر کرد.

سومین دوره جام ملت‌های آسیا آخرین دوره‌ای بود که با حضور 4 تیم برگزار می‌شد، ضمن اینکه تیم ملی ایران هم برای آخرین بار در مرحله نهایی این جام حضور نداشت. در مرحله مقدماتی غرب آسیا قرار بود تیم‌های ایران، هندوستان، پاکستان و برخی از تیم‌های دیدار کند اما به دلایل مسائل سیاسی و اختلاف شدید مسلمانان با اقدامات اسرائیلی‌ها در فلسطین، به غیر از هندوستان تمام این تیم‌ها از حضور در این مرحله از مسابقات صرف نظر کردند تا به این ترتیب هندوستان به عنوان نماینده این منطقه در مرحله نهایی جام سوم شرکت کند.

در منطقه آسیایی مرکزی چهار تیم هنگ کنگ، ویتنام جنوبی، مالزی و تایلند به مصاف هم رفتند که تیم هنگ کنگ پس از تساوی 3 بر 3 در بازی نخست برابر تایلند، با دو پیروزی 4 بر یک برابر ویتنام جنوبی و 4 بر صفر برابر مالزی با 5 امتیاز به عنوان تیم برتر این گروه راهی مرحله نهایی رقابت‌ها شد.

کره جنوبی هم به عنوان تیم برتر شرق آسیا جواز حضور در مرحله نهایی را بدست آورد تا چهار تیم هندوستان، هنک گنگ، کره جنوبی و اسرائیل میزبان مسابقات، برگزار کننده سومین دوره جام ملت‌های آسیا باشند.

مرحله نهایی:

سومین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از روز 26 می تا سوم ژوئن سال 1964 به میزبانی اشغالگران قدس برگزار شد که در نخستین بازی جام، میزبان با یک گل از سد هنک کنگ گذشت.

در روز 27 می هندوستان با پیروزی برابر کره‌‎جنوبی قهرمان دو دوره گذشته جام ملت‌های آسیا، مهمترین شگفتی این جام را رقم زد، گرچه دو روز بعد با 2 گل مغلوب میزبان شد و نتوانست شگفتی‌اش را کامل کند.

کره جنوبی در دومین دیدارش در این رقابت‌ها با یک گل از سد هنگ کنگ گذشت تا همچنان به قهرمانی در این مسابقات امیدوار باشد اما با توجه به پیروزی 3 بر یک هندوستان برابر هنک کنگ و شکست 2 بر یک این تیم برابر رژیم اشغالگر قدس در روز پایانی رقابت‌ها، حتی شانس کسب عنوان نایب قهرمانی را از دست داد.

در نهایت تیم اسرائیل با 6 امتیاز، هندوستان با 4 امتیاز، کره‌جنوبی با 2 امتیاز و هنک کنگ بدون امتیاز رده‌های اول تا چهارم را کسب کردند.


ویدیو مرتبط :
سومین گل رونالدو در جام ملت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عزل مدیران ارشد فدراسیون فوتبال پس از جام ملت ها!



عزل مدیران ارشد فدراسیون فوتبال پس از جام ملت ها!

 

اگرچه چند روزی از برگزاری انتخابات اتحادیه فوتبال گذشته، اما حواشی این انتخابات بحث برانگیز کماکان ادامه دارد؛ تا جایی که این بار مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد تبریز به بیان مطالبی پرداخت که خواندنش خالی از لطف نیست.

 

اهم صحبت های مهدی دادرس در ادامه می آید:

* انتخابات اتحادیه فوتبال در سلامت کامل برگزار نشد. من نمی گویم در شمارش آرا تقلب شده، اما روند برگزاری انتخابات به شکلی بود که باید سردار عزیز محمدی به ریاست می رسید.

* به خیلی از باشگاه اعلام نشده بود که مهدی دادرس هم کاندید است؛ تا جایی که آقای نواصرزاده که نماینده باشگاه فولاد خوزستان بود، در پایان انتخابات به من گفت: "اگر می دانستم کاندید شده اید، حتما به شما رای می دادم."

* خیلی از باشگاه هایی که در لیست نفرات خود مشکلی داشتند و عزیزمحمدی می توانست از آنها ایراد بگیرد، به رییس سازمان لیگ رای دادند تا او حداقل تا پایان این فصل کاری به آنها نداشته باشد!

* ریاست سازمان لیگ از آن دسته پست های مهم فوتبال ماست. عزیز محمدی در شرایطی که این پست را در اختیار دارد، نباید می آمد رییس اتحادیه فوتبال هم می شد که به نظرم سمت بسیار کوچکی در قیاس با ریاست سازمان لیگ است.

* من هم مثل برخی دیگر از اهالی فوتبال شنیده ام که اگر خدایی ناکرده در جام ملت های آسیا نتیجه نگیریم، تمام مسوولان فدراسیون فوتبال به گونه ای عزل می شوند که کار به دخالت فیفا کشیده نشود. بر همین اساس عزیز محمدی ریاست اتحادیه فوتبال را برعهده گرفت تا پس از جدایی از فدراسیون فوتبال باز هم یک سمت مهم داشته باشد.../برنا