ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تاثیرگذارترین بازیکنان فوتبال اسپانیا چه کسانی هستند؟



اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی,فوتبال اسپانیا

مهاجمان بارسلونا و ر‌ئال‌ ماد‌رید با گل‌هایی که به ثمر رساندند، تاثیرگذارترین بازیکنان فو‌تبا‌ل اسپانیا به حساب می‌آیند.

مهاجمان بارسلونا و ر‌ئال‌ ماد‌رید با گل‌هایی که به ثمر رساندند، تاثیرگذارترین بازیکنان فو‌تبا‌ل اسپانیا به حساب می‌آیند.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از آس، کریستیانو رونالدو و لوییس سوارس، تنها برترین گلزنان تیم‌های خود (ر‌ئال‌ ماد‌رید و بارسلونا) در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا نیستند بلکه آنها بیشتر از آن، تاثیرگذار بودند. بازیکن پرتغالی و اروگوئه‌ای تقریبا نیمی از پیروزی‌های تیم‌هایشان در این فصل را به ارمغان آوردند.

لوییس سوارس تا این جای فصل، 39 گل را در پنج ر‌قا‌بت (24 گل در لالیگا، پنج گل لیگ قهرمانان، پنج گل در کوپا دل ری، پنج گل در جا‌م جها‌نی باشگاه‌ها و یک گل در سوپر کاپ اروپا) به ثمر رسانده است. 34.2 درصد گل‌های آبی‌اناری‌ها توسط سوارس وارد دروازه حریفان شده است. اگر پاس‌های گل را نیز به این آمار اضافه کنیم، میانگین او به 48.2 درصد افزایش می یابد. او تاکنون 16 پاس گل (یازده لالیگا، سه لیگ قهرمانان، یک کوپا دل ری، یک سوپر کاپ اروپا ) داده است.

رونالدو نیز درصد مشابهی در مادرید دارد. بازیکن پرتغالی 32 گل را در دو ر‌قا‌بت به ثمر رسانده است. در لالیگا 21 گل و در لیگ قهرمانان اروپا یازده گل زده است. با این آمار، 34.7 درصد گل‌ها تیم توسط مهاجم پرتغالی به ثمر رسیده است. او 19 پاس گل (هشت در لالیگا و سه لیگ قهرمانان اروپا) داده است. با احتساب آن، درصد تاثیرگذاری‌اش تا 46.7 درصد افزایش می یابد.

 

اخبار ورزشی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
بازیکنان تیم ملی فوتبال اسپانیا در هواپیما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تأثیر خواب زیاد روی‌ عملکرد بازیکنان فوتبال



 

 

تأثیر خواب زیاد روی‌ بهبود عملکرد بازیکنان فوتبال

 

محققان کلینیک دانشگاه استنفورد دریافتند که خواب زیاد طی مدت طولانی عملکرد، چابکی و وضع روانی ورزشکاران را بهبود می بخشد.


به نقل از Science Daily، نتایج به دست آمده از تحقیقات نشان می‌دهد که زمان دویدن بازیکنان فوتبال پس از یک هفته خواب طولانی به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.


به گفته محققان مدت زمان خواب در برنامه روزانه یک ورزشکار نقش مهمی را ایفا می کند به علاوه، افزایش زمان خواب نیز ممکن است منجر به کاهش اثرات محرومیت از خواب شده و عملکرد آن ها را بهبود می‌بخشد.


محققان تحقیقات خود را روی ۷ بازیکن فوتبال دانشگاهی بین سنین ۱۸ تا ۲۲ سال با وضعیت های متفاوت تیمی انجام دادند.


در ابتدای ‌فصل، این بازیکنان همان روال ساعات خواب و بیداری برنامه زمان بندی خود را دنبال می کردند ولی پس از گذشت مدتی، ساعات خواب خود را به مدت ۷ تا ۸ هفته در طول فصل و به حداقل شبی ۱۰ ساعت خواب افزایش دادند.


محققان دریافتند که با افزایش ساعات خواب، ورزشکاران کم تر دچار بی خوابی و خستگی ناشی از آن شدند و تا پایان فصل، توان و قدرت آن ها افزایش یافت. این تحقیق روی بازیکنان ورزش های بسکتبال، شنا و گلف نیز انجام گرفت.


علی رغم برنامه ریزی هایی که روی بالا رفتن قوای ‌جسمانی ورزشکاران تمرکز دارد، دقت زیادی روی ساعات خواب آن ها صورت نمی گیرد و با در نظر گرفتن این نکته می توان عملکرد آن ها را به حداکثر رساند.... /  خبرگزاری ایسکانیوز