ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بیوگرافی وحید طالب‌لو + تصاویر وحید طالب‌لو



بیوگرافی وحید طالب‌لو,وحید طالب‌لو,تصاویر وحید طالب‌لو

بیوگرافی وحید طالب‌لو + تصاویر  وحید طالب‌لو

 

نام  :  وحید طالب‌لو
زادروز : ۵ خرداد ۱۳۶۱
زادگاه : تهران، ایران ایران
قد : ۱،۹۰ متر
پُست بازی : دروازه‌بان
تعدا خواهر برادر : یک خواهر
وضعیت تاهل : متاهل

وحید طالبلو در سال 1361 در تهران به دنیا آمد.وی از نوجوانی جذب رشته ورزشی پرطرفدار فوتبال شد و از آن زمان به خاطر قد بلندش به دروازبانی علاقمند شد.وحید فوتبالش را در سن 14 سالگی و از تیم فجر کرج آغاز کرد. کرج شاید زادگاه اصلی طالب لو نباشد، اما او بیشتر سالهای عمرش را در این شهر سپری کرده است. او خانواده و مخصوصاً پدرش را مشوق اصلی خود می داند. اگر امروز دروازه بان اول ایران است؛راه پدر را ادامه داده و چه زیباست وقتی طالب لوی بزرگ،بازی خوب پسرش را می بیند و لذت می برد.

وحید طالب لو در سالروز میلاد با سعادت نبی اکرم (ص) به سنت پیامبر اسلام پای سفره عقد نشست و به جرگه متاهلین پیوست.

 

بیوگرافی وحید طالب‌لو,وحید طالب‌لو,تصاویر وحید طالب‌لو

وحید طالب لو و همسرش

بیوگرافی وحید طالب‌لو,وحید طالب‌لو,تصاویر وحید طالب‌لو

 وحید طالب لو و همسرش

بیوگرافی وحید طالب‌لو,وحید طالب‌لو,تصاویر وحید طالب‌لو

حـرفه :
وحید فوتبالش را در سن 14 سالگی و از تیم فجر کرج آغاز کرد.
طالبلو فوتبال پایه خود را در تیم امید استقلال آغاز کرد و با درخشش در آن رده به تیم بزرگسالان منتقل شد و در فصل 82-83 در لیگ برتر مقابل سپاهان به میدان رفت.


وی با درخشش در دروازه تیم استقلال تهران در فصل ۸۴- ۸۵ یکی از عوامل قهرمانی این تیم در آن سال شمرده شد و اولین افتخار قهرمانی خود را کسب کرد.


او در فصل ۸۶-۸۷ و در مسابقات جام حذفی کشور در مسابقه استقلال-ذوب آهن از مرحله یک شانزدهم نهائی جام حذفی که به ضربات پنالتی کشیده شده بود
با مهار ۳ ضربه از ۴ ضربه پنالتی بازیکنان ذوب آهن، باعث صعود تیمش به مرحله بعدی شد.

 

او در مرحله بعدی این مسابقات و در مصاف استقلال با راه آهن نیز که با نتیجه مساوی ۲ بر ۲ به ضربات پنالتی کشیده شد، با مهار ۳ ضربه پنالتی باعث صعود استقلال به مرحله نیمه نهائی جام حذفی شد.

در مرحله نیمه نهائی نیز بازی تیمهای استقلال تهران و فولاد خوزستان پس از تساوی ۱-۱ در وقت قانونی و اضافی به ضربات پنالتی کشیده شد و باز هم وحید طالب لو با مهار ۲ پنالتی از بازیکنان فولاد خوزستان توانست باعث پیروزی تیم استقلال و رساندن این تیم به فینال این مسابقات شود


و در سال 90 پس از جدایی از استقلال تهـران به باشگاه شاهین بوشـهر پیوست.

 

در مورد خودت
عشق به فوتبال مرا به این کار کشاند. از همان کودکی عاشق دروازه بانی بودم. در کوچه پس کوچه ها و با توپ لاستیکی دنبال دروازه بانی بودم. همیشه دست و پایم زخمی بود. لباس سالم نداشتم و این مسئله ناراحتی زیادی برای من در خانواده ایجاد کرده بود. هر چند که پدرم مشوق من محسوب می شد و اصولاً او بود که مرا به این کار تشویق می کرد. دوست داشتم که روزی بزرگترین دروازه بان ایران باشم. اکنون در تیم بزرگی چون استقلال عضویت دارم. حضور در تیم ملی آرزوهای مرا تکمیل کرد. هر چند که هنوز در آغاز راه بزرگی هستم.

بیوگرافی وحید طالب‌لو,وحید طالب‌لو,تصاویر وحید طالب‌لو

 

وحید طالب لو، بهترین پنالتی‌گیر
او در فصل ۸۴-۸۵ لیگ برتر فوتبال ایران با مهار سه ضربه پنالتی در طول فصل به عنوان بهترین پنالتی گیر ایران معرفی شد.او در فصل ۸۵-۸۶ نیز با مهار ضربه پنالتی مهرزاد معدنچی در دیدار با پرسپولیس تهران بر محبوبیت خود نزد هواداران استقلال افزود.

بیوگرافی وحید طالب‌لو,وحید طالب‌لو,تصاویر وحید طالب‌لو

 عکس وحید طالب لو

او در فصل ۸۶-۸۷ و در مسابقات جام حذفی کشور در مسابقه استقلال-ذوب آهن از مرحله یک شانزدهم نهائی جام حذفی که به ضربات پنالتی کشیده شده بود،با مهار ۳ ضربه از ۴ ضربه پنالتی بازیکنان ذوب آهن، باعث صعود تیمش به مرحله بعدی شد.او در مرحله بعدی این مسابقات و در مصاف استقلال با راه آهن نیز که با نتیجه مساوی ۲ بر ۲ به ضربات پنالتی کشیده شد، با مهار ۳ ضربه پنالتی باعث صعود استقلال به مرحله نیمه نهائی جام حذفی شد.در مرحله نیمه نهائی نیز بازی تیم‌های استقلال تهران و فولاد خوزستان پس از تساوی ۱-۱ در وقت قانونی و اضافی به ضربات پنالتی کشیده شد و باز هم وحید طالب لو با مهار ۲ پنالتی از بازیکنان فولاد خوزستان توانست باعث پیروزی تیم استقلال و رساندن این تیم به فینال این مسابقات شود.

عابدزاده دوم
بسیاری از کارشناسان فوتبال پس از موفقیت دو ساله وحید طالب‌لو از سال ۸۴ تا سال ۸۶ در مسابقات داخلی و ملی فوتبال او را با احمدرضا عابدزاده اسطوره دروازه بانی فوتبال ایران مقایسه می‌کردند و او را عابدزاده دوم می‌نامیدند.

قهرمانی با استقلال تهران
او در فصل ۸۴-۸۵ با درخشش خود در دروازه تیم استقلال تهران یکی از عوامل قهرمانی این تیم در آن سال شمرده می‌شود. او در بازی سی‌ام استقلال تهران با برق شیراز که در حضور ۱۰۰ هزار هوادار استقلال تهران بر‌گزار شد و به برد ۴ بر ۱ استقلال تهران و هم چنین قهرمانی این تیم برای اولین بار در لیگ برتر فوتبال ایران منجر شد، با مهار ضربه پنالتی محسن پاک نیت در دقیقه ۸۳ بر محبوبیت خود نزد هواداران استقلال افزود و همچنین اسم خود را به عنوان یکی از بازیکنان تأثیر گذار بر این قهرمانی به ثبت رسانید.
لیگ برتر فوتبال ایران فصل ۸۶-۸۷

او که به عنوان یکی از برترین دروازه‌بانان ایران شناخته می‌شود در لیگ برتر فوتبال ایران فصل ۸۶-۸۷ دچار افت شدیدی شد که بسیاری از کارشناسان فوتبال علت این افت را عدم حضور رقیبی در حد وحید طالب‌لو در کنار او و همچنین عدم آرامش او می‌دانستند. لازم به ذکر است که اشکان نامداری دروازه بان سابق تیم صنایع اراک ذخیرهٔ وحید طالب لو در استقلال تهران بود.بسیاری از کارشناسان اشکان نامداری را نه تنها رقیب جدی برای وحید طالب لو نمی‌دانستند بلکه او را در حد تیم استقلال تهران نیز نمی‌دانستند.

 

بیوگرافی وحید طالب‌لو,وحید طالب‌لو,تصاویر وحید طالب‌لو

منبع - ویکی پدیا

 


ویدیو مرتبط :
وحید طالبلو - وحید طالب لو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وحید طالب لو: هرگز با رحمتی آشتی نمی کنم


شاید صحبت کردن و گپ و گفت با وحید طالب لو که زیاد هم اهل مصاحبه های پی در پی نیست در وهله اول کار سختی به نظر برسد اما...