ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بیوگرافی دیوید مویس مربی فوتبال



دیوید مویس,بیوگرافی دیوید مویس,عکس دیوید مویس

بیوگرافی دیوید مویس مربی فوتبال
دیوید ویلیام مویس متولد ۲۵ آوریل ۱۹۶۳ در برزدن٬ گلاسکو (اسکاتلند) است.دیوید مویس بازیکن سابق پست دفاع در فوتبال و مربی فوتبال است.
مویس به عنوان بازیکن در تیم‌های سلتیک٬ کمبریج یونایتد٬ بریستول سیتی٬ شروزبری تاون٬ دانفرم‌لاین اتلتیک٬ همیلتون آکادمیکال و پرستون نورث اند حضور داشته و به همراه سلتیک در فصل ۸۲-۱۹۸۱ به مقام قهرمانی در لیگ اسکاتلند دست یافته است.

 

دیوید مویس,بیوگرافی دیوید مویس,عکس دیوید مویس

 

دیوید مویس مربی‌گری را از ۱۲ ژانویه ۱۹۹۸ و از تیم پرستون نورث اند شروع کرد و تا ۱۵ مارس ۲۰۰۲ هدایت این تیم را در دست داشت.از ۱۵ مارس ۲۰۰۲  سرمربی‌گری تیم فوتبال اورتون را بر عهده گرفت و در سال ۲۰۰۵ به لیگ قهرمانان اروپا راه یافت. او همین تیم را هم در سال ۲۰۰۹ به فینال جام حذفی انگلستان رساند.


دیوید مویس سه بار (٬۲۰۰۳ ۲۰۰۵ و ۲۰۰۹) به عنوان مربی سال انجمن مربیان لیگ انگلستان انتخاب شده است و به همراه الکس فرگوسن به طور مشترک در رتبهٔ اول این جوایز قرار دارد.

 

دیوید مویس,بیوگرافی دیوید مویس,عکس دیوید مویس

 

دیوید مویس همچنین ۱۰ بار به عنوان مربی ماه لیگ برتر انگلستان نیز انتخاب شده است.و پس از الکس فرگوسن (بیش از ۲۶ سال حضور در منچستر یونایتد) و آرسن ونگر (بیش از ۱۶ سال حضور در آرسنال)٬ با بیش از ۱۱ سال حضور در اورتون٬ به عنوان نفر سوم رکورد طولانی‌ترین مدت مربیگری تیمی در فوتبال باشگاهی انگلیس را نیز دارد.

 

دیوید مویس,بیوگرافی دیوید مویس,عکس دیوید مویس

 

وی در ژانویهٔ ۲۰۱۲ بعد از الکس فرگوسن٬ آرسن ونگر و هری ردنپ به چهارمین مربی تبدیل شد که به رکورد ۱۵۰ برد در لیگ برتر انگلستان رسیده است.
دیوید مویس  ۹ مه ۲۰۱۳ با یک قرارداد شش ساله به عنوان جانشین سر الکس فرگوسن سرمربی منچستر یونایتد شد.

منبع:hamshahrionline.ir


ویدیو مرتبط :
حمایت مربی سابق پرسپولیس از دیوید مویس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیوگرافی فابیو کاپلو مربی فوتبال



فابیو کاپلو,زندگینامه فابیو کاپلو,بیوگرافی فابیو کاپلو,زندگی نامه فابیو کاپلو

زندگینامه فابیو کاپلو
فابیو کاپلو در 18 ژوئن سال 1946 در سن کانزیان دیسونزو ایتالیا به دنیا آمد.
کاپلو در دهه 1970، هنگامی که بازیکن بود در باشگاه یوونتوس تورین و نیز تیم ملی ایتالیا بازی می‌کرد. وی در آن زمان در ایتالیا، بیش از هرچیز به خاطر گلی که به تیم ملی انگلیس زده، و ایتالیا را به اولین پیروزی در ورزشگاه ویمبلی لندن رسانده بود، شهرت پیدا کرده بود.
او در مجموع 32 بار پیراهن تیم ملی فوتبال ایتالیا را به تن کرد و هشت گل نیز برای این تیم زد. وی در جام جهانی 1974 در آلمان نیز حضور داشت که ایتالیا در دور مقدماتی با شکست 1 بر 2 در مقابل لهستان، از دور رقابت‌ها کنار رفت.
در آن جام، کاپلو در هر سه بازی تیمش حاضر بود و در مقابل لهستان، تک گل ایتالیا را در دقیقه 85 به ثمر رساند.

فابیو کاپلو,زندگینامه فابیو کاپلو,بیوگرافی فابیو کاپلو,زندگی نامه فابیو کاپلو

دوران مربیگری
درطول پنج سال مربیگری در آ. ث. میلان، روسونری‌ها را در سال 1994 با یک پیروزی 4 بر 0 در فینال در مقابل بارسلونا، به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و چهارمین قهرمانی این تیم رساند.
پس از یک فصل حضور در رئال مادرید که در سال 1997 منجر ب قهرمانی این تیم در فوتبال باشگاهی اسپانیا شد،‌ برای یک فصل دیگر به میلان بازگشت.
از سال 1999 سرمربی آ. اس. رم شد و این تیم را در سال 2001 به قهرمانی سری A ایتالیا رساند. از سال 2004 در یوونتوس تورین، جانشین مارچلو لیپی شد و دو قهرمانی با این تیم به دست آورد.
از 4 جولای 2004 به طور یک‌طرفه قرارداد خود با یوونتوس را فسخ کرد و دوباره سرمربی رئال مادرید شد و در 6 جولای 2006 قرادادی سه ساله با این تیم به امضاء رسانید.

فابیو کاپلو,زندگینامه فابیو کاپلو,بیوگرافی فابیو کاپلو,زندگی نامه فابیو کاپلو

در آنجا هم توانست در همان فصل جشن قهرمانی بگیرد و برای مادریدی‌ها تبدیل به یک اسطوره شود. اما وی در تاریخ 28 ژوئن 2007، علی‌رغم کسب عناوین قهرمانی، از تیم رئال اخراج شد.
علت این امر نیز انتقادات شدیدی بود که به سیاست‌های تیمی و سیستم دفاعی بازی‌ تیمش می‌شد. در این جریان، رئال مادرید مجبور شد مبلغی بالغ بر 2/6 میلیون یورو برای تسویه حساب به وی بپردازد.
کاپلو یک بار گفت که قصد دارد برای چند سال پایانی دوران فعالیتش، هدایت یک تیم ملی بزرگ را به عهده بگیرد. وی در 14 دسامبر سال 2007 به این هدف رسید.در این روز، فدراسیون فوتبال انگلیس وی را به جای استیو مک‌لارن که اخراج شده بود، به عنوان سرمربی تیم ملی این کشور به خدمت گرفت.
موفقیت‌ها
به عنوان بازیکن
- قهرمانی لیگ ایتالیا: 1972، 1973، 1975، 1979
- قهرمانی جام حذفی ایتالیا: 1969، 1977
به عنوان مربی
-قهرمانی لیگ ایتالیا: 1992، 1993، 1994، 1996، 2001، 2005، 2006
-قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا: 1994
-قهرمانی در سوپرجام اروپا: 1994
-قهرمانی در سوپرجام ایتالیا: 1992، 1993، 1994، 2001
-قهرمانی در لیگ اسپانیا: 1997، 2007

منبع:hamshahrionline.ir