ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره اتفاقات اخیر / در مورد کریمی سوال نپرسید؛ جواب نمی‌دهیم



بیانیه باشگاه پرسپولیس, باشگاه پرسپولیس

بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره اتفاقات اخیر / در مورد کریمی سوال نپرسید؛ جواب نمی‌دهیم

باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس با توجه به اتفاقات اخیر درباره علی کریمی با صدور اطلاعیه‌ای ضمن ارائه برخی توضیحات به منظور روشن شدن افکار عمومی به ویژه هواداران، تاکید کرد که تیم فوتبال پرسپولیس برای جبران ناکامی‌های چند سال اخیر و سربلندی هواداران نیاز به آرامش دارد و هواداران پرسپولیس نیز قطعا بدون توجه به حواشی بوجود آمده ضمن حفظ علاقه‌مندی خود به علی کریمی و دیگر بازیکنان محبوب پرسپولیس به فکر حمایت مطلق از تیم پرسپولیس خواهند بود.

در اطلاعیه باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس آمده است:

1-     روز جمعه و در حاشیه افتتاحیه رستوران‌های زنجیره‌ای پرسپولیس، اظهارنظری از طرف محمد رویانیان درباره علی کریمی منتشر شد که با واکنش این بازیکن همراه بود. در حالی که مدیر عامل باشگاه پرسپولیس تاکید دارد هرگز درباره کریمی چنین اظهاراتی را به زبان نیاورده است. محمد رویانیان بلافاصله اظهارات منتسب به خودش درباره کریمی را تکذیب کرد که همین موضوع نشان می‌دهد وی هرگز قصد توهین و بی‌احترامی به کریمی را نداشته است.

2-     علی کریمی پس از انتشار این اظهارات با صدور دو پیام کوتاه واکنش نشان داد. کاش علی کریمی پس از بررسی کامل و اطمینان از صحت و سقم نقل قول‌های منتشر شده واکنش نشان می‌داد.

چرا که مدیر عامل پرسپولیس به صراحت و به تاکید فراوان اظهارات منتسب به خودش را تکذیب کرده و حتی اعلام کرده بود هیچ حرفی درباره کریمی نزده و نخواهد زد. کمااینکه در همین مراسم به سوالات متعدد خبرنگاران پاسخ داد اما درباره علی کریمی کلامی حرف نزد و به رغم واکنش تند کریمی نیز در مقام پاسخگویی برنیامد و به منظور حفظ آرامش پرسپولیس سکوت اختیار کرد.

3-     باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس برغم مشکلات بوجود آمده در طی دو فصل اخیر هرگز قصد بی‌احترامی به کریمی و حرمت شکنی ندارد اما متاسفانه برخی با اهداف از پیش تعیین شده و شاید هم از سر ناآگاهی از چند روز پیش با طرح این موضوع که رویانیان قصد افشاگری درباره کریمی را دارد، سعی در شایعه پراکنی و ایجاد فضای پر حاشیه برای پرسپولیس، مدیریت باشگاه و دامن زدن به ماجرای کریمی را داشتند.

به نظر می‌رسد که این موضوع همچنان از سوی برخی که اهداف خاصی را در این زمینه پیگیری می‌کنند به شیوه‌های دیگری ادامه داشته باشد. بنابر این ضرورت دارد هواداران پرسپولیس ضمن آگاهی از این جریان‌سازی‌ها و شایعه پراکنی‌ها اطمینان داشته باشند باشگاه پرسپولیس هرگز به دنبال تخریب علی کریمی نبوده و نیست اما برخی تلاش می‌کنند کریمی را رودرروی پرسپولیس و باشگاه قرار دهند که ضرورت دارد همه مسوولان باشگاه نیز با حساسیت و دقت بیشتری در این باره عمل نمایند.

آنهایی که به دنبال این جریان‌سازی‌ها هستند نه دوستدار کریمی بوده و نه خواهان موفقیت پرسپولیس هستند بلکه اهداف دیگری را تعقیب می‌کنند که نیازی به توضیح بیشتر در این باره نیست.

4-     برخی می‌خواهند و تلاش می‌کنند که در فصل پیش رو از نام «علی کریمی» و با توجه به محبوبیت این بازیکن نزد هواداران به عنوان وسیله‌ای برای برهم ریختن تیم پرسپولیس و ایجاد حواشی غیر قابل مهار استفاده کنند. در چنین فضایی که قابل پیش بینی بوده و کاملا ملموس نیز می‌باشد ضرورت دارد که همه اعضای خانواده بزرگ پرسپولیس هوشیارانه‌تر با مسائل برخورد کنند. در همین راستا مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در مقام پاسخگویی به اظهارات علی کریمی برنیامد تا این ماجرا هر روز ابعاد تازه‌تری پیدا نکند.

5-     مدیریت باشگاه پرسپولیس ضمن تاکید به تمامی مسوولان باشگاه مبنی بر خودداری از اظهار نظر درباره کریمی بار دیگر اعلام می‌نماید که نه تنها در گفتگو با رسانه‌ها به هیچ سوالی درباره کریمی پاسخ نخواهد داد بلکه به منظور جلوگیری از بروز سوء تفاهمات، سوء تعبیرها و شایعات از این پس در مواجهه با هواداران پرسپولیس در ورزشگاه‌ها و مراسم‌ها نیز پاسخگوی هیچ سوالی درباره کریمی نخواهد بود.

6-     از خبرنگاران محترم نیز درخواست می‌شود از این پس در مواجهه با مدیر عامل یا سایر مسوولان باشگاه پرسپولیس هیچ سوالی درباره علی کریمی مطرح نکنند چرا که مدیر عامل باشگاه به طور جدی تصمیم گرفته تحت هیچ شرایطی در این باره به هیچ سوالی پاسخ ندهد و اگر ضرورتی ایجاب کند این پاسخگویی از طریق سایت رسمی باشگاه پرسپولیس و با صدور اطلاعیه یا پیام انجام خواهد شد.

7-     با توجه به انتشار اخبار کذبی مبنی بر «افشاگری مدیر عامل پرسپولیس درباره علی کریمی» یا «رویانیان ناگفته‌ها را درباره کریمی می‌گوید» تاکید می‌کنیم؛ زحمات علی کریمی در فوتبال ایران و پرسپولیس قابل انکار نیست و اتفاقاتی که در دو فصل اخیر رخ داده یک موضوع کاملا درون خانوادگی است. کمااینکه درباره افراد زیاد دیگری نیز مسائل مثبت و منفی بسیاری بین مدیریت باشگاه و سرمربی با بازیکن رخ می‌دهد.

این اتفاقی است که مختص پرسپولیس و کریمی نیست بلکه در همه باشگاه‌ها وجود دارد اما هرگز دلیل بر آن نمی‌شود که این مسائل درون خانوادگی رسانه‌ای شود و انتشار چنین شایعاتی کاملا کذب و بعضا هدفمند بوده و باشگاه هرگز به دنبال بیان مطالبی درباره علی کریمی نبوده و نیست.

8-     باشگاه پرسپولیس در شرایطی که علی کریمی چند روز پیش برای پرسپولیس و دایی آرزوی موفقیت کرده و حتی از هواداران درخواست کرده بود که صرفا به حمایت از تیم محبوب خود بپردازند، از این بازیکن باتجربه انتظار ندارد که به رغم تکذیب اظهارات منتسب به مدیر عامل باشگاه پرسپولیس شاهد چنین واکنش‌هایی باشیم.

واکنش‌هایی که نه تنها به نفع کریمی نخواهد بود بلکه فضایی را به وجود می‌آورد که در نهایت پرسپولیس متضرر خواهد شد و قطعا علی کریمی که به پرسپولیس علاقه‌مند است راضی به این مسائل و اتفاقات نخواهد بود.

باشگاه پرسپولیس ضمن احترام به علی کریمی برای این بازیکن آرزوی موفقیت کرده و از هواداران پرسپولیس نیز می‌خواهد با درک شرایط و هوشیاری لازم ضمن حفظ علاقه‌مندی خود به علی کریمی و دیگر بازیکنان محبوب، از حالا به فکر حمایت مطلق از تیم محبوب پرسپولیس بوده و طوری عمل نمایند که تیم فوتبال پرسپولیس در نهایت آرامش و به دور از حواشی بتواند در فضای مناسب برای جبران ناکامی‌ها و قهرمانی به مصاف حریفان برود.

به طور حتم هواداران پرسپولیس به خاطر دارند که در این سال‌ها پرسپولیس تا چه اندازه در سایه اتفاقات گوناگون مظلوم واقع شده و این تیم پرطرفدار بواسطه برخی مسائل حاشیه‌ای تا چه حد متضرر شده است./خبرآنلاین

 

 

 


ویدیو مرتبط :
چگونه به سوال های بچه ها جواب دهیم ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیانیه باشگاه نفت تهران در خصوص اتفاقات اخیر داوری



اخبار,اخبار ورزشی,اشتباهات داوری در باشگاه نفت تهران


اخبارر ورزشی - بیانیه باشگاه نفت تهران در خصوص اتفاقات اخیر داوری

باشگاه نفت تهران با اشاره به اشتباهات داوری که علیه این تیم در هفته‌های اخیر رخ داده بیانیه‌ای منتشر کرده است.

به گزارش  مهر، در پی اشتباهات داوری در هفته‌های اخیر باشگاه نفت تهران ببانیه‌ای صادر کرد. متن این بیانیه که روی سایت این باشگاه قرار گرفته به شرح زیر است:

اشتباهات داوری جزئی از فوتبال و زیبایی‌های آن است. این جمله تکراری و البته کلیشه‌ای را بارها و بارها شنیده‌ایم و به آن اعتقاد راسخ داریم اما روال طبیعی امر چنین است که هر تیمی از برخی اشتباهات سهوی داوران متضرر شود

 

و از برخی دیگر منتفع. حتی ممکن است بروز چنین اشتباهاتی به دفعات در نتیجه دیدارهای هر تیمی تاثیر مستقیم نیز داشته باشد اما آیا این بدان معنی است که سرنوشت یک تیم، زحمات چند ماهه مجموع عوامل یک باشگاه، سرمایه گذاری‌ها و ... همه و همه تحت تاثیر اشتباهات داوری، ناکام بمانند؟!

هرگز قصد ایراد تهمت و افترا به شخصیت پاک جامعه داوری کشورمان نداریم چرا که ایراد اتهاماتِ بعضاً بی‌پایه و اساس رایج در فوتبال امروز کشورمان، با ماهیت اخلاق مداری موسسه فرهنگی ورزشی نفت تهران و باورها و ارزش‌های این باشگاه در تضاد کامل است اما اتفاقات روی داده در بسیاری از دیدارهای این تیم، شائبه‌هایی را در اذهان تداعی می‌کند که بسیار آزاردهنده و هضم ناشدنی است. شائبه‌هایی که متاسفانه روز به روز پر رنگ‌تر شده و رنگ واقعیتی مطلق به خود می‌گیرند.

این که جامعه شریف داوران کشورمان این روزها هدف آماج انواع فشارهاست را می‌پذیریم اما راه حل انتخاب شده برای رهایی از این فشارها را نه! آیا برای رهایی از این فشارها باید تیم‌های کم هوادار و بی‌حاشیه را قربانی کرد؟! آیا برای اثبات پاکی داوران، باید از تیم‌های قانون مدار که همواره با همه ارکان فوتبال کشورمان در تعامل هستند مایه گذاشت؟! آیا باید به سراغ تیم‌هایی رفت که سرمربیانی محجوب داشته و برای هر موضوعی جنجال آفرینی نمی‌کنند؟! به راستی راه حل مناسب این است؟!

چندی است که قضاوت‌های داوران در بازی‌های نفت تهران سمت و سوی این چنینی به خود گرفته و متاسفانه این ناداوری‌ها روز به روز دامنه دارتر می‌شوند. نظرات کارشناسان محترم داوری پس از هر یک از بازی‌های نفت تهران موید این ادعاست.

 

شاه بیت این شعر غم بار نیز وقایع اتفاق افتاده در بازی روز جمعه مقابل پرسپولیس است. گل سالم تیم نفت از سوی کمک داور بازی به اشتباه مردود اعلام شده و از سوی داور مسابقه نیز تایید می‌شود.

اشتباهی که حتی از سوی ریاست محترم دپارتمان داوری نیز پذیرفته شده و رسانه‌ای می‌شود. ضربه مهلک محسن مسلمان، هافبک تیم حریف بر بدن احمد آل‌نعمه مدافع نفت تهران که به اذعان بسیاری از کارشناسان داوری مستحق جریمه با کارت قرمز مستقیم بوده، از سوی تیم داوری نادیده گرفته می‌شود و...

آیا همچنان می‌توان با خیالی آسوده به تماشای ورزش زیبای فوتبال نشست و با اعتقاد راسخ گفت که اشتباه داوری جزئی از فوتبال است؟! اگر حتی یکی از اشتباهات برشمرده شده اتفاق نمی‌افتاد، جدول رده‌بندی لیگ اکنون چه تفاوت‌هایی با وضعیت فعلی داشت؟!

موسسه فرهنگی ورزشی نفت تهران بار دیگر ضمن صحه گذاردن بر پاکی قشر زحمتکش داوری، از دپارتمان محترم داوری، تمامی مسئولان فدراسیون و کمیته داوران استدعا دارد برای اثبات حقانیت و سلامت کار خود، شیوه‌ای مقبول‌تر برگزینند. شیوه‌ای که بتوان سلامت را با سلامت اثبات کرد و به همه تیم‌ها، با دیدی یکسان نگریست. انشاءالله...

اخبار ورزشی - مهر