ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

به دلیل ناآرامی‌های سیاسی اخیر رقابتهای فوتبال در مصر تعطیل شد



 

 

 

به دلیل ناآرامی‌های سیاسی اخیر رقابتهای فوتبال در مصر تعطیل شد

 

ناآرامی‌ها در مصر باعث شد تا رقابتهای فوتبال در این کشور همچنان با وقفه روبرو باشد.

ناآرامی‌ها در مصر و تظاهرات مردم علیه دولت حسنی مبارک باعث شده است تا برگزاری رقابتهای فوتبال در این کشور به تاخیر بیفتد.

فدراسیون فوتبال مصر اعلام کرد، تمامی رقابتها در چهار لیگ حرفه‌ای این کشور لغو شده‌اند. در بخشی از بیانیه این فدراسیون آمده است: امیدواریم به زودی به ثبات برگردیم.

دوشنبه گذشته تیم ملی آمریکا از سفر به مصر برای انجام دیدار دوستانه با تیم ملی فوتبال این کشور سرباز زد.

همچنین دیدارتیمهای الزمالک مصر و اولینزی از کنیا از رقابتهای لیگ قهرمانان قاره آفریقا که قرار است 13 فوریه برگزار شود در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.


ویدیو مرتبط :
درباره حوادث اخیر مصر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد مهدوی‌كیا از موضع‌گیری‌های اخیر: با این استدلال انگلیس هم باید فوتبال را تعطیل كند!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

کمك‌های كوچك ما در آذربایجان به نتیجه بزرگی ختم می‌شود

انتقاد مهدوی‌كیا از موضع‌گیری‌های اخیر: با این استدلال انگلیس هم باید فوتبال را تعطیل كند!

مهدی مهدوی‌كیا با انتقاد از مقایسه فوتبال با سایر رشته‌ها در ایران می‌گوید اگر این حرفها درست باشد، انگلیسی‌ها هم به دلیل موفقیت دوچرخه‌سواران‌شان، باید فوتبال خود را تعطیل كنند!

كاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگو باایسنا، درباره شرایط این تیم در تعطیلی‌های لیگ نتایج نه چندان خوب چهار هفته‌ ابتدایی لیگ و افتخار آفرینی ورزشكاران ایران در المپیك صحبت كرد.

* این روزها جامعه ایران درگیر یك اتفاق تلخ است. اما به نظر می‌رسد جامعه ورزش این بار جلوتر از سایر اقشار برای كمك به زلزله زدگان پیشقدم شده است.

ـ واقعا خبر تلخی بود كه همه ما آن را شنیدیم. مطمئنا هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین كسانی باشند كه در این زلزله از دست رفته‌اند و فكر می‌كنم كاری كه جامعه ورزش مقابل این اتفاقات انجام می‌دهد، كار بزرگی نیست. تنها باید برای بازماندگان طلب صبر كنیم.

* سال گذشته و در فوتبال پر سر و صدای ایران شما اعلام كردید كه می‌خواهید با بخشی از درآمدتان كه حاصل حضور 11 ساله در فوتبال آلمان بود، یك بنیاد خیریه برای كودكان سرطانی احداث كنید، اما این خبر در لابه لای اخبار زرد فوتبال ایران دیده نشد. شب گذشته رویانیان اعلام كرد كه قصد دارید كه بخشی از قرارداد امسال‌تان را به زلزله زدگان آذربایجان شرقی اختصاص دهید.

ـ اصلا این كار بزرگی نیست. حادثه‌ای است كه اتفاق افتاده و همه ما احساس می‌‌كنیم كه هموطنانمان به كمك نیاز دارند. اگر هر كدام از ما كار كوچكی انجام دهیم، در نهایت این كارهای كوچك نتیجه‌ بزرگ خواهد داشت و این در واقع تنها كاری بود كه از دست من به عنوان یك ایرانی بر می‌آمد.

* شرایط پرسپولیس پس از پیروزی در دو بازی تداركاتی مقابل نیروی زمینی و برق شیراز چگونه است؟

ـ اگر بازیكنان ملی‌پوش ما در این تعطیلی كنار ما بودند، بیشتر به نفع ما بود، چرا كه هماهنگی بیشتری برای تیم حاصل می‌شد و مربی هم شناخت بهتری پیدا می‌كرد، اما در كل تا اینجا بد نبوده. ما تمرین‌های منظمی را انجام دادیم و دو بازی تداركاتی هم داشتیم كه فكر می‌كنم به آمادگی تیم ما كمك كند. امیدوارم ملی‌پوشان هم سالم برگردند و بتوانیم در بازی‌های آینده نتایج قابل قبولی بگیریم.

* فكر می‌كنید علت نتیجه‌ نگرفتن پرسپولیس در سه هفته‌ اخیر لیگ چه بوده است؟

ـ دلایل مختلفی داشت. مربی ما دیر به تیم اضافه شد و شناخت كافی از بازیكنان نداشت. همچنین بازیكنان جدیدی در این فصل به ما اضافه شده بودند كه برای هماهنگی احتیاج به زمان داشتند. طبیعی بود كه ما در اوایل فصل دیر هماهنگ شویم، اما دیگر خیلی بد شد و در سه بازی پشت سر هم در ورزشگاه آزادی فقط یك امتیاز گرفتیم. نمی‌شود توجیه كرد. ما بد نتیجه‌ گرفته‌ایم، اما فكر می‌كنم شرایطمان در آینده خیلی بهتر خواهد شد.

* چرا بازیكنان فرصت طلبی مثل كریم انصاری فرد و محمد قاضی كه در تیم‌های خودشان ساده‌ترین توپ‌ها را گل می‌كردند در پرسپولیس نمی‌توانند موقعیت‌های مشابه را گل كنند؟

ـ به هر حال تیم پرسپولیس است و شرایط این تیم با سایر تیم‌ها فرق می‌كند. استرس روی بازیكنان زیاد است، اما هر چه جلوتر می‌رویم این مسایل هم رفع خواهد شد.

* مانوئل ژوزه گفته بود بازیكنان پرسپولیس از باخت می‌ترسند و تیم به روانشناس احتیاج دارد.

ـ از باخت نمی‌ترسیم. ما در ورزشگاه آزادی محكومیم كه بازی‌هایمان را ببریم. هواداران هم ما را حمایت می‌كنند، اما وقتی تیم‌های حریف بسته بازی می‌كنند، تیم ما از نظر فكری خسته می‌شود و حریف روی ضدحمله خطرناك می‌شود كه این كار ما را سخت می‌كند.

* این صحبت شما بدین معنی است كه پرسپولیس خارج از خانه با آرامش خاطر بیشتری بازی می‌كند؟

ـ اگر حریفان ما بازتر بازی كنند و جلوتر باشند پرسپولیس هم خیلی راحت‌تر كارش را دنبال می‌كند.

* پیش از آغاز فصل با بازیكنان بزرگی كه پرسپولیس گرفته بود همه انتظارات زیادی از این تیم داشتند.

ـ پرسپولیس همیشه همین شرایط را داشته است، یادم می‌آید كه یك فصل 13 ـ 14 امتیاز از بهمن عقب‌تر بودیم، اما در نهایت این پرسپولیس بود كه یك هفته‌ مانده به پایان مسابقات قهرمان شد. باید این سختی‌ها را پشت سر بگذاریم و هر چه جلوتر برویم، بهتر خواهیم شد. اكنون تازه سه هفته از شروع لیگ گذشته و هنوز چهره مدعیان مشخص نشده است. بارها شده كه تیمهای صدرنشین هفته‌های اول در پایان لیگ برای ماندن تلاش می‌كنند و من امیدوارم كه از بازی این هفته روزهای خوب پرسپولیس هم از راه برسد.

* كسب مدال‌های خوشرنگ از سوی ورزشكاران در بازی‌های المپیك همه را خوشحال كرد، اما از سوی دیگر باز هم انتقادها به پول‌هایی كه در فوتبال ردوبدل می‌شود زیاد شد.

ـ واقعا گرفتن مدال‌های المپیك افتخار بزرگی برای ایران بود. به شخصه خود من همراه با خانواده‌ام تا پاسی از شب می‌نشستم و بازی‌ها را نگاه می‌كردم. حتی خیلی داد و فریاد كردیم و وقتی تلویزیون شادی خانواده‌هایشان را نشان می‌داد با آنها اشك ریختیم. اما اصلا جالب نیست كه هر اتفاقی كه می‌افتد ورزش‌های دیگر را با فوتبال مقایسه می‌كنند. در دنیا هم روال این است كه بازیكنان فوتبال پول بیشتری می‌گیرند و این یك موضوع طبیعی است. در همین كشور خودمان اگر روزنامه‌‌‌ها هر روز از فوتبال چیزی ننویسند، فكر نمی‌كنم كه كسی آنها را بخرد.

اگر هر شب تلویزیون فوتبال نشان دهد مردم باز هم نگاه می‌كنند. چه فوتبال ایران باشد و چه فوتبال لیگ‌هایی مثل اسپانیا، ایتالیا و انگلیس. برنامه «90» هم كه پر بیننده‌ترین برنامه تلویزیون است، روی فوتبال بحث می‌كند. در حالی كه به نظر من اگر هر شب فینال دوی 100 متر یا پرتاب چكش یا كشتی را از تلویزیون پخش كنند، بعد از دو، سه شب مردم خسته می‌شوند، اما اگر هر شب فوتبال پخش شود، مردم باز هم نگاه می‌كنند. چرا كه فوتبال هیجان خاص خود را دارد و ورزش دیگری است. متاسفانه هر كس در هر رشته ای مدال می‌آورد برخی می‌گویند چرا فوتبال این طوری شد.

واقعا اگر همه فكر می‌كنند كه پول فوتبال زیاد است یا كسی در فوتبال پول مفت می‌گیرد، ورزش‌های دیگر را رها كنند و به فوتبال بیایند! شما ببینید شاید در ایران اصلا مردم ندانند كه ورزش بیس‌بال چگونه است و چه قوانینی دارد. اما در لیگ آمریكا بازی‌های بیس بال 80 هزار نفر تماشاگر دارد و فقط 500 میلیون دلار رقم جابجایی بازیكنان است. همین طور در كشورهای دیگر ممكن است اصلا ندانند كه كشتی چه چیزی است، اما این ورزش در ایران برای همه محبوب و شناخته شده است. هر كشوری با توجه به ورزش و توانایی‌های خود پول در می‌آورد، اما فوتبال با همه ورزش‌ها فرق می‌كند. همین كه میلیاردها نفر جام جهانی فوتبال را می‌بینند نشان‌دهنده علاقه زیاد مردم به این رشته و تفاوتش با سایر رشته‌هاست.

* به نظر می‌رسد شما خیلی از انتقادهایی كه مطرح شده ناراحت هستید؟

ـ به نظر من رفتارهایی كه صورت می‌گیرد درست نیست. برایتان مثالی از انگلیس می‌آورم. فوتبال ملی انگلیس سال‌هاست به هیچ موفقیتی در اروپا و جهان دست نیافته ولی در المپیك اخیر در رشته دوچرخه‌سواری بیشتر مدال‌ها به ورزشكاران انگلیسی رسید.

بنابراین اگر قرار است آنها همین رفتاری كه در ایران با فوتبال می‌كنند را انجام دهند، باید بگویند فوتبال انگلیس را تعطیل كنید و در دوچرخه‌سواری سرمایه‌گذاری كنید! در حالی كه هیچ وقت چنین اتفاقی در دنیا نمی افتد. به نظر من فوتبال با هیچ رشته ای در دنیا قابل قیاس نیست. وقتی مهم‌ترین چهره المپیك یعنی یوسین بولت آرزو می‌كند در تمرینات منچستر یونایتد حضور پیدا كند، این نشان می‌دهد كه چقدر فوتبال بزرگ است.

قصدم مقایسه نیست، اما اگر مسابقات كشتی را در تهران برگزار كنند، نهایتا 10 هزار نفر بازی‌ها را نگاه می‌كنند و مردم در نهایت اگر تیم ایران قهرمان شود یك روز خوشحالی می‌كنند، اما شما می‌دانید كه موفقیت‌های فوتبال چه موجی از شادی را در جامعه فوتبال ایجاد می‌كند. واقعا نمی‌دانم چرا چنین بحث‌هایی صورت می‌گیرد. من مخالف این نیستم كه در رشته‌های مدال آور سرمایه‌گذاری انجام شود، اما این كه چرا تا به حال این سرمایه‌گذاری انجام نشده و كم است به جامعه فوتبال چه ارتباطی دارد؟ ورزش، وزارتخانه دارد و وزیر و اگر قرار است سیاستگذاری انجام شود و در رشته‌های مدال آور سرمایه‌گذاری انجام گیرد، آنها باید این كار را انجام دهند. ما نباید برای این كه در رشته‌های دیگر سرمایه‌گذاری نمی‌شود، مدام بر سر فوتبال بزنیم./ایسنا