ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بلاتر: رویای ماندلا به حقیقت پیوست



 

 

بلاتر: رویای ماندلا به حقیقت پیوست

 

نمره 9 به آفریقای جنوبی

بلاتر: رویای ماندلا به حقیقت پیوست

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) گفت: با برگزاری مسابقات جام ‌جهانی در آفریقای‌جنوبی رویای نلسون ماندلا به واقعیت پیوست.

به نقل از سایت فیفا، سپ بلاتر در كنفرانس مطبوعاتی كه روز گذشته در هتل سانتون‌‌كاونشر شهر ژوهانسبورگ با حضور نمایندگان رسانه‌ها و نیز مقامات مسئول در امر برگزاری مسابقات جام‌جهانی برگزار شد، اظهار داشت: خیلی خوشحالیم كه با برگزاری پیكارهای جام‌جهانی اسباب رضایت جامعه جهانی فوتبال را فراهم كردیم و از طرفی باعث به حقیقت پیوستن رویای دیرینه نلسون ماندلا، ‌رهبر بزرگ آفریقای‌جنوبی شدیم.

وی افزود: اكنون كه 64 بازی از این پیكارها انجام گرفت و پرونده مسابقات بسته شد، لازم می دانم مراتب تشكر و قدردانی خودم را از آفریقای‌جنوبی، شهروندانش و نیز دولت این كشور ابراز كنم. بیش از همه از دولت آفریقای‌جنوبی جهت همكاری صمیمانه برای تحقق اهداف و آرزوی اهداف ورزشی تشكر می كنم. همینطور از شخصیت‌های همچون ایروین كازا و دنی جوردن، همچنین كارگران، ماموران امنیتی، داوطلبین راهنمایی و نیروهای مربوط به اورژانس‌های پزشكی تشكر و قدردانی كنم. به عنوان مقام ارشد فیفا تشكر ویژه‌ای نیز از كل آفریقا دارم. این قاره ثابت كرد قادر به برگزاری عالی‌ترین رویداد فوتبال جهان است.

بلاتر در مورد سطح مسابقات تصریح كرد: به عنوان تماشاگر و هوادار تصور می كنم شاهد بازی های خیلی خوب و قابل توجه بودیم. البته بحث كلی همان احتیاط بیش از حد بود. نباید فراموش كرد كه هنوز در فوتبال تكامل كافی و مطلقی صورت نگرفته است. آنچه در این دوره از مسابقات یاد گرفتیم، ‌این است كه هیچ تیم كوچكی وجود ندارد.

وی ادامه داد: این ورزش نشان داد در سایر نقاط جهان قدم‌هایی به سوی جلو برداشته شده است. ‌برای من جای بسیار خوشحالی است آلمان، غنا و اسپانیا، یعنی سه تیم جوان این دوره،‌ تا این حد خوب ظاهر شدند.این امر نشان می دهد در عرصه آموزش به جوانان هیچ نقصی وجود نداشته است.

بلاتر در مورد سطح سازماندهی این پیكارها عنوان كرد: پس از جام كنفدراسیون‌ها از 10، نمره 7.5 در سازماندهی وجود داشت. ولی الان این نمره به 9 ارتفا یافته كه این نشان از موفقیت در سازماندهی این پیكارها دارد.

رئیس فیفا در مورد فینال و داوری این بازی اظهار داشت: در این دوره از مسابقات حركت‌های خوبی در زمینه بازی جوانمردانه شاهد بودیم. حتی در شرایطی كه بازی فینال از كیفیت لازم بدور بود،‌ باز این مساله نمایان بود.در این جدال داور و دستیارانش با سخت‌ترین كار ممكن روبرو بودند و هیچ حمایت و جانبداری نیز نكردند. من همیشه می گویم فوتبال مدرسه زندگی است كه پایه و اساس‌اش بر نظم و احترام استوار است.

در این اجلاس همچنین عیسی حیاتو، نایب رئیس فیفا، ایروین كوزا، ‌عضو هیات برگزاری مسابقات و دنی جوردن،‌رئیس بخش تجاری كمیته برگزاری مسابقات حضور داشتند.
پیكارهای جام‌جهانی 2010 كه از تاریخ 20 خرداد شروع شد تا 20 تیرماه ادامه یافت. در دیدار فینال اسپانیا با یك گل بر هلند غلبه كرد و به مقام نخست رسید. در جدال رده‌بندی نیز تیم جوان آلمان با نتیجه 3 بر 2 مقابل اروگوئه پیروز شد تا به مقام سوم برسد.


ویدیو مرتبط :
رویای دیرینه انسان به حقیقت پیوست : نامرئی شدن!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم: رویای کودک بیمار به حقیقت پیوست


کافه سینما افتخار دارد که ویدیوی جان بخشیدن به این رویا را، برای شما به نمایش بگذارد. در ویدیوی پیش رو، شما خبرنگاری را می‌بینید که از میدان اصلی این برنامه، گزارش می‌دهد.....

کافه سینما: کافه سینما افتخار دارد که ویدیوی جان بخشیدن به این رویا را، برای شما به نمایش بگذارد. در ویدیوی پیش رو، شما خبرنگاری را می‌بینید که از میدان اصلی این برنامه، گزارش می‌دهد. جایی که هزاران نفر از مردم عادی، به همراه ماموران پلیس و آتش‌نشان، دور هم جمع شده‌اند تا مایلز احساس کند که یک قهرمان است. مردی از میان جمعیت می‌گوید مرخصی گرفته و به این مکان آمده، تا از رویای مابلز حمایت کند. دیگری می‌گوید خودش وقتی پانزده ساله بوده، به بیماری سرطان مبتلا بوده و حاضر است هر کاری بکند تا مایلز خوشحال باشد...



اجازه بدهید کمی احساسی شویم و قطرات اشک و ضربان قلب‌مان را با شما، خوانندگان کافه سینما، شریک بشویم. امروز، روزی است که مردم یک شهر، داوطلبانه، برای جان بخشیدن به رویای پسرکی بیمار، در میدان اصلی شهر، دور هم جمع شدند.

پیش از این خبر دور هم جمع شدن مردم شهر سانفرانسیکو برای محقق کردن آرزوی کودک بیمار 5 ساله را در کافه سینما خواندید. او آرزو کرده بود بتمن شود و مردم شهر سانفرانسیسکو قول داده بودند برای برآوردن آرزوی او شهرشان را تبدیل به گاتهام سیتی کنند. (این جا در کافه سینما) و امروز خبر رسید که گروهی مرخصی گرفتند، گروهی پلاکاردهایی در حمایت از پسرک بتمن، در دست گرفتند تا «مایلز»، باور کند که قهرمان است. که این پسرک معصوم که بیشتر عمرش را با بیماری دست و پنجه نرم کرده، جان مردم شهرش را نجات دهد، در ماشین سیاه بتمن بنشیند و برای هوادارانش، دست تکان دهد. امروز، روزی  است که رویای یک کودک پنج ساله، از هرچیزی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و خبر بسیاری از خبرگزاری‌ها می‌شود.

کافه سینما افتخار دارد که ویدیوی جان بخشیدن به این رویا را، برای شما به نمایش بگذارد. در ویدیوی پیش رو، شما خبرنگاری را می‌بینید که از میدان اصلی این برنامه، گزارش می‌دهد. جایی که هزاران نفر از مردم عادی، به همراه ماموران پلیس و آتش‌نشان، دور هم جمع شده‌اند تا مایلز احساس کند که یک قهرمان است.

مردی از میان جمعیت می‌گوید مرخصی گرفته و به این مکان آمده، تا از رویای مابلز حمایت کند. دیگری می‌گوید خودش وقتی پانزده ساله بوده، به بیماری سرطان مبتلا بوده و حاضر است هر کاری بکند تا مایلز خوشحال باشد.

در ویدیو همجنان خانمی را در لباس بتمن می‌بنید که می‌گوید: امروز نشان می‌دهد که خیلی از زیبایی‌ها، از میان شرایط سخت، پدیدار می‌شود.