ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

برنده دربی ۷۶؛ امیر دربی‌باز یا یحییِ بی‌تجربه؟/ نحسی بهمن یا خوش‌شانسی به نام کدام تیم می‌شود؟



اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

برنده دربی ۷۶؛ امیر دربی‌باز یا یحییِ بی‌تجربه؟/ نحسی بهمن یا خوش‌شانسی به نام کدام تیم می‌شود؟

خبرگزاری فارس: باید تا عصر روز جمعه صبر کرد و دید برنده دربی ۷۶، آبی‌ها با سرمربی‌ دربی‌بازشان هستند یا قرمزها با سرمربی‌ای که تجربه مربیگری دربی را ندارد؟

به گزارش خبرگزاری فارس، مسابقات هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار می‌شود. این هفته خاص‌ترین هفته دور برگشت است زیرا همه چیز تحت تاثیر دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس قرار دارد.

نگاهی به دیدارهای‌ این هفته می‌اندازیم:

گهر دورود - فجرسپاسی؛ بازی با فرهنگ‌ها

گهر با اینکه در رده هفدهم جدول قرار دارد اما در خانه خوب نتیجه می‌گیرد و مقابل تماشاگران با فرهنگش خوب بازی می‌کند، به همین دلیل شاگردان محمود یاوری در پایتخت فرهنگی فوتبال ما کار دشواری پیش رو دارند. هر دو تیم داعیه فرهنگ‌سازی در فوتبال را دارند و به نظر می‌رسد نبرد این دو تیم واقعا فرهنگی، تماشایی و بی‌حاشیه خواهد بود. فجر

نمی‌خواهد از رده دهم پایین‌تر بیاید و گهر هم دوست دارد که همچنان کورسوهای امیدش برای بقا را حفظ کند.

آلومینیوم هرمزگان - سایپا؛ نارنجی پوشانِ مشکل دار در کنار خلیج فارس

هر دو تیم هفته گذشته 3 بر صفر شکست خوردند. آلومینیوم می‌خواهد خود را از انتهای جدول و رده چهاردهم جدا و در خانه‌اش باخت هفته قبل مقابل راه آهن را جبران کند. سایپا در نیم فصل دوم روند نزولی‌اش ادامه دارد و اکنون به جایگاه یازدهم سقوط کرده است. از حرف‌های مجتبی تقوی سرمربی سایپا بعد از باخت سنگین برابر سپاهان می‌شد فهمید که

تیم او در شرایط نامناسبی قرار گرفته است با این حال نارنجی‌پوشان امیدوارانه به هرمزگان سفر می‌کنند. این بازی یک چهره ویژه‌ هم دارد؛  ایمون زاید که در دربی گذشته پایتخت با سه گل باعث شادمانی پرسپولیسی‌‌ها شد اکنون کیلومتر‌ها دورتر از تهران و در حاشیه خلیج‌فارس و یک روز قبل از دربی به میدان خواهد رفت. آقای هت‌تریک شاید همچنان دلش با

پرسپولیس باشد.

سپاهان - پیکان؛ برد پرگل در انتظار قطب زرد

پیکانِ ویسی شکست‌های سنگینی را در لیگ تجربه می‌کند و با 42 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد. این تیم هفته‌هاست که رنگ برد را به خود ندیده و بعید است در اصفهان بتواند حتی یک امتیاز از قهرمان فصل پیش بگیرد. همه انتظار دارند سپاهان به یک برد راحت برسد و زردپوشان اصفهانی پیکان را گلباران کنند اما اگر این اتفاق رخ ندهد و پیکان یک امتیاز هم از سپاهان بگیرد در آنصورت شاید بتوان گفت شگفتی‌ در لیگ رخ داده است.

تراکتورسازی - ذوب آهن؛ تراکتور به صدر برمی‌گردد؟

تراکتورسازی در دو هفته قبل لیگ دو بار مزه صدرنشینی یک‌روزه را چشیده و این بار هم می‌خواهد برای سومین بار به صدر برگردد. آنها باید ذوب آهن، تیم پانزدهم جدول را در تبریز شکست بدهند که به نظر نمی‌رسد کار سختی باشد. تراکتورسازی امیدوار است. این هفته پرسپولیس مانع از برد استقلال شود و آنها صدرنشین باقی بمانند. همانطوریکه استقلالی‌ها دوست دارند فرهاد کاظمی بتواند تراکتورسازی را شکست بدهد تا آنها یک روز قبل از دربی صدر را از دست ندهند. اتفاقی که خیلی بعید به نظر می‌رسد.

صبای قم - نفت آبادان؛ نفت با سومین سرمربی می‌آید

صبا با مرفاوی به رده هشتم جدول رسیده است و این هفته باید مقابل آخرین تیم جدول بازی کند اگرچه روی کاغذ خیلی‌ها شانس پیروزی صبا را زیاد می‌دانند ولی کادر فنی نفت برای سومین مرتبه در این فصل تغییر کرده است. نفت بعد از استخدام دو سرمربی پرتغالی به آخر جدول لیگ رسید و حالا دست به دامن یک مربی بومی و با سابقه ایرانی به نام علی فیروزی شده است. فیروزی برای نگه‌داشتن این تیم در لیگ برتر کار بسیار دشواری را پیش رو دارد و این هفته باید نشان بدهد که مربی ایرانی بهتر از مربیان خارجی است.

داماش گیلان - مس کرمان؛ بوناچیچ رنگ برد را می‌بیند؟

نبرد تیم‌های دوازدهم و سیزدهم جدول در رشت دیدنی است. مس کرمان با بوناچیچ هنوز بردی نداشته و این مربی کروات همچنان در حسرت یک پیروزی است. به همین دلیل تیم مس به رده دوازدهم سقوط کرد. مس اگر نتواند در رشت پیروز شود ممکن است در هفته‌های بعد در منطقه خطر قرار بگیرد. شاگردان حمید درخشان هفته گذشته برابر پرسپولیس بازی را واگذار کردند و این بار نمی‌خواهند در خانه بازنده شوند.

فولاد خوزستان - راه آهن؛ جدال استاد و شاگرد

فولاد می‌خواهد همچنان در کورس قهرمانی باقی بماند و به همین دلیل باید از سد راه آهن عبور کند. حسین فرکی سرمربی فولاد سال‌ها در تیم ملی استاد، علی دایی بوده است. باید دید فرکی فوت کوزه‌گری را برای خودش نگه داشته یا علی دایی توانسته بهتر از استادش شود. نبرد این دو تیم هم دیدنی خواهد بود ولی به دلیل همزمانی با دربی بعید است فولاد بتواند خیلی بر روی امتیاز میزبانی و حمایت تماشاگران اهوازی حساب کند. فوتبالدوستان روز جمعه فقط به دنبال دربی هستند.

نفت تهران - ملوان؛ نفت به دنبال سومین برد متوالی

نفت تهران که همیشه بازی‌هایش با کمترین تماشاگر برگزار می‌شود. در روز دربی باید در تهران میزبان ملوان باشد. نفت و ملوان شاید کم‌تماشاگرترین بازی لیگ شود. با این حال نفت دو برد متوالی داشته و در این بازی نیز به دنبال سومین برد متوالی است تا جایگاهش را در جدول بهبود ببخشد. هرچند شاید کمتر کسی در تهران حاضر باشد برای دیدن این مسابقه قید دربی پایتخت را بزند.

* استقلال - پرسپولیس؛ نبرد امیر دربی‌باز و یحییِ بی‌تجربه

دربی 76 در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود جایی که پرطرفدارترین تیم‌های آسیا به مصاف یکدیگر می‌روند. این بازی ویترین فوتبال باشگاهی ایران در آسیا و جهان است. دو تیم در جدول لیگ برتر شرایط متفاوتی دارند. استقلال صدرنشین لیگ است و بهترین خط دفاع لیگ را دارد اما پرسپولیس به زحمت خود را به رده نهم رسانده است. با این حال تمامی مربیانی که این بازی را تجربه‌ کرده‌اند می‌گویند دربی با تمام دیدارهای لیگ فرق می‌کند و به هیچ عنوان جایگاه دو تیم در جدول تعیین کننده تیم برنده نخواهد بود. تجربه بازیکنان و مربیان استقلال خیلی بیشتر از تجربه بازیکنان و مربیان پرسپولیس است. یحیی‌ گل‌محمدی اولین دربی‌اش را تجربه می‌کند اما امیر قلعه‌نویی دربی‌های زیادی را تجربه کرده و هیچکدام را هم نباخته است.

روی کاغذ همه چیز به سود استقلال است. هم وضعیت تیمی و هم تجربه بالای بازیکنان و کادر فنی ولی هیچ چیز دربی قابل پیش بینی نیست. هرچند خیلی‌ها معتقدند که این بازی مساوی می‌شود.

دربی 76 نهمین دربی در بهمن‌ماه است. انگار پرسپولیس در بهمن‌ ماه خوش شانس است. قرمزها سه بار در بهمن استقلال را شکست داده‌اند و فقط یکبار آن هم با رای فدارسیون فوتبال به استقلال باخته‌اند. 4 بازی هم مساوی شده است.

مهدی رحمتی سنگربان شماره یک استقلال هم با کناره‌گیری ناگهانی‌اش از تیم ملی برای خود و استقلال حاشیه‌ درست کرد البته باشگاه پرسپولیس بازهم نسبت به مصاحبه کی‌روش موضع‌گیری کرد و وعده داد بعد از بازی با استقلال جواب سرمربی تیم ملی را خواهد داد.

علی کریمی بزرگترین غایب پرسپولیس در دربی 76 است. حضور کاپیتان پرسپولیس می‌توانست از نظر روحی و روانی به بازیکنان این تیم کمک زیادی بکند. کریمی که لقب جادوگر آسیا را دارد احتمالا باید از روی سکوها شاهد این دربی باشد.

فرهاد مجیدی هم که به استقلال بازگشته بعید است که در ترکیب اصلی آبی‌ها قرار بگیرد و شاید قلعه نویی او را در نیمه دوم به میدان بفرستد. نتیجه این بازی برای هر دو تیم مهم‌ترین نتیجه دور برگشت محسوب می‌شود.

حیی گل‌محمدی اگر در این بازی بتواند پیروز شود محبوب‌ترین مربی هواداران پرسپولیس خواهد شد به خصوص اینکه توانسته رکورد شکست ناپذیری امیرقلعه‌نویی را در دربی بشکند. این مسابقه دربی کهکشانی‌هاست. بهترین ستارگان فوتبال ایران در این دیدار به میدان می‌روند. اگرچه خیلی‌ها معتقدند که بازیکنان با تجربه نتیجه دربی را تعیین می‌کنند اما شاید این مرتبه دربی‌ اولی‌ها بازی را تغییر بدهند.

در استقلال فرزاد حاتمی و در پرسپولیس رضا حقیقی و  پروویچ می‌توانند مهره‌های جدید و تاثیرگذاری باشند. هواداران پرسپولیس به گل‌محمدی لقب «یحیی‌ امپراتور» را داده‌اند و امیر قلعه‌نویی نیز از سوی هواداران استقلال با لقب ژنرال خطاب می‌شود. نبرد ژنرال آبی و امپراتور قرمز دیدنی است.

این در حالی است که دربی 75 اصلا جالب و هیجانی از آب درنیامد و دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.

همه امیدوارند با توجه به شرایط تغییر یافته پرسپولیس و همچنین وضعیت خوب استقلال، ‌این‌بار دربی خوبی را شاهد باشند.

همچنین در هفته گذشته، استقلال با ملوان به تساوی بدون گل رضایت داد و پرسپولیس برابر داماش یک بر صفر پیروز شد./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
دربی لندن برنده نداشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرسپولیس با پیروزی به دربی ۷۶ رسید/ صدرنشینی موقتی تراکتورسازی و پایان بحران تیم دایی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال

پرسپولیس با پیروزی به دربی ۷۶ رسید/ سرخپوشان تک رقمی شدند

تیم پرسپولیس با پیروزی مقابل داماش به رده نهم صعود کرد تا با رتبه تک رقمی به مصاف تیم استقلال برود.

به گزارش فارس، در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست و دوم  پرسپولیس از ساعت 15:30 در ورزشگاه آزادی و در حضور 22 هزار تماشاگر به مصاف داماش رفت که بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید.

حسین ماهینی در دقیقه 40 از روی نقطه پنالتی برای پرسپولیس گلزنی کرد.

پرسپولیس در نیمه دوم برخلاف نیمه اول بازی خوبی ارایه نکرد و داماش حمله‌های زیادی بر روی دروازه پرسپولیس انجام داد.

با این حال پرسپولیس با این پیروزی نهم شد و با رده تک رقمی در جدول به دربی 76 رسید و جمعه آینده باید به مصاف استقلال برود.

تورج  حق وردی داور مسابقه به محمد مختاری، محمد آبشک  و محمدرضا مهدوی از داماش کارت زرد نشان داد.

پرسپولیس  پیش از این بازی با 26 امتیاز در رده دوازدهم قرار داشت و داماش گیلان  24 امتیازی سیزدهم بود.

ترکیب پرسپولیس:

نیلسون کوریا، سیدجلال حسینی، محسن بنگر، مهرداد پولادی، حسین ماهینی، رضا حقیقی، درکو پروویچ( از دقیقه 69 امیرحسین فشنگچی)، عادل کلاه کج( از دقیقه 63 میثم نقی‌زاده)، محمد نوری، غلامرضا رضایی و کریم انصاری‌فرد( از دقیقه 78 هادی نوروزی)

سرمربی: یحیی‌ گل‌محمدی

ترکیب داماش گیلان:

میلاد فراهانی، علیرضا نظیف‌کار، محمد مختاری، آریسون  داسیلوا، ابوذر رحیمی، محمد آبشک، حسین ابراهیمی، علیرضا جهانبخش( از دقیقه 75 سعید حلافی)، هادی سهرابی( از دقیقه 69 رضا چاووشی)، محمدرضا مهدوی و امین متوسل‌زاده( از دقیقه 80 علیرضا نیکبخت)

سرمربی: حمید درخشان

دربی انتهای جدولی‌ها را ذوب‌آهن برد

 صدرنشینی موقتی تراکتورسازی و پایان بحران تیم دایی/ پیکان همچنان می‌بازد

در هفته بیست و دوم لیگ برتر تراکتورسازی موقتاً صدرنشین شد و تراکتورسازی و راه‌آهن مقابل حریفانشان به برتری رسیدند.

به گزارش فارس، هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال با انجام 7 دیدار همزمان از ساعت 15:30 آغاز شد.

در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف داماش رفت که این دیدار با تک گل حسین ماهینی که در دقیقه 40 از روی نقطه پنالتی برای پرسپولیس به ثمر رسید به برتری رسید.

نتایج سایر دیدارها به شرح زیر است:

راه آهن 3 - آلومینیوم هرمزگان صفر

گل‌ها: مجتبی شیری (78 و 82) و ایگور کاسترو (83)

فجرسپاسی  یک - صبای قم یک

گل‌ها:  مهدی مومنی (27) برای صبا و  جابر انصاری (35) برای فجر

ذوب آهن اصفهان یک - گهر دورود صفر

گل‌: محسن مسلمان (20)

مهدی رجب‌زاده در دقیقه 80 یک پنالتی را برای ذوب‌آهن از دست داد

نفت آبادان صفر - تراکتورسازی تبریز یک

گل: سیدمهدی سیدصالحی (51)

پیکان یک - نفت تهران 3

گل‌: احمد آل‌نعمه (8)، امین منوچهری (58) و ماریو راموس (85) برای نفت و سریرا (92) برای پیکان

سایپا صفر - سپاهان 3

گل: خلعتبری (45+2)، امین جهان عالمیان (60) و احسان حاج‌صفی (76)

به این ترتیب با برگزاری دیدارهای روز اول هفته بیست و دوم لیگ برتر تراکتورسازی با 41 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال موقتا تا برگزاری دیدار فردای استقلال و ملوان صدرنشین شد. سپاهان نیز با پیروزی مقابل سایپا جایگاه خود در میان بالانشینان را مستحکم‌تر کرد.

راه‌آهن هم پس از 4 هفته ناکامی سرانجام طعم خوش پیروزی را مقابل آلومینیوم چشید.

دو دیدار هم استقلال با ملوان و مس کرمان با فولاد نیز فردا برگزار می‌شود./فارس