ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بالا رفتن از پله‌ ها صعود به سمت سلامت



 

بالا رفتن از پله ها صعود به سمت سلامت

 

پیاده ‌روی در خیابان ‌ها و پیاده‌ روها برای حفظ سلامت، فوق ‌العاده است. بالا رفتن از پله‌ ها نیز همین ‌طور مربیان ورزشی، متخصصان قلب و زنان خانه‌ دار مدت‌ها است راز پله‌ ها را کشف کرده ‌اند. بسیاری از مربیان فوتبال از بازیکنان‌ خود می ‌خواهند که برای حفظ تناسب اندام‌ شان از پله‌ های استادیوم‌ ها بالا بروند ‌و سایر ورزشکاران حرفه‌ ای نیز از پلکان‌ های درون سالن‌ های ورزشی به همین منظور استفاده می ‌کنند.

 

در روزهایی که تست ، متداول نشده بود، پزشکان به همراه بیماران ‌شان از پله‌ ها بالا می ‌رفتند تا وضعیت قلبی ‌ریوی آن ها را ارزیابی کنند.

 

حتی امروزه متخصصان قلب به بیماران قلبی می ‌گویند در صورتی که بتوانند با یک نفس سه طبقه را با پله ‌ها بالا بروند، توانایی آمیزش جنسی را دارند و جراحان ممکن است در بیمارانی که بتوانند 5 تا 6 طبقه را با پله ‌ها بالا روند، اجازه عمل جراحی روی ریه را بدهند.

 


اما چه چیزی است که بالا رفتن از پله ‌ها را این ‌قدر مفید می‌ کند؟

 

پژوهشگران در کانادا برای پاسخ به این سوال، 17 داوطلب مرد سالم را که سن‌ شان به ‌طور میانگین 64 سال بود، هنگام پیاده‌ روی، بلند کردن وزنه یا بالا رفتن از پله‌ ها در نظر گرفتند.

 

* بالا رفتن از پله‌ ها بیشتر از همه بدن را فعال می ‌کرد،

 

* بالا رفتن از پله ‌ها دو برابر پیاده‌ روی سریع در سطح هموار بدن را به کار می ‌انداخت،

 

* 50 درصد سخت ‌تر از پیاده ‌روی در سربالایی یا بلند کردن وزنه بود،

 

* و اوج فعالیت جسمی‌ در بالا رفتن از پله‌ ها سریع‌‌ تر از پیاده ‌روی به دست می‌ آمد.

 

از آن جایی که بالا رفتن از پله‌ ها توانایی بدنی زیادی را طلب می‌ کند،‌ تنها افراد جوان با وضعیت قلبی سالم باید تلاش کنند که پله‌ های طولانی را به سرعت بالا بروند. اما برای بقیه بالا رفتن از پله‌ به صورت تدریجی و مداوم کافی خواهد بود.

 

ابتدا با بالا رفتن از 2 یا 3 طبقه پله شروع کنید و بعد با بهبود توانایی بدنی‌ تان تعداد طبقه‌ ها را افزایش دهید.

 

در هر زمانی که می ‌توانید از پله‌ ها بالا روید؛ اگر راه درازی تا رسیدن به طبقه مورد نظر دارید؛ می ‌توانید بخشی از راه را از پله‌ ها بالا بروید و بعد سوار آسانسور شوید.

 

برای حفظ تعادل و ایمنی از نرده کنار پله ‌ها (به خصوص هنگام پایین‌ رفتن) استفاده کنید و سعی نکنید بعد از خوردن غذایی سنگین و هنگامی که ‌احساس بیماری دارید،‌ از پله ‌ها بالا روید.

 

حتی در بالا رفتن از پله‌ ها با سرعت کم، نسبت به پیاده ‌روی سریع روی سطح غیرشیب دار، 2 تا 3 برابر بیشتر کالری خواهید سوزاند.


ویدیو مرتبط :
صعود از پله های برج میلاد با دست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دست آورد جام ملت‌های آسیا، صعود 21 پله ای ایران



 

 

 

دست آورد جام ملت‌های آسیا، صعود 21 پله ای ایران

 

رده بندی فیفا اعلام شد/

دست آورد جام ملت‌های آسیا، صعود 21 پله ای ایران

فوتبال ایران در تازه ترین رده بندی فیفا با صعودی 21 پله‌ای در رده چهل و چهارم تیم‌های فوتبال جهان قرار گرفته است.

فوتبال ایران که در رده بندی ماه دسامبر سال 2010 با 491 امتیاز رتبه شصت و پنجم دنیا و چهارم آسیا را در اختیار داشت در رده بندی ماه ژانویه سال 2011 صعودی چشمگیر داشت و با 571 امتیاز به رده چهل و چهارم رده بندی فیفا صعود کرد.

در این رده بندی همچون ماه‌های قبل اسپانیا با 1887 امتیاز رتبه نخست را در اختیار دارد و هلند و آلمان به ترتیب با 1723 و 1485 در رده‌های دوم و سوم ایستاده‌اند.

ژاپن، استرالیا و کره جنوبی که بالاتر از ایران رتبه‌های اول تا سوم رده بندی تیم‌های آسیایی را به خود اختصاص داده‌اند به دنبال درخشش در مسابقات جام ملت‌های آسیا صعودی قابل توجه در رده بندی فیفا داشته‌اند. در این رده بندی ژاپن با 882 و 12 پله صعود به رتبه هفدهم رده بندی فیفا رسید و بالاتر از استرالیا ایستاد که تا ماه پیش بهترین تیم آسیا بود.

استرالیایی‌ها در آخرین رده بندی فیفا با 847 امتیاز سکوی بیست و یکم را در اختیار دارند و نسبت به ماه گذشته پنج پله در این جدول صعود کرده‌اند. کره جنوبی همچنان تیم سوم رده بندی تیم‌هایی آسیایی است که با 735 امتیاز نسبت به ماه گذشته هفت پله صعود کرده و رده سی و دوم رنکینگ فیفا را در اختیار دارد.

رده بندی پنج تیم برتر آسیا به این شرح است:

1- ژاپن 882 امتیاز (17 جهان)

2- استرالیا 847 امتیاز (21 جهان)

3- کره جنوبی 735 امتیاز (32 جهان)

4- ایران 571 امتیاز (44 جهان)

5- ازبکستان 424 امتیاز (77 جهان)

رده بندی 10 تیم برتر جهان به این شرح است:

1- اسپانیا 1887 امتیاز

2- هلند 1723 امتیاز

3- آلمان 1485 امتیاز

4- برزیل 1446 امتیاز

5- آرژانتین 1338 امتیاز

6- انگلستان 1195 امتیاز

7- اروگوئه 1152 امتیاز

8- پرتغال 1090 امتیاز

9- کرواسی 1075 امتیاز

10- یونان 1016 امتیاز