ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

باقری: جنگ قهرمانی بین ایران و قزاقستان است/ کمتر از دوره‌‌های قبل مدال نمی‌گیریم



ملی‌پوشان وزنه‌برداری قهرمانی آسیا,رقابت ایران و قزاقستان

آنالیز نفر به نفر ملی‌پوشان وزنه‌برداری در آستانه قهرمانی آسیا

باقری: جنگ قهرمانی بین ایران و قزاقستان است/ کمتر از دوره‌‌های قبل مدال نمی‌گیریم

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران گفت: جنگ اصلی قهرمانی آسیا بین ایران و قزاقستان است.

کوروش باقری در گفت و گو با  فارس در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی وزنه‌برداری در آستانه رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: اردوهای خیلی خوبی را پشت سر گذاشتیم و از ترکیبی جوان و جدید استفاده می‌کنیم؛ ترکیبی که البته خیلی هم باتجربه نیست.

وی ادامه داد: با این حال معتقدم که تیمی خوب را تدارک دیده‌ایم و شانس قهرمانی یا نایب قهرمانی آسیا را داریم.

البته قهرمانی سال گذشته پس از 9 سال به دست آمد با این حال به تیم فعلی هم امیدوار هستم و نفرات خوبی را در ترکیب تیم داریم که ما را دفاع از عنوان قهرمانی امیدوار می‌کند.

باقری یادآور شد: بیشتر ملی‌پوشان از وضعیت خوبی برخوردار هستند، فقط رشید شریفی کمی مصدومیت دارد که وضعیت او هم نگران کننده نیست و می‌توان در ترکیب اصلی از وی هم استفاده کرد.

*آنالیز نفر به نفر ملی‌پوشان وزنه‌برداری

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در خصوص وضعیت ملی‌پوشان حاضر در اردو گفت: جابر بهروزی در 69 کیلوگرم شرایط نسبتا خوبی دارد، رسول تقیان باتجربه در 77 کیلو هم پس از افولی که داشت، وضعیت خوبی دارد و امیدوارم پس از مدت‌ها دوری از تیم ملی بتواند مدال‌آور باشد.

در 85 کیلوگرم هم سهراب مرادی را داریم که هنوز به 100 درصد آمادگی نرسیده که با این حال از انگیزه بالایی برخوردار است. او المپیک را با بدشانسی از دست داد و فکر می‌کنم که قزاقستان یک تدارک برای استارت اصلی سهراب برای رقابت‌های قهرمانی جهان محسوب می‌شود.

وی افزود: در 94 کیلوگرم یاسین باقری خوزستانی حضور دارد که او هم از تیم ملی جوانان به تیم ملی بزرگسالان اضافه شده است. در خصوص یاسین هم معتقدم که می‌تواند در این رقابت‌ها خودش را به خوبی نشان دهد و موفق عمل کند.

در دسته 105 کیلوگرم محسن بهرام زاده حضور دارد که برای نخستین بار به تیم ملی دعوت شده و سن و سال زیادی هم ندارد.

البته کیا قدمی هم در این وزن حضور دارد.

باقری در خصوص نفرات حاضر در فوق سنگین گفت: در این دسته بهادر مولایی و رشید شریفی حضور دارند که بهادر هم از ترکیب تیم ملی جوانان 2011 به تیم ملی بزرگسالان رسیده است. بهادر شرایط بهتری نسبت به رشید دارد چون شریفی مصدوم است.

وی در پاسخ به این سؤال که همچنان طلای فوق سنگین برای ایران است، گفت: امیدوارم. هدفمان که رسیدن به قهرمانی فوق سنگین است.

*شاکله اصلی تیم ملی از تیم قهرمان جهان است

باقری یادآور شد: اگر دقت کرده باشید بسیاری از نفراتی که امروز در ترکیب اصلی تیم ملی بزرگسالان حضور دارند، در تیم ملی جوانان در سال 2011 حضور داشتند که نشان می‌دهد شاکله و اسکلت تیم ملی بزرگسالان از تیم ملی جوانان تشکیل شده است که توانست قهرمانی جهان را از آن خود کند.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری تأکید کرد: در کنار جوانان، وزنه‌برداران باتجربه هم داریم که می‌توان با این ترکیب به دفاع از عنوان قهرمانی آسیا امیدوار بود.

وی در خصوص پیش‌بینی‌اش از کسب مدال طلای آسیا گفت: پیش بینی سخت است اما فکر نمی‌کنم که کمتر از دوره‌های قبلی مدال کسب نخواهیم کرد.

*قزاقستان رقیب اصلی در راه قهرمانی آسیا است

باقری در خصوص رقیبان تیم ملی ایران در راه قهرمانی آسیا گفت: با وجود اینکه همیشه چین رقیب ما به حساب می‌رود اما در این دوره رقیب اصلی‌مان قزاقستان میزبان محسوب می‌شود، ضمن اینکه هم ازبکستان و قزاقستان در اوزانی که وزنه‌برداران قدرتمندی داریم، نفرات خوبی دارند که می‌توانند رقیب اصلی ما در راه قهرمانی محسوب شوند.

البته از چین و کره‌‌جنوبی هم باید به عنوان رقیبان اصلی پس از این دو تیم نام برد.

وی یادآور شد: امروز در آسیا کشورهایی مانند هند در حال قدرتمند شدن هستند؛ کشوری که توانست در مسابقات قهرمانی نوجوانان عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد، اما با این حال باز هم تأکید می‌کنم که جنگ اصلی قهرمانی بین ایران و قزاقستان است.

*منتظر درخشش نوجوانان در المپیک ریو باشید

باقری در پایان گفت: با اینکه سال کم پول یا بی پولی را در فدراسیون سپری کردیم اما در تیم‌های پایه اقدامات خوبی را انجام دادیم و سیاست‌های کار‌مان بود که در رقابت‌‌های قهرمانی نوجوانان آسیا و جهان شرکت کنیم.

من این اطمینان را می‌دهم که چندین وزنه‌بردار از ترکیب تیم ملی نوجوانان در المپیک 2016 ریو می‌توانند بدرخشند./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
ایران 3 - قزاقستان 0 | قهرمانی آسیا ۲۰۱۵

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مسابقه ی تسلیحاتی در دریای خزر/احتمال وقوع جنگ بین ایران، روسیه، قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان



سکوی نفتی ایران , اخبار سیاسی

 

فارین پالسی نوشت: تهران قصد استقرار زیردریایی های خود را در دریای خزر دارد. ظاهرا ایران در حال آماده کردن نیروهای خود در آب های غنی از نفت است که مرزهایش هنوز تعریف شده نیست.

دریادار عباس زمانی فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش گفت که ایران زیردریایی های سبکی به دریای خزر می فرستد اما او توضیحی در مورد تعداد آنها و ماهیت ماموریت آنها ارائه نکرد.

پس از مسکو، تهران دومین قدرت در دریای خزر است. ایران حدود 100 قایق موشکی در دریای خزر دارد که البته دو قایق از این تعداد مجهز به موشک های ضد کشتی است.

تهران همچنین پیش از این اعلام کرده است که در حال ساخت ناوشکن است که با این حساب به بزرگترین کشتی حاضر در ناوگان دریای خزر ایران مبدل خواهد شد.

فروپاشی شوروی بازیگران جدیدی را وارد مناطق غنی از نفت و گاز خزر کرد. این در حالی است که مرزها هنوز مشخص و تعریف نشده است.

آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان کشورهایی مستقل هستند که 20 سال پیش ظهور یافتند و از آن زمان در حال توسعه ناوگان دریای خزر خود به منظور حفاظت از منابغ نفتی و گازی خود هستند.

از سوی دیگر، ایران و روسیه در حال تقویت نیروی دریایی خود هستند.

فارین پالسی در ادامه این رویدادها در دریای خزر را مسابقه تسلیحاتی می خواند و می نویسد: بی اعتمادی بی ایران، ترس از تسلط روسیه بر خزر و نگرانی های مسکو و تهران از حضور احتمالی امریکایی ها و اروپایی ها در این دریاچه از عوامل این رویدادها است.

امیدهای ترکمنستان برای ایجاد پروژه خط لوله انتقال گاز به سمت اروپا از بین رفت، چراکه ایران و روسیه هر دو با این طرح مخالفت کردند.

دریای خزر نزدیک به 12-12 تزیلیون دلار نفت دارد. از میان پنج کشور، ایران بزرگترین ذخایر نفتی را دارد ولی از سوی دیگر سواحل قزاقستان و آذربایجان بزرگترین میدان های نفتی شده را در اختیار دارند.

هیچکدام از کشورهای خزر به یکدیگر اعتماد ندارند و در حال اماده سازی فضا برای یک جنگ بالقوه است..

تا به حال چندین درگیری کوچک در خزر پیش امده است. سال 2001، جت ها و کشتی های جنگ ایرانی کشتی پژوهشی "بریتیش پترولیوم" را که از طرف اذربایجان در حال پژوهش بود را تهدید کردند.

در سال 2008، قایق های تندور اذربایجان سکوهای نفتی ترکمنستان را تهدید کردند.

در سال 2009، سکوی نفتی ایران وارد ابهایی شد که ادربایجان متعلق به خود می دانست. این مسئله موجب نگرانی مسئولان اذربایجانی شد اما انها در مقابل ایرانی ها قدرتی ندارند.../انتخاب