ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

باز هم سكوت دولت اسپانیا



 

 

باز هم سكوت دولت اسپانیا

 

باز هم سكوت دولت اسپانیا

تیم ملی كاتالونیا برای جام جهانی 2014 آماده می‌شود

4 نامزد انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا یكی از اهداف مشترك و بسیار جدی خود را حضور تیم ملی كاتالونیا در انتخابی جام جهانی 2014 برزیل اعلام كردند.

به نقل از ماركا اسپانیا، هر چند در میان 4 كاندیدای انتخابات، روسل بر غیر سیاسی بودن خود تاكید كرده اما در ائتلافی خطرناك و معنی‌دار هر 4 نامزد بر تشكیل تیم ملی فوتبال كشور كاتالونیا و حضور رسمی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 تاكید كردند.

این 4 نامزد كه عبارتند از اینگلا، روسل، بندیتو و فرر، در نامه‌ای رسمی از سپ بلاتر خواستند هر چه سریع‌تر در مورد به رسمیت شناختن تیم ملی كاتالونیا موضع رسمی نشان داده و تكلیف خود را با مردم كاتالونیا روشن كند.

این در حالی است كه بسیاری از بازیكنان مطرح فوتبال اسپانیا در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در فهرست تیم ملی كاتالونیا حضور دارند و شاید این آخرین جام جهانی باشد كه بتوان آنها را در لباس تیم ملی اسپانیا دید.


ویدیو مرتبط :
کمک دولت اسپانیا به قربانیان بحران مسکن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دولت اسپانیا دستور انحلال تیم ملی موسوم به كاتالونیا را صادر كرد



 

 

دولت اسپانیا دستور انحلال تیم ملی موسوم به كاتالونیا را صادر كرد

 

سه‌شنبه، روز بزرگی برای مردم ایالت استقلال طلب کاتالونیا بود اما در نهایت طبق آنچه که پیش‌بینی می‌شد دستور لغو فوتبال ملی این ایالت صادر شد.

مردم ایالت جدایی طلب و تمامیت‌خواه کاتالونیا یکی از نماد‌های بسیار پررنگ و جدی خود را تیم ملی فوتبال موسوم به کاتالونیا می‌دانند و معتقدند با فوتبال به اهداف سیاسی خود نیز به راحتی دست پیدا می‌کنند.

تیم ملی کاتالونیا متشکل از اکثر بازیکنان کلیدی و بومی تیم فوتبال بارسلونا قرار است برای حضور مستقل در جام جهانی 2014 برزیل اعلام آمادگی کند اما از دو هفته پیش تلاش نمایندگان پارلمان اسپانیا این آرزوی قدیمی را به یک رویای کودکانه و بی اساس مبدل کرد.

احزابی چون سوسیال - دموکرات، مردم، کارگر، گالیسیا، آندلوس و صلح با قاطعیت به انحلال این تیم رای داده‌اند ولی اکثریت مجلس اسپانیا برای جلوگیری از شورش مردم یا پیامدهای غیر قابل پیش بینی این تصمیم ناگهانی دستور به تمدید فرصت تحقیق در این مورد را صادر کردند.

این دستور پارلمانی از سوی دولت اما هرگز جدی گرفته نشد و روز گذشته دستور انحلال قطعی این تیم با کلیه تشکیلات و اعضایش رسما صادر شد.

بسیاری بر این باورند که می‌شود به صورت نمادین تیم‌هایی با نام منتخب یک ایالت داشت اما نام‌گذاری تیمی به صورت تیم ملی غیر از تیم ملی اسپانیا خلاف قانون اساسی اسپانیا و تهدیدی برای تمامیت ارضی این کشور است.