ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بازی دو سر برد کفاشیان!



اخبار,اخبار ورزشی ,علی کفاشیان

 

اخبار ورزشی - کی‌روش از دوبی به پرتغال رفت
بازی دو سر برد کفاشیان!

علی کفاشیان بر خلاف چهره همیشه خندان خود نشان داده که کدورت‌های گذشته را به سادگی از یاد نمی‌برد.

به گزارش فرارو، وقتی خبر قهر رئیس فدراسیون فوتبال با سرمربی تیم ملی در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی برزیل و دست ندادن کفاشیان با کی‌روش در رختکن منتشر شد، شایعاتی شکل گرفت مبنی بر اینکه مرد اول فوتبال با اتمام قرارداد سرمربی پرتغالی، دیگر او را حفظ نخواهد کرد.

حمایت همه جانبه افکار عمومی از کی‌روش باعث شد کفاشیان هیچ صحبتی از عدم علاقه به ادامه همکاری با سرمربی تیم ملی مطرح نکند. چون تا همین جای کار نیز مدیریت این دونده سابق مورد انتقاد کارشناسان و فوتبال‌دوستان قرار داشت و او نمی‌خواست بیش از این خود را در مقابل هواداران فوتبال قرار دهد.

به همین دلیل قویا از سرمربی خود حمایت کرد و با اطمینان مدعی شد که کی‌روش در ایران خواهد ماند. همه چیز هم خوب پیش رفت اما دخالت وزارت ورزش به یک باره معادلات را به هم ریخت. موضوعی که عده‌ای معتقد بودند کفاشیان در آن دخالت داشته و خواسته با این حرکت، هم با کی‌روش قرارداد نبندد و هم مقصر این موضوع را وزارت جلوه دهد.

اتفاقی که تقریبا رخ داده و احتمال کمی برای بازگشت مرد پرتغالی به تهران وجود دارد. همه می‌دانند که کفاشیان از تام‌الاختیار بودن کی‌روش در گرفتن تصمیمات از تعیین محل اردوها تا زمان برگزاری مسابقات لیگ به شدت ناراحت بوده و قدرت خود به عنوان مرد اول فدراسیون فوتبال را در خطر می‌دیده است.

البته در این میان می‌توان به کفاشیان نیز حق داد. کی‌روش جهت ادامه همکاری با تیم ملی، دستمزدی معادل 2.5 میلیون دلار برای یک سال می‌خواسته است. یعنی گران‌تر از ویسنته دل‌بوسکه و دیدیه دشان و هم‌قیمت با یواخیم لوو که تیمش را قهرمان جهان کرد!

کفاشیان در برنامه 90 و مقابل اصرار فراوان عادل فردوسی‌پور که می‌خواست حرف دل رئیس فدراسیون را در قبال ماندن یا نماندن کی‌روش بداند صراحتا اعلام کرد که قلبا مایل به تمدید قرارداد با مرد پرتغالی نیست اما او دلیل این کار را کدورت با کی‌روش ندانست و مدعی شد رقمی که قرار است هزینه شود می‌تواند به توسعه زیرساخت‌ها در فوتبال کشور کمک زیادی بکند.

یکی از موضوعات جالب و البته عجیب در قرارداد 3 بخشی کی‌روش و فدراسیون که به ترکمانچای هم معروف شده این است که اگر فدراسیون پس از اتمام هر یک از این دوره‌ها بخواهد قرارداد را فسخ کند، باید یک‌چهارم کل پول قرارداد را بپردازد؛ رقمی نزدیک به 16 میلیارد تومان!

از سوی دیگر وزارت ورزش از سوی مقامات بالاتر تحت فشار زیادی قرار دارد که تا حد امکان مانع خروج ارز از کشور شود. به همین دلیل در آیین‌نامه جدید سازمان لیگ به تیم‌ها الزام شد که قرارداد بازیکنان خارجی خود را هم به دلار ثبت کنند.

در حال حاضر محمود گودرزی نگران خروج نزدیک به 50 میلیارد تومان از کشور است که قطعا رقم قابل توجهی از آن توسط کی‌روش در خارج از کشور و روی پروژه‌های تجاری که در دوبی دارد سرمایه‌گذاری خواهد شد. بنابراین وزیر به صورت غیرمستقیم از مسئولان فدراسیون خواسته که یک مربی داخلی را روی نیمکت تیم ملی بنشاند تا هم رقمی به مراتب کمتر هزینه شود و هم ارز از کشور خارج نشود.

گزینه مورد نظر آنها نیز حسین فرکی است که با توجه به قهرمان کردن فولاد خوزستان در لیگ سیزدهم و همچنین شخصیت آرامی که دارد، بهترین فرد محسوب می‌شود اما در فاصله کمتر از ٤ ماه مانده به شروع جام ملت‌های آسیا، کمتر کسی حاضر است هدایت تیمی را بر عهده بگیرد که هنوز به سرمربی پیشین خود تعلق خاطر دارد.

کارلوس کی‌روش نیز که این چند روز را در دوبی به سر می‌برد امروز صبح راهی کشورش شده و به نظر می‌رسد با طولانی و پیچیده شدن روند مذاکرات قصد دارد پیشنهادهای دیگر خود را بررسی کند.

اخبار ورزشی - فرارو

 


ویدیو مرتبط :
بازی دو سر برد روحانی با مجلس و اصلاحطلبان فتنه گر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازی دو سر برد کفاشیان با کروش و وزیر!


در صورتی که کفاشیان بتواند کروش را در تیم ملی نگه دارد، به احتمال فراوان وزارت ورزش باید پول قراردادش را تامین کند.

خبر آملاین: کفاشیان را می توان سیاستمدارترین رئیس تاریخ فدراسیون فوتبال دانست. او با سیاست خنده، همیشه کار را پیش می برد و تا به حال موفق شده یک رئیس سازمان تربیت بدنی(سعیدلو) و یک وزیر (عباسی) را شکست دهد. او تا اینجا از پس دومین وزیر هم برآمده و همچنان بر صندلی ریاست فدراسیون فوتبال جلوس کرده است. همیشه پشت تصمیمات و اقدامات رئیس فدراسیون، سیاست نهفته است و این بار هم به نظر می رسد بر سر ماجرای جدایی کارلوس کروش از تیم ملی هم، داستان چیز دیگری است. از یکسو کروش تهدید می کند که می خواهد برود و از سوی دیگر کفاشیان می گوید اگر قرار باشد کروش برود، در حد و اندازه او نمی توانند به ایران بیاورند.

اگر اتفاقات اخیر را کنار هم قرار بدهیم، معلوم می شود یک سناریو نوشته شده تا در نهایت فدراسیون بتواند برنده جنگ با وزارت ورزش باشد. پیش بینی ها بر این است که کارلوس کروش در تیم ملی می ماند اما کفاشیان برای آنکه به این هدف برسد، نباید هیچ اشتباهی کند. در جلسه آخر کفاشیان و کروش پیش از پایان سال 93، رئیس از سرمربی خواست که به اردو برود و سپس به ایران بازگردد. کروش اصلا آدم ساده ای نیست و به این راحتی بازی نمی خورد، پس رفت و بازگشت او به تهران آن هم در شرایطی که مشکل مالیاتی داشت، گواه یک نکته است؛ اینکه تصور می کند رئیس روی حرف جدایی و پرداخت غرامت کاملا جدی است.

از داخل فدراسیون فشارها بر روی کروش افزایش یافته و کفاشیان هم برای تامین هزینه های کادر فنی او با مشکلاتی روبروست. آنچه پیداست، مربی پرتغالی نیازی به دردسر انداختن خودش نداشت و ندارد. او می تواند با استناد به بندهای قراردادش به فیفا شکایت کند؛ مشخصا روی حضور دو بازیکنش در تیم ملی امید. طبق قانون بین المللی همیشه اولویت با تیم ملی بزرگسالان است و کروش می تواند به فیفا بگوید که فدراسیون در این زمینه با او و تیمش حرفه ای رفتار نکرده است. در این حالت قرارداد فسخ می شود و فدراسیون موظف است پول کروش را تمام و کمال بپردازد. اما وقتی او چنین کاری نکرده یعنی امیدوار است به صورت توافقی بتواند جدا شود و دیگر دردسرهای یک شکایت را به جان نخرد.

کفاشیان در مصاحبه امروز خود با خبرگزاری نسیم گفت: «کروش می داند اگر محبوبیتی دارد به خاطر تیم ملی و مردم است.» و بی شک در این شرایط ترجیح می دهد گناه جدایی او به گردنش نیفتد. در حال حاضر مردم ایران اسدی دبیر کل جدید و وزیر جدید را مقصر اصلی در صورت جدایی کروش می دانند. این در واقع یک پوئن مثبت برای کفاشیان است. کفاشیان در دو حالت می تواند برنده باشد. اگر کروش بماند می گوید علیرغم مخالفت ها، این مربی را حفظ کرد و اگر هم برود، همه می گویند وزارت ورزش و عواملش باعث جدایی او بوده اند. در آخر این قصه هم کروش ترجیح می دهد با کفاشیان کار کند چون دخالتی در کارهایش نمی کند.

کفاشیان بازی را تا اینجا به گونه ای پیش برده که حالا بیش از خودش و کروش، وزیر ورزش تحت فشار است. مجلسی ها به وزیر هشدارهای لازم را داده اند و این فشارها با توجه به کمپین های حمایتی برای کروش و حضور پررنگ مردم در صفحه اینستاگرام شخص رئیس جمهور، از دل دولت هم روی وزیر ورزش ایجاد شده است.

رئیس فدراسیون می خواهد از این شرایط نهایت استفاده را ببرد، مخصوصا اگر کروش بگوید که پولش را می خواهد تا برود. خود کفاشیان گفته است: «پرداخت غرامت رفتن کروش برای ما سنگین است. باید پول یک سال اش را بدهیم.» و اگر در این شرایط قرار باشد کروش بماند، وزارت ورزش باید تضمین دهد که پول کارلوس کروش را بپردازد چون در صورت جدایی اش، باید بهای سنگینی پرداخت کند. البته وزارت ورزش نشان داده خیلی نگران افکار عمومی نیست و ترجیح می دهد با سیاست های خود کار را پیش ببرد.