ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بازی انتقامی پرسپولیس با هدایت پیرمردها/ رویارویی پرحاشیه دایی و تارتار



هفته دوم لیگ برتر فوتبال/
بازی انتقامی پرسپولیس با هدایت پیرمردها/ رویارویی پرحاشیه دایی و تارتار

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

هفته دوم لیگ برتر سه‌شنبه شب با بازی انتقامی پرسپولیس مقابل فجرسپاسی در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی و رویارویی مهدی تارتار و علی دایی در جدال راه آهن - گهردورود آغاز می‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر، دومین هفته از دوازدهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت 22 فردا سه‌‍شنبه با برگزاری دو بازی آغاز می‌شود که طی آن تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران از فجرسپاسی شیراز پذیرایی می‌کند و راه آهن در ورزشگاه اکباتان میزبان گهر دورود خواهد بود. در زیر اشاره‌ای گذرا به دیدارهای آغازین هفته دوم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور خواهیم داشت:

پرسپولیس - فجرسپاسی شیراز

پرسپولیس فقط پنج روز پس از برتری مقابل استقلال در هفتاد و چهارمین دربی شهر تهران، متحمل شکستی تلخ مقابل فجرسپاسی شیراز شد. در آن بازی که روز 18 بهمن‌ماه برگزار شد، فجرسپاسی با سه شوت به سه گل رسید و برنده بازی در ورزشگاه آزادی شد تا بازی سه‌شنبه شب پرسپولیس - فجرسپاسی جنبه انتقامی پیدا کند.
سرخپوشان تهرانی با این پیش زمینه فکری سه‌شنبه شب در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی میزبان فجرسپاسی شیراز خواهند بود. تبعات بازی جنجالی پرسپولیس - داماش گیلان هنوز دست از سر سرخپوشان برنداشته و آنها ناچارند دو بازی خانگی ابتدای فصل را بدون تماشاگر برگزار کنند که یکی از آنها همین بازی با فجرسپاسی شیراز است.

از بعد فنی شاگردان "مانوئل ژوزه" در این بازی تنها به دنبال پیروزی هستند، چرا که برای رسیدن به صدر جدول و تثبیت جایگاه خود در میان مدعیان گزینه ای غیر از پیروزی در این بازی ندارند، حتی اگر در ورزشگاه بدون تماشاگر بازی کنند، فاصله زمانی بازی دشوارشان در آبادان تا این مسابقه کمتر از پنج روز باشد و ... . پرسپولیس اگر در بازی سه‌شنبه شب پیروز شود، حداقل برای یک شب صدرنشین خواهد شد، اتفاقی که فصل گذشته حتی یکبار هم برای پرسپولیس رقم نخورد.
حریف تیم پرسپولیس در این بازی، فجرسپاسی شیراز است که فصل 92 - 91 لیگ برتر را با پیروزی 3 بر صفر آغاز کرده و جایگاه دوم جدول را در اختیار دارد. برای تیم یاوری کسب حداقل امتیاز از این بازی ایده‌آل است و رسیدن به پیروزی رویایی. تیم جوان یاوری که در فصل گذشته استقلال، پرسپولیس و دیگر مدعیان را شکست داده، بدون شک در بازی سه‌شنبه شب حریفی دست و پابسته نخواهد بود.


راه آهن - گهر دورود

تقابل تیم یازدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر در فصل یازدهم با تیمی که به تازگی وارد مسابقات شده است، به خودی خود جذابیتی ندارد اما زمانی که متوجه می‌شویم دو تیم را علی دایی و مهدی تارتار هدایت می‌کنند، پی به جذابیت‌های بازی آنها خواهیم برد. تا همین دو فصل پیش دایی از مهدی تارتار به عنوان دستیار در کنار خود در تیم پرسپولیس استفاده می‌‍کرد اما با جدایی تارتار از جمع سرخپوشان و حضورش در راه آهن رابطه آنها به سردی گرایید و با حوادثی که در دیدار فصل گذشته راه آهن - داماش رقم خورد، کدورت جای دوستی را گرفت.
حالا با گذشت ماه‌ها از آن بازی که با برتری تیم تارتار به اتمام رسید، او به ورزشگاه اکباتان باز می‌گردد که با تیم سابقش و علی دایی روبه‌رو شود. تیم تارتار شرایط مطلوبی ندارد و برای اینکه از همین هفته‌های ابتدایی به شکست عادت نکند، می‌بایست در خانه راه‌آهن به امتیاز برسد. این تیم هفته اول به ملوان باخته و در هفته سوم باید با پرسپولیس بازی کند با این شرایط کسب امتیاز در هفته دوم برای تارتار و شاگردانش حیاتی است.
راه آهن نیز که به مانند فصل گذشته در آخرین لحظات برای حضور در لیگ برتر آماده شده است، فصل دوازدهم را نیز با تساوی آغاز کرد تا مشخص شود دایی و شاگردانش ترک عادت نکرده و رویه‌ای تازه در پیش نگرفته‌اند. آنها در هفته دوم به امید پیروزی به مصاف گهر می‌روند تا شاید جایگاهی مناسب را در همین هفته‌های ابتدایی در میانه بالای جدول به دست آورند.


- برنامه هفته دوم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

سه شنبه - 3/5/91* پرسپولیس - فجرسپاسی شیراز، ساعت 22، ورزشگاه آزادی تهران* راه آهن - گهر دورود، ساعت 22، ورزشگاه اکباتان تهران

چهارشنبه - 4/5/91*

سایپای البرز - استقلال تهران، ساعت 22، ورزشگاه آزادی تهران* آلومینیوم هرمزگان - داماش گیلان، ساعت 22، ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس* فولاد خوزستان - سپاهان اصفهان، ساعت 22، ورزشگاه تختی اهواز* ذوب آهن اصفهان - صبای قم، ساعت 22، ورزشگاه فولادشهر اصفهان* مس کرمان - نفت تهران، ساعت 22، ورزشگاه شهیدباهنر کرمان* پیکان تهران - تراکتورسازی تبریز، ساعت 22، ورزشگاه تختی تهران* ملوان بندرانزلی - صنعت نفت آبادان، ساعت 22، ورزشگاه تختی بندرانزلی/مهر


ویدیو مرتبط :
دعوای دایی و تارتار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازی پرسپولیس با "نفت" برای چند پله صعود/ رویارویی مدعیان سقوط!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

هفته بیست و پنجم لیگ برتر

بازی پرسپولیس با "نفت" برای چند پله صعود/ رویارویی مدعیان سقوط!

ورزشی: هفته بیست و پنجم لیگ برتر در حالی روز شنبه به پایان می‌رسد که بازی جذاب نفت و پرسپولیس برای حضور در جمع تیم‌های بالای جدول است و در سه دیدار دیگر میزبانان برای فاصله گرفتن از نیمه پائین جدول نیاز به پیروزی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، روز سوم و پایانی هفته بیست و پنجم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در حالی شنبه با برگزاری چهار دیدار پیگیری می‌شود که پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میهمان نفت تهران است. داماش گیلان، سایپا البرز و آلومینیوم هرمزگان هم درحالی به ترتیب میزبان فجر، مس و پیکان هستند که برد در این بازی آنها را از فانوس بدستان دورتر خواهد کرد.

داماش گیلان ـ فجرسپاسی شیراز

برد برابر پیکان پایان ناکامی‌های داماش و تحکیم کننده جایگاه سرمربیگری درخشان بود. حالا این تیم روز شنبه میزبان فجری است که در 4 بازی گذشته نسبتا عملکرد خوبی داشته و خود را به نیمه بالای جدول رسانده است. داماشی‌ها که فاصله اندکی با فانوس بدستان دارند باید در این بازی خانگی پیروز شوند تا به آرامش نسبی برسند اما شاگردان یاوری هم باید در این بازی امتیاز بگیرند تا در جدول سقوط چند پله‌ای نداشته باشند.

سایپا البرز ـ مس کرمان

مجتبی تقوی روزهای سختی را با نارنجی‌پوشان تجربه می‌‎کند، این تیم در 8 دیدار گذشته بردی را تجربه نکرده و همین مسئله باعث سقوط‌ آنها به رده دوازدهم شده است. پیروزی بر نارنجی‌پوش کرمان سایپا را می‌‍تواند از این بحران نجات داده و شرایط تقوی را در تیم سایپا بهتر کند اما باخت شاید روزهای بدتری را برای این تیم رقم بزند.

البته مس کرمان هم هنوز نتوانسته با هدایت بوناچیچ به آرامش برسد و برای سقوط نکردن در رده‌بندی لیگ باید در این بازی پیروز شوند. سایپا در صورت برد بر مس جای این تیم را در جدول لیگ می‌گیرد اما مس می‌تواند با رسیدن به 3 امتیاز دیدار کرج، به نیمه بالایی جدول برسد.

آلومینیوم هرمزگان ـ پیکان تهران

پس از کسب 4 امتیاز در 2 دیدار گذشته، شاگردان میثاقیان همچنان در خطر فانوس بدستی قرار دارند. آنها باید در ورزشگاه خانگی امتیاز بگیرند تا این خطر را یک هفته دیگر از خود دور کنند. حریف آنها در این بازی بحران‌زده‌ترین تیم لیگ دوازدهم است که 7 بازی پشت سر زمین مسابقه را با شکست ترک می‌کند.

فیروز کریمی برای اینکه در پیکان "هت‌تریک" شکست را تجربه نکند و از جمع قعرنشینان فاصله بگیرد، باید در این بازی دست به کار بزرگی زده و آلومینیوم را در هرمزگان ناکام بگذارد. تقابل اکبر میثاقیان و فیروز کریمی و همچنین رقابت خط حمله خطرناک آلومینیوم با ضعیف‌ترین دفاع لیگ هم جالب توجه است.

نفت تهران ـ پرسپولیس

آخرین نقابل دو تیم در جام حذفی بود، مسابقه‌ای که پرسپولیس شکست یک بر صفر را با نتیجه 4 بر یک عوض کرد و توانست موفقیتش در جام حذفی را پیگیری کند. آنها این بار در شرایطی متفاوت برابر هم به میدان می‌روند. پرسپولیس در غیاب علی کریمی و پس از دو مساوی متوالی در ورزشگاه آزادی، به مصاف نفتی می‌رود که در 4 بازی گذشته پیروز شده و با مربع قهرمانی لیگ تنها 3 امتیاز فاصله دارد. تیمی که در 7 هفته گذشته شکست نخورده است.

گل‌محمدی برای پایان دادن به تساوی‌های متوالی و در روزی که رضا حقیقی را در اختیار دارد، به فکر پیروزی برابر نفت و رسیدن به جایگاه بهتری در جدول لیگ است اما ابراهیم‌زاده هم نمی‌خواهد نوار پیروزی‌هایش را قطع شده ببیند و با ادامه روند فعلی شانس آسیایی شدن خود را افزایش دهد.

برنامه دیدارهای پایانی از هفته بیست و پنجم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

جمعه - 20/11/91

* تراکتورسازی تبریز ـ ملوان بندرانزلی، ساعت 15:30، ورزشگاه یادگار امام تبریز

* فولاد خوزستان ـ ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 15:30، ورزشگاه تختی اهواز

* سپاهان اصفهان ـ  صنعت نفت آبادان، ساعت 15:30، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

* استقلال تهران ـ راه‌آهن تهران، ساعت 17، ورزشگاه آزادی تهران

شنبه - 21/11/91

* داماش گیلان ـ فجرسپاسی شیراز، ساعت 15:30، ورزشگاه عضدی رشت

* آلومینیوم هرمزگان ـ پیکان تهران، ساعت 15:30، ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس

* سایپا البرز ـ مس کرمان، ساعت 15:30، ورزشگاه انقلاب کرج

* نفت تهران ـ پرسپولیس، ساعت 17، ورزشگاه آزادی

مهر