ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بازی‌های المپیك ارامنه ایران در ورزشگاه آرارات افتتاح شد



اخبار,اخبارورزشی,بازیهای المپیک ارامنه

این بازیكن آرتوش آساتوریان نام داشت. جالب‌تر آنكه نخستین تیم منتخب فوتبال ما كه در سال ١٣٠٥ برای انجام دیدار دوستانه به باكو رفت هم بازیكن ارمنی به نام هراند گالوتسیان را داشت.

باشگاه فرهنگی ورزشی آرارات ارامنه، برای ارتقای سطح دانش سلامت جسمانی و تحرك بخشیدن به فعالیت‌های ورزشی ارامنه در كشور و نیز تقویت روحیه ورزشكاری و نوع‌دوستی، از سال ١٣٤٣ برای برگزاری مسابقات سراسری و سالانه ارامنه كشور اقدام كرد.

 برگزاری این مسابقات علاوه بر نیات مذكور، به تقویت هرچه بیشتر روحیه همكاری و تعاون و حفظ هویت فرهنگی ارامنه كشور می‌انجامید.

مسابقات قهرمانی ارامنه كشور هرساله با حضور ورزشكاران ارمنی ایران و نیز در سال‌های اخیر با حضور ورزشكاران ارمنی سایر كشورها از جمله جمهوری‌های ارمنستان، لبنان، سوریه، گرجستان، فرانسه، قره باغ و غیره برگزار شده‌ است.

بازی‌های ارامنه كه به مسابقات المپیك ارامنه ایران شناخته می‌شود، تا سال ١٣٥٣ در محوطه بسیار محدود ساختمان مركزی باشگاه آرارات واقع در خیابان جمهوری اسلامی كوچه نوبهار و گاه در ورزشگاه‌های گوناگون برگزار می‌شد، اما پس از پایان عملیات ساختمانی ورزشگاه آرارات، رقابت‌های همه رشته‌های ورزشی در قالب مسابقات سراسری ارامنه در این ورزشگاه برگزار می‌شود.

 جالب است بدانید، باشگاه فرهنگی ورزشی آرارات در سال ١٣٢٩ دارای تیم‌های ورزشی وزنه‌برداری، كوه‌نوردی، پینگ پنگ، اسكی، كشتی و پرورش اندام بوده است. در نخستین دوره از این مسابقات تعداد ورزشكاران شركت‌كننده از شهرهای تهران، تبریز، ارومیه، رشت، اصفهان، شیراز و گرگان جمعا ٢١٠ نفر بوده است.

 در طول سالیان گذشته گاه حدود ٢٠٠٠ ورزشكار در رشته‌های ورزشی فوتبال، والیبال، بسكتبال، شنا، تنیس روی میز، تنیس، شنا و دوومیدانی و... با هم رقابت كرده‌اند. از سال ١٣٥٦ برای تقدیر از چهره‌ها و رخدادهای ورزشی و اجتماعی هر ساله بازی‌ها به عناوین هر كدام از چهره‌ها یا رخدادهای شاخص نامگذاری می‌شود.

 جالب اینكه چند سال قبل با توجه به موفقیت‌های چشمگیر ورزش بانوان ارمنی مخصوصا در رشته بسكتبال و نیز تقدیر از بانوانی كه در عرصه‌های ورزشی و فرهنگی- اجتماعی منشأ خدماتی بوده‌اند، چهل‌و دومین دوره بازی‌ها به بانوان ورزشكار ارمنی تقدیم شد.

ضمن اینكه بازیكنان ارمنی زیادی در تاریخ فوتبال ملی ما پیراهن تیم‌ملی را برتن كردند، آنها پرورش‌یافتگان مكتب فوتبال ارامنه و از تیم‌های رافی، سیپان و آرارات بودند. از جمله این نفرات می‌توان به آساتوریان، ژرژ ماركاریان، كنتستانت داویدخانیان، آشوت آودیان، ماییس میناسیان، كارو حق‌وردیان، ادموند هاراتونیان، آندرانیك اسكندریان، وازگن صفریان، باغدیك عابدیان، گارنیك شهبندری، ماركار آقاجانیان، ویگن زینلیان، ادموند اختر، ژورس غازاریان، ادموند بزیك، آلفرد ملكیان، سرژیك تیموریان، سبو شهبازیان، سامسون پتروسیان، وروژ سركیسیان و آندرانیك تیموریان كاپیتان حال حاضر تیم ملی فوتبال ایران و... اشاره كرد. بد نیست بدانید نخستین تیم‌ملی تاریخ فوتبال ایران كه در شهریور ١٣٢٠ برای انجام یك دیدار دوستانه به افغانستان رفت، بازیكن ارمنی داشت.

این بازیكن آرتوش آساتوریان نام داشت. جالب‌تر آنكه نخستین تیم منتخب فوتبال ما كه در سال ١٣٠٥ برای انجام دیدار دوستانه به باكو رفت هم بازیكن ارمنی به نام هراند گالوتسیان را داشت.

زمانی آرارات با داشتن ستارگانی بسیار در فوتبال ما خاطره‎ساز بود و حالا باز تلاش می‌كند تا دوباره جان بگیرد و همچون گذشته در ورزش ایران تاثیرگذار باشد با ستارگان خود. یكی دیگر از ستاره‌های ارامنه، اوشین ساهاكیان آسمانخراش ١٩٨ سانتی‌متری تیم ملی بسكتبال است كه بارها با تیم ملی بسكتبال ایران كسب افتخار كرده است.

جالب اینكه هر چهار سال یك بار بازی‌های المپیك ارامنه جهان نیز برگزار می‌شود و چندی پیش نیز این رقابت‌ها برای ششمین بار متوالی به میزبانی ارمنستان دنبال شد.

در این بازی‌ها ورزشكاران ارامنه سراسر جهان در رشته‌های بسكتبال، فوتبال، فوتسال، دوومیدانی، شنا، شطرنج، والیبال، هندبال، دوچرخه سواری، بدمینتون، پینگ پنگ و تنیس به رقابت می‌پردازند. و حالا مراسم افتتاحیه چهل و هفتمین دوره از بازی‌های المپیك ارامنه ایران روز پنجشنبه ١٩ شهریور در ورزشگاه آرارات تهران برگزار شد تا هموطنان ارامنه كشورمان به رقابت با یكدیگر بپردازند و مهیای حضور در مسابقات بزرگ‌تر شوند.

 

اخبار ورزشی - اعتماد


ویدیو مرتبط :
مراسم افتتاح ورزشگاه گنبد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فروش ۲۵ هزار بلیت برای ورزشگاه ۲۰ هزار نفری آستارا/ دیدن بازی ایران و آرژانتین در هتل اسپیناس



اخبار,اخبار ورزشی, جام جهانی 2014

 
 اخبار ورزشی - نامه باشگاه به وزارت ورزش برای برپایی اردوی خارج از کشور
فروش ۲۵ هزار بلیت برای ورزشگاه ۲۰ هزار نفری آستارا/ دیدن بازی ایران و آرژانتین در هتل اسپیناس

بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس بعد از دیدار دوستانه برابر تیم آستارا، دیدار تیم‌های ملی ایران و آرژانتین را در هتل اسپیناس تماشا خواهند کرد.

به گزارش فارس،‌ تیم فوتبال پرسپولیس بعداز ظهر امروز در دیداری دوستانه در آستارا به مصاف وحدت این شهرستان خواهد رفت. از این رو قرمزپوشان قبل از عزیمت به آستارا صبح امروز در سالن بدنسازی هتل سپید وزنه زدند و قرار است ظهر امروز راهی آستارا شوند.

در تمرین امروز 4 بازیکن تستی حضور داشتند و همچنین قرار شد تا با توجه به برگزاری بازی ایران و آرژانتین که قرار است ساعت 20 و 30 دقیقه امشب در برزیل برگزار شود، پرسپولیسی‌ها این بازی را در هتل اسپیناس آستارا ببینند و سپس به سرعین برگردند.

همچنین قرار است رضا نوروزی هم ظرف 48 ساعت آینده به اردوی قرمزپوشان اضافه شود.

شهرستان آستارا پس از 36 سال که تیم ملی فوتبال کشورمان برای یک بازی دوستانه به این شهرستان رفته بود امروز بعدازظهر میزبان قرمزپوشان است. از همین رو مسئولان این شهرستان در تکاپو هستند تا میزبانی قابل قبولی از قرمزپوشان داشته باشند.

علاوه بر مراسم استقبال، از ساعت 9 صبح امروز بلیت‌های بازی فروخته شد که قیمت این بلیت‌ها 8 هزار تومان است. ورزشگاه آستارا که حتی چمن آن در چند روز گذشته ترمیم شده 20 هزار نفر گنجایش دارد اما آستارایی‌ها 25 هزار بلیت فروخته‌اند و معتقدند که هواداران می‌توانند در کنار فنس‌ها نیز بازی را تماشا کنند.

قبل از برگزاری بازی قرار است مدارس فوتبال دو تیم آستارا نیز به میدان بروند و با همدیگر دیدار کنند.

البته با توجه به اینکه تیم ملی فوتبال کشورمان امشب باید دومین بازی خود را در برزیل مقابل آرژانتین برگزار کند طبق هماهنگی‌های انجام شده، بازی پرسپولیس و وحدت آستارا زودتر از موعد مقرر برگزار خواهد شد. قرار بود این بازی ساعت 18 برگزار شود اما با درخواست پرسپولیسی‌ها این بازی یک ساعت زودتر یعنی ساعت 17 برگزار خواهد شد.

خبر دیگر از سرخپوشان اینکه در راستای برنامه‌های علی دایی برای فصل آینده، وی از مسئولان باشگاه پرسپولیس درخواست کرده تا یک سفر خارجی را پس از بازگشت از اردبیل و تمرینات یک هفته‌ای برای تیمش به همراه سه بازی تدارکاتی در نظر بگیرند.

از همین رو مسئولان باشگاه پرسپولیس در نامه‌ای از وزارت ورزش و جوانان خواستند که پیگیر سفر آنها به ایتالیا و یا ترکیه از طریق شورای برون‌مرزی باشند.

در صورتی که قرمزپوشان راهی ایتالیا شوند، یک دیدار تدارکاتی با تیم لیگ برتری و 2 تیم دیگر خواهند داشت.
  اخبار ورزشی - فارس