ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بازداشت 18 بازیکن فوتبال به علت تبانی



,تغییر نتایج باز‌ی‌هافوتبال,بازداشت هیجده  بازیکن فوتبال,

بازداشت 18 بازیکن فوتبال به علت تبانی

18 بازیکن در دو کشور چک و اسلواکی به اتهام تبانی بازداشت شدند.

پلیس چک و اسلواکی 18 بازیکن را به اتهام تبانی بازداشت کردند. پلیس چک اعلام کرد که 12 بازیکن را که متهم به تبانی در نتایج بازی‌های در لیگ این کشور هستند، بازداشت کرده و آنها باید پاسخگوی اتهام‌ها علیه خود باشند.

گاسپار از ماموران پلیس اسلواکی هم از بازداشت شش بازیکن خبر داد و گفت: چهار بازیکن از تیم دسته اولی استردا و دو بازیکن از دیگر تیم‌ها به اتهام تبانی بازداشت شده‌اند. یک بازیکن هم وجود دارد که به اتهام همکاری با شش بازیکن دیگر هنوز در مظن اتهام بوده اما بازداشت نشده است.

رسانه‌های اسلواکی خبر دادند که این 6 بازیکن برای تغییر نتایج باز‌ی‌ها 79800 دلار دریافت کرده‌اند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
18 بازیکن فوتبال و فرزندان آن ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تبانی در فوتبال ملی و باشگاهی از سلفی گرفتن چند بازیکن مهمتر است؟



اخبار,اخبار ورزشی ,مسابقات فوتبال

کمیته اخلاق انگار مسئله مهمتری از سلفی گرفتن بازیکنان ندارد و این کار را به پیگیری سوژه تبانی ترجیح می دهد!

اخبار کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم قابل تامل به نظر می رسد. در شرایطی که آیین نامه اخلاقی فیفا باید ها و نبایدهای مهمی را برای اهالی فوتبال ترسیم کرده است و خط مشی تقریبا قابل قبولی برای فوتبالی ها و دست اندرکاران این کمیته تعیین کرده است اما مشخص نیست که چرا عملکرد این کمیته فاصله غیرقابل قبولی با حوزه قانونی آن دارد . واضح تر آنکه این کمیته دقیقا از همان مسایلی فاصله گرفته و به آنها ورود نمی کند که وظیفه اصلی آن است و برعکس دقیقا به مواردی ورود می کند که مطلقا ارتباطی به این کمیته ندارد .

در شرایطی که حسب اخبار ناخوشایند منتشرشده در خصوص رقابتهای لیگ دسته یک فوتبال ، اوضاع سوال برانگیزی بر رقابتهای این لیگ حاکم است تا جاییکه ممکن است اعتبار این گروه از رقابتها مخدوش و بی اعتبار شود اما متاسفانه کمیته اخلاق در این خصوص هیچگونه اقدام موثر و ملموسی انجلم نمی دهد . همچنین و در شرایطی که برخورد قانونی با دارندگان کارتهای معافی غیرقانونی سربازی ، مطالبه تمامی شهروندان ایرانی و البته تکلیف قانونی این کمیته است اما باز هم مشخص نیست که چرا این کمیته در قبال این موضوع بسیار مهم سکوت اختیار کرده و منفعلانه برخورد می نماید .

همین یکی دو روز است که می شنویم یک شرطبند آسیایی در خاطراتش که از داخل زندان منتشر می شود به دستکاری نتایج حداقل دو مسابقه تیم ملی فوتبال ایران اشاره می کند و این موضوع بسیار بسیار مهم با هیچ واکنشی از سوی کمیته اخلاق مواجه نشده است .

در عین حال و گاه گاه اخباری منتشر می شود که بعنوان مثال این کمیته درخصوص نحوه و شرایط گرفتن عکس سلفی توسط بازیکنان اعلام نظر می نماید و یا چندی پیش بود که درمورد خالکوبی برخی بازیکنان فوتبال هشدارهایی از سوی این کمیته منتشر شد .

 

صرفنظر از خوب یا بد بودن مواردی چون عکس سلفی و یا خالکوبی ، این سوال مطرح است که کدام مهمتراست : اخذ کارت معافیت غیرقانونی و پیچاندن خدمت سربازی یا گرفتن عکس سلفی ؟ خالکوبی حساسیت برانگیزتر است یا ادعای دستکاری مسابقات فوتبال ؟

اخبار ورزشی - خبرآنلاین