ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

باخت تیم ملی والیبال به چین به قیمت 100هزار دلار!



 

باخت تیم ملی والیبال به چین به قیمت 100هزار دلار!

 

کسانی هستند در دنیای ورزش که بیش از اینکه منافع ملی را درنظر بگیرند به منافع خود می اندیشند و برای رسیدن به آن دست به هر کاری می زنند.

به گزارش جام نیوز به نقل از مرکز رسانه ای ورزش ایران، تا همین دیروز، پیش از شروع جام جهانی والیبال بود که این رشته مورد تاخت و تاز منتقدان قرار می‌گرفت؛ تاخت و تازی که روی تیم ملی والیبال، کادر فنی والیبال و به طور ویژه تر مدیریت والیبال و حتی ولاسکو توسط همین منتقدانی انجام می‌شد که در برهه ای از زمان یعنی جام جهانی که برای هر عملکردی دلیلی واضح وجود داشت، بدون اینکه گذری به حدیث هایشان در روزهای نه چندان دور بیندازند، حرف های خود را نقض کردند تا از قافله عقب نمانند و در واقع سینه چاکان فدراسیون شدند و حالا روی تنها نقطه تاریک جام جهانی والیبال یعنی بازی با چین تمرکز کرده اند و حدیث های جالبی را در اذهان عمومی جا می‌اندازند که اتفاقا قابل توجه است. حواشی که والیبال با آنها غریب نیست و همواره با آنها دست و پنجه نرم کرده است.

در جدیدترین ورژن شایعات والیبال "فروش نتیجه بازی با چین به قیمت 100هزار دلار به رییس چینی فدراسیون جهانی" باعث خنده طولانی سرپرست فدراسیون والیبال شد. او که معتقد است نشر این حرف و حدیث ها مختص انسان های مریض است، گفت: «مربی در سطح ولاسکو باید اینقدر کوچک باشد که خودش را با 100هزار دلار بفروشد. اعتبار این مربی بیشتر از این هاست که بخواهد با این قیمت خود را بفروشد. با این مبلغ، کوچک کردن این فرد است که توهین آمیز است.»

محمدرضا داورزنی تاکید کرد: «اینها کسانی هستند که از موفقیت والیبال، قهرمانی در آسیا و درخشش در جهانی ناراحتند. این را نگویند،‌چه بگویند؟ یا بازیکنان را به مسائل مختلف متهم می‌کنند یا سرمربی و یا سرپرست را و حالا بازهم ولاسکو را.»

این ورژن جدید در خصوص چهره ولاسکو در جریان بازی با چین نیز بررسی کرده "چهره ولاسکو خیلی بی تفاوت به نتیجه بازی به نظر می‌رسید. انگار نه انگار اتفاقی در حال وقوع است" داورزنی دراین باره تاکید کرد: «بازیکن باید در زمین بازی می کرد نه مربی. این توهین به تیم ملی کشور است. این نهایت رذالت کسی است که این ها را گفته. واقعا زشت است. اینها یادشان رفته چطور همین چینی ها را در تهران شکست دادیم؟ ده بار دیگر هم با چین بازی می‌کنیم اما جواب ما بماند در خرداد ماه.»

سرپرست فدراسیون والیبال نمونه ای دیگر از شایعات را عنوان کرد: «اتفاقا من هم شنیده ام که به خاطر روابط سیاسی با چین بازی را واگذار کردیم که واقعا مسخره است. اینکه رییس فدراسیون جهانی بخواهد نتیجه یک بازی را فقط به خاطر عنوان یازدهمی جهان 100هزار دلار بخرد، مسخره است چراکه با کمتر از این می‌توانست تیمش را در وسط جدول نگه دارد.»

دنیا، دنیای عجیبی است. عجیب تر آدم هایش هستند که با در دست داشتن هر ابزاری به هر طریقی سعی می‌کنند تا به منافع شخصی شان دست یابند و در این راه هم از هیچ تلاشی در هیچ زمانی فروگذار نیستند. آنها با تیشه زدن به ریشه والیبال تنها به فکر رسیدن به شرایطی هستند که اهداف ریزو درشتشان را دست یافتنی کند. نه عرق ملی می دانند چیست نه تعصب ایرانی. با رفتارهایی که در این مدت کوتاه از این مربی بزرگ دیده ایم به نظر می‌رسد تعصب او نسبت به تیمش بیشتر است. ولاسکو با احترامی که دنیا برای رفتارهای شرافمندانه اش قائل است درس های زیادی به ما داده است؛ درس هایی که با نگاهی گذرا به کارنامه حضور چند ماهه اش در ایران می‌توان به آنها دست یافت.

اتفاقا همین دیروز هم شاهد رفتارهای دوگانه افراد به اصطلاح منتقد بودیم به طوریکه در ابتدای ورود ولاسکو به ایران درصدد اجرایی کردن برخی اهداف غیر والیبالی شان بودند که با هوشیاری مسئولان فدراسیون والیبال دستشان رو شد و جز شرمندگی چیزی برای آنها نمامد؛ شرمندگی که هر انسان دیگری را آب می کرد و در زمین فرو می برد. با همه این اوضاع و احوال آنچه مسلم است نپذیرفتن موفقیت ها و روند روبه رشد والیبال است که با این وجود بازهم روی مواضع خود مقاومت می کنند. در هر صورت این آدم های عجیب که اتفاقا تبحر خاصی در کمرنگ کردن نقاط قوت و پررنگ کردن نقاط ضعف دارند، معلوم نیست در این دنیای گذر به دنبال چه می‌گردند.

در هر صورت مسابقات انتخابی المپیک در پیش است و مهمترین کار ولاسکو و شاگردانش در این مسابقات است. با اطمینانی که این مربی صاحب نام از تیمش دارد و تفکر حرفه ای که از او سراغ داریم این میدان می تواند بازهم مهر تایید بر تصمیمات مسولان والیبال ایران باشد و مقابل موضع گیری های منتقدان تخریب‌گر والیبال، درس عبرت!


ویدیو مرتبط :
گزارشی از باخت تیم ملی والیبال در مقابل آلمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش کواچ به باخت تیمش/ واکنش سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا به برد تیمش



اخبار,اخبارورزشی,بازی  والیبال ایران  وآمریکا
کواچ: فردا تلاش می‌کنیم بهتر باشیم/ آمریکا یکی از بهترین‌های والیبال دنیاست

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: فردا تلاش می‌کنیم عملکرد بهتری داشته باشیم، اما این کار اصلاً آسان نیست.

به گزارش  فارس، اسلوبودان کواچ پس از شکست سه بر یک برابر آمریکا در نخستین بازی لیگ جهانی والیبال اظهار داشت: به تیم آمریکا تبریک می‌گویم، آنها امروز ما را شگفت زده کردند. آرون روسل بازی کرد و عملکرد بسیار خوبی داشت.

وی ادامه داد: در ست‌های اول و دوم نتوانستیم شناخت کافی از وی پیدا کنیم، چراکه وی پیش از این بازی نکرده بود و بازیکن جدیدی بود و کارش را خیلی خوب انجام داد.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: فردا تلاش می‌کنیم بهتر باشیم، اما این آسان نیست، چون یکی از بهترین تیم‌های دنیا است.

 

                               ..........................................................


اسپرو: سرویس‌های موجی ایرانی‌ها کارمان را سخت کرد/ راسل عالی بود

سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا گفت: در مقاطعی از بازی ایرانی‌ها با سرویس‌های موجی خود کار را برای ما سخت کردند.

به گزارش فارس، جان اسپرو پس از پیروزی سه بر یک مقابل ایران درمورد این بازی اظهار داشت: خوشحالم که بگویم نمایش آرون راسل در اولین بازی لیگ جهانی‌اش برای ما عالی بود. ما باید در برنامه‌های خود بازیکنان جوانی را داشته باشیم؛ کسانی که بتوانند در بخش‌های مختلف به ما کمک کنند. بازهم تاکید می‌کنم که وی امروز یک نمایش عالی داشت.

وی ادامه داد: نبرد ایران و آمریکا جدال بین دو سبک مختلف از سرویس زدن بود. وقتی آنها سرویس موجی می‌زدند در دفاع هم عملکرد بهتری داشتند که این مدل سرویس زدن برای ما مشکل ایجاد کرد. وقتی ما سرویس پرشی می‌زدیم کار برای آنها مشکل می‌شد.

 

 اخبار  ورزشی  - فارس