ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ایران قهرمان جام جهانی کشتی آزاد شد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ایران قهرمان جام جهانی کشتی آزاد شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران با پیروزی مقابل روسیه، قهرمان جام جهانی در سال 2013 شد.

به گزارش ایسنا، فینال جام جهانی کشتی آزاد با حضور حدود 15 هزار تماشاگر در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران بین ایران و روسیه برگزار شد که ملی پوشان ایران در یک مصاف جانانه حریف خود را شکست دادند و ضمن تکرار قهرمانی سال قبل، انتقام شکست کشتی فرنگی از روسها را هم گرفتند.

حسن رحیمی، مسعود اسماعیل پور، صادق گودرزی، احسان لشگری، حامد تاتاری و کمیل قاسمی شش برد ایران را مقابل روسیه رقم زدند و تنها مهدی تقوی کشتی اش را واگذار کرد.

این قهرمانی در حضور دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشور بدست آمد.وی در حال ورود به سالن با تشویق بسیار تماشاگران مواجه شد.

نتایج انفرادی مسابقه فینال

ایران 6- روسیه 1

55 کیلوگرم: حسن رحیمی 5 – نریمان اسرافیلوف 0 (3-0 و 2-0)

کشتی در وقت اول به کلینچ کشید که گوی آبی یک خم را در اختیار رحیمی قرار داد. رحیمی هم با دو خم حریف را به پل زد و 3-0 برنده شد. رحیمی در وقت دوم اسرافیلوف را اسیر حملات خود کرد و با دو زیرگیری تماشاگران را غرق در شادی کرد.

60 کیلوگرم: مسعود اسماعیل پور 3 – الکساندر بوگوموئف 1 (1-1 و 2-1)

در 30 ثانیه به پایان وقت اول اسماعیل پور خاک شد اما در 4 ثانیه به پایان وقت دست زیر کتف حریف کرد و هر طور شده او را در خاک نشاند تا برنده شود. اسماعیل پور در وقت دوم هم اجازه خودنمایی به حریف روس نداد و با یک خاک و بارانداز 2 امتیاز گرفت.

66 کیلوگرم: مهدی تقوی 1 – آلن گوگایف 4 (0-1 کلینچ و 1-3)

تقوی در حالی به مصاف نایب قهرمان سال 2010 جهان رفت که با داشتن دو مدال طلای جهان در ویترین افتخاراتش، عناوین او به حریف روسش می چربید. گوگایف در وقت اول کشتی را بست و کلینچ هم به نفع او بود تا 1-0 برنده شود.

در وقت دوم گوگایف 90 ثانیه دفاع کرد اما در یک فرصت زیر تقوی را گرفت که تقوی کنده کشی کرد و سپس به پشت حریفش رفت. داور وسط 2 امتیاز برای روی پل رفتن به هر دو کشتی گیر داد اما رئیس تشک تنها یک امتیاز به تقوی داد. اعتراض مربیان ایران هم نتیجه نداد و تقوی این کشتی را باخت.

74 کیلوگرم: صادق گودرزی 9 – کاهابر هوبژتی 6 (4-2، 0-1 و 5-3)

در ثانیه های پایانی وقت اول گودرزی برای زیر رفت که هر دو کشتی گیر نیم تیغ شدند. داور 3 امتیاز به گودرزی و 2 امتیاز به هوبژتی داد. اعتراض مربیان روس به رای داوران نتیجه ای نداشت و گودرزی یک امتیاز دیگر گرفت.

یک دقیقه از وقت دوم گذشته بود که کشتی گیر روس به پای گودرزی رسید اما صادق پایش را درآورد. چند ثانیه بعد هوبژتی گودرزی را در خاک نشاند و پیش افتاد تا 1-0 کشتی گیر روسیه پیروز شود.

گودرزی ک بدنی کم اورده بود در شروع تایم سوم دو بار خاک شد. گودرزی در ثانیه 50 یک امتیاز را با زیرگیری جبران کرد اما بلافاصله باز هم خاک شد تا 3-1 عقب بیفتد. در 35 ثانیه به پایان گودرزی یک امتیاز دیگر را هم جبران کرد و در 20 ثانیه به پایان امتیاز چهارم را هم گرفت تا سالن منفجر شود. گودرزی در ثانیه پایانی هم باز حریف روس را خاک کرد تا ایران 3 بر یک از روسیه پیش افتد.

84 کیلوگرم: احسان لشگری2 - ماگومد ابراگیموف 0(1-0 کلینچ و 1-0 کلینچ)

وقت اول این کشتی به کلینچ کشید که گوی به نفع لشگری بیرون آمد و یک بر صفر برنده شد.

در ثانیه 59 از تایم دوم لشگری حریفش را به بیرون برد اما داوران به خاطر هل دادن امتیازی ندادند. تیم دوم هم به کلینچ کشید که گوی باز هم به سود لشگری بیرون آمد و 1-0 پیروز شد تا با چهارمین برد انفرادی، ایران قهرمان جام جهانی شود.

96 کیلوگرم: حامد تاتاری 5 – یوری بلونوفسکی 0 (3-0 و 2-0)

تاتاری مانند کشتی های قبلی اش بسیار مطمئن نشان داد و تایم اول را با یک خاک و بارانداز برد. او در وقت دوم هم دو بار حریف روس را خاک کرد تا پنجمین برد ایران رقم بخورد.

120 کیلوگرم: کمیل قاسمی 4– فلیکس تسارکایف 0 (1- و 3-0)

قاسمی در یک کشتی برتر چند بار حریفش را در خاک نشاند تا ششمین برد ایران رقم بخورد./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
جام جهانی کشتی آزاد 2015: ایران - بلاروس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشتی آزاد ایران قهرمان جام جهانی شد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

کشتی آزاد ایران قهرمان جام جهانی شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران با پیروزی در برابر آذربایجان، میزبان رقابت ها، قهرمان جام جهانی کشتی شد.

 تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام جهانی کشتی شد.

فینال چهلمین دوره رقابت‌های جام‌جهانی کشتی آزاد عصر امروز در سالن سرحدچی باکو آذربایجان برگزار شد و تیم ملی کشورمان با برتری 4 بر 3 مقابل آذربایجان، میزبان رقابت ها، برای پنجمین بار بر سکوی قهرمانی جهان قرار گرفت.

 

در این دیدار حسن رحیمی (55 کیلو)، مهدی تقوی (60 کیلو)، صادق گودرزی (74 کیلو) و رضا یزدانی (96 کیلو) مقابل حریفان به برتری رسیدند و مسعود اسماعیل‌پور (60 کیلو)، احسان لشگری (84 کیلو) و کمیل قاسمی(120 کیلو) نتیجه را واگذار کردند.

 

تیم ملی کشورمان پیش از این در جام‌های جهانی 1996 تهران، 1998 آمریکا، 2001 آمریکا و 2006 ساری بر سکوی قهرمانی قرار گرفته بود.

 

در 55 کیلو حسن رحیمی مقابل محمود ماگومدوف در 3 تایم و با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید. رحیمی در تایم نخست در حالی‌که یک بر صفر پیش بود و در ثانیه‌های پایانی نیز موفق شده بود پای حریف را از تشک خارج کند با بازبینی فیلم مسابقه و اعمال نفوذ داوران با نتیجه یک بر یک بازنده شد، اما در تایم دوم با قرعه کلینچ به پیروزی رسید. رحیمی در ثانیه‌های پایانی تایم سوم موفق به خاک کردن ماگومدوف شد و در نهایت این دیدار را به سود خود به پایان رساند.

 

در 60 کیلو مسعود اسماعیل‌پور به مصاف حاجی‌ علی‌یف رفت که پس از پایان تایم اول کار به کلینچ کشیده شد و گوی به نفع کشتی‌گیر آذربایجانی آمد و با نتیجه یک بر صفر برنده شد. اسماعیل‌پور در تایم دوم جنگنده ظاهر شد و موفق شد با خاک کردن حریف یک امتیاز بگیرد، اما در ادامه علی‌یف یک امتیاز گرفت تا کشتی‌گیر میزبان با برتری در تایم دوم، پیروزی این دیدار لقب بگیرد.

 

در 66 کیلو مهدی تقوی، قهرمان 2011 جهان از سد جبرئیل حسن‌اف، دارنده نشان برنز 2010 و 2011 جهان گذشت تا مسابقه با نتیجه 2 بر یک به سود ایران پیگیری شود.

 

تقوی در تایم نخست نتیجه را در کلینچ واگذار کرد، اما در تایم دوم بسیار با انگیزه ظاهر شد و با دو خاک پیاپی 2 امتیاز از حریف گرفت تا برنده این زمان لقب بگیرد و کار در تایم سوم پیگیری شود. تقوی تایم سوم را طوفانی آغاز کرد و در همان ثانیه‌های ابتدایی مسابقه 2 امتیاز ارزشمند را از حریفش گرفت و در ادامه نیز با به پل زدن حریف 3 امتیاز دیگر را گرفت تا اجازه اعمال نفوذ را به داوران ندهد و مقتدرانه از سد کشتی‌گیر میزبان عبور کند.

 

صادق گودرزی، نایب قهرمان وزن 74 کیلوگرم 2011 جهان در دیدار مقابل اشرف علی‌یف دارنده نشان برنز 2011 جهان به پیروزی رسید.

 

گودرزی در حالی‌که در تایم نخست کلینچ به نام وی آمده بود نتوانست از این فرصت استفاده کرده و امتیازی بگیرد و بازنده شد. در تایم دوم گودرزی با خاک کردن علی‌یف در ثانیه‌های پایانی یک امتیاز گرفت و برنده این تایم شد. کار در تایم سوم ادامه پیدا کرد که گودرزی با خاک کردن حریف یک بر صفر پیش افتاد و در نهایت با همین نتیجه برنده شد. تیم ایران با این پیروزی به قهرمانی نزدیک‌ شد و تنها به یک پیروزی در 3 وزن باقیمانده نیاز داشت.

 

احسان لشگری در 84 کیلو با شریف‌ شریف‌اف، دارنده نشان طلای جهانی استانبول و بهترین آزادکار سال 2011 جهان پیکار کرد که با اعمال نفوذ داوران بازنده شد.

 

لشگری در حالی‌که در تایم نخست قرعه کلینچ به نام او آمده بود و موفق شد حریف را خاک کند، اما داوران رای به پیروزی کشتی‌گیر میزبان دادند تا کار در تایم دوم دنبال شود. در این تایم هم کلینچ به نام شریف‌اف آمد و وی موفق به پیروی مقابل لشگری شد تا آذری‌ها برای ادامه مسابقه امیدوار شوند.

 

در 96 کیلو رضا یزدانی به مصاف ختاگ گازیموف، دارنده مدال برنز المپیک 2008 پکن و طلای 2010 جهان و نقره 2009 جهان رفت که در تایم نخست با قرعه کلینچ به پیروزی رسید. کار در تایم دوم در حالی آغاز شد که گازیموف با انگشت در چشم یزدانی فرو کرد، اما داوران بر عکس یک امتیاز به کشتی‌گیر آذربایجانی دادند. بعد از اعتراض مربیان ایران یک امتیاز دیگر به گازیموف دادند تا 2 بر صفر برنده تایم دوم شود. اعمال نفوذ داوران در این دیدار به بالاترین حد خود رسید و مارتینتی، رئیس فیلا تنها نظاره‌گر اوضاع بود.

 

یزدانی در تایم دوم جنگنده ظاهر شد، اما حریف تنها به دفاع پرداخت و حتی با کمک داوران با توقف مسابقه نفس تازه می‌کرد، در هر حال این تایم نیز به کلینچ کشیده شد، اما گوی شانس برای بار دوم به نام یزدانی آمد تا کشتی‌گیر کشورمان با خاک کردن حریف علاوه بر پیروزی خودش قهرمانی کشورمان را نیز مسجل کند.

 

گازیموف که از این شکست حسابی نارحت بود با مشت به سر و صورت یزدانی کوبید. آذری‌ها که شکست را باور نداشتند باز هم متمسک داوران شدند تا شاید با بازبینی فیلم بتوانند باز هم اعمال نفوذ کنند و نتیجه را به سود خود عوض کنند، اما این کار هم جواب نداد تا قهرمانی ایران تائید شود.

 

کمیل قاسمی در 120 کیلو مقابل جمال‌الدین ماگومدوف در 2 تایم و با نتیجه 2 بر یک شکست خورد. قاسمی در تایم نخست در کلینچ بازنده شد و در تایم دوم هم در حالی‌که تا ثانیه‌های پایانی یک بر صفر از حریف پیش بود یک امتیاز داد و شکست خورد.

 

نتایج کشتی‌گیران کشورمان در این دیدار به شرح زیر است:

55 کیلو: حسن رحیمی برنده (یک - یک)، (یک - صفر کلینچ) و (2 - صفر) - محمود ماگومدوف

60 کیلو: مسعود اسماعیل‌پور (صفر - یک کلینچ) و (یک - یک) - حاجی علی‌یف برنده

66 کیلو: مهدی تقوی برنده (صفر - یک کلینچ)، (2 - صفر) و (5 - صفر) - جبرئیل حسن‌اف

74 کیلو: صادق گودرزی برنده (صفر - 3)، (یک - صفر) و (یک - صفر) - اشرف علی‌یف

84 کیلو: احسان لشگری (صفر - یک) و (صفر - یک کلینچ) - شریف‌ شریف‌اف برنده

96 کیلو: رضا یزدانی برنده (یک - صفر کلینچ)، (صفر - 2) و (صفر - 2 کلینچ) - ختاگ گازیموف

120 کیلو: کمیل قاسمی (صفر - یک کلینچ) و (یک - یک) - جمال‌الدین ماگومدوف برنده

مسابقات جام جهانی کشتی آزاد با حضور 10 تیم برتر جهان طی روزهای شنبه و یکشنبه 23 و 24 اردیبهشت ماه در شهر باکو آذربایجان برگزار شد.

در مسابقات سال 2009 که در ایران برگزار شده بود آذربایجان قهرمان شد که کشتی گیران کشورمان با این قهرمانی انتقام آن سال را از آذری‌ها گرفتند./عصرایران