ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ایران با غلبه بر فنلاند فینالیست شد



اخبار,جام جهانی کشتی فرنگی


اخبار ورزشی  - جام جهانی کشتی فرنگی - تهران
ایران با غلبه بر فنلاند فینالیست شد/ پیروزی اخلاقی مقابل نفر سوم المپیک

تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در سومین دیدارش در رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی مقابل فنلاند به پیروزی رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی که از صبح امروز در سالن شهدای هفتم تیر تهران آغاز شده است و در نوبت عصر مسابقات، تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در سومین دیدارش به مصاف فنلاند رفت که با نتیجه 8 بر صفر مقابل حریف به برتری دست یافت.

پیروزی‌های ایران را سوریان، نوروزی، اصلان، اخلاقی، اخباری، علیاری و مهدی‌زاده کسب کردند.

ایران در نخستین دیدارش با نتیجه قاطع 8 بر صفر مقابل آذربایجان و در دومین دیدارش با نتیجه 7 بر یک مقابل کره جنوبی به پیروزی رسیده بود. با توجه به نتایج کسب شده به احتمال فراوان ایران حتی با احتساب شکست مقابل ارمنستان در دیدار آخر هم فینالیست خواهد شد که با توجه به نتایج گروه مقابل باید دیدار نهایی را بار دیگر برابر روسیه برگزار کند.

تیم کشورمان صبح فردا (جمعه) در چهارمین و آخرین دیدارش به مصاف ارمنستان خواهد رفت. مسابقات فردا از ساعت 10 صبح آغاز می‌شود.

* پیروزی اخلاقی مقابل دارنده برنز المپیک

در حساس‌ترین مسابقه این دیدار حبیب‌الله اخلاقی دارنده مدال برنز جهان و ملی‌پوش ایران در المپیک لندن با نتیجه 6 بر صفر مقابل آلکساندر کازاکوویچ، دارنده مدال برنز المپیک لندن به پیروزی دست یافت. اخلاقی در تایم اول ابتدا پای حریفش را از تشک خارج کرد و یک امتیاز گرفت.

وی در ادامه نیز یک بار دیگر پای حریفش را از تشک خارج کرد و یک امتیاز گرفت. اخلاقی با خاک کردن حریفش دو امتیاز دیگر و با خارج کردن حریفش از تشک یک امتیاز دیگر کسب کرد تا این دیدار را با نتیجه 6 بر صفر از حریف نامدارش ببرد.

نتایج انفرادی این دیدار به شرح زیر است:

59 کیلو: حمید سوریان، برنده - جوزفیکا نیمیستو (10 بر صفر؛ سوریان در کمتر از 2 دقیقه به پیروزی رسید)

66 کیلو: امید نوروزی، برنده - ترو والی ماکی (8 بر صفر؛ نوروزی در کمتر از 2 دقیقه به پیروزی رسید)

71 کیلو: برومند اصلان، برنده - هنری پالوماکی (6 بر 2)

75 کیلو: فرشاد علیزاده، برنده - فنلاند نماینده‌ای نداشت

80 کیلو: حبیب‌الله اخلاقی، برنده - آلکساندر کازاکوویچ (دارنده مدال برنز المپیک لندن) (6 بر صفر)

85 کیلو: داود اخباری، برنده - آنتی هاکالا (7 بر صفر)

98 کیلو: مهدی علیاری، برنده - تیمو کالیو (3 بر یک)

130 کیلو: بهنام مهدی‌زاده، برنده - مینداگاس میزگایتیس (برنز 2010 اروپا) (6 بر صفر)

اخبار ورزشی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
مصاحبه بعد از بازی دوستانه ایران فنلاند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخشش الهه احمدی در المپیك/ تیرانداز ایران فینالیست شد



درخشش الهه احمدی در المپیك/ تیرانداز ایران فینالیست شد

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بانوی تیرانداز ایران با درخشش در رقابت‌های المپیك لندن و قرار گرفتن در رده‌ی پنجم بین 64 تیرانداز به فینال رقابت‌های تفنگ ده متر راه یافت.
بازی‌های المپیك برای ایرانی‌ها در روز دوم، با رقابت تیراندازان زن در بخش تفنگ ده متر آغاز شد و مه‌لقا جام بزرگ و الهه احمدی دو تیرانداز ایران در این رقابت‌ها شركت كردند كه احمدی با درخشش توانست فینالیست شود.
الهه احمدی در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها كه هر ورزشكار 40 تیر ( در 4 دور) شلیك می‌كرد به امتیاز 397 ( از 400) رسید. احمدی در دور اول از 10 تیر خود 9 تیر 10 امتیازی و یك تیر 9 امتیازی داشت و 99 امتیاز گرفت در مرحله‌ی بعد نیز احمدی عملكرد دور اول را تكرار كرد و 99 امتیاز گرفت تا در نیمه‌ی رقابت‌ها در جمع هشت نفر باشد.
اما در دور سوم احمدی خوش درخشید و امتیاز كامل 100 را به دست آورد تا امید برای فینالیست شدن او زیاد باشد. در دور چهارم، همان ابتدا یك تیر را از دست داد و به رده‌ی دهمی نزول كرد. تیرانداز با تجربه‌ی ایران در پایان ست چهارم را با 99 امتیاز به پایان رساند و با 397 امتیاز در جمع نه نفر برتر قرار گرفت.
احمدی در مرحله شوت آف عملكرد فوق العاده‌ای داشت و در میان 5 تیراندازی كه عملكرد یكسان داشتند، با 52 امتیاز اول شد تا در پایان با قرار گرفتن در رده‌ی پنجمی فینالیست شود.
مه لقا جام بزرگ در ده تیر نخست خود، عملكرد قابل قبولی نداشت و 97 امتیاز گرفت. امتیازهای 99، 98 و 97 نیز در ست‌های دوم و سوم و چهارم به دست آمد و جام بزرگ با 391 امتیاز در رده‌ی 43 ایستاد./ایسنا