ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ایران - ازبکستان؛ نبردی برای سفر به سرزمین قهوه



در انتظار یک پیروزی 100 هزار نفری و دعای 75 میلیونی

ایران - ازبکستان؛ نبردی برای سفر به سرزمین قهوه

 تیم ملی فوتبال ایران در دیداری حساس روز چهارشنبه به مصاف ازبکستان می‌رود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرگزاری فارس، فوتبال ایران هفته بدی را آغاز کرد. شکست و حذف ناباورانه فوتسال از جام جهانی و باخت تیم جوانان مقابل کره جنوبی کام فوتبالدوستان ایرانی را تلخ کرد.

به این ترتیب همه امید فوتبال ایران به تیم ملی بزرگسالان است اینکه با پیروزی برابر ازبکستان راه صعود به جام جهانی 2014 برزیل را هموار کند و حداقل با موفقیت ملی پوشان بزرگسال شور و نشاطی دوباره را در جامعه و اهالی فوتبال شاهد باشیم.

از نظر احساسی همه یکدل و متحد شده‌اند و وفاق ملی بین مردم، رسانه‌ها و مسئولان فوتبال و حتی منتقدین ایجاد شده است و امیدواریم که با دعای 75 میلیون ایرانی بتوانیم ازبکستان را هم مثل کره جنوبی شکست بدهیم.

این انرژی و روحیه مثبت در جامعه قطعا به ملی پوشان منتقل می‌شود و آنها را برای پیروزی مصمم‌تر می‌کند. دیدن ورزشگاه پر از تماشاگر آزادی همانقدر که به بازیکنان ایران روحیه می‌دهد بازیکنان ازبک را هراسان می‌کند. بازی مقابل یکصد هزار تماشاگر که یکصدا و یکدل ایران را تشویق می‌کنند کار آسانی برای بازیکنان حریف نخواهد بود.

از نظر فنی اما به گفته بسیاری از کارشناسان و خبرگان فوتبال تیم ملی ایرادهای زیادی دارد.تیم ملی با نشاط و تاکتیکی بازی نمی‌کند.

کی‌روش هنوز نتوانسته بزرگی‌اش را با شیوه بازی تیم ملی نشان بدهد. شاید او به زمان بیشتری نیاز دارد پس از تیم ملی بازی زیبا نمی‌خواهیم. فقط برد و سه امتیاز را می‌خواهیم تا تیم ملی 70 درصد راه صعود به جام جهانی را طی کند و سلامی به برزیل بدهد.

در دیدار رفت با ازبکستان نه خوب بودیم نه تاکتیک مشخصی در زمین داشتیم اما با گل دقایق پایانی سه امتیاز شیرین گرفتیم اکنون اما باید تیم ملی با حوصله و منطق بازی کند. عجله و استرس نداشته باشد. نمی‌خواهیم در خانه اسیر حریف شویم.

ازبکستان هم می‌داند اگر به ایران ببازد تقریبا باید با رویای جام جهانی وداع کند. پس آنها نیز برای پیروزی به میدان می‌آیند. هدف اول ازبکستان نباختن است اما نیم‌نگاهی هم به برد دارند.

بازیکنان لژیونر ازبک‌ها در این دیدار  برخلاف بازی رفت حضور دارند برخی از آنها در آن بازی به حکم AFC محروم بودند. اما حالا از سرور جباروف که در باشگاه‌های عربستان توپ می‌زند تا بازیکنانی که در باشگاه‌های روسی حضور دارند در ترکیب ازبکستان قرار دارند.

ازبک‌ها فوتبال را قدرتی و فیزیکی بازی می‌کنند و خوب هم گل می‌زنند آنها بعد از کره جنوبی بهترین خط حمله این گروه را در اختیار دارند ولی قطعا اندیشه‌های تاکتیکی کی‌روش و بازی کم اشتباه و بدون عجله و با فکر بازیکنان ایران می‌تواند ما را به پیروزی برساند. ازبکستان 4 گل خورده دارد که نشان می‌دهد دفاعش مستحکم نیست اما در گلزنی موفق هستند و بعد از کره جنوبی بهترین خط حمله گروه را در اختیار دارند که قطعا مدافعان مستحکم ایران آنها را ناکام خواهند گذاشت تا فوتبال ایران هفته‌ای را که با ناکامی آغاز کرده با پیروزی شیرین به پایان برساند.

دیدار ایران و ازبکستان دیدار گلادیاتورها در ورزشگاه آزادی است دیداری که در یک سوی آن پولاد مردان ایرانی حضور دارند و در سمت دیگر مردان تنومند ازبک و سیف البداوی داور اماراتی این بازی را سوت می‌زند داوری که باید مراقبش باشیم و به قول مسعود مرادی بازیکنان حتی نباید نزدیکش هم بشوند چون به راحتی کارت می‌دهد.

در این گروه کره جنوبی با 7 امتیاز و تفاضل گل بهتر در صدر جدول است، ایران با 7 امتیاز در رده دوم قرار دارد و ازبکستان 5 امتیازی سوم است و لبنان و قطر نیز با 4 امتیاز در رده‌های چهارم و پنجم قرار دارند./فارس

چهارشنبه 24/08/1391

ساعت : 19:00
مقدماتی جام جهانی قاره آسیا گروه A : ایران - ازبكستان
زنده از شبکه سه


ویدیو مرتبط :
مصاحبه با بازیکنان تراکتورسازی پیش از سفر به ازبکستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ازبکستان 1 - ایران 2؛ قهرمانی سخت در سرزمین ازبک ها



اخبار,اخبار ورزشی,فوتسال ایران

تیم ملی فوتسال ایران توانست با نتیجه 2-1 ازبکستان را شکست دهد و برای یازدهمین بار قهرمان مسابقات آسیایی شود تا طلسم پس از شش سال شکسته شود.

به گزارش ورزش سه، دو تیم ایران و ازبکستان در حالی به مصاف هم رفتند که در سال 2010 یعنی سه دوره قبل نیز در فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا همین فینال را برگزار کرده بودند. نکته جالب توجه دیگر این است 6 سال قبل نیز ازبکستان میزبان بود و ایران توانست این تیم را 8 بر 3 در خاک خود شکست داده و به دهمین قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها برسد.

ملی پوشان فوتسال ایران که در سه دیدار مرحله گروهی و دو بازی یک چهارم و نیمه نهایی این دوره موفق شدند علاوه بر پیروزی 46 گل به ثمر برسانند امیدوار هستند امروز ازبکستان که به سختی در ضربات پنالتی تایلند را شکست داده و به فینال رسیده را مغلوب کنند و به قهرمانی جام ملت‌ها برسند.

فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا 2016
ورزشگاه: ازبکستان
داوران: کوزاکی توموهیرو، لیو جیانگیوآ، ری ریتگا مارتینز و ترونگ دونگ
تعداد تماشاگر:5 هزار نفر

ترکیب اولیه تیم ملی ایران
سپهر محمدی، حمید احمدی، اصغر حسن زاده، حسین طیبی و محمدرضا سنگ سپیدی
سرمربی: محمد ناظم‌الشریعه

شرح گل‌ها
ازبکستان 1 ایران 0 (دقیقه 6): پاس اشتباه توکلی در نزدیکی های محوطه ایران با توپ ربایی بازیکن ازبک روبرو شد و دلشاد ایرسالیوف نیز پس از یک گام با ضربه ای دقیق دروازه ایران را باز کرد تا تیم میزبان با یک گل از ایران پیش بیفتد.

ازبکستان 1 ایران 1 (دقیقه 8) : قدرت بهادری کمی جلوتر از خط میانه زمین صاحب توپ شد و با ضربه محکم و جاندار توانست گل اول ایران را از فاصله دور و به زیبایی به ثمر برساند.

ازبکستان 1 ایران 2 (دقیقه 14) : ضربه کرنری که نصیب ایران شد را سنگ سپیدی به سوی دروازه ازبکستان فرستاد و کشاورز با حرکتی سریع توانست گل دوم ایران را به ثمر برساند.


در حاشیه
* علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران که از روز گذشته به اردوی ملی پوشان فوتسال اضافه شده این بازی را از نزدیک تماشا می‌کند.
* محمد کشاورز کاپیتان تیم ملی در دقیقه 9 نیمه دوم بازی مصدوم شد و جای خود را به بازیکن دیگری داد.
* بازیکنان تیم ملی ژاپن که مسابقات خوبی را پشت سر نگذاشتند برای دیدار فینال بین ایران و ازبکستان در سالن حاضر هستند.

 

اخبار ورزشی - ورزش سه