ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ایران، قزاقستان را هم درهم کوبید/ جدال با گربه سیاه برای صعود به نیمه‌نهایی



رقابت ایران وقزاقستان,صعود تیم ملی بسکتبال ایران به نیمه‌نهایی,ترکیب تیم ملی بسکتبال ایران

بسکتبال جام ملت‌های آسیا - فیلیپین
ایران، قزاقستان را هم درهم کوبید/ جدال با گربه سیاه برای صعود به نیمه‌نهایی

تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین بازی مرحله دوم جام ملت‌های آسیا مقابل قزاقستان به برتری رسید و در مرحله یک چهارم نهایی باید به مصاف اردن برود.

به گزارش  فارس، در آخرین روز دور دوم بیست و هفتمین دوره مسابقات بسکتبال جام ملت‌های آسیا تیم ملی کشورمان مقابل قزاقستان به میدان رفت و موفق شد این حریف را هم با حساب 85 بر 53 از پیش رو برداشته و به عنوان تیم نخست راهی دور دوم شود.

تیم ایران در این مسابقه هم با ترکیب اصلی خود یعنی مهدی کامرانی، حامد آفاق، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی وارد میدان شد.

*کوارتر اول: 22 بر 15 به سود ایران
تیم ایران در این کوارتر همانند بزای های قبلی خود با ترکیب اصلی وارد میدان شد. قزاقستان که یکی از تیم‌های خوب این دوره محسوب می‌شود در ابتدا بهتر از بازیکنان ما کار کرد، اما در ادامه کار ملی پوشان کشورمان نبض بازی را در اختیار گرفتند.

 

حساب کار 10 بر 8 به سود قزاق‌ها بود که پرتاب سه امتیازی موفق کامرانی بود که ایران را پیش انداخت و بلافاصله هم با یک توپ ربایی وی ایران را به امتیاز 13 رساند.
بیش از 7 دقیقه گذشته بود که صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم ملی هنوز موفق به کسب امتیاز نشده بود و این در حالی بود که حامد آفاق بهترین امتیاز آور ایران بود.

در ادامه کار اصغر کاردوست با پرتاب دو امتیازی حساب کار را 18 بر 12 کرد و پس از آن نیز آفاق یک توپ ربایی خود و دو امتیاز دیگر را برای ایران در پی داشت.
در پایان نیز پاس خوب سهراب نژاد که در اواخر این کوارتر به میدان آمده بود با یک پاس خوب کامرانی را در موقیعت گلزنی قرار داد تا در پایان 22 بر 15 به سود ایران به پایان برسد.

*کوارتر دوم: 19 بر 9 به سود ایران
این کوارتر با دو پرتاب پنالتی قزاق‌ها آغاز شد. تیم ایران در این کوارتر با دو گارد راس یعنی کامرانی و داودی بازی را آغاز کرد. نخستین امتیاز کشورمان را هم کامرانی کسب کرد. محمد جمشیدی هم در این کوارتر برای ایران به میدان آمده بود. در ادامه کار پرتاب زیبای آرن داودی امتیازهای ایران را به 27 رساند.

هفت دقیقه مانده بود که قزاق‌ها با یک توپ ربایی دو امتیاز را کسب کردند، اما بلافاصله اصغر کاردوست با یک اسلم دانک زیبا پاسخ آنها را داد. روزبه ارغوان نیز در ادامه به جای اوشین ساهاکیان وارد میدان شد.

پس از وقت استراحتی که مربیان درخواتس کردند تیم اصلی ایران وارد میدان شد و بلافاصله ساهاکیان دو امتیاز را برای ایران کسب کرد.
کمتر از چهار دقیقه مانده بود که حامد آفاق یک بار دیگر پرتاب سه امتیازی خود را وارد سبد قزاقستان کرد و امتیاز ایران را به 33 رساند. آفاق در این بازی ماشین گلزنی ایران بود و یکی پس از دیگری توپ ها را وارد سبد حریف می‌کرد.

دفاع خوب کشورمان در این کوارتر اجازه قدرت نمایی به قزاق‌ها نمی‌داد و آنها در گلزنی ناموفق بودند. در ثانیه‌های آخر نیز حامد حدادی با دو پرتاب  پنالتی و صمد نیکخواه بهرامی با یک پرتاب خوب حساب کار را در پایان کوارتر دوم 41 بر 24 به سود ایران شد.

کوارتر سوم: 29 بر 12
این کوارتر هم ابتدا با امتیاز آوری قزاق‌ها آن هم با پرتاب سه امتیازی آغاز شد و ملی پوشان کشورمان پس از آن 6 امتیاز را کسب کردند.
صمد نیکخواه بهرامی در این بازی نمایش درخشانی نداشت و در این کوارتر با پرتابی که به صورت بازیکن حریف زد باعث شد داوران خطای غیر ورزشی او را اعلام کنند.


در ادامه کار حرکت زیبای مهدی کامرانی در زیر سبد دو امتیاز را برای ایران در پی داشت و حساب کار را 51 بر 30 به سود ایران کرد.
تماشاگران ایرانی مقیم فیلیپین هم که هر روز در سالن حضور پیدا می‌کنند با شور و نشان خاصی بازیکنان کشورمان را تشویق می‌کنند. در ادامه کار توپ ربایی خوب آرن داودی دو امتیاز را برای ایران در پی داشت که پس از آن سرمربی ایتالیایی قزاق‌ها درخواست وقت استراحت کرد.

در ادامه کار تیم ایران با ترکیب دوم خود بازی را انجام می‌داد و اختلاف امتیاز در آستانه دو دقیقه به پایان به عدد 30 رسیده بود. در ثانیه‌های پایانی نیز سامان ویسی سه امتیازی خوبی را وارد سبد حریف کرد تا نتیجه در پایان کوارتر سوم  70 بر 36 شود.

کوارتر چهارم: 17 بر 15 به سود قزاقستان
مهمد بچیروویچ، سرمربی تیم ملی کشورمان تیم دوم ایران را وارد میدان کرد و نخستین امتیاز کوارتر هم برای ما به دست آمد.

سامان ویسی در این کوارتر هم پرتاب سه امتیازی موفقی داشت و حساب کار را 76 بر 38 به سود ایران کرد. قزاق‌ها در این کوارتر با دفاع خوب ایران روبرو شده بود و سرمربی آنها نیز از ادامه کار کاملا نا امید شده بود.

در ادامه کار روزبه ارغوان هم در زیر حلقه امتیاز 82 ایران را به نام خود ثبت کرد و قزاق‌ها هم با یک کار ترکیبی خود پرتاب سه امتیازی موفق داشتند تا در پایان این بازی 85 بر 53 به سود ایران خاتمه پیدا کند.
ملی کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی روز جمعه  با تیم چهارم گروه E یعنی اردن رقابت خواهد کرد.

به گزارش فارس دوره گذشته نیز تیم ملی کشورمان در این مرحله به اردن، مقلب به گربه سیاه برخورد کرد که در ثانیه‌های پایانی مقابل این تیم شکست خورد و از رسیدن به نیمه‌نهایی بازماند.
این رقابت‌ها از 10 مرداد آغاز شده و 20 مردادماه به پایان خواهد رسید. سه تیم نخست جواز حضور در جام جهانی 2014 اسپانیا را کسب خواهند کرد./فارس

 

 

 


ویدیو مرتبط :
صعود تیم ملی هندبال ایران به مرحله نیمه نهایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صعود تیم دختران ایران به نیمه نهایی المپیک



 

 

صعود تیم دختران ایران به نیمه نهایی المپیک

 

صعود تیم دختران ایران به نیمه نهایی المپیک نوجوانان سنگاپور

تیم فوتبال دختران ایران به مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال المپیک 2010 نوجوانان سنگاپور صعود کرد.

در آخرین روز بازیهای گروهی، تیم ترکیه با نتیجه چهار بر صفر مقابل گینه نو به پیروزی رسید و همین نتیجه باعث صعود تیم ایران به عنوان تیم دوم به مرحله نیمه نهایی شد. در مرحله نیمه نهایی روز شنبه تیم دختران ایران در استادیوم جالان بیسار به مصاف گینه استوایی می رود که در دو بازی قبلی خود شیلی و ترینیداد و توباگو را شکست داده است. در دیگر بازی نیمه نهایی تیم ترکیه به مصاف شیلی می رود.

جدول رده بندی نهایی گروه  مسابقات فوتبال المپیک سنگاپور به شرح زیر است:

ترکیه 6 امتیاز - تفاضل گل 6+، ایران 3 امتیاز - تفاضل گل 1-،  گینه نو بدون امتیاز - تفاضل گل 5-