ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ایتالیا "جام تختی" را از کشتی ایران گرفت/ پایه شکسته کرسی بین‌المللی!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ایتالیا "جام تختی" را از کشتی ایران گرفت/ پایه شکسته کرسی بین‌المللی!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: خروج جام بین‌المللی تختی از جمع تورنمنت‌های جایزه بزرگ فیلا و جایگزینی کشوری نه چندان مطرح در کشتی دنیا به جای این تورنمنت وطنی، بار دیگر ناتوانی دیپلماتیک و امور بین الملل فدراسیون کشتی را اثبات کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، متولیان فدراسیون کشتی ایران بار دیگر مقهور نفوذ متولیان و اعضای هیات رئیسه فیلا شدند و در حالی که همچنان کلاف سر درگم برگزاری رقابتهای جام جهانی 2013 تهران را در دست داشتند، جام تختی را هم از دست رفته دیدند!

فدراسیون جهانی کشتی به تازگی در اقدامی غیرمنتظره و بی سروصدا نام جام تختی را از لیست مسابقات جایزه بزرگ فیلا خارج و تورنمنت نه چندان مطرح و ریشه‌دار "ساساری" ایتالیا را جایگزین آن کرد تا برای چندمین بار خلاء حضور نمایندگان کشتی ایران در سیستم اجرایی و مدیریتی فیلا را اثبات کند.

به محض اطلاع از چنین اتفاق مهم و ناخوشایندی با برخی از متولیان کشتی تماس گرفتیم که متاسفانه یا با رد تماس و موبایل های خاموش روبرو شدیم و یا با اظهار بی اطلاعی و تعجب! جالب آنکه برای صحت و سقم موضوع به فکر استعلام از کمیته امور بین الملل فدراسیون کشتی افتادیم که متاسفانه به یاد آوردیم این کمیته نیز ماههاست به دلیل رفت و آمد روسا و سرپرستان مختلف به اتاقی بی استفاده و خاک گرفته تبدیل شده و به واقع در حال حاضر کسی در راس امور این کمیته نیست تا بطور شفاف پاسخگوی این ابهامات باشد.

طبق اطلاعاتی که از برخی اهالی کشتی کسب کردیم گویا در جایگزینی جام ساساری ایتالیا به جای جام تختی، رد پای یک عضو ایتالیایی فیلا یعنی " ماتیو پلیکانه" نایب رئیس فدراسیون جهانی کشتی دیده می شود. نکته تاسف آور اینجاست که کشتی ایران تاکنون از نفوذ کشورهای صاحب نامی در این عرصه همچون روسیه، آذربایجان، ترکیه، بلاروس، گرجستان، قزاقستان و ... ضربه خورده، اما انگار به تازگی باید از نمایندگان کشورهای دیگری نظیر ایتالیا در فیلا نیز هراس داشته باشد.

عارف ربطی دبیر فدراسیون کشتی در همین راستا به خبرنگار مهر گفت: این تغییر و جابجایی هنوز بصورت رسمی از سوی فیلا به ما ابلاغ نشده و ما نیز فعلا نمی توانیم واکنش خاصی به این موضوع نشان دهیم. مطمئنا در صورت ابلاغ این مساله به فدراسیون کشتی، با جدیت پیگیر دلایل آن خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار مهر این ناکامی بزرگ دیپلماتیک برای فدراسیون کشتی ایران در حالی بوقوع پیوست که رقابتهای جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی 2013 نیز باید طی روزهای اول تا چهارم اسفندماه در تهران برگزار شود و هنوز هیچ پولی به حساب ستاد اجرایی این پیکارها واریز نشده است!/مهر

 


ویدیو مرتبط :
حواشی کشتی جام بین المللی تختی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تیم کشتی فرنگی ایران قهرمان جام جهانی شد



 

 


کشتی فرنگی

 

 

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با پیروزی برابر تیم ملی کشتی روسیه در فینال جام جهانی، برای دومین سال پیاپی عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد تا روند موفقیت‌های کشتی فرنگی کشورمان ادامه داشته باشد.

به گزارش مهر، در دیدار فینال جام جهانی کشتی فرنگی  که یکشنبه شب بین تیمهای ایران و روسیه در شهر مینسک برگزار شد کشتی گیران ایران با شکست مقتدرانه  قهرمانان جهان و المپیک بار دیگر توانمندیهای خود را به رخ جهانیان کشیدند و با شکست 4 بر 3 تیم روسیه برای دومین سال پیاپی و اینبار در بلاروس قهرمان این رقابتها شد.

در مهمترین  دیدارها در وزن 55 کیلوگرم محسن حاجی پور، نظیر مانکی یف قهرمان المپیک را با انجام باراندازهای بی نقص در سه تایم شکست داد و شایستگی خود را نشان داد.

در وزن 66 کیلوگرم داوران با ناداوری در تایم دوم یک اخطار به سعید عبدولی دادند و یک امتیاز به آمباکو واچادزه نامدار که از نظر نفس کم آورده بود، هدیه کردند، اما جوان خوزستانی کشتی ایران با دلاوری قهرمان جهان را در سه تایم مغلوب کرد.

در کشتی وزن 84 کیلوگرم داوران تا جایی که توانستند از گوگایف روس حمایت کردند. در دیدار وزن 120 کیلوگرم نیز در حالی بشیرباباجانزاده سراسر حمله می کرد اما داوران در طول مبارزه به حریف روس اخطار ندادند اما جوان شایسته مازندرانی با شکست حریف روس قهرمانی کشتی ایران را رقم زد. در این دیدار روسها که از حمایت حاضران در سالن مسابقات برخوردار بودند و انگار در کشور خود به مسابقه می دادند، با حربه ضد کشتی نیز نتوانستند سد راه فرنگی کاران قدرتمند ایران اسلامی شوند.

نتایج دیدارهای انفرادی این مسابقه به شرح زیر است:

55 کیلوگرم:

محسن حاجی پور – نظیر مانکی یف - قهرمان المپیک 2008 پکن (صفر بریک - یک بر صفر- 7 بر صفر- برنده ایران)

60 کیلوگرم:

امید نوروزی – اصلان عبدولین ( صفر بر 2 – یک برصفر – یک برصفر - برنده ایران)

66 کیلوگرم:

سعید عبدولی – آمباکو واچادزه - قهرمان جهان 2011 مسکو( یک برصفر- صفربریک – 3 بر صفر- برنده ایران)

74 کیلوگرم:

فرشاد علیزاده – امیل شرف الدینوف - دارنده مدال برنز جهان(صفر بریک – 2 بر صفر – صفربر3 - برنده روسیه)

84 کیلوگرم:

طالب نعمت پور- آلن خوگایف - قهرمان جوانان جهان( صفر بر 2 -  یک بر صفر – صفر بریک - برنده روسیه)

96 کیلوگرم:

بابک قربانی – رستم توتروف (صفر بر یک – 3 بر صفر – صفر بریک - برنده روسیه)

120 کیلوگرم:

بشیرباباجان زاده – ایوب سوخرودی ( یک بر صفر – یک بر صفر  - برنده ایران)

تیمهای بلاروس، ترکیه، ارمنستان و کره جنوبی به ترتیب با شکست آذربایجان، قزاقستان، کوبا و بلغارستان به مقام سوم،  پنجم، هفتم و نهم این رقابتها دست یافتند.

تیم ایران روز شنبه در مرحله مقدماتی تیمهای کره جنوبی، ترکیه و بلاروس را با نتیجه 6 بر یک و کوبا را با نتیجه 7 بر صفر شکست داده بود. تیم ملی کشتی فرنگی ایران سال گذشته برای نخستین بار در ارمنستان قهرمان جام جهانی شده بود..../تحلیل:عصرایران