ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

او دیگر چقدر بی‌حرمتی كند تا عذرش را بخواهیم؟



اخبار,اخبار ورزشی ,كارلوس كروش

رسانه‌ای كه با میدان داری امثال فردوسی‌پور، و با راه انداختن نظرسنجی از افكار عمومی باعث می‌شوند عقل، منطق، استدلال به كلی در این حوزه فدای احساس شود نتیجه‌ای بهتر از این ندارد كه بزرگترین مربی تاریخ فوتبال جهان هستی! وقیحانه بگوید او را در ایران به گروگان گرفته‌اند!...

 واقعیت تلخ فوتبال ایران خلاصه شده است در یك نام و یك موضوع؛ «كارلوس كروش» و موضوع «ماندنش در مسئولیت مربیگری تیم ملی ایران»، آری این همه چیز فوتبال ایران است! از خبر استعفای کی روش و بعد ممانعت از خروج وی از مهمترین خبرهای روز آخر سال 93، تا ادامه این قصه خسته كننده و اظهارات دیروز مرد پرتغالی مبنی بر اینكه او در ایران به گروگان گرفته شده است!

 

حاكی از این واقعیت تلخ دارد كه وقتی رسانه های گروهی كشور با دامن زدن به ابقای او با جو احساسی حاكم بر دوستداران فوتبال ایران، همراهی و موج سواری می‌كنند و مسئولان ورزش كشور را به ابقای او بهر شكل ممكن و به هر طریق و ... تشویق و البته تهدید می‌كنند (در برنامه اخیر 90، كاپیتان سابق تیم ملی تلویحا فدراسیون را تهدید كرد اگر كیروش ابقا نشود، بازیكنانی چون دژاگه و... احتمالا دیگر به تیم ملی نخواهند آمد!!) نباید هم غیر از این انتظار داشت كه او به این راحتی هرچه بر زبانش می آید را نگوید؛ كه از ماست كه بر ماست!

اما در مورد منع خروج کی‌روش باید گفت اگر پرداخت مالیات با فدراسیون است باید صبر کرد و دید چرا فدراسیونی که مدعی استقلال و خواهان عدم مداخله دولت در کارش است در این موارد وظایف خود را انجام نداده و حتما متوقع است دیگران این مالیات را بپردازند و چرا از پرداخت این مالیات تاکنون خودداری کرده و چرا وقتی خود فدراسیون باشگاهها را از اینکار منع کرده خود پرداخت مالیات را به عهده گرفته است. اینکه مسولین مربوطه اجازه دهند این امر تا پای پلکان هواپیما صورت گرفته و قبل از این آنرا حل نکرده اند نشانه ضعف مدیریت است.

مخالفت کی روش با شرکت آزمون و جهانبخش در بازی رسمی تیم امید نشانه بی توجهی او به اصول منطقی و خودخواهی محض و تمسخر غیر مستقیم کشور است چون هر كسی می داند که ارزش بازی رسمی تیم امید خیلی بیشتر از یک بازی تدارکاتی تیم ملی جهت بازی رسمی چند ماه بعد است، در ضمن او هیچ مقام مهمی برای فوتبال ایران کسب نکرده و در این چند سال عملا یک دستیار مطرح ایرانی را در کنار خود نپذیرفته تا با مجرب شدن آن مربی ایرانی بعد از خودش به فوتبال ایران کمک کرده باشد و یا حداقل خود از مشاوره این مربی ایرانی که آشنایی بیشتری با فرهنگ ایرانیها دارد در لحظات حساس سود برد.

مقام چهارمی بین چهار تیم جام جهانی آنهم با فوتبال دفاعی محض که در دو بازی اول جز دفع خطر هیچ کار گروهی و تیمی را نمایش نمی‌داد، حذف توسط عراق داعش‌زده در آسیا و صعود به جام جهانی با ترس و اضطراب تا آخرین دقیقه بازی با کره، در قبال حقوق سرسام آور وی، واقعا چه دستاورد بزرگی بود كه این همه و با عدول از همه چیز خود به اضافه میلیاردها پول بیت المال، برای تن دادن به خواسته های غیرمنطقی اش تسلیم شویم؟

فوتبالدوستان ایرانی حتی اگر شکست از عراق را به اخراج مهرداد پولادی نسبت دهند، باید گفت باز هم اصرار کی‌روش در به خدمت گرفتن کسی که به قوانین کشور خود در مورد خدمت سربازی پشت پا زده بود و تسلیم فدراسیون در استفاده از این بازیکن ناقض قانون، شد اشتباه محض بود. واقعا در كدام کشور قانون مداری اینگونه رفتار می‌شود كه بازیكن متخلف را با زور و اصرار سرمربی، به تیم ملی اشان، تحمیل كنند! همین سال گذشته مگر در آلمان، مدیر باشگاه بایرن مونیخ به خاطر فرار مالیاتی، به زندان 3 ساله محكوم نشد و روانه زندان نشد؟

واقعیت دیگر اینکه هر چند کفاشیان خود مدیر سالمی است ولی فردی غیر فوتبالی بوده و در قواره ریاست فدراسیون فوتبال نیست. او از یادگارهای دولت احمدی‌نژاد است که توسط هیات‌هایی که دستچین خودشان بود انتخاب شد. البته وزیر ورزش فعلی نیز باید مسولیت بعضی مدیریت‌های ضعیف خود همچون ماجرای انتخاب مدیران پرسپولیس و انفعال در قبال فدراسیون ضعیف کفاشیان را بپذیرد و ضعف های خود را اصلاح کند. آقای گودرزی اگر نمی تواند فدراسیون کفاشیان را اصلاح کند حداقل باید با کمک نهادهای نظارتی ترتیبی دهد که انتخابات بعدی ریس فدراسیون، انتخاباتی واقعی و خارج از نفوذ خود فدراسیون صورت گیرد تا فردی فوتبالی که مدیریت نیز داشته باشد انتخاب شود تا در آینده فرد دیگری مثل کیروش نظرات باب میل و غیرمنطقی خود را بر فدراسیون تحمیل نکند.

از سوی دیگر نقش رسانه ملی نیز در فضاسازی‌های ماه اخیر در حمایت‌هایش در حد و اندازه های لالیگا! از بهترین مربی جهان هستی و كره خاكی و تاریخ فوتبال جهان و...!! هم فاز دیگر بدبختی و فلاكت فوتبال و مدیریت فاجعه بار آن است. رسانه ای كه با میدان داری امثال فردوسی پور، و با راه انداختن نظرسنجی از افكار عمومی باعث می شوند عقل، منطق، استدلال به كلی در این حوزه فدای احساس شود نتیجه ای بهتر از این ندارد كه بزرگترین مربی تاریخ فوتبال جهان هستی! وقیحانه بگوید او را در ایران به گروگان گرفته‌اند! و كسی هم حق ندارد به او بگوید ای بهترین مربی كره خاكی، چرا هجو می گویی و تهمت می زنی؟ مالیات 8 میلیارد تومان پول زبان بسته ای را كه از جیب تك تك این ملت به حسابت واریز شده را پرداخت كن و بسلامت!

رسانه ملی، اینکه بلافاصله بعد از استعفای او را در شب پر بیننده عید ملی در شبکه سه به روی آنتن می‌برد و مجری غیر ورزشی‌اش (علیخانی) مجوز می‌گیرد بر خلاف سیاست مقامات ورزشی کشور که حداقل در مورد اختلاف اخیر بر سر دو بازیکن، کاملا حق با مسئولین ورزش کشور است مقام این مربی را تا عرش بالا برد نوعی دهن‌کجی آشکار به دولت و مقامات؛ با هدف استفاده از احساسات بیننده‌ها در جهت اغراض سیاسی رسانه ملی بر علیه دولت است. دولتی كه ظاهرا همچون استخوان در گلوی آقایان گیر كرده است. فعلا برای، عقب نشینی وزیر این دولت، باید ابر و مه و باد و خورشید، فردوسی پور و علیخانی، و ...همه چیز كارلوس-كارلوس كنند!


اخبار ورزشی - بهار

 


ویدیو مرتبط :
باید بخواهیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی: هر چقدر بخواهیم غنی‌‌سازی میکنیم


روحانی گفت: اینکه غنی‌سازی را تا چه حد گسترش می‌دهیم، یا آنطور که شما بیان کردید، ابعاد آن چقدر خواهد بود، به نیاز ما به سوخت هسته‌ای بستگی خواهد داشت.

خبرگزاری فارس: دکتر «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه‌ای که شب گذشته در روزنامه «فایننشال تایمز» به چاپ رسید، بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرده و گفت تهران به میزانی که به سوخت هسته‌ای نیاز داشته باشد، غنی‌سازی انجام خواهد داد.
 
در ادامه مشروح مصاحبه وی با «فایننشال تایمز» را که روز چهارشنبه انجام شده، می‌خوانید:
 
شما اظهارات مهمی در رابطه با اقتصاد و وضعیت ناگوار آن داشتید. چه طرح‌هایی برای احیای اقتصاد دارید؟ بعد از تحویل گرفتن دفتر ریاست‌جمهوری چه میزان از وضع اقتصادی شوکه شدید؟
 
روحانی: این دولت مشکلات اقتصادی جدی‌ای را به ارث برده است. با وجود آنکه، هم رکود و هم تورم را در کشور شاهدیم، اما در عین حال نسبت به آینده اقتصاد کشور بسیار امیدوار هستیم. این تنها نظر من نیست. تیم اقتصادی من هم همین نظر را دارد، که می‌توان در یک دوره زمانی کوتاه، از عهده مشکلات اقتصادی کشور برآمد.
 
دلیل امیدواری ما این است که ما طی 3 ماه گذشته توانسته‌ایم تا حدی رشد سریع تورم را مهار کنیم. فکر می‌کنم تورم (نقطه به نقطه) از 43 به 36درصد رسیده است. این نشانه خوبی است. ما با کاهش نقدینگی و همزمان بهبود فضای تجاری، این مسیر را ادامه خواهیم داد.
 
در مورد رکود هم، رشد اقتصادی ایران در سال 1391 منفی 5.8درصد بوده است. ما تلاش خواهیم کرد تا این میزان را تا پایان اسفند به صفر برسانیم. تیم اقتصادی برای سال آینده، رشد مثبت را پیش‌بینی کرده است. علاوه بر این، توافقنامه ژنو فضای مثبتی را در زمینه اقتصادی فراهم کرده، که این فضا با آغاز اجرای توافقنامه ارتقا نیز خواهد یافت.
 
آیا پیش‌بینی‌های شما به برداشته شدن تحریم‌ها وابسته است؟ برداشته شدن این تحریم‌ها تا چه حد برای اقتصاد ایران حائز اهمیت است؟

 
روحانی: خیر. اگر نگاهی به گزارش من بیاندازید، شاهد خواهید بود که ما با همین تحریم‌های موجود توانستیم تورم را کاهش دهیم. با وجود همین تحریم‌ها، ما رشد اقتصادی مثبت را برای سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم. البته، در عین حال اگر تحریم‌ها برداشته یا کم شود، طبیعتا می‌توان اثرات آن بر اقتصاد را شاهد بود.
 
توافق موقت هسته‌ای، برای اعتماد متقابل میان ایران و بقیه دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است. ایران چه اقدامی می‌تواند انجام دهد تا به واشنگتن و کنگره اطمینان دهد که شما به دنبال توافق هستید و نمی‌خواهید تسلیحات هسته‌ای بسازید؟ و آیا شما در مورد ابعاد برنامه غنی‌سازی سطح پایین خط قرمزی دارید؟
 
روحانی: همانطور که بارها اعلام شده، فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، صرفا برای مقاصد صلح‌آمیز خواهد بود. دلیل این امر آن است که تمام فعالیت‌های هسته‌ای ما تحت نظارت کامل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد. همانطور که می‌دانید، تمام سایت‌های هسته‌ای ما به طور مداوم تحت نظارت دوربین‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. و به طور کلی هم، تسلیحات کشتار جمعی هیچ جایگاهی در دکترین ما ندارند. اینکه غنی‌سازی را تا چه حد گسترش می‌دهیم، یا آنطور که شما بیان کردید، ابعاد آن چقدر خواهد بود، به نیاز ما به سوخت هسته‌ای بستگی خواهد داشت.
 
می‌دانید که ما بخش‌های دیگر برای تولید میله‌های سوختی در ایران را تکمیل کرده‌ایم و طبق برنامه‌ای که به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه کرده‌ایم، تقریبا از الان به بعد هرآنچه که غنی‌سازی شود، به میله‌های سوختی برای رآکتور تبدیل خواهد شد.
 
 آیا تعطیل کردن تأسیسات هسته‌ای داخل ایران خط قرمزی برای دولت شماست؟
 
روحانی: 100 درصد.
 
هرچند که این موضوع به توافقات آینده بستگی دارد، اما آیا می‌توانید ازسرگیری روابط دوجانیه با آمریکا را متصور شوید؟ آیا ایران از لحاظ سیاسی و روانی برای چنین اقدامی آماده است؟ همچنین نباید بریتانیا را به عنوان «ماهی کوچک‌تر» از یاد برد.
 

روحانی: در مورد آمریکا، ما در این مرحله باید تنش‌ها را کاهش دهیم و به صورت گام به گام اعتمادسازی کنیم. مسائلی که در طول 35 سال به وجود آمده، در یک مدت کوتاه قابل حل نیست. بهترین آزمون برای اینکه ببینیم آیا می‌توانیم اعتمادسازی کنیم یا نه، همین مسئله هسته‌ای است.
 
اگر گام اولی که در ژنو برداشته شد، به دقت و درستی اجرا شود، یک گام رو به جلو به سمت اعتماد خواهد بود. آنچه که من در نیویورک شاهد بودم، این بود که فضا اندکی نسبت به قبل تغییر کرده است. من در دیدار با اندیشمندان، اساتید دانشگاهی و (اعضای) اندیشکده‌ها احساس کردم انتخابات تاثیر بسیاری داشته است.
 
اما در مورد آنطور که شما اشاره کردید «ماهی کوچک»، وضعیت بسیار متفاوت است. ما با دولت انگلیس رابطه داشته‌ایم، که این رابطه به دلیل شرایط خاص به شدت کاهش یافته است.
 
بعد از انتخابات، برخی گام‌ها برای ارتقا روابط برداشته شده. من در گفت‌وگوی تلفنی هفته گذشته با آقای (دیوید) کامرون (نخست‌وزیر انگلیس)، این احساس را داشتم که دو طرف این اراده را دارند که به صورت گام به گام به سمت بهبود روابط حرکت کنند.

 آیا شما آماده‌اید که مثلا در آینده رئیس‌جمهور (باراک) اوباما را به تهران دعوت کنید؟ نظر شما در مورد او به عنوان یک شخصیت سیاسی سابق چیست؟


روحانی: در مکالمه تلفنی‌ای که داشتیم، من وی را فردی با ادبیاتی مودب و هوشمندانه دیدم. همانطور که پیش از این گفتم، مسائل ایران و آمریکا بسیار پیچیده است و نمی‌توان آن را در یک دوره زمانی کوتاه حل کرد. با وجود این پیچیدگی‌ها، در 100 روز گذشته گشایش‌هایی رخ داده که بعدها می‌تواند افزایش یابد.

 مذاکرات هسته‌ای یک سنگ محک است و اعتماد متقابل در حال شکل‌گیری است. انتخاب شما هم، نشانه‌ای از یک تغییر بود. با این حال، هنوز کسانی در جاهایی مثل عربستان یا اسرائیل بدبین هستند و محافظه‌کاران واشنگتن یا کنگره نسبت به نقش ایران در سوریه و یا حمایتش از حزب‌الله به شدت نگرانند. با وجود این مسائل و بی‌اعتمادی به سیاست خارجی ایران، تا چه حد می‌توان اعتمادسازی کرد؟

روحانی: در موضوع سوریه، نگرانی اصلی از حضور گروه‌های تروریستی در خاک این کشور است. همه باید از این موضوع نگران باشند. اساسا من ادامه خونریزی‌ و جنگ داخلی در سوریه را به ضرر ثبات منطقه می‌دانم. به همین دلیل، من در حال حاضر در حال رایزنی با کشورهای منطقه‌ای و غربی در مورد آینده سوریه هستم. ما همه تلاش خود را برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه و خروج تمام تروریست‌ها از این کشور انجام می‌دهیم. این امر به مذاکرات میان دولت سوریه و مخالفان بستگی دارد که بتوانند راه را برای برگزاری انتخابات آزاد هموار کنند. هرآنچه مردم سوریه در انتخابات تعیین کردند، همه ما باید به آن گردن نهیم.