ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اولین داور زن مسابقات مردان را سوت خواهد زد



ولین داور زن مسابقات مردان را سوت خواهد زد

اولین داور زن بین‌المللی والیبال از صربستان مسابقات قهرمانی مردان جهان را كه ماه آینده در ایتالیا برگزار می‌شود، سوت خواهد زد.زوریكا بیجلیك از صربستان ماه آینده با قضاوت در رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان جهان در ایتالیا نام خود را به عنوان اولین دوار زن مسابقات مردان ثبت خواهد كرد.

تنها داور زن فدراسیون جهانی والیبال در حال حاضر، اظهار داشت: از این كه اسم من برده شده، بسیار خوشحالم. انتظارات زیادی از این مسابقات دارم.

بیجلیك با 25 سال سابقه داوری، در مسابقات سطح بالایی قضاوت كرده است از جمله رقابت‌های قهرمانی والیبال بانوان جهان، جام جهانی والیبال بانوان جهان، جام قهرمانی بزرگ والیبال بانوان جهان، جایزه بزرگ والیبال جهان و لیگ جهانی والیبال بنابراین وی برای حضور در چنین تورنمنت سطح بالایی از آمادگی كاملی برخوردار است.

وی اظهار داشت: برای مسابقات مردان سوت زده‌ام و فكر می‌كنم این مسابقات تفاوت چندانی با تجربیات گذشته‌ام نداشته باشد. شاید رقابت‌های مردان قدرتمندتر باشد اما امروزه مسابقات زنان نیز به سطح بسیار بالایی رسیده است. خودم را برای این تورنمنت به خوبی آماده می‌كنم.

بیجلیك قبل از رسیدن به 23 سالگی، به مدت 13 سال والیبال بازی می‌كرد. وی ادامه داد: من آسیب دیدم و سپس 2 راه جلوی پایم بود. اول اینكه می‌توانستم بازی را در سطح باشگاهی ادامه دهم و شاید 2 یا 3 سال بعد مجدداً مصدوم شوم و دومین راه این بود كه داور شوم.

بیجلیك راه دوم را انتخاب كرد و یكی از 2 داور اهل یوگسلاوی زمان خودش شد. یك سال بعد تنها داور باقیمانده بود.

وی خاطرنشان كرد: فكر می‌كنم به باز ماندن درها به روی داوران زن كمك كردم.

25 سال بعد 37 داور زن در 4 لیگ‌های سطح بالای صربستان وجود داشتند.

بیجلیك كه 9 سال تجربه به عنوان مربی بازیكنان نوجوان را در كارنامه دارد بر این باور است كه والیبال در خونش است.

داور صربستانی ادامه داد: من واقعاً عاشق ورزش و شغل داوری هستم. به عنوان یك داور می‌توانم مسابقات بسیار زیادی را تماشا كنم، مردم را ملاقات كنم و دوستان جدیدی بیابم. دوست دارم سفر كنم و تاریخ ها و فرهنگ‌های مختلف را بشناسم.

بیجلیك خاطرنشان كرد: زنانی كه می‌خواهند راه من را ادامه دهند باید سخت كار كنند تا داور والیبال سطح بالایی شوند.

وی گفت: باید از ناظران، نمایندگان، همكاران و همچنین بازیكنان و مربیان درس بیاموزید. امیدوارم در آینده داوران زن بیشتری وجود داشته باشند.

بیجلیك با بیان اینكه داوری را تا جایی كه بتوانم ادامه می‌دهم، گفت: اكنون 44 سال دارم و حداكثر سن برای داوری 55 سال است. می‌خواهم تا آن زمان ادامه دهم.../خبرگزاری فارس


ویدیو مرتبط :
سانسور داور زن کشتی در مسابقات جهانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خسرو حیدری: داور به سود تراکتور سوت زد



 

 

هافبک , تیم فوتبال استقلال

 

هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: «بحث هایی که درباره داوری مطرح می شود باور کردنی نیست.»

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز، خسرو حیدری پس از پایان بازی مقابل تراکتورسازی گفت: «از اینکه دربی را از دست دادم خیلی ناراحتم،‌ اما شیرینی این برد آنقدر زیاد است که جبران کند. استقلال در این بازی لیاقت برد را داشت و باید این بازی را می‌برد. ما بر حریف سر بودیم و با وجود همه سختی‌ها توانستیم بازی را ببریم.»
وی گفت: «بحث‌هایی که در مورد داوری می‌شود باورکردنی نیست. به اعتقاد من داور خیلی مهربان بود که فرزاد حاتمی را به خاطر آن خطای سنگین روی من اخراج نکرد. مطمئنم که اگر فیلم بازی را بازبینی کنند، متوجه می‌شوند که داور با میزبان مماشات هم کرده!»
حیدری این برد را به هواداران استقلال تبریک گفت و تأکید کرد: «هواداران برای برد دربی به ورزشگاه بیایند و این برد شیرین را هم از نزدیک تماشا کنند.»