ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اهم موضوعات برنامه 90؛ سرشاخ شدن فردوسی پور با رئیس کمیته انضباطی



 

تصویر: کریم باقری و همسرش در گالری نقاشی

 

سرمربی تیم استقلال در واکنش به انتقادات تند هافبک تیمش گفت: «امیدوارم مجتبی جبازی به حرفش عمل کند و دیگر به تمرین ما نیاید.»

* دهداری هم از نداشتن بازی دوستانه می نالید

درد 24 سال قبل فوتبال ملی ما همانی بود که هنوز هم با این همه هزینه ، داریم.

عادل فردوسی پور و برنامه 90 برای بزرگداشت نوزدهمین سالگرد درگذشت پرویز دهداری سری به آرشیو صدا و سیما زده بود و مصاحبه ای از دهداری را پخش کرد. دهداری در آن گفتگو که قبل از اعزام تیم ملی به بازی های جام ملت های 1988 بود، سخن از رسالتش گفت. از اینکه وظیفه داشت تا تیم ملی را از جوان های همه کشور انتخاب کند. او در پایان هم گفته بود: «تیم ملی تدارک دیده اما تا زمانی که بازی تدارکاتی نداشته باشیم نمی شود حرف از آمادگی تیم زد.»

این همان مشکلی است که خیلی از تیم های ملی ما هنوز هم دارند.

* شاغلام: مگه عقلم کم بود که بروم کنار زمین تا با تیرکمان کورم کنند؟

غلام پیروانی می گوید در آبادان بر تیر و کمان او را می زدند.

غلام پیروانی در برنامه 90 این هفته گفت: «الان دیدم تماشاگران می گفتند چرا از روی نیمکت بلند نمی شدم اما باید بگویم من خارج از آبادان مدام کنار خط بودم اما در آبادان مگر عقلم کم بود که بلند بشوم؟ بروم کنار خط تا با تیرکمان، بزنندم؟ چند بار سنگ شان از بغل چشمم گذشت.»

* اتهام طرفدار تراکتور به فردوسی پور: طرفدارای استقلال را با فتوشاپ زیاد کردی!

طرفداران تراکتورسازی هنوز به عادل فردوسی پور اطمینان ندارند.

گزارشگران 90 که برای بازی تراکتورسازی و راه آهن به تبریز رفته بودند، باز هم صحنه های نابی را شکار کردند. صحنه های پیرمردانی که به سختی خود را به ورزشگاه یادگار می رساندند اما می گفتند به عشق تراکتور کارهای سخت تر را هم انجام می دهند. بعد هم نوبت رسید به اعتراض تبریزی ها به تبعیض های فوتبال به نفع استقلال و پرسپولیس که یکی از آنها گفت: «سال قبل ما ورزشگاه آزادی را در بازی استقلال پر کرده بودیم اما شما با فتوشاپ، تعداد استقلالی را زیاد کردید که انگار اندازه ما هستند.»

این گفته تماشاگر تبریزی حسابی گزارشگر 90 را شوکه کرده بود.

* انتقاد صریح فردوسی پور از کمیته انضباطی / حسن زاده : شما اتهام می زنید

عادل فردوسی به بهانه بازی کردن آندو در بازی استقلال و شاهین با رئیس کمیته انضباطی، سر شاخ شد.

در برنامه 90 دوشنبه شب، فردوسی پوراز اتفاقات مربوط به بخشش آندو تیموریان و دور زدن قانون پرسید که حسن زاده با گیر دادن به واژه اعلام و ابلاغ می خواست جو را به سود خود برگرداند اما فردوسی پور با تصویر و سند سعی می کرد همه آنچه می گوید را تاکید کند و به نظر می رسید دارد منطقی سخن می گوید.

* مظلومی: امیدوارم مجتبی روی حرفش بماند و نیاید / او حق ندارد برای من تعیین تکلیف کند

پرویز مظلومی می گوید اگرلازم باشد برای بازی با پرسپولیس از امیدهایش استفاده می کند اما به جباری بازی نمی دهد.

حرف هایی که مجتبی جباری علیه مظلومی زده سبب شد تا مربی استقلال تا نیمه های شب بیدار باشد و به حرف های جباری در 90 پاسخ بدهد. او اینگونه شروع کرد: «اگر الان جباری این قدر آماده شده چون من دو سال است به پایش نشستم و او از همین تمرین ها به تیم ملی رسیده است. من در تمرین ها کنار می ایستم چون یک تمرین دهنده خیلی معروف مثل هنکه داریم که از بایرن مونیخ آمده است. حالا اگر تمرینات بد است، منظور مجتبی کار هنکه بوده.»

او ادامه داد: «یک موقع هایی نمی دانم چه می شود که او تیم را به حاشیه می برد. مجتبی نمی تواند برای من تعیین تکلیف کند. انشالله پای حرفش بایستد و نیاید. او پول می گیرد که بازی کند و حق ندارد برای این دو ساعتی که می آید و عرق می ریزد، شرط تعیین کند.»

او سپس گفت: «ما با کرار هم برخورد می کنیم. او بعد بازی با ملوان تنبیه شد. الان هم هر دو بازیکن را کنار گذاشتم و در اختیار باشگاه هستند. برای بازی دربی هم که هنوز نمی دانم چه روزی است، حتی اگر لازم باشد حاضرم از امیدهایم استفاده کنم اما این دو را کنار می گذارم.»

* دربی ۳ روز بعد از عاشورا؛ عزیز محمدی: بازی را هجدهم برگزار می کنیم / رویانیان: این کار جفا در حق پرسپولیس است

سازمان لیگ برتر می خواهد 12 روز دیگر دربی جام حذفی را برگزار کند.

عزیز محمدی در برنامه 90 گفت که 18 آذرماه بازی تیم های استقلال و پرسپولیس در جام حذفی برگزار می شود. او با اعلام این خبر که تاریخی بهتر از زمان اعلام شده برای داربی وجود نداشته گفت: «ما در برنامه پیشنهادی مان هم اعلام کرده بودیم بازی های جام حذفی در همین زمان ها برگزار می شود و تیم ها هم از حالا زمان کافی برای آماده سازی برای دربی دارند.»

لحظاتی بعد رویانیان روی خط برنامه آمد و گفت پرسپولیس این تاریخ را قبول ندارد و بازی نمی کند که محمدی در پاسخش گفت: «زمان بازی عوض نمی شود. اگر قرار باشد به حکم باشگاه ها زمان بازی ها را عوض کنیم که بهتر است اصلا لیگ تعطیل شود. این همان شرایطی بود که باعث شد مشکل برای سهمیه ها ایجاد شود. اینکه یک تیم طراز مالیاتی اش را نمی فرستد و...»

رویانیان اما اعتقاد داشت تیمش 3 مصدوم و 2 محروم دارد و فشار بازی های ملی حسابی خسته شان کرده و نمی توانند این قدر زود در بازی حذفی بازی کنند. او از رفاقت عزیز محمدی و فتح الله زاده گلایه کرد و در حالی که عزیز محمدی تاکید داشت رفاقتش با رویانیان خیلی بیشتر از فتح الله زاده است اما رویانیان گفت: «ما با هم همکار بودیم ولی او رفاقتش با فتح الله زاده بیشتر است.»

در این بین فردوسی پور گفت: «سردار...» که هر دو نفر پاسخ دادند: «بله» و فردوسی پور دیگر نمی توانست خنده اش را نگه دارد. عزیز محمدی بعد از این خنده ها گفت دربی را در تاریخ اعلامی برگزار می کند و رویانیان در جوابش گفت: «این کار جفاست.»

* مسابقه پیامکی

مسابقه پیامکی برنامه این هفته نیز به کاهش سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا اختصاص داشت. این برنامه از بینندگانش پرسیده بود که با توجه به عملکرد فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها آیا کاهش سهمیه‌های ایران را منصفانه می‌داند یا خیر که پس از حدود سه ساعت و 40 دقیقه حدود یک میلیون و 500 هزار نفر در این مسابقه شرکت کردند و 82 درصد آن‌ها این اتفاق را کاملا منصفانه می‌دانستند.

برای اطلاع از سایر اخبار سرویس ورزشی جام نیوز اینجا را کلیک کنید.


ویدیو مرتبط :
شفاف سازی برنامه 90 توسط عادل فردوسی پور درباره ی مسائل مالی برنامه 90

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«اعتراف صادقانه!» رئیس سابق سازمان ورزش در مورد عادل فردوسی پور؛ چرا پیامک های برنامه 90 قطع می شد!



 

«اعتراف صادقانه!» رئیس سابق سازمان ورزش در مورد عادل فردوسی پور؛ چرا پیامک های برنامه 90 قطع می شد!

محمد آخوندی مدیر مسئول روزنامه وطن امروز پس از دو سال سکوت مقاله ای نوشت در اعتراف به اقداماتی که علیه عادل فردوسی پور و برنامه 90 انجام داده بود که در ذیل با هم مرور می کنیم:

صحبت‌های چند شب پیش علی‌اصغر پورمحمدی، مدیر شبکه سوم سیما در برنامه «پارک ملت‌» درباره «90» موجب شد پس از گذشت 32‌ ماه از زمان خداحافظی از مدیریت ورزش‌، نخستین‌بار به چند نکته درباره این برنامه اشاره کنم‌. برنامه 90 نوزدهم دی 1387 شاید از برنامه‌های جنجالی این برنامه حاشیه‌ساز ورزشی بود‌. در این برنامه بنده به عنوان عضو هیات‌مدیره باشگاه مردمی پیروزی با اصرار فردوسی‌پور، مجری 90‌، پشت خط تلفنی برنامه آمدم تا به سوالات وی پاسخ دهم‌. اما این برنامه به علت عدم انتقاد‌پذیری مجری (که خود از زمین و زمان انتقاد می‌کند‌) به موضع‌گیری وی در برابر انتقاد بنده از رویه برنامه 90 منجر شد و بحثی در گرفت که البته شاید آن شب بدون نتیجه پایان گرفت اما 2 نتیجه داشت: اول‌، آغاز جوسازی‌های مجری برنامه و باند رسانه‌ای وی در رسانه‌های ورزشی کشور با حمله به همه دستگاه ورزش و حتی دولت با انتشار دروغ‌های بزرگ‌. نتیجه این اقدام‌، سوءاستفاده ضد‌انقلاب از این جریان و ایجاد کمپین‌هایی در حمایت از فردوسی‌پور از سوی عوامل ضد‌انقلاب بود که البته با مدیریت خوب مسؤولان صدا و سیما متوقف شد. دوم آغاز روندی در جامعه فوتبال که پس از آن اهالی فوتبال در قبال برنامه 90 پیش‌گرفتند یعنی پاسخگویی به حرف‌های بعضا بی‌اساس مجری برنامه 90 (که سعی می‌کند در نقش کارشناس‌، قاضی و مردم هم ظاهر شود)‌. این روند بعد از این برنامه و بویژه در یکی، دو سال گذشته شدت گرفته است تا جایی که شاهد درگیری‌های لفظی زیادی در برنامه 90 در این مدت بوده‌ایم‌. موردی که پیش از آن کمتر سابقه داشت و البته همه کسانی که با مجری برنامه 90 به بحث منطقی پرداخته بودند و موضعی خلاف نظر وی داشتند به سرعت توسط برنامه وی و باند رسانه‌ای‌اش تحت فشار قرار گرفته و منزوی شدند تا کسی جرات نکند خلاف نظرات وی در حوزه فوتبال حرفی بزند. در همین راستا شاهد تحریم برنامه 90 توسط چهره‌های مطرح فوتبال کشور بوده‌ایم‌. اما بنده در آن برنامه به چه نکته‌ای اشاره کرده بودم‌؟ اصلی‌ترین بحث بنده به سوال نظرسنجی آن شب برنامه 90 باز می‌گشت‌. جایی که تنها چند ساعت پس از انتصاب عباس انصاری‌فرد به سمت مدیرعاملی باشگاه پیروزی‌، فردوسی‌پور در نظرسنجی خود پرسیده بود آیا عباس انصاری‌فرد می‌تواند مشکلات پیروزی را حل کند‌؟ و البته در ادامه با پخش مطالبی به ضرر انصاری‌فرد‌، تلاش می‌کرد نظر بینندگان را به سمت پاسخ مدنظر خود جلب کند (کاری که وی در همه برنامه‌های خود انجام می‌دهد)‌. با وجود اینکه بنده در آن زمان شناخت چندانی از آقای انصاری‌فرد نداشتم و در جلسه هیات‌مدیره باشگاه نیز بنده و آقای مصطفوی به مدیرعاملی امیر عابدینی رای داده بودیم‌ اما با رای 3 عضو دیگر‌، آقای انصاری‌فرد به سمت مدیرعاملی انتخاب شده بود، چون حکم آقای انصاری‌فرد صادر شده بود و وی مدیرعامل قانونی پیروزی بود به این اقدام برنامه 90 اعتراض کرده و اعلام کردم چرا مدیری که تنها چند ساعت از انتصابش می‌گذرد باید مورد تخریب قرار گیرد‌؟

قطعا رسانه باید عملکرد مدیران را شفاف مورد ارزیابی قرار دهد نه اینکه به علت مشکلات شخصی با یک نفر‌ در ابتدای انتصابش تلاش به تخریب وی کند آن هم مدیر مجموعه‌ای با میلیون‌ها هوادار متعصب‌. البته فردوسی‌پور جواب قانع‌کننده‌ای به این انتقاد نداشت و با جوسازی تلاش می‌کرد موضوع را منحرف کند‌.

نکته دومی که در بحث‌های بنده بود‌، عدم توجه برنامه 90 به نکات مثبت فوتبال و ورزش از جمله حجم فراوان ساخت و سازها در ورزش به دست همه دولت‌های بعد از انقلاب بود که هرگز مورد توجه برنامه 90 نبوده و تنها نکات سیاه فوتبال در این برنامه نمایش داده می‌شود. اما نکته جالب که موجب شد بنده بعد از زمانی طولانی اقدام به نوشتن این چند سطر کنم صحبت‌های آقای پورمحمدی از مدیران متعهد‌، انقلابی و باتجربه صدا و سیما و مدیر شبکه 3 در برنامه «پارک ملت» است. به این صحبت‌ها درباره 90 توجه کنید:

«مدیر شبکه سوم سیما گفت: شاید در جاهایی تند‌روی‌ها وکوتاهی‌هایی صورت گرفته باشد‌. خود ما مثلا انتقادی که به برنامه 90 داریم این است چرا به پیشرفت‌ها کم‌تر اشاره می‌شود بویژه اینکه ساخت و ساز‌ها که در 10 سال اخیر بیشتر شده و مثلا فقط به این موضوع می‌پردازند که فلان دستشویی ایراد دارد‌. پور‌محمدی در ادامه گفت‌: یا مدیری که همین امروز منصوب شده نظر‌سنجی می‌گذارند که خوب است یا بد‌؟ در حالی که باید بگذارند حداقل این مدیر 2 ماه کار کند و بعد درباره او نظرسنجی بگذارند».

خوب اینها صحبت‌های بنده درباره برنامه 90 نیست‌. صحبت‌های مدیر شبکه سوم سیما و مسؤول اصلی برنامه 90 است‌. همه منتقدان 90 هم که در 3 سال گذشته همین مطالب را بیان کرده‌اند و مورد انتقاد و تخریب شدید آقای فردوسی‌پور و دوستانش قرار گرفته‌اند‌. پس چرا مسؤولان شبکه سوم در این سال‌ها اقدام مناسبی برای برخورد با این رویه که متاسفانه به حوزه‌هایی که هیچ ارتباطی به فردوسی‌پور ندارد هم کشیده شده است‌، انجام نداده‌اند؟ این سوال در ذهن بسیاری از منتقدان به برنامه 90 وجود دارد که اگر برخورد بموقعی با خودسری‌های مجری برنامه 90 انجام می‌گرفت و وی به رعایت چارچوب‌ها و قوانین رسانه ملی ملزم می‌شد‌، آیا امروز کار به جایی می‌رسید که فردوسی‌پور علاوه بر توهین و تمسخر نمایندگان مجلس و دولت‌، حتی به مسؤولان شبکه سوم سیما هم رحم نکند و آنچنان از خجالت مدیر پخش شبکه سوم آن هم به خاطر چند دقیقه وقت اضافه درآید؟ امیدوارم مسؤولان شبکه سوم با خواندن این چند سطر کمی بیشتر به راهی که برنامه 90 با مدیریت اشتباه فردوسی‌پور طی می‌کند توجه کنند و اقدامی برای جلوگیری از تخریب بیشتر فوتبال کشور به دست برنامه 90 انجام دهند‌.