ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اندوه ایران و جای خالی یوزپلنگ‌ها در فینال


نمایش دو تیم کره جنوبی و عراق افسوس هواداران فوتبال را از حذف تیم‌ملی بیشتر کرد.

ورزش سه: کره جنوبی در شرایطی با دو گل از سد عراق گذشت که شاگردان رازی شنیشل چیز چندانی برای عرضه در این مسابقه نداشتند. عراق که از بازی سخت مقابل ایران بازمی گشت، هرگز در قواره یک تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی نبود و امروز هم همانطور که پیش‌بینی می‌ شد، به سادگی بازی را به کره داد. اما نکته مهم قدرت و کیفیت تیم پیروز، کره جنوبی بود که آنقدرها که به نظر می‌ رسید، قدرتمند نیامد. امروز طرفداران فوتبال پس از تماشای بازی کره به افسوس هایشان اضافه شد، چراکه به نظر تیم‌ملی فوتبال ایران قدرت کافی را برای تحمیل یک شکست دیگر به کره جنوبی را داشت.


ویدیو مرتبط :
شهر خالی ، جاده خالی ، کوچه خالی ، خانه خالی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران - بحرین؛ فینال زودرس و یک بازی خاص



 

 

ایران - بحرین؛ فینال زودرس و یک بازی خاص

 

مسابقات فوتبال غرب آسیا در حالی ازجمعه در شهر امان اردن آغاز می‌شود که تیم ملی فوتبال کشورمان با کسب چهار عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم حاضر در این رقابت‌هاست و با حضور در این رویداد خود را برای جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند.

9 تیم؛ ایران، بحرین، عمان، اردن، سوریه، کویت، عراق، یمن و فلسطین از عصر جمعه در ورزشگاه ملک عبدالله شهر امان اردن برگزارکننده ششمین دوره مسابقات فوتبال غرب آسیا خواهند بود. ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی مسابقات فوتبال غرب آسیا در ششمین دوره این رقابت‌ها حضور پیدا می کند و مدعی اصلی قهرمانی در این رقابت‌هاست.

تیم ملی فوتبال کشورمان در شهریورماه سالجاری نتایج بسیار خوبی کسب کرد. پیروزی در خاک چین پس از 13 سال و غلبه بر کره جنوبی در سئول پس از 39 سال نتایج درخشان تیم قطبی بود که باعث شد نوع نگاه‌ها به این تیم تغییر کند. حالا پس از کسب نتایج خوب در شرق آسیا، نوبت آزمون در غرب قاره است. تیم‌های درجه دوم غرب آسیا در آزمون نه چندان دشوار "امان" انتظار تیم قطبی را می کشند.

شاگردان افشین قطبی نخستین دیدار خود در چارچوب مسابقات غرب آسیا را عصر جمعه  برابر تیم بحرین برگزار می کنند. دو تیم ایران و بحرین مدعیان اصلی قهرمانی در ششمین دوره این رقابت‌ها هستند که تقابل آنها را می توان فینال زودرس مسابقات خواند. البته بازی با بحرین برای فوتبالدوستان ایرانی یک بازی خاص است. آنها هنوز دیدار دو تیم در روز 29 مهر 1380 را فراموش نکرده‌اند. دیداری که تیم ایران مقابل بحرین با نتیجه 3 بریک تن به شکست داد و از صعود به جام جهانی 2002 بازماند. مسابقه‌ای که بحرینی‌ها در پایان آن با پرچم عربستان رقصیدند و ...

از آن تاریخ تا به امروز دیدار ایران و بحرین یک مسابقه خاص وجذاب برای فوتبالدوستان ایرانی شده است که روی آن حساسیت ویژه‌ای دارند. مردم ایران به هیچ عنوان حاضر به شکست برابر تیم بحرین نیستند، حتی اگر در یک دیدار دوستانه باشد. قطبی که تیمش در تاریخ 9 شهریور 1388 مقابل بحرین در دیداری دوستانه با نتیجه 4 بر2 تن به شکست داد، هنوز انتقادات آن روزها را فراموش نکرده و می داند عملکرد تیم ملی در مصاف با بحرین زیر ذره بین اهالی فوتبال خواهد بود.

رقابت‌های فوتبال غرب آسیا در روزهای مورد نظر فیفا برگزار نمی شود و به همین خاطر بازیکنان شاغل در لیگ‌های اروپایی نمی توانند تیم‌های خود را در این مسابقات همراهی کنند. تیم ما نیز باید بدون جواد نکونام و مسعود شجاعی به مصاف حریفان غربی قاره کهن برود. به گفته قطبی این بهترین فرصت برای او و ملی پوشان جوان فوتبال ایران است که خود را نشان دهند و توانایی‌شان را در غیاب بازیکنان تاثیرگذار فوتبال ایران ارزیابی کنند.

افشین قطبی که مدعی است تیم ملی فوتبال هدفی جز قهرمانی در آسیا ندارد، به مسابقات فوتبال غرب آسیا به عنوان پیش درآمدی برای آوردگاه قطر می اندیشند. رویارویی با حریفانی چون بحرین، سوریه، کویت و عراق می تواند محکی مناسب برای تیم قطبی باشد. او و تیم جوانش باید از این آوردگاه درس‌های را بیاموزند که در مسابقات جام ملت‌های آسیا برای آنها راهگشا باشد.

تیم ملی فوتبال ایران در سال 2008 با هدایت علی دایی قهرمان مسابقات غرب آسیا شد.

برنامه ششمین دوره مسابقات فوتبال غرب آسیا به شرح زیر است:

گروه A : ایران، بحرین و عمان

گروه B : اردن، سوریه و کویت

گروه C :عراق، یمن و فلسطین

مرحله مقدماتی

جمعه - 2/7/89

* ایران - بحرین، ساعت 17:30، ورزشگاه ملک عبدالله امان

* اردن - سوریه، ساعت 20:30، ورزشگاه ملک عبدالله امان

شنبه - 3/7/89

* عراق - یمن، ساعت 19:30، ورزشگاه ملک عبدالله امان

یکشنبه - 4/7/89

* بحرین - عمان، ساعت 17:30، ورزشگاه ملک عبدالله امان

* سوریه - کویت، ساعت 20:30، ورزشگاه ملک عبدالله امان

دوشنبه - 5/7/89

* یمن - فلسطین، ساعت 19:30، ورزشگاه ملک عبدالله امان

سه شنبه - 6/7/89

* عمان - ایران، ساعت 17:30، ورزشگاه ملک عبدالله امان

* کویت - اردن، ساعت 20:30، ورزشگاه ملک عبدالله امان

چهارشنبه - 7/7/89

* فلسطین - عراق: ساعت 19:30، ورزشگاه ملک عبدالله امان

مرحله نیمه نهایی

جمعه - 9/7/89

* تیم اول گروه A - تیم اول گروه C، ساعت 17:30، ورزشگاه ملک عبدالله امان

* تیم اول گروه B  - بهترین تیم دوم گروههای سه‌گانه، ساعت 20:30، ورزشگاه ملک عبدالله امان

فینال

یکشنبه - 11/7/89

برندگان دیدارهای نیمه نهایی، ساعت 19:30، ورزشگاه ملک عبدالله شهر امان

ایران چهار دوره پیاپی از پنج دوره گذشته مسابقات فوتبال قهرمانی غرب آسیا عنوان قهرمانی را از آن خود کرده است. ایران دو سال پیش با مربیگری علی دایی در بازی فینال 2 بر یک اردن را برد و بعد از سال‌های 2000، 2004 و2007 دوباره روی سکوی اول مسابقات فوتبال غرب آسیا ایستاد.