ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

افشین قطبی: تیم من آماده است كه با هر تیمی بازی كند



 

افشین قطبی: تیم من آماده است كه با هر تیمی بازی كند

 

تیم ملی فوتبال ایران قبل از بازی آخر در جام ملت های آسیا با شش امتیاز در صدر گروهش قرار داردو صعودش را به مرحله یك چهارم نهایی قطعی كرده است. اما این برای افشین قطبی راضی كننده نیست. سرمربی ایران می خواهد تیمش تنها تیمی باشد كه با ۹ امتیاز به مرحله بعد می رود.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به دوحه، قطبی در كنفرانس خبری كه قبل از بازی با امارا ت كه فردا برگزار شد، اظهار امیدواری كرد كه تیمش با شكست این تیم ۹ امتیازی شود. او در این نشست گفت:« ما اولین تیمی ودیم كه از گروهمان صعوود كردیم و الان هم امیدوارم اولین تیمی باشیم كه با ۹ با امیتاز به مرحله بعد می رویم. امیدوارم در این فرصتی داریم، تیم را به خاطر بیماری های بازیكنان بازسازی كنیم و برای یك چهارم كاملا آماده شویم.»

قطبی روزهای قبل گفته بود كه در بازی با امارات به تعدادی از بازیكنان اصلی اش استراحت می دهد. اما این موضوع یك بار دیگر مطرح شد:« ما تیم اول، دوم یا سوم نداریم و همه یك تیم هستیم به نام ایران. ما بیست و سه بازیكن داریم كه همه برای تیم اهمیت دارند. هدف ما این است كه در هر بازی از بازیكنانی استفاده كنیم كه به تیم كمك كنند و نتیجه لازم را بگیرند. ما آنقدر بازیكنان خوب داریم كه برای یك چهارم، انتخاب یازده نفر از بین آنها كار سختی است.»

قطبی درباره هدفی كه در این جام به دنبال آن است، توضیح داد:« همه مربیان دوست دارند زحماتشان نتیجه بدهد. ما هم برای قهرمانی آماده شده ایم. حالا هم خوشبختانه نتایجی كه به دست می آوریم، باعث خوشحالی مردم و بازیكنان شده و اعتماد به نفس آنها را زیاد كرده است. من امیدوارم این وضعیت تا آخر این مسابقات ادامه داشته باشد.»

حریف ایران در مرحله بعد یكی از سه تیم بحرین، استرالیا و كره جنوبی است. قطبی امروز هم تاكید كرد كه برای او فرقی نمی كند كه تیمش درمقابل كدامیك از این سه تیم قرار بگیرد:« بازی شنبه برای ما خیلی مهم است،اما به این فكر نمی كنم كه قرا است با چه تیمی بازی كنیم. من فقط به آماده كردن وسازماندهی تیم خودمان فكر می كنم. تیم من آماده است كه با هر تیمی بازی كند. تمركمز من روی این است كه تیم خودم را آماده كنم و مقابل هر حریفی كه روبروی ما می ایستد، بهترین باز را ارائه دهد.»

یكی از خبرنگاران با توضیح این كه پیش از این در تیم های ملی فوتبال بازیكنان تمركز زیادی در بازی ها نداشتند، از قطبی پرسید كه چطور تمركز بازیكنان را بالا می برد كه او گفت:« یكی از دلایل موفقیت تیم ایران در این مسابقات، داشتن انگیزه و روحیه بالا بوده است. برای من سخت بود كه تمركز بازیكنانم را كه اقلب فكرشان مشغول است، بالا ببرم. اما با كمك همكارانم این كار را انجام دادیم. تمام بازیكنان ما در طول مسابقات در حمله و دفاع تمركز لازم را دارند. ما با ید این روحیه را حفظ كنیم تا قهرمانی را به مردم ایران هدیه كنیم.»

بعد از پایان نشست خبری، قطبی دقایقی را هم مجبور شد به سوالات خبرنگاران ایرانی جواب بدهد. او درباره این كه اگر بازی های مرحله حذفی به پنالتی بكشد، چه برنامه ای دارد، گفت:« تیمی كه می خواهد قهرمان شود، باید به همه چیز فكر كند. ما به همه جزئیات فكر كرده ایم. پنالتی هم یكی از تاكتیك های فوتبال است. تیم ما برای هر چاله ای كه در مقابلش باشد، برنامه دارد.»

قطبی مدعی است كه تیمش بعد از دو برد مغرر نشده است:« تیم ما مغرور نیست، خاكی است و تلاش می كند كه نتایج خوبش را ادامه دهد.../ایلنا


ویدیو مرتبط :
رقص افشین قطبی بعد از بازی با ساپورا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشین قطبی:مهدوی کیا باید در یک بازی بزرگ در تهران خداحافظی کند



 

افشین قطبی:مهدوی کیا باید در یک بازی بزرگ در تهران خداحافظی کند

 

مدیر رسانه ای تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرد که نظر افشین قطبی برای دیدار خداحافظی مهدی مهدوی کیا، یک بازی تیم ملی در تهران است.

خسرو والی زاده درباره بازی خداحافظی مهدی مهدوی کیا گفت: ازسوی فدراسیون فوتبال با سرمربی تیم ملی تماس گرفته شده که مهدوی کیا در دیدار با برزیل از تیم ملی خداحافظی کند، اما قطبی معتقد است که این مراسم بهتر است در یک دیدار بزرگ ملی که در تهران برگزار می شود، صورت گیرد. نظر قطبی دیداری است که تیم ملی ایران قرار است 26 ابان ماه با یک تیم بزرگ در تهران برگزار کند.

سرمربی تیم ملی همچنین درباره دعوت از بازیکنان دیگری برای دیدار با برزیل گفت که برای آن مسابقه فقط جواد نکونام و مسعود شجاعی به تیم ملی اضافه خواهند شد و کلیه 20 بازیکن حاضر در اردن نیز به امارات خواهند رفت.

دیدار دوستانه تیم های ملی فوتبال ایران و برزیل قرار است ساعت 21 پنجشنبه 15 مهرماه جاری در ابوظبی برگزار شود.