ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اعتراض خبرنگاران به فیفا بابت تبعیض خبری



 

 

اعتراض خبرنگاران به فیفا بابت تبعیض خبری

 

اکثر خبرنگاران حاضر در مرکز خبری شهر ورزشی زاید نسبت به تبعیض بی‌سابقه خبری فیفا در این رقابت‌ها به شدت معترضند.

شبکه خبری ملی ژاپن و خبرگزاری فرانسه دو مرکز خبری هستند که فیفا به شدت به آنها توجه دارد و حتی در کنفرانس های خبری معمولا جایگاه ویژه ای دارند.

روز گذشته عده ای از خبرنگاران از مامور فیفا درخواست داشتن موقعیت مصاحبه با کادر فنی اینترمیلان را داشتند اما فیفا بدون هماهنگی با اینترمیلان این اجازه را به آنها نداد. با این حال درست در همان زمان خبرنگاران خبرگزاری فرانسه با اتومبیل های فیفا راهی کمپ اینترمیلان شده و با آنها مصاحبه اختصاصی داشتند که به هیچ وجه نمی تواند بدون هماهنگی با فیفا باشد.

امروز (آخرین روز رقابت های جام باشگاه های جهان) نیز اوضاع خوبی بر مرکز خبری فیفا حاکم نیست و خبرنگاران خبرگزاری های معتبر دنیا با کنایه به مقامات فیفا از کنارشان عبور می کنند و برخی قوانین رایج خبری را به نشانه اعتراض زیر پا می گذارند.


ویدیو مرتبط :
اعتراض به ترکی بابت سه اخظاره کردن ملوانی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس بخش خبری فیفا: ایران برای میزبانی مشكل امنیتی ندارد



 

 

 

رئیس بخش خبری فیفا: ایران برای میزبانی مشكل امنیتی ندارد

 

رئیس بخش خبری فیفا، ایران را در بخش امنیت کشوری شناخته شده و قابل اعتماد خواند.

الکس استون رئیس بخش خبری فیفا گفت: گاهی فقدان امنیت در یک کشور اولین و آخرین بهانه برای لغو درخواست آنها است چرا که وقتی امنیت نباشد نظم یا مدیریت به هیچ دردی نمی خورد.

وی اظهار داشت: در جام ملت های اروپا دو کشور اتریش و سوئیس مشکل امنیتی نداشتند اما فیفا ضمن احترام به ارتش دو کشور برای برقراری امنیتی که خود انتظار داشت از ناتو کمک گرفت.

رئیس بخش خبری فیفا در خصوص میزبانی امارات در جام باشگاه های جهان عنوان کرد: پلیس امارات بسیار پیشرفته و مجهز است اما مشکل اصلی ما با آنها زبان انگلیسی است چرا که مقامات فیفا در هر رتبه ای که باشند باید به سرعت توانایی برقراری ارتباط با آنها را داشته باشند و این مسئله هنوز هم میسر نیست.

استون در پاسخ به این سوال که آیا ایران با توجه به معیارهای فیفا توان میزبانی در جام باشگاه های جهان را دارد یا خیر گفت: این مسئله چندان ساده نیست اما اگر منظورتان بحث امنیتی است باید بگویم که ایران از دید فیفا هیچ مشکلی در برقراری امنیت ندارد. کشوری که در منطقه تعیین کننده باشد به راحتی می تواند به فیفا در مورد امنیت اطمینان صددرصدی بدهد اما آیا در مورد سایر فاکتورها مثل داشتن ورزشگاه یا هتل های خوب و استاندارد مشکلی ندارید؟

استون که پیش از این در فیفا با حفظ سمت مسئولیت بررسی رسانه های خاور میانه را بر عهده داشته تصریح کرد: نسبت به کشور ایران بیگانه نیستم اما این ایراد از سوی شما است که تبلیغات گسترده ای ندارید و شاید دلیلی برای میزبانی و مشارکت با فیفا در تورنمنت های جهانی نمی بینید.