ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اظهارنظرهای جنجالی زینی‌زاده: داوری هست که به تیم‌ها بازیکن معرفی می‌کند/ 30 سال در ورزشگاه‌ علیه داوران شعار می‌دادم!



باشگاه تراکتورسازی تبریز , قضاوت تورج حق‌وردی در دیدار تیم تراکتورسازی برابر فولاد

اظهارنظرهای جنجالی زینی‌زاده: داوری هست که به تیم‌ها بازیکن معرفی می‌کند/ 30 سال در ورزشگاه‌ علیه داوران شعار می‌دادم!

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز، در ادامه اعتراض‌هایش به نحوه قضاوت تورج حق‌وردی در دیدار تیمش برابر فولاد، گفت: ما با همه داوران مشکل نداریم، بلکه فقط با دو نفر به مشکل برخورده‌ایم. داوری را می‌شناسم که به تیم‌ها بازیکن معرفی می‌کند که نامش را به مسئولان مربوطه می گویم.

 پس از دیدار تیم‌های فوتبال سپاهان و پرسپولیس، صحبت‌های علی دایی علیه داور آن دیدار، جنجال بزرگی در فوتبال ایران پدید آورد که پای نهادهایی مثل کمیسیون اصل "90" مجلس شورای اسلامی و وزارت اطلاعات را به فوتبال باز کرد. این جنجال‌ها پس از دیدار تراکتورسازی و فولاد بیشتر شد، چون تبریزی‌ها به شدت از عملکرد داور این دیدار شکایت داشتند.

حمید زینی‌زاده،‌ مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی زوایای این ماجرا را باز کرد. او از داوری یاد کرد که به تیم‌ها بازیکن معرفی می‌کند و از برخی رفتارها در فوتبال ایران انتقاد کرد. او همچنین از فدراسیون فوتبال خواست که بازیکن خارجی فولاد خوزستان را از لیگ برتر اخراج کند.

گفت‌وگوی با زینی‌زاده در ادامه می‌خوانید.

* پس از دیدار تیم‌تان برابر فولاد به نحوه قضاوت داور معترض بودید و تهدید کردید که اگر فدراسیون فوتبال به اعتراض شما رسیدگی نکند، از لیگ کنار می‌کشید. این مساله صحت دارد؟
- نگفتم که تیم را از لیگ کنار می‌کشیم، بلکه گفتم که اگر به اعتراض ما رسیدگی نکنند، خودم استعفا می‌دهم. وقتی زورمان نمی‌رسد که از حق و حقوق باشگاه دفاع کنیم با رفتن‌مان اعتراض خود را نشان می‌دهیم. ان‌شاءالله مدیران بعدی بتوانند این کار را کنند. از همه مدیران باشگاه‌ها هم می‌خواهم که چنین کاری را به نشانه اعتراض انجام دهند تا آقایان جدی‌تر به موضوع رسیدگی کنند.

* پس حرفی از کنار رفتن تراکتورسازی از لیگ مطرح نشده است؟
- درباره این مساله هیات مدیره باشگاه تصمیم می‌گیرد . اگر روند به همین شکل باشد، هزینه‌های باشگاه به هدر می‌رود و جز استرس و نگرانی نصیب هواداران ما نمی‌شود. نمی‌شود که ما زحمت بکشیم و یک داور کل زحمت ما را هدر دهد. بازیکن حریف رفتار زننده‌ای از خود نشان می‌دهد تا تیم را به حاشیه بکشاند،‌ ولی داور واکنش در خوری نشان نمی‌دهد، اگر این مسائل تکرار شود، ‌نبودن ما در لیگ بهتر است.

* نبودن شما یا تیم تراکتورسازی؟
- البته نبودن ما!

* گفته بودید که داور به خاطر یک جفت کفش زحمت شما را هدر داده و این حرف شما انتقاد اهالی جامعه داوری را به همراه داشت.
- منظورم این نبود که تورج حق‌وردی به خاطر یک جفت کفش علیه ما سوت زده است. آن حرف را به عنوان کنایه مطرح کردم. وقتی حق ما را به راحتی پایمال می‌کنند، گفتم که ابایی ندارند، اگر به خاطر یک جفت کفش هم حق ما را پایمال کنند! آنها از حرفم ناراحت شدند، ولی خودشان سال‌هاست که حق ما را ضایع می‌کنند.

* اعتراض شما به داوری محدود به بازی با فولاد هم نشد و شما اشاره‌ای به بازی اول فصل برابر پرسپولیس هم داشتید.
- در اولین بازی فصل به داوری اعتراض کردیم، ولی نتیجه‌ای نگرفتیم. قاعده این نیست که در هر بازی حاشیه درست کنیم. اگر مشکلات داوری در یک بازی فاحش باشد واکنش نشان می‌دهیم. بازیکن فولاد بعد از پنالتی توپ را زیر پیراهنش پنهان کرد و نزدیک هواداران ما رفت. بعد توپ را تکان داد و کم‌کم از پیراهنش خارج کرد و آن را به سمت تماشاگران شلیک کرد. می‌گفتند که او با این کار نمایش وضع حمل همسرش را اجرا کرده است! این کار را انجام داد تا سکوهای ورزشگاه را به حاشیه بکشاند که خوشبختانه موفق نشد. اگر هفته‌ بعد ما همین کار را در اهواز کنیم، ممکن است جنجال شود و به 30 سال پیش و برخی جدال‌ها باز گردیم!

* حرکت بازیکن خارجی فولاد را توهین می‌دانید؟
- در ورزشگاه‌ها باید فرهنگ سازی کنیم که چنین رفتارهایی وجود نداشته باشد. داور باید با چنین عملی برخورد کند. این کار، وقت تلف کردن نبود که کارت زرد داشته باشد. کار پریرا توهین به یک ملت بود و باید اخراج می‌شد. او باید از لیگ ایران اخراج شود تا درس عبرتی برای همه بازیکنان خارجی شاغل در ایران شود.

* گفته شده که هواداران تراکتورسازی در طول بازی شعارهای رکیک علیه داور سر می‌دادند . آیا این اتفاق در تبریز رخ داد؟
- 30، 40 هزار هواداری که در ورزشگاه بودند نمی‌توانند هورا بکشند و فریاد بزنند؟ مخصوصا وقتی ادا و اطوار بازیکن حریف را می‌بینند، توقع دارید که هواداران چه کار کنند؟ اگر هواداران به داور فحاشی کرده بودند، چرا در پایان بازی از او تشکر کردند؟ اعتراض هوادار در برابر عملکرد داور امری طبیعی است.

* مجید جلالی، بیشتر از همجمه یک باند فساد علیه او صحبت کرده بود، آیا ردپای این باند یا مشابه آن در مشکلات تراکتورسازی مشهود است؟
- همین رفتارها و حاشیه‌ها است. از دو هفته‌ پیش، تعدادی از اعضای کادر فنی فولاد علیه جلالی مصاحبه کردند و این رفتارها در طول مسابقه هم ادامه پیدا کرد. بعد هم بازیکن آنها آن رفتار را مرتکب شد. ما می گوییم که باید بین تیم‌های بزرگ رقابت باشد، اما رقابت سالم و در میدان مسابقه. ما یکدیگر را به فوتبال جوانمردانه دعوت می‌کنیم پس مدیریت ما هم باید جوانمردانه باشد. ما چیز زیادی نمی‌خواهیم فقط می‌خواهیم که داوران دقت کنند و کمیته‌ داوران نظارت دقیقی داشته باشد. می‌خواهیم که اگر مشکلی هست ، برطرف شود.

* با این حرف تلویحا کادر فنی فولاد را هم متهم می‌کنید؟
- حرف من این است که فولادی‌ها اگر صداقت دارند، باید خودشان لوسیانو پریرا را اخراج کنند تا به هیچ عنوان توهین به مردم در بازیکنان به عادت تبدیل نشود.

* و معتقدید که اگر این اتفاق نیفتد جنگ شکل می‌گیرد؟!
- ما تذکر می‌دهیم که اگر رفتارها به این شکل باشند، جنگ قومیتی به وجود می‌آید. نباید اجازه دهند که داوران با این رفتارها مثل یک اتفاق ساده برخورد کنند. بازیکن به این شکل به سکوها توهین می‌کند، ولی داور نگاه می‌کند تا کارش تمام شود و بعد یک کارت زرد به او می‌دهد. ضمن این که پنالتی که آن بازیکن به گل تبدیل کرد درست نبود. وقتی سکو ما چنین رفتاری را می‌بینند عصبانی می‌شوند.

* آیا در قانون، جریمه چنین رفتاری حرکات قرمز است؟
- می‌تواند بررسی کنند که این کار اخراج داشته یا اخطار. آیا توهین به مردم با وقت تلف کردن یکی است؟ مهم‌تر از آن اگر در طول بازی او را اخراج نکردند حالا که می‌توانند او را محروم کنند. سازمان لیگ می‌تواند به باشگاه‌ها بخشنامه کند که انجام چنین عملی محکوم است.

*مجید جلالی اظهار کرده بود که ادامه کار با این شکل برایش سخت است، ولی فوتبال را هم نمی‌تواند کنار بگذارد. با این وضعیت برای بازی هفته‌ بعد آماده هستید؟
- از امروز (یکشنبه) تمرین‌ها را از سر می‌گیریم که اگر خدا بخواهد هفته‌ آینده با آمادگی کامل به اهواز برویم، اما واقعا کار سخت است. در چند شب گذشته یک ساعت هم نخوابیده‌ام. بزرگ‌ترین امتیاز فوتبال ایران تماشاگران هستند، ولی رقبا با انجام رفتارهای حاشیه‌ای می‌خواهند این امتیاز را از ما بگیرند. این اتفاقی که در تبریز رخ داد، چند روز دیگر در تهران و در برابر استقلال و پرسپولیس می افتد. رقبا می‌خواهند که هواداران فوتبال در ایران دلسرد شوند و سکوها را خالی بگذارند.

* نظر شما درباره حرف‌های فریدون اصفهانیان چیست . او گفته بود که حرف‌های شما درباره "یک جفت کفش" خجالت آور بود و شما را متهم کرد که چند سالی بیشتر در فوتبال نبوده‌اید.
-‌ مصاحبه او را خواندم. باز تاکید می‌کنم که نگفتم حق وردی یک جفت کفش گرفت و علیه ما سوت زد. آن حرف کنایه‌ای بود به وضعیت جاری داوری. در این موارد موقعیت‌هایی هست مثلا داوری به تیم‌ها بازیکن معرفی می‌کند! ما نمی‌خواهیم زیاد حرف بزنیم. اگر پرونده‌ای باز کنند و از مردم بخواهند هر اطلاعاتی دارند ، بگویند، در عرض یک ماه کلی پرونده‌ شکل می‌گیرد. من حداقل سه سال است در ورزش هستم و 30 سال هم هست که در ورزشگاه‌ها علیه داوران شعار می‌دهم!

* 30 سال است که علیه داوران شعار می‌دهید؟!
- از وقتی بچه بودیم به ورزشگاه می‌رفتیم و علیه داوران شعار می دادیم. داوری از بیخ و بن مشکل داشته و داوران همیشه در ورزشگاه‌ها ناسزا شنیده‌اند.

* یعنی فعالیت ورزشی‌تان به جز سه سال حضور در فوتبال ، 30 سال شعار دادن در ورزشگاه بوده؟
- جهت اطلاع آقای اصفهانیان می گویم که از سال 68 دوره‌های مربیگری دیده‌ام و از سال 58 هم در حوزه‌های مدیریتی مشغول هستم. اگر به باشگاه مراجعه کنند می‌توانند رزومه را مطالعه کنند.

* مشخص است که از داوری‌ها دل پری دارید.
- دوست نداریم که با همه داوران مشکل پیدا کنیم. اگر آنها با ما مشکلی پیدا نکنند ما نمی‌خواهیم مشکلی باشد. داوران عزیز نباید از ما ناراحت باشند. از اول فصل تاکنون فقط با دو داور مشکل پیدا ‌کرده‌ایم. محسن قهرمانی در بازی اول معلوم شد که حق داشته‌ایم چون داور چهار هفته‌ محروم شد، ما در 11 بازی دیگر اعتراض به داور نداشته‌ایم. در این بازی اخیر معلوم بود که به قول علی دایی، داور به سمتش غش کرده است!

* این طور که پیش می رویم گویی داوران هر یک به سمتی غش کرده‌اند ! (با خنده)
- بله!

* گفتید که اطلاعات زیادی علیه داوران وجود دارد که می‌تواند ظرف یک ماه پرونده‌های زیادی شکل می‌گیرد؟
- اگر اکنون اعلام کنند که هر کس علیه 16 مدیرعامل باشگاه‌های لیگ برتری مطلبی دارد، عنوان کند، هزاران گزارش علیه ما مطرح می‌شود. به همین شکل اگر بگویند از داوران چه اطلاعاتی در دست است، هزاران گزارش مستند می‌رسد. می‌شود کاملا مشخص کرد که یک داور که مثلا سال 84 وارد لیگ برتر شده، در این سال‌ها کجا داوری کرده و به کدام تیم‌ها بازیکن معرفی کرده است!

* شما داوری می‌شناسید که به تیم‌ها بازیکن معرفی می‌کند؟
- بله! می‌شناسم.

* پس چرا به مسئولان قضایی فدراسیون اطلاع نمی دهید؟
- اطلاع می‌دهیم. من فردا (دوشنبه) به تهران می‌آیم تا با مسئولان فدراسیون درباره این مساله صحبت کنم.

* فقط یک داور را با این مشخصات می‌شناسید یا تعداد بیشتری هستند؟
- فعلا یکی را معرفی می کنیم تا علیه‌مان موضع نگیرند!/ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
شعار دانشجویان انقلابی در ورزشگاه علیه آل سعود(الاتحاد-پیروزی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باز هم سخنرانی احمدی نژاد در حرم امام جنجالی شد/ شعار پی در پی مردم علیه مشایی+تصاویر



باز هم سخنرانی احمدی نژاد در حرم امام جنجالی شد/ شعار پی در پی مردم علیه مشایی/ احمدی نژاد دوباره تکرار کرد: مخلص شما هستم، نوبت شما هم می رسد! + تصاویر

در میانه سخنرانی او، سر و صدا و شعارهای زیاد مردم مانع شنیدن صدای رییس جمهور می شد. این در حالی است که شعارهایی مانند "احمدی دلاور پیرو خط رهبر" بارها از سوی مردم سر داده شد که احمدی نژاد در پاسخ گفت: "خیلی ممنون، قبول است ، قبول است"

انتخاب : بار دیگر، سخنرانی محمود احمدی نژاد در حرم امام (ره) جنجالی شد.

احمدی نژاد که سال گذشته در حرم امام (ره) و در چنین روزهایی، سخنانش را با شعارهای "مرگ بر مشایی" "مشایی حیا کن احمدی رو رها کن" و.... نیمه تمام گذاشته بود، امسال نیز حاشیه های مشابهی در مراسم سخنرانی او مشاهده شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

در میانه سخنرانی او، سر و صدا و شعارهای زیاد مردم مانع شنیدن صدای رییس جمهور می شد. این در حالی است که شعارهایی مانند "احمدی دلاور پیرو خط رهبر" بارها از سوی مردم سر داده شد که احمدی نژاد در پاسخ گفت: "خیلی ممنون، قبول است ، قبول است"

نکته عجیب اینکه او مانند سال گذشته ، اشاره ای به یکی از افراد کرد و گفت: مخلص شما هم هستم، دو سه دقیقه دیگر می‌رسم و بعد نوبت شماست.

بیشترین شعاری که باعث قطع سخنرانی احمدی نژاد شده بود، این بود: "این همه لشگر آمده، به عشق رهبر آمده"

یکی از خبرنگاران "انتخاب" که خود در محل سخنرانی حاضر بوده گزارش داد : در این مراسم ، شعارهایی نیز علیه مشایی رییس دفتر محمود احمدی نژاد شنیده شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

این در حالی است که پخش این شعارها از تلویزیون نیز شنیده شد و صداوسیما ترجیح داد با کم کردن صدای محیط، مانع شنیدن شدن این حاشیه ها شود.

 تصاویر دو نفره ای از احمدی‌نژاد با رهبر معظم انقلاب در دستان اغلب مردم نزدیک به تریبون دیده می‌شد.

"خبر" نیز در این مورد نوشته است: پلاکاردی با عنوان "خادم مردم، خدا قوت" در دستان یکی از حاضران در این مراسم بود که در تصویری که از صدا و سیما پخش شد، فرد دیگری مانع از به نمایش درآمدن آن می‌شد.

قابل ذکر است، سخنرانی وی با دو ساعت تاخیر در تلویزیون پخش شد./انتخاب