ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اصرار علی دایی برای بازگشت ایمون زایدبه پرسپولیس!



تیم ایرلند,مدیران باشگاه پرسپولیس

اصرار علی دایی برای بازگشت ایمون زایدبه پرسپولیس!

هر چند مذاکره های قرمزها برای بازگشت ایمون زاید هنوز جدی نشده است ولی در این میان اصرار دایی را نمی توان نادیده گرفت.

 ركورد 109 گله علی دایی ده سال را پشت سر گذاشته و آمارها دیروز خبر دادند كه او از نظر میانگین گل زده در هر بازی هم رتبه نهم در فوتبال جهان را دارد.
 
بزرگترین حسرت امروز همین مربی اما گل نزنی مهاجمان پرسپولیس است. مهاجمانی كه از میان گلزن‌ترین‌های لیگ برتر و لیگ یك گلچین شدند تا چاره‌ای باشند برای خط حمله بی‌خطر پرسپولیس. آنها هم اما به جای پر كردن كمبودها، شدند مثل همان گل‌نزن‌های فصل پیش و پیش از آن. حاصل همه تلاش‌های آنها در این 8 بازی بیش از 7 گل نبوده. 7 گلی كه البته بیش از دو سوم آن را بازیكنان غیر مهاجم زده‌اند و بقیه‌اش سهم دیگران بوده.
 
بی‌جهت نیست كه هر چه طبقات باشگاه را بیشتر بالا و پایین می‌كنیم، نام ایمون زاید را هم بیشتر می‌شنویم. همان مهاجم دورگه‌ای كه در نیمه اول حضورش در پرسپولیس 12 گل در لیگ برتر و لیگ قهرمانان زد و بعد هم آنقدر بی‌انضباطی كرد كه باشگاه مجبور شد، ردش كند.
 
زاید حالا دوباره مورد توجه پرسپولیسی‌ها قرار گرفته. آن هم در حالی كه از قرارداد دو ساله‌اش با شارموك فقط 4 هفته گذشته.
 
ایمون زاید چند هفته بعد از ترك پرسپولیس، راه بندرعباس را در پیش گرفت تا فصل دوازدهم را با تیم آلومینیوم هرمزگان به پایان برساند. پایانی كه دلخواه تیم جنوبی نبود و زاید را هم از فوتبال ایران دور كرد.
 
در ادامه امضای این مهاجم ایرلندی- لیبیایی پای برگه قرارداد باشگاه شارموك روورز ایرلند نشست و او رفت تا دو سال برای تیمی از كشور خودش بازی كند. تیمی كه با 17 قهرمانی، در لیگ برتر ایرلند ركورددار است.
 
در 4 هفته اول از این دو سال هم زاید فقط یك گل زده تا از سه رقیب هموطنش چند گام عقب‌تر باشد. دلیل تمایلش برای بازگشت به پرسپولیس هم شاید همین است. اینكه به اندازه دیگر مهاجمان شارموك فرصت بازی نداشته و خاطره بازی‌هایش در ایران هم با همان هت‌تریك رویایی در دربی به یاد همه مانده.
 
ایمون زاید در تازه‌ترین مصاحبه‌اش با سایت‌های خبری ایران كه همه‌اش برمی‌گشت به روزهای پیش از دربی، گفته بود در نیم‌فصل دوم دوباره او را با پیراهن پرسپولیس خواهیم دید. در واقع با این حرف، او پاسخ پیشنهاد پرسپولیسی‌ها را داده بود. پیشنهادی كه بعد از باخت هفته ششم برابر نفت از باشگاه پرسپولیس به مدیر برنامه ایرانی زاید مخابره شده و جوابی نگرفته بود.
 
مدیربرنامه‌های این بازیكن ایرلندی- لیبیایی البته هنوز قرمزپوش شدن دوباره ایمون زاید را تایید نكرده: «مدیران باشگاه پرسپولیس پالس‌های مثبتی فرستاده‌اند و صحبت‌هایی هم داشته‌ایم ولی هنوز چیزی جدی نشده. البته خودِ زاید هم بدش نمی‌آید به پرسپولیس برگردد ولی چنین پروسه‌ای هنوز به طور جدی كلید نخورده. اول اینكه او با شارموك قرارداد دو ساله دارد و مهم‌تر از آن، شرایط مالی پرسپولیس است كه قرار شده درباره‌اش مذاكره كنیم.»,
 
پرسپولیس اما زاید را می‌خواهد؛ حتی اگر مجبور باشد تا آخر فصل او را از تیم ایرلندی قرض بگیرد. علی دایی هم اصرار دارد كه این اتفاق بیفتد. او دو فصل پیش هم وقتی نخستین نمایش این بازیكن را در بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن دید، گفت كه زاید بهترین مهاجم خارجی است كه فوتبال ایران به خودش دیده و حالا هم تصورش این است كه خط حمله پرسپولیس با چنین مهاجمی دوباره رونق می‌گیرد.

 

اتفاقا جای او را هم در لیست 4 نفره خارجی‌های‌شان - كه تنها نیلسون و ماركو را در خود دارد - خالی گذاشته‌ و مذاكره‌ها را شروع كرده‌اند تا به نیم‌فصل نرسیده، ایمون زاید را به تهران بكشانند. هر چند كه هنوز پای حرف‌های شارموك رووز ننشسته‌اند كه ببینند حاضر به از دست این بازیكن هست یا نه و اگر هست، در ازای چه مبلغی! و اینكه آیا هوادار خیر دیگری هم هست كه برای هدیه كردن ایمون زاید به پرسپولیس، دست به جیب شود؟
 
پرسپولیس البته باید غیبت‌های گاه و بیگاه ایمون زاید را هم به جان بخرد چرا كه او حالا یكی از بازیكنان تركیب یازده نفره تیم‌ملی لیبی هم هست و در این چند ماه بارها از شارموك گذشت تا در اردوهای تیم‌ملی لیبی شركت كند. زاید دومین گل ملی‌اش را در بازی دوستانه سه‌شنبه هفته پیش برابر گینه زد و لیبی را از شكست نجات داد و در بازی دیشب برابر كامرون در مقدماتی جام جهانی هم برای پنجمین بار با پیراهن تیم‌ملی لیبی به میدان رفت.
 
پرسپولیسی‌ها جای این گلزن دو رگه را در لیست 4 نفره خارجی‌های‌شان- كه تنها نیلسون و ماركو را در خود دارد- خالی گذاشته‌ و مذاكره‌ها را شروع كرده‌اند تا به نیم‌فصل نرسیده، ایمون زاید را به تهران بكشانند. هر چند كه هنوز پای حرف‌های شارموك رووز ننشسته‌اند كه ببینند حاضر به از دست این بازیكن هست یا نه و اگر هست، در ازای چه مبلغی! و اینكه آیا هوادار خیر دیگری هم هست كه برای هدیه كردن ایمون زاید به پرسپولیس، دست به جیب شود؟/ایران



ویدیو مرتبط :
پرسپولیس زلزله (به عشق محسن خلیلی، علی کریمی، ایمون زائد و...)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازگشت علی دایی به پرسپولیس؟!



اخبار,اخبارورزشی,پرسپولیس

آخرین شایعات در باشگاه پرسپولیس از تغییرات فنی در پایان فصل خبر می‌دهد.

  هر چند پرسپولیس در آسیا خوش درخشیده و حداقل تا قبل از بازی با النصر صدرنشین گروه خود است، اما عدم ثبات در نتیجه‌گیری به خصوص در لیگ‌برتر باعث شده تا درخشان کماکان از جایگاه مطلقا ثابتی روی نیمکت سرخپوشان برخوردار نباشد.

 نتایج ناامیدکننده پرسپولیس در نیمه دوم فصل که کماکان هم ادامه دارد باعث شده تا بسیاری بر این باور باشند که در خوشبینانه‌ترین شرایط درخشان تا پایان فصل هدایت پرسپولیس را برعهده خواهد داشت اما یکی از نکاتی که در این میان نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت، تمایل و علاقه فراوان محمدحسین نژادفلاح به علی دایی است.

شهریار که در میانه‌های نیم‌فصل اول طی پروسه‌ای غیرمنتظره از پرسپولیس کنار گذاشته شد از جمله گزینه‌های اصلی برای هدایت پرسپولیس در فصل آینده به شمار می‌رود.

در واقع اظهارنظر عجیب نژادفلاح مبنی بر اینکه "اگر دایی از پرسپولیس نمی‌رفت اوضاع تیم اینگونه نبود" نشان می‌دهد که قائم‌مقام پرسپولیس چه علاقه وافری به کار با شهریار دارد.

 نژادفلاح که قصد دارد در پرسپولیس پای بسیاری از بزرگان نظیر کریمی، باقری، مهدوی‌کیا و دایی را برای تثبیت جایگاه خود باز کند، چه بسا در پایان فصل با رجوع به شهریار بار دیگر هدایت پرسپولیس را به دایی بسپارد.

البته تمامی این مسائل منوط به این است که مزایده سرخابی‌ها کماکان به دلایلی لغو شود و نژادفلاح نیز در رأس امور این باشگاه بماند.

اما از سوی دیگر دایی نیز که همواره در هر شرایطی حاضر به پذیرفتن هدایت پرسپولیس است در حالی نامش مجددا پیرامون این باشگاه شنیده می‌شود که در ماه‌های گذشته و پس از رفتن از پرسپولیس تمامی پیشنهادات داخلی و خارجی را رو کرده است.

او که در داخل مورد توجه پیکان و تراکتور بود و حتی از آذربایجان و ترکیه نیز با پیشنهاداتی روبه‌رو بود همه را رد کرد تا شایعه بازگشت او به پرسپولیس در پایان فصل بار دیگر قوت بگیرد.

 اخبار ورزشی  - روزنامه نود