ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اشتیلیکه: در جام ملت‌ها تلافی می‌کنیم


سرمربی تیم ملی کره‌جنوبی از عملکرد شاگردانش ابراز رضایت کرد و گفت که داور عامل شکست آنها بوده است.

خبرگزاری تسنیم: اولی اشتیلیکه سرمربی تیم ملی کره‌جنوبی پس از شکست یک بر صفر تیمش مقابل ایران گفت: در وهله اول به تیم خودم باید آفرین بگوم که خوب بازی کردیم. موقعیت‌های خوبی را خلق کردیم و فرصت‌هایی برای گلزنی داشتیم.

وی ادامه داد: آنچه از بازیکنانم انتظار داشتم در زمین انجام دادند، بازیکنان من خلاق بودند و موقعیت‌های زیادی در طول بازی ایجاد کردند. می‌توانستیم نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به رختکن برویم اما این اتفاق نیفتاد. ایران از دقیقه ۳۸ تا پایان نیمه اول موقعیت گلزنی داشت اما در تمام دقایق بازی ما مسلط بودیم.

سرمربی تیم فوتبال کره‌جنوبی با انتقاد از داور بازی تصریح کرد: داور در نیمه اول تنها به تیم ما نگاه می‌کرد و به بازیکن ما کارت زرد داد در صورتی که بازیکنان ایران ۲۰ خطا انجام دادند که داور حتی یک کارت زرد به آنها نشان نداد.

اشتیلیکه افزود: در نیمه دوم بازی بسیار خوبی را تا دقیقه ۸۲ به نمایش گذاشتیم اما داور و کمک وی پیروزی را تقدیم ایران کرد. از بازیکنانم راضی هستم اما این برای دومین بار است که چنین گلی دریافت می‌کنیم که شاید هم به خاطر مودب بودن زیاد بازیکنان ما است. من از این وضعیت خسته شده‌ام چون بازیکنانم به داوران اعتراض نمی‌کنند. ما هزاران کیلومتر را طی کردیم که به ایران بیاییم و بازی خوبی انجام دهیم. از همان لحظه‌ای که ضربه ایستگاهی بازیکن ایران زده شد، مهاجم ایران بلند شد تا ضربه را بزند که با خطا روی دروازه‌بان ما گل زد اما داور اعلام خطا نکرد.

وی عنوان کرد: صحبت من با رسانه‌های کره‌ای است و به آنها اطمینان می‌دهم که در جام ملت‌های آسیا ایران را ملاقات می‌کنیم و این تیم را در آنجا شکست می‌دهیم.

سرمربی کره‌جنوبی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه از ۴ بازی گذشته با این تیم ۳ باخت به دست آورده، آیا شانسی برای قهرمانی کره‌ای‌ها در جام ملت‌های آسیا می‌بیند، گفت: همانطور که قبلا گفتم بازیکنانم می‌توانند برای موفقیت و قهرمانی در آسیا شانس داشته باشند. ما از این بهتر می‌شویم و با استاندارد بهتری بازی می‌کنیم. بازی ما فعلا به ضدحملات وابسته است اما با این سازماندهی که داریم شانس زیادی برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا خواهیم داشت.


ویدیو مرتبط :
مراسم اهدای جام و مدال والیبال جام ملت های آسیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نگاهی به نتایج و گلزنان دور اول مرحله گروهی جام ملت‌ها



 

 

 

نگاهی به نتایج و گلزنان دور اول مرحله گروهی جام ملت‌ها

 

5 تیم چین، ازبکستان، سوریه، استرالیا و ایران در پایان دور اول مرحله گروهی با صدرنشینی به کار خود پایان دادند.

دور اول مرحله گروهی پانزدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا شب گذشته با برگزاری دیدار ایران و عراق به پایان رسید.

دیداری که بدون شک حساس‌ترین و هیجان‌انگیزترین دیدار این مرحله بود و با برتری 2 بر یک تیم کشورمان به پایان رسید تا با برگزاری این دیدار در 4 گروه مسابقات، تیم‌ها هر کدام یک بازی را انجام داده باشند.

در زیر نگاهی می‌اندازیم به نتایج، گلزنان، جدول هر گروه و در مجموع تمام آنچه که در دور اول مرحله گروهی گذشت را به اختصار مرور می‌کنیم.

*گروه اول:

رقابت‌های این گروه در 2 روز اول مسابقات برگزار شد و نتایج آن به دلیل حضور میزبان از اهمیت به سزایی برخوردار بود.

قطر در اولین بازی جام یک کشور را ناامید کرد و 2 بر صفر از ازبکستان شکست خورد. در دیدار دوم نیز چین 2 بر صفر از سد کویت گذشت تا در پایان دور اول مرحله گروهی در این گروه 2 تیم چین و استرالیا با امتیاز، گل زده و گل خورده برابر، مشترکاً در صدر جدول گروه اول قرار بگیرند.

*نتایج روز اول گروه اول:

قطر صفر - ازبکستان 2

گل‌ها: اودیل احمدوف - سرور جباروف

کویت صفر - چین 2

گل ها: پن‌هان‌پنگ - ژیانگ سون

اخراج: مسعد ندا العنزی از کویت

*جدول گروه اول:

1-ازبکستان 3 امتیاز؛ تفاضل 2+

2-چین 3 امتیاز؛ تفاضل 2+

3-قطر بدون امتیاز؛ تفاضل 2-

4-کویت بدون امتیاز؛ تفاضل 2-

*برنامه روز دوم:

چهارشنبه 22دی:

ازبکستان - کویت (16:45)

چین - قطر، ساعت (19:45)

*گروه دوم:

در این گروه با تساوی ژاپن و شکست عربستان، تمام اتفاقات و شگفتی‌ها یک جا خلق شد. در نخستین دیدار ژاپن در دقیقه 90 از شکست گریخت و عربستان نیز نتیجه را به سوریه واگذار کرد تا 2 قدرت برتر آسیا گام اول را متزلزل بردارند.

به نظر می‌رسد با نتایج رقم خورده هر 4 تیم شانس برابری برای صعود از گروه داشته باشند و حتی عربستان درصدی کمتر از 3 تیم دیگر این شانس را به همراه داشته باشد.

*نتایج روز اول گروه دوم:

ژاپن یک - اردن یک

گل‌ها: حسن عبدالفتاح برای اردن و مایا یوشیدا برای ژاپن

عربستان یک - سوریه 2

گل ها: عبدالرزاق الحسین (2 گل) برای سوریه - تیسر الجاسم برای عربستان

*جدول گروه دوم:

1-سوریه 3 امتیاز

2-ژاپن یک امتیاز؛ تفاضل صفر

3-اردن یک امتیاز؛ تفاضل صفر

4-عربستان بدون امتیاز

*برنامه روز دوم:

پنجشنبه 23 دی:

اردن - عربستان (16:45)

سوریه - ژاپن (19:45)

*گروه سوم:

در این گروه تقریبا تکلیف مشخص است. استرالیا تیم از پیش بازنده هند را در هم کوبید و کره‌جنوبی هم از سد بحرین گذشت تا 2 تیم برنده از حالا برای صعود امیدوار باشند.

*نتایج روز اول گروه سوم:

استرالیا 4 - هند صفر

گل‌ها: تیم کاهیل (2 گل)، هری کیول و برت هولمان

کره جنوبی 2 - بحرین یک

گل‌ها: جا چول کو (2 گل) برای کره جنوبی و فوضی مبارک (پنالتی) برای بحرین

اخراج: تائه هی کواک از کره جنوبی

*جدول گروه سوم:

1-استرالیا 3 امتیاز؛ تفاضل 4+

2-کره جنوبی 3 امتیاز؛ تفاضل 1+

3-بحرین بدون امتیاز؛ تفاضل 1-

4-هند بدون امتیاز؛ تفاضل 4-

*برنامه روز دوم:

جمعه 24 دی:

استرالیا - کره جنوبی (16:45)

بحرین - هند (19:45)

*گروه چهارم:

یک پیروزی و یک تساوی در 2 بازی برگزار شده تنها تیم پیروز را بیش از پیش به صعود امیدوار کرد.

تیم ملی ایران در حساس‌ترین و آخرین بازی دور اول مرحله گروهی با گل دقایق پایانی ایمان مبعلی مقابل عراق به برتری رسید تا 3 امتیاز شیرین روز اول را برای 70 میلیون ایرانی به ارمغان بیاورد.

در دیگر بازی این گروه کره‌شمالی در یک بازی ناامید کننده مقابل امارات به تساوی رسید تا تکلیف این 2 تیم در بازی‌های باقی مانده مشخص شود. هر چند که به نظر می‌رسد عراق، تنها شکست خورده این گروه به مراتب شانس بیشتری برای صعود همراه با ایران داشته باشد.

*نتایج روز اول گروه چهارم:

کره شمالی صفر - امارات صفر

ایران 2 - عراق یک

گل‌ها: غلامرضا رضایی و ایمان مبعلی برای ایران و یونس محمود برای عراق

*جدول گروه چهارم:

1-ایران 3 امتیاز

2-امارات یک امتیاز؛ تفاضل صفر

3-کره شمالی یک امتیاز؛ تفاضل صفر

4-عراق بدون امتیاز

*برنامه روز دوم:

شنبه 25 دی:

ایران - کره شمالی (16:45)

امارات - عراق (19:45)

در پایان دور اول مرحله گروهی عبدالرزاق الحسین از سوریه، تیم کاهیل از استرالیا و تائه هی کواک از کره جنوبی هر کدام با 2 گل در صدر جدول گلزنان قرار گرفتند.