ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اسکولیوز چیست؟+ عکس



اسکولیوز,علائم اسکولیوز,انحراف در ستون مهره ها

اسکولیوز چیست؟+ عکس
اسکولیوز عبارت است از انحراف طرفی ستون مهره ها، به نحوی که زاویه شوکی مهره ها به سمت تقعر و بدنه مهره ها به سمت تحدب چرخش پیدا می کند. به عبارت دیگر هنگامی که از روبرو به ستون مهره ها نگاه می کنیم ستون مهره مستقیم و در امتداد یک خط عمودی صاف می باشد.
هر گاه این خط صاف دچار خمیدگی گردد در نگاه از روبرو دیگر ستون مهره بصورت یک امتداد مستقیم دیده نمی شود و به یک یا هر دو سمت دچار خمیدگی می شود که به این امر اسکولیوز یا انحراف جانبی ستون مهره می گوئیم.

 

ایجاد اسکولیوز یک روند تدریجی دارد. اسکولیوز معمولاً درست قبل یا در خلال بلوغ مود توجه قرار می گیرد. زمانی که جهش رشدی در فرد ایجاد شده است. بروز اسکولیوز در خانم ها شایع تر از آقایان می باشد. در موارد کمی اسکولیوز در دوره نوزادی تشخیص داده می شود و لذا درمان زودتر شروع می گردد.

 

اسکولیوز,علائم اسکولیوز,انحراف در ستون مهره ها

انواع اسکولیوز
تقسیم بندی اسکولیوز بر اساس مادرزادی و یا اکتسابی بودن به شرح زیر است:
۱- مادرزادی
فرد به هنگام تولد، دارای ناهنجاری مهره ای بوده و ستون فقرات وی انحراف جانبی دارد.
۲- اکتسابی
به انواعی از اسکولیوز اطلاق می شود که فرد در طول دوران زندگی تحت تأثیر عوامل مختلف به آن دچار می شود.


عوارض اسکولیوز
* درد
* اختلال در عملکرد سیستم قلبی – ریوی
* اختلالات عصبی
* اختلال در راه رفتن
* کاهش تحرک ستون فقرات

 

علائم و نشانه ها
* در شروع بیماری اغلب اسکولیوز درد ندارد و می تواند تشخیص آن مشکل باشد.
* قرار نداشتن شانه ها یا دو سمت لگن در یک سطح مثلاً یک شانه بالاتر از شانه دیگر باشد.
* وجود داشتن یک حالت برجستگی یا کوهان در یک سمت ستون مهره در قسمت پشت
* ضعف عضلات یک سمت ستون مهره که در معاینه بصورت تحلیل رفتن عضلات یک سمت ستون مهره خود را نشان می دهد.


* کمردرد مزمن
* افتادگی شانه ها
* خوابیدن روی یک سمت در هنگام دراز کشیدن به پشت در اثر چرخش به یک سمت ستون مهره.


تشخیص
* بررسی شرح حال که در بالا اشاره شد
* معاینه ستون مهره توسط پزشک برای بررسی انحناء آن که آیا اسکولیوز کمر وجود دارد یا اسکولیوز در ناحیه قفسه سینه وجود دارد.
 * در معاینه پزشک از شما می خواهد تا به جلو خم شوید ( مثل حالت رکوع ) و وی در این حالت انحراف ستون مهره شما را به یک سمت بررسی می کند.


* انجام رادیوگرافی ستون مهره برای بررسی دقیق تر وجود یا عدم وجود اسکولیوز. در صورت وجود اسکولیوز پزشک از روی عکس رادیوگرافی می تواند میزان اسکولیوز و درجه  آن را اندازه گیری کند.

الگوهای مختلف قوس اسکولیوز

اسکولیوز,علائم اسکولیوز,انحراف در ستون مهره ها

 

منبع:blogsport.info


ویدیو مرتبط :
اسکولیوز-بخش اول

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کنگره آمريکا:تحريم ايران نتيجه عکس دارد



 

 

 

 

تهران - "دنيس کوسينيچ" نماينده ايالت "اوهايو" در کنگره آمريکا که به لايحه موسوم به "قانون تحريم فراورده هاي پالايش شده نفتي ايران 2009" راي مخالف داده است، نتيجه اعمال چنين تحريم هايي عليه ايران را معکوس خواند.

 

 

به گزارش ايرنا، کوسينيج در بيانيه اي که در وب سايت کنگره آمريکا منتشر کرد، ضمن مخالفت شديد با اين لايحه، در ذکر دلايل اين مخالفت نوشت: "اين تحريم ها که سد راه مذاکرات جاري دولت اوباما با ايران مي شود، به منزله جنگ اقتصادي عليه ملت ايران است و ما را به رويارويي غيرضروري با ايران نزديک تر مي سازد."

 

 

کوسينيچ در بخشي از اين بيانيه تحت عنوان "تضعيف تلاش هاي ديپلماتيک دولت" نوشت: "تبصره ( C) بند 1 از بخش 2 اين لايحه تصريح مي کند، سياست آمريکا بايد اين باشد که با استفاده از روش هايي مانند پشتيباني از تلاش هاي ديپلماتيک بين المللي براي متوقف ساختن برنامه غني سازي اورانيوم ايران، از دستيابي آن کشور به تسليحات هسته اي جلوگيري نمايد."

 

 

وي افزود، "جيمز اشتاينبرگ معاون وزير خارجه در نامه مورخ 11 سپتامبر(20 آذر) به "جان کري" رئيس کميته روابط خارجي سنا، به احتمال در مدنظر قرار دادن اين لايحه در زماني که دولت اوباما به مرحل? حساسي از مذاکرات ديپلماتيک خود با ايران وارد شده است، اعتراض کرد."

 

 

اشتاينبرگ در اين نامه نوشت: "با توجه به شرايط موجود، از اين نگرانم که اين لايحه در شکل کنوني خود، ممکن است به جاي تقويت وحدت بين المللي و پشتيباني از تلاش هاي ما، آن را تضعيف نمايد." کوسينيچ در ادامه اين بيانيه خاطر نشان کرد، گرچه اين لايحه مدعي حمايت از تلاش هاي ديپلماتيک بين المللي به منظور متوقف ساختن برنام? غني سازي اورانيوم ايران است اما، عملاً اين تلاش ها را تضعيف مي کند.

 

 

به گفته وي، تصويب قانوني که رئيس جمهور را مجبور به حرکت در يک جهت مشخص مي کند، علاوه بر اينکه ابزارهاي قابل استفاده براي دولت را به طور قابل ملاحظه اي محدود مي کند و قدرت رئيس جمهور و تيم ديپلماتيک او را کاهش مي دهد، باعث ايجاد تصويري منفي از ايالات متحده در منطقه، آن هم در زماني مي گردد که براي موفق شدن در مذاکرات با ايران نيازمند پشتيباني گسترد? بين المللي است.

 

 

وي افزود، اين لايحه، اتفاق نظر نادري را نيز که شوراي امنيت سازمان ملل با تصويب چندين قطعنامه در مورد ايران از خود به نمايش گذاشت، تضعيف مي کند و به جاي آنکه ايران را در جامعه بين المللي منزوي کند، آمريکا را منزوي خواهد کرد.

 

 

در بخش بعدي اين بيانيه تحت عنوان "رجز خواني عليه ايران" آمده است: "محمد البرادعي" مدير کل پيشين آژانس بين المللي انرژي هسته اي بارها گفته است که تحريم هاي اعمال شده بر ضد ايران در وادار ساختن ايران به توقف برنام? غني سازي اورانيومش کارآيي نخواهد داشت.

 

 

البرادعي در سخنراني ماه سپتامبر در نشست شوراي حکام ، ضمن صحه گذاشتن بر حصول پيشرفت هاي مهم در رابطه با همکاري ايران با بازرس هاي آژانس گفت: "ما در يک وضعيت ترسناک به سر نمي بريم زيرا شاهد انحرافي در مواد هسته اي نبوده ايم، ما هنوز هيچ قطعه مربوط به سلاح هاي هسته اي نديده ايم ... همين هيجان بيهوده و گزارش هاي ساختگي را در رابطه با عراق تجربه کرديم. نتيجه، جنگي شد که بر توهم استوار بود نه واقعيت. صدها هزار انسان مردند تا آژانس قدرت و اعتبار بيشتري به دست آورد زيرا ما به واقعيت ها پايبند بوديم.

 

 

کوسينيچ در بخش پاياني بيانيه اش گفت: "تبصره (a) بند 1 از بخش 2 اين لايحه که مي گويد: "اقدامات هسته اي غيرقانوني حکومت ايران، علاوه بر ساخت سلاح هاي غيرمتعارف و موشک هاي بالستيک و حمايت از تروريسم بين المللي، تهديدي جدي براي امنيت آمريکا و متحدانش در اروپا، خاورميانه، و سرتاسر جهان محسوب مي شود."؛ به طرح تهمت هاي خطرناکي مي پردازد که از سوي آژانس مردود شمرده شده است و راه را براي ارتکاب همان اشتباهاتي هموار مي نمايد که قبلاً در عراق مرتکب شديم. ما ديگر قدرت پرداخت هزينه ارتکاب همان اشتباهات را نداريم