ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اسکندری به حریف کره‌ای باخت


بدمینتون‌باز کشورمان مقابل ورزشکار میزبان شکست خورد.

خبرگزاری تسنیم: سروش اسکندری در مرحله مقدماتی بدمینتون بازی‌های آسیایی به مصاف حریف کره‌ای خود رفت که در نهایت در این دیدار با نتیجه  2 بر صفر شکست خورد.

اسکندری در گیم اول با نتیجه 21 بر 8 و در گیم دوم با نتیجه 21 بر 10 مغلوب نماینده کشور میزبان شد.


ویدیو مرتبط :
با ضربه حریف، قهرمان تکواندو در دم جان باخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرانسه باخت تا حریف اسپانیا شود



كنكور 91 , دانشگاه و حوزه آموزشی

 

فرانسه با شکست در بازی برابر سوئد حریف اسپانیا در دور یک چهارم نهایی یورو 2012 شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قهرمان یورو 2000 در آخرین بازی دور گروهی جام ملت های اروپا به میزبانی مشترک اوکراین و لهستان برابر سوئد از پیش حذف شده با 2 گل شکست خورد و با از دست دادن صدرنشینی گروه چهارم باید به دیدار ماتادورها در دور یک چهارم نهایی برود.

این شکست در حالی رقم خورد که سوئد با 2 شکست برابر اوکراین و انگلیس در بازی های قبلی هیچ شانسی برای ماندن در ادامه رقابت ها نداشت و تنها به فکر وداعی آبرومندانه بود. در پایان روز سوم رقابت های گروه D انگلیس با 7 و فرانسه با 4 امتیاز راهی دور بعد شدند. اوکراین و سوئد نیز با 3 امتیاز از ادامه رقابت ها بازماندند.

تیم های ملی فوتبال فرانسه و سوئد در حالی در آخرین بازی های گروه چهارم یورو 2012 برابر هم قرار می گرفتند که فرانسه با یک امتیاز روانه دور یک چهارم نهایی می‌شد و سوئد پیش از این، از این رقابت‌ها کنار رفته بود. مردان لورن بلان از دو بازی گذشته خود 4 امتیاز اندوخته بودند. سوئد که با 2 شکست، بدون امتیاز بود با 2 تغییر نسبت به بازی برابر انگلیس به این مسابقه پای گذاشته بود. بلان هم در تصمیمی دور از انتظار بن عرفا و ام ویلا را به جای کابایه و منز به میدان فرستاد که در بازی برابر اوکراین زننده گل های خروس ها بودند.

نیمه نخست

بازی دو تیم با یک دقیقه سکوت به احترام درگذشت یکی از روزنامه نگاران باسابقه فرانسوی از سوی مردان بلان آغاز شد.

نخستین فرصت گلزنی هشت دقیقه پس از شروع بازی رقم خورد. اشتباه گرانکوئیست، ریبری را در موقعیت خوبی قرار داد ولی هافبک بایرن مونیخ در برابر ایساکسون، گلر سوئد ناکام ماند.

تنها 2 دقیقه بعد سوئد این حمله فرانسویان را پاسخ داد. تویونن با عبور از مکسس با لیوریس رو به رو شد. ولی دروازه بان فرانسه آخرین مانع پیش روی مهاجم سوئد نبود و تیرک دروازه اجازه ورود توپ را به درون دروازه نداد.

سوئد به خوبی نشان می داد می خواهد حذفی آبرومندانه از جام ملت های اروپا داشته باشد. این گفته را اشتهای فراوان بازیکنان این تیم به گلزنی و ارائه بازی تهاجمی از سوی آنها نشان می داد. قهرمانان یورو 2000 در یافتن بازی همیشگی خود با دردسر فراوانی رو به رو بودند هر چند یک تساوی هم برای آنها کافی به نظر می رسید.

آسیب دیدگی نصری در دقیقه های پایانی نیمه نخست برای فرانسه نگران کننده بود ولی مهاجم منچسترسیتی زود به زمین بازی بازگشت. تویوونن دو بار در دقیقه پایانی نیمه نخست در موقعیت آفساید قرار گرفت که اگر این گونه نبود، دروازه فرانسه به شدت به خطر می افتاد.

سوئد حذف شده بازی منظمی را ارائه داد. تیم اروپای شمالی فرصت های گلزنی بهتری داشت. فرانسه بسیار متغیر بازی می کرد و آشکارا از نتیجه تساوی بازی خرسند بود.

گل زیبای ابراهیموویچ كه سوئد را پیش انداخت

نیمه دوم

سوئد بازی را با یک تغییر در خط میانی آغاز کرد. فرانسه هم با توصیه‌های بلان در رختکن دست به ارائه بازی تهاجمی‌تری زد.

ویلهلمسون تعویض خوبی به نظر می‌رسید. او در پنجاه و سومین دقیقه بازی لارسون را در موقعیت خوبی قرار داد ولی ضربه والی لارسون برابر لیوریس به جایی نرسید. او تنها یک دقیقه بعد "ایبرا" را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد که با برگردان توپ را به درون دروازه فرانسه فرستاد و نخستین گل بازی را شکل داد. سوئد در دقیقه های 57 و 58 هم توان باز کردن دروازه فرانسه را داشت ولی لیوریس اجازه افزایش فاصله دو تیم را نداد.

مکسس در دقیقه 68 از داور پرتغالی کارت زرد گرفت تا نتواند تیمش را در دور یک چهارم نهایی همراهی کند. فرانسه تلاش زیادی داشت تا بازنده بازی نباشد و در دور بعد با اسپانیا رو به رو نشود.

جیرو تنها یک دقیقه پس از ورودش به بازی می‌توانست زننده گل تساوی بازی باشد ولی با بدشانسی نتوانست دروازه سوئد را باز کند.

فرانسه در نخستین دقیقه وقت تلف شده بار دیگر دروازه‌اش را باز شده دید. لارسون توپ برخورد کرده به تیر افقی دروازه را به تور دروازه دوخت تا پایانی آبرومندانه را برای وایکینگ ها در یورو 2012 رقم بزند. سوئد در چهارمین دقیقه وقت تلف شده هم می توانست برتری سوئد را به عدد 3 برساند ولی در نهایت ناکام ماند.

بازی بر خلاف پیش بینی آرسن ونگر به پایان رسید. مربی فرانسوی توپچی های لندن گفته بود فرانسه برابر سوئد بازی آسان و بدون دردسری را برگزار خواهد کرد ولی بازیکنان سوئد با شایستگی برابر حریف به پیروزی رسیده و به خانه بازگشتند.

 

كنكور 91 , دانشگاه و حوزه آموزشی

 

محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه المپیك كیف اوكراین

هوا: صاف، 26 درجه سانتی‌گراد، رطوبت 52 درصد

داور: پدرو پروئنكا (پرتغال)

تركیب دو تیم:

سوئد: ایساكسون، ملبرگ، گرانكوئیست، مارتین اولسون، یوناس اولسون، لارسون، اسوینسون (هولمن 79)، كالستروم، بایرامی (ویلهلمسون 46)، ابراهیموویچ، تویوونن (ورنبلوم 78)

فرانسه: لیوریس، دبوچی، رامی، مكسس، كلیچی، ریبری، نصری (منز 77)، ام‌ویلا (گیرود 83)، دیارا، بن عرفا (مالودا 59)، بنزما

مالكیت توپ: فرانسه 57 درصد - سوئد 43 درصد.../ایسنا