ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اسپانیا 1- ایتالیا1؛داربی مدیترانه برنده نداشت!



استقلال , تمرین استقلال , امیر قلعه‌نویی


ایتالیا و اسپانیا دیدار نخست خود در یورو 2012 را با تساوی یک بر یک به پایان رساندند. دو تیم نبرد جذابی داشتند و هرچند آنتونیو دی‌ناتاله در دقیقه 60 ایتالیا را پیش انداخت، اما سسک فابرگاس تنها چهار دقیقه بعد بازی را به تساوی کشاند.

بیسنته دل‌بوسکه ترکیبی نامتعارف به میدان فرستاده بود و فابرگاس به عنوان شماره 9 کاذب در ترکیب قرار گرفته بود. او جای فرناندو تورس و فرناندو یورنته را گرفته بود.

چزاره پراندلی هم از سیستم 2-5-3 استفاده می‌کرد و دانیله دروسی در مرکز دفاع قرار داشت. امانوئله جاکرینی هم در پست بال تدافعی اولین بازی ملی خود را تجربه کرد.

اسپانیا در اوایل دیدار تلاش کرد که تیکی-تاکای همیشگی خود را اجرا کند، اما دفاع مستحکم ایتالیا به رهبری دروسی حملات آنها را خنثی می‌کرد.

اولین فرصت بازی نصیب داوید سیلوا شد. تکل نابهنگام دروسی توپ را مقابل پای آندرس اینیستا انداخت و او هم آن را به سیلوا داد ولی ضربه او را جیان‌لوییجی بوفون به آسانی گرفت.

ایتالیا در دقیقه 13 می‌توانست به گل برسد اما ضربه ایستگاهی دیدنی آندره‌آ پیرلو را ایکر کاسیاس به خوبی دفع کرد.

ایتالیا سپس اوضاع بهتری یافت. آنتونیو کاسانو پاس عمقی کلودیو مارکیزیو را گرفت اما ضربه او در حالی که کاسیاس هم تسلیم شده بود به بیرون رفت. سپس مارکیزیو شوت زد که کاسیاس آن را گرفت.

اسپانیا ناگهان برتری خود در میدان را از دست داده بود، اما آنها در هر حال اینیستا را داشتند که با توپ فوق‌العاده بود و دفاع حریف را می‌آزرد.

سپس نوبت به کریستین ماجو رسید که از سمت راست حمله کند و توپ را برای تیاگو موتا بفرستد. ضربه سر موتا را کاسیاس به شکلی عالی دفع کرد.

در ابتدای نیمه دوم، چابی شوتی محکم از گوشه محوطه جریمه زد که بوفون آن را با شیرجه دفع کرد.

سپس نوبت به اینیستا رسید که باز هم بخت خود را بیازماید ولی ضربه او هم راهی به دروازه نیافت و به شکلی بسیار خطرناک از زاویه ای بسته به بیرون رفت.

سپس ماریو بالوتلی موقعیتی فوق‌العاده یافت تا گل بزند. او از دفاع اسپانیا گریخت و تک به تک شد اما تعلل او به حدی زیاد بود که کاسیاس به آسانی توپ را گرفت.

چزاره پراندلی بالوتلی را تعویض کرد و آنتونیو دی‌ناتاله 34 ساله به میدان رفت. او لحظاتی پس از ورودش به میدان بود که روی پاس عمقی تماشایی آندره‌آ پیرلو از دفاع اسپانیا گذشت و با ضربه‌ای دقیق و زیبا دروازه کاسیاس را در دقیقه 60 گشود.

اما برتری ایتالیا دوامی نداشت. تنها چهار دقیقه بعد روی اشتباه دفاع ایتالیا، اینیستا و سیلوا با هم همکاری کردند و در نهایت پاس سیلوا در عمق به فابرگاس رسید و او هم که از جاکرینی گذشته بود توپ را با خونسردی تحت فشار مدافعان حریف به گل تبدیل کرد.

در 20 دقیقه پایانی دو تیم موقعیت‌هایی عالی داشتند. فرناندو تورس تازه‌وارد یک بار از تله آفساید گریخت، اما در موقعیت تک به تک با بوفون بد عمل کرد و دروازه‌بان ایتالیا توپ را با پا دفع کرد.

لحظاتی بعد سباستین جووینکو که او هم تازه‌وارد بود پاسی عالی به دی‌ناتاله داد. این مهاجم از جرارد پیکه گذشت اما آن طور که می‌خواست پایش به توپ نخورد و توپ به بیرون رفت.

سپس باز هم تورس صاحب موقعیت شد. او فرصت آن را یافت که منتقدانش را خاموش کند، اما در موقعیت تک به تک دیگری با بوفون دوباره تعلل کرد و در حالی که خسوس ناباس را در کنار خود داشت توپ را با ضربه‌ای چیپ به سمت دروازه ایتالیا زد که با فاصله زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت..../سایت گل


ویدیو مرتبط :
دربی لندن برنده نداشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داربی بزرگ ایتالیا هم برنده ای نداشت


رقابتهای هفته سوم سری آ ایتالیا شنبه شب با سه دیدار مهم پیگیری شد که طی آن ناپولی تنها تیم پیروز بود و دو دیدار دیگر به تساوی انجامید.

خبرگزاری مهر: رقابتهای هفته سوم سری آ ایتالیا شنبه شب با سه دیدار مهم پیگیری شد که طی آن ناپولی تنها تیم پیروز بود و دو دیدار دیگر به تساوی انجامید.

اینتر در حضور بیش از 46 هزار تماشاگر ورزشگاه جوزپه مه آتزا مقابل یوونتوس مدافع عنوان قهرمانی رقابتها به تساوی یک بر یک دست یافت. در این دیدار ابتدا مائورو ایکاردی در دقیقه 73 اینتر را پیش انداخت اما آرتورو ویدال دو دقیقه بعد نتیجه را به تساوی کشاند.

در دیگر دیدار مهم میلان که کاکا را بعد از 4 سال بار دیگر در ترکیب اصلی خود می دید در 2 دقیقه پایانی بازی از شکست مقابل تورینو گریخت. در این بازی ابتدا دانیلو دامبروزیو (47) و آلسیو چرچی (71) تورینو را 2 بر صفر پیش انداختند اما سولی مونتاری (88) و ماریو بالوتلی (90، پنالتی) میلان را به یک امتیاز این بازی رساند.

ناپولی نیز به لطف درخشش دو خرید تابستانی خود از رئال مادرید با نتیجه 2 بر صفر آتالانتا را شکست داد. در این بازی گونسالو ایگواین (81) و خوزه کایخون (81) برای شاگردان رافا بنیتس گل زدند. آتالانتا از دقیقه 74 با اخراج لوکا سیگارینی 10 نفره به بازی ادامه می داد.

در ادامه رقابتهای هفته سوم سری آ یکشنبه 6 دیدار دیگر برگزار می شود که برنامه آن به شرح زیر است:

* فیورنتینا – کالیاری

* لاتزیو – کیه وو

* اودینزه – بولونیا

* لیورنو – کاتانیا

* ورونا – ساسولو

* سمپدوریا – جنوا

جدول رده بندی:
1- ناپولی 9 امتیاز
2- اینتر 7 امتیاز
3- یوونتوس 7 امتیاز
4- رم 6 امتیاز (یک بازی کمتر)
--------------------------------------
18- کاتانیا بدون امتیاز (یک بازی کمتر)
19- جنوا بدون امتیاز (یک بازی کمتر)
20- ساسولو بدون امتیاز (یک بازی کمتر)