ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اسنایدر: به جای مرد سال جهان شدن دوست دارم با اینتر موفق باشم



 

اسنایدر: به جای مرد سال جهان شدن دوست دارم با اینتر موفق باشم

 

بازیکن هلندی میانه‌میدان اینترمیلان کسب موفقیت به همراه تیم باشگاهی را به دریافت جایزه بهترین بازیکن جهان ترجیح می‌دهد.

وسلی‌اسنایدر گفت: تمام کسانی که مرا از نزدیک می‌شناسند، خوب می‌‌دانند بازیکنی دنبال موفقیت‌های صرفا فردی نیستم. بلکه به آنچه تیم کسب کند، اهمیت می‌دهم. دوست دارم بیش از آن که خود به تنهایی موفقیتی کسب کنم، در کنار تک‌تک نفرات تیم شاهد دستاوردی تازه باشم.

این بازیکن 26 ساله که به همراه تیم ملی هلند در رقابت‌های جام‌جهانی 2010 به مقام نایب قهرمانی رسید، اواخر تابستان با اینترمیلان مقام قهرمانی قاره سبز را بدست آورد. کسب این دو موفقیت درخور توجه سبب شد تا برخی از کارشناسان احتمال دهند وی درپایان سال میلادی جاری به عنوان بازیکن برتر جهان از دیدگاه فیفا خواهد رسید.

وی افزود: فکر می‌کنم با 26 سال سن هنوز برای کسب چنین موفقیتی وقت دارم. با این حال حتی اگر به عنوان بازیکن برتر سال برگزیده شوم، ملاک‌هایم تغییری نخواهد کرد. چون کماکان موفقیت گروهی را پیگیری می‌کنم.


ویدیو مرتبط :
محمد اینانلو - دوست دارم کنارت باشم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آندو: دوست دارم ریبری مرد سال فوتبال شود


هافبک استقلال همانند بسیاری از بازیکنان این تیم از مشکلات مالی گلایه‌مند است و می‌گوید باید فکری به حال این وضعیت شود.آندرانیک تیموریان یکی از ستون‌های اصلی استقلال در این فصل بوده و بازی‌های خوبی برای این تیم انجام داده است.

تسنیم: هافبک استقلال همانند بسیاری از بازیکنان این تیم از مشکلات مالی گلایه‌مند است و می‌گوید باید فکری به حال این وضعیت شود.آندرانیک تیموریان یکی از ستون‌های اصلی استقلال در این فصل بوده و بازی‌های خوبی برای این تیم انجام داده است. تیموریان  درباره استقبال کم تماشاگران از بازی‌های استقلال، مشکلات مالی این تیم، رابطه خوبش با کروش و قلعه‌نویی، انتخاب برترین‌های جهان و ...صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:

از دیدار با داماش آغاز کنیم. بازی را چطور دیدی؟

بازی خوبی نسبت‌ به گذشته‌ انجام دادیم و موفق شدیم داماش را با یک گل شکست دهیم. بیشتر تیم‌های بالای جدول در این هفته امتیاز گرفته بودند و اگر مقابل داماش امتیاز از دست می‌دادیم شرایط‌مان سخت می‌شد. در مجموع بازی خوبی انجام دادیم. داماش هم چند موقعیت بدست آورد که خط دفاع و دروازه‌بان‌ ما خوب کار کردند.

چرا تماشاگران استقلال از بازی‌ها استقبال نمی‌کنند؟

فکر می‌کنم آب‌وهوای سرد و همچنین رفت‌وآمدها برای مردم شرایط سختی را بوجود آورده است. از طرفی بازی را در ساعتی برگزار می‌کنند که بیشتر هواداران استقلال سرِ کار هستند و سخت است بخواهند به ورزشگاه بیایند.

فکر نمی‌کنی یکی از دلایل استقبال کم تماشاگران کیفیت پایین بازی‌های استقلال باشد؟

مقابل داماش که بد بازی نکردیم. مهم گرفتن نتیجه‌ است و به بازی زیبا امتیاز نمی‌دهند. ضمن اینکه بیشتر تیم‌های لیگ برتری با استقبال کم تماشاگران‌شان روبرو هستند. استقلال با داشته‌هایش نتایج خوبی گرفته است. دست امیر قلعه‌نویی به دلیل مصدومیت زیاد بازیکنان در نیم‌فصل اول خالی بود و به تازگی کل تیم را در اختیار گرفته است. به نظرم دلیل کم استقبال تماشاگران ربطی به کیفیت بازی‌های استقلال ندارد.

چرا با وجود اینکه در سال جام جهانی قرار داریم، کیفیت لیگ پایین است؟

اولین مشکل کیفیت زمین چمن ورزشگاه‌های ما است. اگر هم ورزشگاهی چمنی داشته باشد، مرغوبیت چمن‌ کشورهای دیگر را ندارد.

 کارشناسان معتقدند استقلال اگر در این فصل نتیجه گرفته، دلیلش به بازیکنان آماده این تیم برمی‌گردد. خودت از عملکردت راضی بودی؟

به نظر خودم در این فصل خوب کار کرده‌ام و تمام داشته‌هایم را برای استقلال گذاشتم. بازیکنانی هم کنار من بازی می‌کنند، همه خوب هستند. امیدوارم بتوانم همچنان به این روند ادامه دهم.



کارلوس کروش هم قطعا خوشحال است که تو در آمادگی بسر می‌بری ولی شرایط تیم ملی اصلا خوب نیست. موافقی؟

متاسفانه تاکنون دیدارهای تدارکاتی خوبی نداشتیم و تاریخ‌های مسابقات ملی را از دست داده‌ایم. بازی نکرده‌ایم تا محک بخوریم. تنها در دیدارهای مقدماتی جام ملت‌های آسیا به میدان رفته‌ایم. امیدوارم در چند ماه باقیمانده به جام جهانی فدراسیون، سازمان لیگ و باشگاه‌ها با همدیگر تعامل برقرار کنند تا کارلوس کی‌روش بازیکنان را در اختیار داشته باشد و با آمادگی بالا به جام جهانی برویم و سربلند از این رقابت‌ها خارج شویم.

تو چه در تمرین تیم ملی و چه در استقلال با کارلوس کی‌روش و امیر قلعه‌نویی رابطه صمیمانه‌ای داری و مدام با آنها در حال شوخی کردن هستی.

دوست دارم چه در تیم ملی و چه استقلال کنار هم روزهای شادی بگذارانیم و دوران جوانی را با خوشی پشت سر بگذاریم. در تیم ملی هر چند ماه دور هم جمع می‌شویم ولی در استقلال روزهای زیادی با هم هستیم. دوست دارم با استقلال روزهای خوبی بگذارانم. شاید روزی هم بوده که سرحال و خنده‌رو نبوده‌ام ولی سعی می‌کنم روزهای شادی بگذرانم تا خودم را از لحاظ روحی و روانی در سطح بالایی نگه دارم.

 فکر می‌کنیم این نوع رفتارها به حضورت در فوتبال انگلیس و تجربه‌ای که کسب کردی ارتباط دارد؟

حرف شما را قبول دارم چون فوتبال حرفه‌ای است. چند سال در اروپا و کشور انگلیس بازی کردم و نمی‌توانم بگویم چیزی آنجا یاد نگرفته‌ام. در واقع خیلی چیزها در آنجا یاد گرفتم. با این وجود رفتار هر بازیکنی به شخصیت او برمی‌گردد.

دلت برای فوتبال انگلیس تنگ نشده است؟

دلم برای فوتبال اروپا تنگ شده نه فقط برای لیگ برتر انگلیس. پس از بازی‌های جام جهانی 2006 چند سال روزهای سخت و شیرینی را پشت سر گذاشتم. دوست دارم شرایط مهیا باشد و دوباره به اروپا بازگردم. البته بازیکنانی که در تیم خواهان من بازی می‌کنند هم یکی از ملاک‌هایم برای بازگشت به اروپا است.

به استقلال بازگردیم. امیر قلعه‌نویی پس از پایان بازی با داماش از مشکلات مالی استقلال صحبت کرد و گفت دیگر نمی‌تواند به بازیکنانش دروغ بگوید. فکر نمی‌کنی مشکلات مالی برای تیمی که می‌خواهد چند وقت دیگر در لیگ قهرمانان آسیا بازی کند، مشکل‌ساز شود؟

فکر می‌کنم چند بازیکن از جمله من تا آغاز بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا ممنوع‌الخروج شویم! فتح‌الله‌زاده و هیئت مدیره استقلال باید فکری به حال مشکلات مالی استقلال کنند. ما پژمان منتظری را از دست دادیم و باید راه حلی برای مشکلات پیدا کنیم. هر ورزشی برای خودش درآمدی دارد و ما فوتبالیست‌ها از همین راه پول در می‌آوریم. فوتبالیست که نمی‌تواند مجانی بازی کند.



پس مطالبات تو پرداخت نشده است؟

مشکل من حل نشده ولی مسائل مالی باشگاه استقلال برای 20 سال گذشته است که در این فصل بیشتر شد. متاسفانه راه حلی برای این مشکل باقی نمانده و مشخص نیست چه اتفاقی قرار است بیفتد.

ساموئل مدتی بود به خاطر عدم پرداخت مطالباتش در تمرین شرکت نمی‌کرد و چند بازیکن هم از مشکلات مالی ناراحت هستند. این شرایط برای باشگاه استقلال زشت نیست که بازیکنش بخواهد قهر کند و در تمرین حاضر نشود؟

مشکلات مالی نه تنها برای استقلال بلکه برای همه تیم‌ها وجود دارد. ما در این زمینه صحبت کرده‌ایم ولی آقایان به آن گوش نکردند. دست فتح‌الله‌زاده هم خالی است و اگر پولی داشته باشد بین بچه‌ها تقسیم می‌کند. بازیکنان استقلال از این شرایط خوشحال نیستند و اگر هم خوشحال به نظر برسند، سعی می‌کنند به نوعی روزها را بگذرانند.

معاون مالی - اداری وزارت ورزش گفته دولت نمی‌تواند به تیم‌های استقلال و پرسپولیس پول دهد.

اگر اینگونه است باید این دو تیم را خصوصی کنند.

گروهی معتقدند وزارت ورزش و جوانان به خاطر اختلافاتی که با محمد رویانیان و علی فتح‌الله‌زاده دارد، نمی‌خواهد به استقلال و پرسپولیس کمک کند.

این مسئله ربطی به رویانیان و فتح‌الله‌زاده ندارد.



مراسم انتخاب برترین‌های فیفا در تاریخ 13 ژانویه 2014 در زوریخ سوئیس (مقر فیفا) برگزار می‌شود. دوست داری چه بازیکنی از میان مسی، رونالدو و ریبری بهترین بازیکن جهان شود؟

دوست دارم ریبری انتخاب شود چون به همراه بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا، بوندس لیگا و باشگاه‌های جهان دوران درخشانی را پشت سر گذاشت.

با این شرایط بایرن مونیخ را بهترین تیم دنیا در سال 2013 می‌دانی؟

بهترین تیم دنیا نه ولی جزو بهترین تیم‌های دنیا است. به نظرم باید بارسلونا بهترین تیم باشگاهی جهان انتخاب شود.

 و بهترین مربی؟

گواردیولا.

این روزها که مسی در بارسلونا مصدوم است، مهاجمان آرژانتین خیلی خوب کار می‌کنند...

بیشتر بازیکنان آرژانتین در اروپا بازی می‌کنند. فوتبال بازی گروهی است و به شخص متکی نیست اما باید گفت مسی جزو ستاره‌های فوتبال است.

تو سابقه کار کردن با روی هاجسون در تیم فولام انگلیس را داشتی. فکر می‌کنی تیم ملی انگلیس با هاجسون بتواند در جام جهانی 2014 موفق باشد؟

انگلیس نسبت به گذشته در سطح پایینی قرار گرفته اما هاجسون مربی خیلی خوبی است و می‌تواند با انگلیس موفق باشد. با این وجود فکر نمی‌کنم انگلیس بتواند به فینال جام جهانی صعود کند.



می‌توانید جایگاه پرسپولیس را در صدر جدول بگیرید؟

ما به فکر خودمان هستیم و به فکر پرسپولیس نیستیم. در هر بازی به این فکر می‌کنیم که 3 امتیاز بازی را کسب کنیم تا اگر خدا بخواهد در پایان لیگ قهرمان شویم.

بازی روز یکشنبه با ملوان انزلی در جام حذفی را چطور می‌بینی؟

ملوان تیم و بازیکنانی خوبی دارد و مقابل ما هم که چند وقت پیش بازی کردند، عملکرد خوبی داشتند. امیدوارم این تیم را شکست دهیم و به دور بعدی جام حذفی صعود کنیم.

و سوال پایانی درباره جشنی که  به مناسبت فرا رسیدن کریسمس برای تو در تمرین روز گذشته گرفتند...

از کسانی که باعث و بانی این جشن بودند تشکر می‌کنم.