ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

استیماچ: زود است به من بگویید ناکام!


یک پیامک ساده، آغاز‌گر هم‌صحبتی‌مان با ایگور استیماچ بود. مردی که نه باخت به فولاد از پرسش‌های ما فراری‌اش داد و نه حتی همزبان نبودن‌مان.

ایران ورزشی: یک پیامک ساده، آغاز‌گر هم‌صحبتی‌مان با ایگور استیماچ بود. مردی که نه باخت به فولاد از پرسش‌های ما فراری‌اش داد و نه حتی همزبان نبودن‌مان. درخواست‌ ما برای مصاحبه را با اعتمادی که همتاهای ایرانی‌اش از آن بی‌نصیبند، پذیرفت و با خوشرویی‌اش شگفت‌زده‌مان کرد وقتی خواستیم این پرسش و پاسخ تلفنی باشد و او بر خلاف خواسته خودش، نه نگفت.
 
بهتر است از بازی مقابل فولاد شروع کنیم. یک شکست تلخ در کارنامه شما ثبت شد. آن هم بعد از بازی قابل قبولی که مقابل پرسپولیس انجام دادید و به تساوی رسیدید. کسی انتظار نداشت ببازید. چه شد که نتیجه را به فولاد واگذار کردید؟

 (آهی به نشانه حسرت می‌کشد) خیلی بازی پیچیده‌ای بود، خیلی!

چرا؟

 ما بهترین بازیکنانمان را در اختیار نداشتیم. از پادوانی گرفته تا علی کریمی. این قضیه واقعا ما را آزار داد و نگذاشت برنامه‌هایمان را پیاده کنیم. چیزی که می‌توانم بگویم این است که ما لیاقت بیشتری داشتیم و نباید می‌باختیم. همین امروز بازی با فولاد را که آنالیز کردم فهمیدم داوری از ما خیلی ضعیف تر بود. داور کاملا علیه ما سوت زد اما مجبوریم که با همین شرایط ادامه بدهیم.

یعنی فقط داوری باعث شکست شما شد؟ مشکلات فنی نداشتید؟

 عالی نبودیم اما آنقدر هم بد بازی نکردیم که شکست بخوریم.

می‌دانید چرا شکست شما مقابل فولاد به چشم آمد؟

 نمی‌دانم. شاید به خاطر بازی خوبمان مقابل پرسپولیس.

دقیقا همینطور است. انتظارها از تیم شما بالا بود و کمتر کسی فکرش را می‌کرد که مقابل فولاد شکست بخورید.

 ما در آن بازی هم کامل نبودیم و چند بازیکن مان را در اختیار نداشتیم.

اما از بازی مقابل فولاد خیلی بهتر بودید.

 خب آنجا حریف مان پرسپولیس بود. بازی با این تیم به بازیکنانم انگیزه بالایی داده بود. پرسپولیس خوب کار کرد. آن بازی برای ما خیلی سخت بود اما فوق‌العاده بودیم و می‌توانستیم برنده باشیم اما مقابل فولاد خوب بازی نکردیم و به نوعی خودمان را تنبیه کردیم! البته مقابل پرسپولیس هم داوری مشکل داشت و علیه سپاهان سوت زد.

انگار با داوری خیلی مشکل دارید؟

 وقتی اشتباه صورت می‌گیرد باید هم انتقاد کنم. بعد از بازی مقابل پرسپولیس از قضاوت داور خیلی ناراحت بودم. با برانکو که حرف زدم مدام می‌گفت صبور باش. هر حرفی می‌زدم جوابش این بود که صبر داشته باشم. در نهایت هم گفت اینجا در هر بازی باید از اول شروع کنی و بازی‌های قبلی را فراموش کنی!

وقتی به سپاهان آمدید توقع این بود که نتایج این تیم را تغییر بدهید. این اتفاق تاکنون رخ نداده و خیلی‌ها معتقدند که شما موفقیتی کسب نکرده‌اید؟

 زود است به من بگویید ناموفق و ناکام. یک مربی برای اینکه بتواند بهترین کارش را ارائه بدهد حداقل 3 ماه وقت لازم دارد. من هنوز به آن زمان نرسیده‌ام. در عین حال معتقدم که ما فوق‌العاده بازی می‌کنیم و البته مشکلاتی هم داریم. تیممان آنقدر که من می‌خواهم هماهنگ نیست. زیاد اشتباه می‌کنیم اما یادتان باشد در فوتبال باید صبور باشیم.

در دو هفته متوالی با دو هموطن خود روبه‌رو شدید. برانکو ایوانکوویچ و دراگان اسکوچیچ. از تقابل با این دو مربی صحبت کنید.

 من و برانکو دوستان خیلی خوبی برای هم هستیم و سال‌ها است که ارتباط ما ادامه دارد. اسکوچیچ هم هموطن و همکار خوب من است. بازی روبه‌روی این دو مربی برایم سخت بود اما دیدن آنها خوشحالم کرد.

با توجه به ازدیاد مربیان کروات، احساس نکردید که در لیگ کرواسی مربیگری می‌کنید؟

 برای خودم هم تعداد مربیان کروات در لیگ ایران جالب است اما نه، این احساس به من دست نداد. اینجا ایران است، کشور من نیست. البته خوشحالم که اینجا هستم، چون فوتبال ایران کیفیت بالایی دارد.

دلیل ازدیاد مربیان کروات در ایران را چه می‌دانید؟

 استانکو، بلاژویچ، ایویچ، برانکو، وینکو و خیلی‌های دیگر. همه اینها به ایران آمده، کار کرده و افتخاراتی هم به دست آورده‌اند. خیلی‌ها هم دستیارهای سابق من بودند. مثل ژلکو میاچ یا لوکا رادمن. فکر می‌کنم فرهنگ شبیه به هم و البته فوتبال ایران و بازیکنان بااستعدادی که دارد مزید بر علت می‌شود که مربیان کروات به ایران بیایند و مشغول کار شوند.

سبک بازی چه؟ آیا شباهتی میان فوتبال ایران و کرواسی وجود دارد؟

 ما کروات‌ها با مربیان ایرانی متفاوت هستیم. به لحاظ تاکتیکی تفکرات‌مان فرق دارد. همینطور در دیسیپلین و بازی و حرکاتی که تیم انجام می‌دهد. ما سعی می‌کنیم یک چیزهایی را در فوتبال ایران تغییر بدهیم و باعث پیشرفت بشویم.

اگر یک نکته مشترک بین فوتبال ایران و کرواسی وجود داشته باشد چیست؟

 بزرگترین شباهات فوتبال ایران و کرواسی این است که هر دو کشور بازیکنان بااستعداد بسیاری دارند. ولی این را هم بگویم که مربیان کروات خیلی خوب توانسته‌اند با بازیکنان ایرانی ارتباط برقرار کنند و موفق شوند. کروات‌ها در فوتبال شما خوب نتیجه می‌گیرند و این را به جرات می‌گویم که موفق‌ترین مربیان خارجی تاریخ فوتبال ایران هستند.

شرایط سپاهان چطور است؟ امیدوار کننده یا بحرانی؟

 چرا بحرانی؟ تیم من عالی بازی می‌کند. فقط بدشانسی و اشتباهات داوری باعث شده تا نتایج قوابل توجهی کسب نکنیم. در ادامه فصل کار دشواری پیش رو داریم. در هر بازی باید کیفیت خودمان را حفظ کنیم. فوتبال ایران را اینگونه پیش‌بینی نمی‌کردم. اینجا تیم‌های خوب و مدعی زیاد امتیاز از دست می‌دهند. به‌عنوان مثال هرگز فکر نمی‌کردم که شش امتیاز از پرسپولیس عقب باشیم. آن هم با توجه به بازی رو در رویمان اما مطمئن باشید به زودی جایمان را بین تیم‌های مدعی تثبیت خواهیم کرد.

یعنی امیدوارید به بالای جدول برسید؟

 خیلی.


ویدیو مرتبط :
گفتگو با ایگور استیماچ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استیماچ: فارسی را خیلی زود یاد می‌گیرم


گزینه سرمربی‌گری تیم فوتبال استقلال گفت: فارسی را خیلی زود یاد می‌گیرم.

خبرگزاری فارس،: امیرهوشنگ سعادتی مدیربرنامه‌های استیماچ در جمع خبرنگاران درباره جلسه امروز با اعضای هیأت مدیره استقلال گفت: جلسه خوبی بود اعضای هیأت مدیره را دیدیم و صحبت‌های خوبی هم مطرح شد، قرار است به هتل برگردیم و تا دو سه ساعت دیگر تکلیف مشخص می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در جلسه امروز قرارداد استیماچ با استقلال نهایی شد، اظهار داشت: تا دو سه ساعت دیگر معلوم می‌شود چرا که نظر وزارت ورزش هم مهم است. ما به نهایی شدن قرارداد خوشبین هستیم.

سعادتی همچنین درباره اینکه سجادی در جلسه حضور نداشت، گفت: خیر نبود ما فقط با هیأت مدیره استقلال جلسه داشتیم.

مدیربرنامه‌های استیماچ در پاسخ به این سؤال که درباره بحث مالی به نتیجه رسیده‌اید یا خیر،‌عنوان کرد: دیروز موضوعی مطرح شد، مبنی بر تفاوت 200هزار دلاری به این صورت نبود. من این خبر را تکذیب می‌کنم او برای کار آمده نه اینکه پول بگیرد و برود. او مربی تیم ملی کرواسی بوده است، شرایط مالی هم یکی از جنبه‌های مذاکرات دو طرف بود.

سعادتی در پاسخ به این سؤال که استقلال لیست مازاد خواهد داشت یا خیر، یادآور شد: استیماچ شناختی از بازیکنان ندارد و باشگاه باید بازیکنان را معرفی کند البته او چند بازی استقلال را دیده و شناخت کلی از بازیکنان دارد.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که گفته شده استیماچ فقط باید با یک دستیار به ایران بیاید، تصریح کرد: بحث دستیار به این صورت بود که او گفته می‌تواند از مربیان جوان ایرانی که در استقلال بوده‌اند و همینطور بزرگان استقلال استفاده کند به همین دلیل قبول کرد فقط یک دستیار بیاورد. درباره مربی دروازه‌بان‌ها هم می‌تواند از مربی ایرانی استفاده کند.

مدیربرنامه‌های استیماچ همچنین درباره حضور فرهاد مجیدی در استقلال گفت: هنوز در این مورد صحبتی نشده است.

سعادتی در پایان اعلام کرد قرارداد استیماچ یک ساله خواهد بود.

استیماچ هم در پاسخ به یک سؤال مبنی بر اینکه در جریان هستید که فوتبال ایران با دنیا فرق دارد و وقتی یک مربی در بازی اول نتیجه نمی‌گیرد تماشاگران علیه او هستند، گفت: فرقی ندارد همه جای دنیا به همین صورت است.

وی در پاسخ به این سؤال که شما فارسی حرف می‌زنید، گفت: من همه چیز را خیلی زود یاد می‌گیرم.

استیماچ در پایان عدد 4 را به دوربین نشان داد و با خبرنگاران شوخی کرد.