ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

استقلال بدبخت نشده با بازیکنی تماس بگیرد/ قرارداد ما با کرار قانونی است



رسول خطیبی,اظهارات رسول خطیبی علیه استقلال,آخرین وضعیت کرار
فتح‌الله‌زاده :
استقلال بدبخت نشده با بازیکنی تماس بگیرد/ قرارداد ما با کرار قانونی است

مدیرعامل استقلال می‌گوید از رسول خطیبی که استقلالی بوده انتظار آن صحبت‌ها را نداشته و اعتقاد دارد عده‌ای یاد گرفته‌اند هر بار که شکست خوردند از این حرف‌ها بزنند.

علی فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با ایسنادرباره‌ی مسائل مختلفی از جمله اظهارات رسول خطیبی علیه استقلال و لغو اردوی تیم ملی به علت بی‌پولی صحبت کرد.

* از بازی استقلال و گسترش فولاد شروع کنیم.
بازی خوبی بود. ما خیلی تلاش کردیم و توانستیم بازی را برگردانیم. تیم ما نمایش خوبی داشت و از بازیکنانمان راضی هستیم. آنها قدرت استقلال را به خوبی نشان دادند.

* البته گل فرهاد مجیدی را هم نباید فراموش کرد. در آخرین دقیقه بازی توانست بازی را برگرداند.
فرهاد که بازیکنی تمام نشدنی است. مهاجمی باهوش که هر لحظه می‌تواند دروازه حریف را باز کند. او در استقلال بازی‌های خوبی را به نمایش می‌گذارد و امیدوارم هیچ وقت افت نکند.

* نظرتان درباره‌ی صحبت‌های پس از بازی استقلال و گسترش فولاد چیست؟ به هر حال این صحبت‌ها واکنش‌هایی را ایجاد کرده است.
من از رسول خطیبی که بازیکن استقلال بوده است توقع نداشتم آن حرف‌ها را بزند. به نظر من این صحبت‌ها یک فرار رو به جلو است. متاسفانه هرکس که می‌بازد یاد گرفته از این صحبت‌ها بکند. این صحبت‌ها اخلاقی نیست. آن بازیکن جوانی که می‌آید و مصاحبه می‌کند و حرف‌هایی را مطرح می‌کند باید بداند که این صحبت‌ها صحیح نیست. استقلال بدبخت نشده که با یک بازیکن تماس بگیرد و تمرکز او را به هم بزند تا در بازی خوب نباشد. خودتان بازی را دیدید و می‌دانید ما چقدر موقعیت داشتیم. فوتبال برد و باخت دارد اما خویشتن‌دار بودن خیلی مهم است. درست نیست در ماه مبارک رمضان این صحبت‌ها را مطرح کنیم. می‌گویند سرپرست ما به بازیکنشان 300 هزار بار زنگ زده. آقای ماجدی سال‌ها در فوتبال بوده و نباید به این راحتی‌ها درباره او صحبت کنیم.

* آقای سمندر در گفت‌وگو با ایسنا گفته‌اند که از صحبت‌های آقای خطیبی سوء برداشت شده و استقلالی‌ها از آنها شکایت نخواهند کرد.
ما خودمان هم دوست نداریم از آنها شکایت کنیم اما خودتان انصاف دهید که این چه وضعی است. گویا یک جریان هماهنگ ایجاد شده و باید با این مساله برخورد شود. دو فصل قبل بود که برای ما 17 پنالتی گرفته نشد. از این موارد زیاد است اما استقلال هیچ‌گاه اعتراض نکرده. به هر حال امیدواریم سازمان لیگ با این صحبت‌ها برخورد کند و این ماجراها را برای همیشه تمام کند.

* وضعیت کرار به کجا رسید؟
قراردادی که کرار با ما دارد صحیح است. قرارداد او با تیم عراقی تمام شده بود و هیچ مشکلی وجود ندارد منتها برای این‌که کار کرار در آسیا به اما و اگر نکشد قراردادش را به AFC ارسال کردیم و قرار است جواب این سوال را که آیا کرار می‌تواند در این مرحله از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به ما کمک کند یا خیر را بدهند.

* ولی کرار هفته پیش برای نجف عراق بازی کرد پس چگونه شما می‌گویید قرارداد او با تیم عراقی تمام شده؟
بازی‌ای که کرار انجام داده بود یک دیدار عقب‌افتاده بود. به هر حال لیگ عراق شرایط خاصی دارد و از لحاظ تقویمی چندان دقیق عمل نمی‌کند. حتی لیگ آن‌جا از نظر فیفا چندان هم رسمی حساب نمی‌شود. به هر حال من بعید می‌دانم قرارداد ما با کرار مشکل خاصی داشته باشد.

* برخی خبرها حکایت از انجام نشدن برخی برنامه‌های مدنظر کی‌روش به خاطر بی‌پولی دارد. چه قدر فکر می‌کنید این مساله برای تیم ملی مشکل‌ساز شود؟
برای مساله تیم ملی یک عزم ملی لازم است. متاسفانه فوتبال در ایران یک چیزی است که سربار شده. باید هزینه‌های فوتبال پرداخت شود. متاسفانه توجه نداریم که فوتبال خودش درآمدهای زیادی دارد. در تمام دنیا 60 درصد از درآمدهای فوتبال از پخش تلویزیونی است. وقتی پول ندهید، فوتبال پنچر می‌شود. الان خود ما را ببینید، ما باید در آسیا با تیم‌های تا بن دندان مسلح بازی کنیم اما چقدر پول داریم؟ چقدر دستمان باز است؟ اگر ببازیم به مدیریت استقلال، فوتبالیست‌های استقلال و کادر فنی استقلال حمله می‌شود. آیا این انصاف است؟

* پس به نظرتان لغو اردوها به تیم ملی آسیب می‌زند؟
قطعا این‌گونه است. تیم‌ها در اردوها ساخته و پرداخته می‌شوند. این یک واقعیت است که در اردو تیم ملی می‌تواند به اوج برسد؛ همان‌طور که رقبای ما در اردوها و بازی‌های تدارکاتی خودشان را تقویت می‌کنند. باید برای این مساله حتما فکری شود.

* راه حل عملی برای این مساله را چه می‌دانید؟
واقعیت این است که فوتبال ما دچار کمبود نقدینگی است. به نظر من راه حلش دست نمایندگان مجلس است. آنها باید در این راه قدم بگذارند و کار را جدی بگیرند. اگر مسائلی مثل حق پخش تلویزیونی و امثال آن را حل کنند این کمبود نقدینگی هم جبران می‌شود. من در این میان نقش مجلس را پررنگ‌تر از سایر نهادها می‌دانم.

* به عنوان سوال پایانی، شنیده شده که استقلال به دنبال تشکیل تیم‌های والیبال و بسکتبال است.
ما خودمان دوست داریم که این اتفاق بیفتد اما چون نقدینگی نداریم این اتفاق نمی‌افتد. ما باید راه حل مساله‌ی مالی را پیدا کنیم، سپس به این مساله برسیم. حتی پرسپولیس هم با توجه به صحبتی که با آقای رویانیان داشتم، دچار بی‌پولی شده. برای پرداختن به رشته‌های دیگر نیازمند فکری آسوده هستیم. با فکری مشوش به خاطر مشکلات مالی به این راحتی‌ها نمی‌توان قدم در راه گذاشت./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
گل زیبای کرار به استقلال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مبلغ دقیق قرارداد کرار با استقلال؛ تا حالا 250 میلیون با یک بی ام و صفر 400 میلیونی گرفته



اخبار,اخبارورزشی,هیات مدیره استقلال

عضو هیات مدیره استقلال گفت: «6 بازیکن به دلیل بدهی و عدم پرداخت مطالباتشان از باشگاه استقلال به فیفا شکایت کردند که مجموع این مبلغ سه میلیارد و هشت هزار تومان است.»

عباس کردنوری درباره وضعیت جاسم کرار بعد از جلسه هیات مدیره استقلال گفت: «در جلسه هیات مدیره استقلال قرار بر این شد که تا اوایل هفته آینده با حضور مدیرعامل و سرمربی باشگاه به وضعیت کرار رسیدگی کنیم و درباره این بازیکن تصمیم نهایی را بگیریم.»
 
وی افزود: «متاسفانه در اینکه کرار مشکل‌ساز بوده است، هیچ شکی نیست. در آخرین جلسه تمرین استقلال قبل از دربی خودم دیدم که او چگونه مشکل‌ساز شده بود، اما در این خصوص یک نفر نمی‌تواند تصمیم بگیرد. باید در جلسه‌ای که بین اعضای هیات مدیره و سرمربی استقلال برگزار می‌شود، تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.»

 کردنوری در ادامه عنوان کرد: «سرمربی استقلال در ابتدای فصل بر روی کرار حساب ویژه‌ای باز کرد و خواهان این است که او برای تیمش تا انتهای فصل بازی کند. اما از طرفی دیگر بهرام افشارزاده نظرش قطع همکاری با کرار است. با توجه به این شرایط ما باید طوری تصمیم بگیریم که هر دو طرف راضی باشند. اگر با کرار همکاری را ادامه ندهیم ممکن است هر زمانی که تیم نتیجه نگیرد سرمربی عامل ناکامی اش را به نبود او ربط بدهد. با این شرایط قرار است هفته آینده با حضور مدیرعامل و سرمربی تیم درباره این بازیکن نتیجه نهایی را بگیریم.»

عضو هیات مدیره استقلال درباره مشکل اصلی کرار و مقدار دریافتی که تا به امروز از این باشگاه داشته است، خاطرنشان کرد: «مساله اصلی در رابطه با کرار مشکلات مالی نیست. این بازیکن طبق قراری که با افشارزاده داشته است مقرر شد بازی به بازی پولش را دریافت کند و اصلاً از اینکه او هم مانند سایر بازیکنان ۳۰ درصد از قراردادش را بگیرد خبری نبود. اما انگار کرار به حرف‌ها گوش نمی‌دهد. همین امر هم باعث شده در این اواخر حاشیه‌های زیادی برای استقلال بوجود بیاید.»

 کردنوری همچنین به مبلغ قرارداد جاسم کرار اشاره کرد و گفت: «قرارداد کرار یک میلیارد و دویست است و چیزی بالاتر از 30 درصد آن را هم از باشگاه مطالبه کرده است. در مجموع این بازیکن تا به حال 250 میلیون به همراه یک بی ام وی صفر به مبلغ 400 میلیون دریافت کرده است که البته می گوید ماشینی که ما به او داده ایم خراب است و بهانه می آورد. اما متاسفانه به تعهداتش عمل نمی کند و نمی‌دانم هر از گاهی چه اتفاقی برای او می‌افتد که به یکباره رفتارهایش غیرحرفه‌ای می شود و اعمالی از او سر می‌زند که درخور شخصیت و نام استقلال نیست. همچنین یکی دیگر از مشکلاتی که با کرار داریم این است که در زمان عقد قرارداد مقرر گردید که بازیکنان 20 درصد مالیاتشان را خودشان پرداخت کنند اما کرار این موضوع را قبول نمی کند.»

عضو هیات مدیره استقلال در ادامه گفت: «کرار یکی از بازیکنان خوب استقلال است و عملکرد بسیار خوبی دارد اما به دلیل رفتار و بداخلاقی هایش و حواشی که برای تیم ایجاد می کند باشگاه هم در برخی موارد با او برخورد می کند. اگر این بازیکن دست ازاین حواشی بر میداشت قطعا باشگاه هم خواسته های او را تامین میکرد. ضمن اینکه در جلساتی که با هیات مدیره استقلال داشتیم بارها به این موضوع اشاره کردیم که کرار یکی از بازیکنانی است که دقیقا در پست خودش خوب درخشیده است در مقابل پرسپولیس نبود کرار در خط میانه استقلال به خوبی احساس می شد.»

کردنوری در پایان در خصوص نحو هزینه کردن پولی که اسپانسر در اختیار باشگاه گذاشته است، گفت: «در حال حاضر 6 بازیکن به دلیل بدهی و عدم پرداخت مطالباتشان از باشگاه استقلال به فیفا شکایت کردند که مجموع این مبلغ سه میلیارد و هشت هزار تومان است. باشگاه هر چه سریعتر باید این بدهی را پرداخت کند در غیر این صورت از طرف فیفا جریمه کسر امتیاز در نظر گرفته می شود. ضمن اینکه تاکنون اردوهای زیادی برگزار کردیم و هیچ دریافتی از سازمان لیگ نداشتیم. با توجه به اینکه باشگاه از نظر وضعیت مالی مشکل دارد باید تمامی پول اسپانسر را برای مشکلات پیش رو هزینه کنیم.»

 اخبار  ورزشی  -  آنا