ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اخطار هواپیمایی امارات به فدراسیون ایران


شرکت هواپیمایی امارات خواهان دریافت پول بلیت اعضای تیم ملی فوتبال ایران شد.

خبرگزاری تسنیم: شرکت هواپیمایی امارات که به فدراسیون فوتبال بلیت پرواز تیم ملی ایران به مقصد استرالیا را فروخته خواهان پرداخت هرچه سریعتر پول این بلیت‌ها شد.

این شرکت به فدراسیون فوتبال اخطار داده چنانچه تا ظهر فردا مبلغ بلیت واریز نشود بلیت پروازی اعضای تیم ملی فوتبال را کنسل خواهد کرد.

تیم ملی قرار است فردا شب تهران را به مقصد دبی و سپس سیدنی ترک کند.


ویدیو مرتبط :
ََاولین ایرباس 380-800 هواپیمایی امارات در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ائتلاف عرب‌ها درباره جعل تاریخ توسط امارات/ واکنش فدراسیون فوتبال ایران چه خواهد بود؟



ائتلاف عرب ها درباره جعل تاریخ توسط امارات,واکنش فدراسیون فوتبال ایران نسبت به جعل نام خلیج فارس توسط اعراب

ائتلاف عرب‌ها درباره جعل تاریخ توسط امارات/ واکنش فدراسیون فوتبال ایران چه خواهد بود؟

کشورهای کوچک حوزه خلیج فارس به ستایش از اقدام شنیع اماراتی‌ها در تغییر نام لیگ فوتبال این کشور به «لیگ خلیج ع.ر.ب.ی» پرداختند.

فدراسیون فوتبال امارات در اقدامی عجیب نام لیگ فوتبال این کشور را از "لیگ برتر امارات" به "لیگ خلیج ع.ر.ب.ی" تغییر داد.

این اقدام اماراتی‌ها بازتاب زیادی در بین کشورهای عربی داشت. به نظر می‌رسد که همه این کشورهای کوچک از دادن این لقب ساختگی به لیگ فوتبال امارات خوشحال هستند و آن را اقدامی مناسب و به جا می دانند.

مسوولان درجه یک فدراسیون کشورهای عربستان، بحرین،‌ عمان و یمن هم در اقدامی هماهنگ و از پیش تعیین شده به حمایت از اقدام سیاسی دولت امارات پرداخته‌اند و در اظهارنظرهایی وقیحانه تصمیم امارات در جعل تاریخ را "هوشمندانه" دانسته‌اند!

نایب رییس فدراسیون فوتبال بحرین و رییس لیگ این کشور از جمله نخستین افرادی بود که به این جعل تاریخی واکنش نشان داد و گفت که اقدام اماراتی‌ها "خوب، مناسب و به جا" است!

در حالی که تمامی اسناد و مدارک معتبر موجود در دنیا بر فارس بودن خلیج فارس تاکید دارد، علی آل خلیفه مدعی شده اقدام اماراتی‌ها پاسخی است "در برابر تلاش‌هایی که می‌خواهد اسم "خلیج فارس" را به جهانیان القا کند!"

این شاهزاده بحرینی در ادامه اظهارات سخیف خود گفت: لیگ امارات پیشرفت کرده است و هر سال شاهد آمدن ستاره‌های زیادی از سراسر جهان به این لیگ هستیم! تکرار این اسم جدید در رسانه‌های خارجی باعث شناخته شدن خلیج با این نام می‌شود. این پیام ما از طریق ورزش بهتر انجام می‌شود.

امیدوارم که این اسم ارزش مالی و سرمایه‌گذاری لیگ امارات را بالا ببرد. این اسم نه تنها برای ملت امارات، بلکه برای همه کشورهای عربی مایه افتخار است! امارات نخستین کشوری بود که چنین اقدامی را انجام داد و این بیانگر هوش و ذکاوت آنهاست!

در حالی که یکی از شعارهای اصلی فیفا جدایی ورزش از سیاست است، رییس لیگ عربستان هم در اظهارنظری عجیب مدعی شد که نمی‌توان ورزش را از سیاست جدا دانست. او برای محکم کردن این ادعایش به حضور مرکل در مراسم اهدای جوایز فینال لیگ قهرمانان اروپا اشاره کرد!

او گفت: نمی‌توان ورزش را از سیاست جدا کرد، چرا که مقامات بالای تمام کشورها تاکید زیادی بر حضور در رقابت‌های جهانی دارند. همه ما دیدیم که آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در فینال لیگ قهرمانان اروپا در ومبلی حضور یافت و بازی را از نزدیک نظاره‌گر بود. هم چنان که پیش از این هم شاهد حضور سیاستمداران بزرگ کشورهای مختلف در جام‌های جهانی بودیم، همه این‌ها بیانگر مصالح شخصی یا جمعی سیاستمداران است.

بنابراین استفاده از ورزش برای رساندن پیام و رسالت یک کشور اقدامی قانونی است و همه کشورها آن را در دستور کار خود قرار می‌دهند. این اقدام اماراتی‌ها ابعاد مثبت عمیقی دارد.

همه ما از امارات به خاطر این تغییر نام حمایت می‌کنیم و و مراتب تشکر و ستایش خود را بیان می کنیم! فوتبال امارات به خاطر حضور ستاره‌های زیادی از سراسر جهان شناخته شده است و انتخاب این اسم باعث می‌شود تا پیام و رسالت ما به همه کشورهای جهان برسد. این اقدام اماراتی‌ها با اهداف سیاسی و اجتماعی کشورهای عربی همگام است!

رییس فدراسیون فوتبال یمن هم که کشورش در فوتبال آسیا محلی از اعراب ندارد به اقدام اماراتی‌ها واکنش نشان داد. او در اظهارنظری گستاخانه گفت: انتخاب اسم "خلیج ع.ر.ب.ی" برای لیگ برتر امارات اقدامی هوشمندانه و به موقع بود. این اقدام مثبت و خوب است و باعث وحدت روزافزون کشورهای عربی منطقه می‌شود. یمن این اقدام اماراتی‌ها را ارج می‌نهد و از همه آنها تشکر می‌کند!

دبیر کل فدراسیون فوتبال عمان هم حمایت خود را از اقدام شنیع اماراتی‌ها اعلام کرد. او گفت: این فکر باعث توجه بیشتر کشورهای عربی و خارجی به فوتبال امارات می‌شود و این باعث تقویت و قوی‌تر شدن آن در آینده خواهد شد! ما در فدراسیون فوتبال عمان این اقدام اماراتی‌ها را مبارک می‌دانیم و برای فوتبال این کشور آرزوی موفقیت می‌کنیم!

الحبسی، رییس بخش رسانه‌ای فدراسیون کشورهای حوزه خلیج فارس هم به ستایش از این جعل تاریخ پرداخت و در اظهارنظری گستاخانه گفت: انتخاب این اسم برای همه کشورهای حوزه مهم خواهد بود. نام جدید لیگ امارات، پژواک گسترده‌ای در کشورهای منطقه خواهد داشت.

فوتبال امارات با انتخاب این اسم بیشتر به جهانیان شناخته می‌شود. باید این اسم نه تنها در امارت، بلکه در کشورهای عربی و دیگر کشورهای جهان در اذهان مردم نهادینه شود. مطمئنا چنین کاری نیازمند تلاش زیادی و سازمان یافته است. انتخاب این اسم به معنای شرکت تمام کشورهای عربی در یک مسابقه است!

با تکرار ادعاهای پوچ فدراسیون فوتبال کشورهای عربی و مسجل شدن این واقعیت که اقدام اماراتی‌ها با هماهنگی دیگر کشورهای کوچک حوزه خلیج فارس انجام گرفته باید منتظر واکنش رسمی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال ایران بود. البته روز گذشته فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد در برابر این اقدام گستاخانه فدراسیون فوتبال امارات در جعل تاریخ به فیفا شکایت خواهد کرد، هر چند که با توجه به اظهارنظر مسوولان فدراسیون فوتبال چند کشور عربی به نظر می‌رسد شکایت به فیفا علیه تنها امارات کافی نیست./ایسنا