ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

آموزش پیلاتس ( 15 حرکت موثر )




پیلاتس برای مبتدیان

آموزش پیلاتس,حرکات پیلاتس

چیزی که پیلاتس را از دیگر ورزشها جدا میکند این است که تمرکز این ورزش بر تقویت عضلات با کش یا فنر، باند و یا وزن خوده بدن است. خانم آلیسیا آنگارو نویسنده ی کتاب ( روزانه 15 دقیقه پیلاتس ) این حرکات را به شما آموزش میدهد. برای انجام بعضی حرکات نیاز است به باشگاه مخصوص پیلاتس بروید اما اکثر حرکاتی که آموزش داده میشود را خودتان هم میتوانید در خانه انجام دهید. اگر 45 سال به بالا هستید یا وضعیت پزشکی ویژه ای دارید قبل از شروع حتما با پزشک خود مشورت کنید.

شکم تخت: پیلاتس صد

آموزش پیلاتس,حرکات پیلاتس

این حرکت کلاسیک کمک میکند با استفاده از عضلات شکم و پهلو برای خود شکمی تخت بسازیم. مانند تصویر پشت زانو قرار بگیرید، شکمتان را به طرف داخل جمع کنید، سپس به طرف پایین ( به شکل حلقه ) بروید تا به زمین برسید، حالا سر و شانه ها را آرام بالا بیاورید، پایین کمر باید همچنان روی زمین باشد. دستها ها را در دو طرف خود آرام بالا و پایین ببرید. برای 5 ثانیه نفس بگیرید و سپس به مدت 5 ثانیه نفس خود را بیرون بدهید تا به 50 مرتبه بالا و پایین کردن دستان برسید. سپس دوباره بلند شوید و حرکت را تکرار کنید. این کار را تا 100 مرتبه بالا و پایین کردن دستان ادامه دهید.

شکم تخت: حرکت پیلاتس صد با دستگاه 

آموزش پیلاتس,حرکات پیلاتس

در باشگاه میتوانید حرکت پیلاتس صد را با دستگاه مقاومت کشی انجام دهید. به پشت روی زمین دراز بکشید و پاهای خود را روی یک میز قرار دهید یا در زاویه 45 درجه نگه دارید. تسمه ها را بکشید و تا نزدیک شکم خود بیاورید. سر و شانه های خود را آرام بالا بیاورید و دستان خود را آرام بالا و پایین ببرید. 5 ثانیه نفس بگیرید و 5 ثانیه نفس خود را بیرون دهید تا رسیدن حرکت دست ها به 100 این کار را ادامه دهید. اگر در حال انجام این حرکت احساس بدی داشتید و فکر میکردید حرکت را اشتباه انجام میدهید از مربی خود کمک بگیرید.

شکم تخت: غلتیدن به بالا

آموزش پیلاتس,حرکات پیلاتس

همانند تصویر شماره یک پاهای خود را در جلوی خود دراز کنید، دستها را بالای پاهای خود بگیرید و سر خود را کمی خم کنید و بین دست ها قرار دهید. همانند تصویر شماره 2 خود را به طرف عقب ببرید و زانوها را نیز خم کنید، در میانه راه توقف کنید. دست ها را مستقیم به سمت بالا دراز کنید و شکم خود را محکم کنید. نفس خود را بیرون دهید و همینطور که دوباره به سمت بالا برمیگردید دستان خود را پایین بیاورید ( تصویر شماره سه ). این حرکت را 6 تا 8 مرتبه انجام دهید. زمانی که در انجام این حرکت قوی شدید میتوانید به جای ایستادن در میانه راه کامل به پایین بروید ( این کار نوعی چالش به حساب می آید ).

شکم تخت: گردن

آموزش پیلاتس,حرکات پیلاتس

اگر دراز و نشست باعث دردگرفتن گردنتان میشود میتوانید این ورزش را جایگزین کنید. دراز بکشید و یک باند یا یک حوله جمع شده را در مرکز پشت خود قرار دهید. زانوی خود را خم کنید و طرف دیگر باند یا حوله را بالای سر خود بگیرید. نفس خود را حبس کنید و با استفاده از عضلات شکم بدن خود را بالا بیاورید. سر روی باند یا حوله به حالت استراحت در می آید. نفس خود را بیرون دهید و به حالت اول بازگردید. 5 مرتبه این کار را تکرار کنید و مطمئن شوید که عضلات شکم همه کارها را انجام میدهند.

گرفتن ریسمان

آموزش پیلاتس,حرکات پیلاتس

گرفتن باند مقاوم برای انجام این حرکت ضروری است. بنشینید و پاهای خود را مقداری بیشتر از باسن باز کنید. باند را میان دو دست خود نگه دارید و دستان خود را به طرف بالای سر دراز کنید. نفس خود را هنگامی که به یکی از جناحین خود میچرخید بیرون بدهید برای چرخیدن از عضلات دور کمر کمک بگیرید وقتی دست ها به بیرون رسید نفس خود را حبس کنید. باسن باید بی حرکت باشد. دوباره نفس خود را بیرون دهید و به حالت اول بازگردید. چهار مرتبه این حرکت را انجام دهید سپس جناح چرخش خود را عوض کنید.

پایین کمر: پل کردن شانه ها، بخش اول

آموزش پیلاتس,حرکات پیلاتس

همچنان که عضلات شکم و پهلو خود را تقویت میکنید ضروری است که به فکر عضلات کمر نیز باشید. به پشت روی زمین دراز بکشید زانوها را خم کنید و پاها را به عرض باسن باز کنید. دستها را در اطراف خود قرار دهید سپس بدون اینکه به کمر قوس دهید باسن خود را بالا بیاورید. عضلات باسن و همسترینگ را منقبض کنید و تا پنج بار نفس کشیدن این حالت را نگه دارید. حالا میتوانید ستون فقرات خود را آرام به زمین برسانید و یا اینکه در بخش بعد این حرکت را حرفه ای تر انجام دهید.

پایین کمر: پل کردن شانه ها، بخش دوم

آموزش پیلاتس,حرکات پیلاتس

در ادامه حالت قبل: باسن خود را بالا نگه دارید، یکی از پاها را بکشید و دراز کنید. سپس پای خود را به حالت لگد زن به پایین و بالا ببرید، وقتی پای خود را بالا میبرید نفس خود را بیرون بدهید و وقتی پایین می آورید نفس خود را حبس کنید. نیم تنه بالا و پایی که روی زمین است را محکم نگه دارید. با هر پا این حرکت را 5 مرتبه انجام دهید.

بالای کمر: کشیدن تسمه

آموزش پیلاتس,حرکات پیلاتس

تقویت بالای کمر راهی سریع برای خوش فرم شدن بدن است. این حرکت اصلاح شده ی حرکتی دیگر به نام جعبه ی بلند است. به شکم روی یک جعبه ( همانند تصویر) دراز بکشید بطوری که سینه روی لبه ی جعبه قرار بگیرد. تسمه ها را که مقابل شما هستند را با بازوهای کشیده بگیرید. سر و سینه خود را هنگامی که تسمه ها را به طرف ران پا میکشید بالا بیاورید. با این کار جعبه همراه شما به جلو می آید. دستها را به حالت اول بازگردانید و این حرکت را 5 مرتبه انجام دهید.

بالای کمر: حرف T

آموزش پیلاتس,حرکات پیلاتس

 میخواهید عضله ی بالای کمر را بدون دستگاه تقویت کنید؟ دراز بکشید در حالی که صورتتان رو به زمین و پاها بهم چسبیده باشد. سر و سینه ی خود را کمی بالا بیاورید و دستهای خود را عمود بر بدن باز کنید. کف دستها پایین باشد. نفس خود را بیرون دهید و در حالی که چانه و سینه ی خود را بالاتر میاورید دستها را به طرف عقب ببرید. شکم خود را از زمین نکنید و از عضلات بالای کمر برای نگه داشتن دستها نزدیک به بدن استفاده کنید. سپس به حالت اول بازگردید و این حرکت را 5 مرتبه انجام دهید.

بالاتنه: کشش تاندون

آموزش پیلاتس,حرکات پیلاتس

بنشینید و پاها را جلوی خود دراز کنید. پاها بهم چسبیده باشد. کف دستان را روی زمین بگذارید و از قدرت بالا تنه استفاده کنید تا پشت و بالای پاها را از زمین بلند کنید. قبل از اینکه دوباره پشت خود را روی زمین بگذارید کمی خود را به جلو و عقب تاب دهید. 5 مرتبه این حرکت را انجام دهید.

بالاتنه: فشفشه

آموزش پیلاتس,حرکات پیلاتس

با داشتن دو وزنه ی سبک میتوانید این حرکت را داخل خانه انجام دهید. برای این حرکت فکر کنید وزنها را مانند فشفشه میچرخانید. بایستید و وزنه ها را کنار ران خود نگه دارید. کمی وزنه ها را بچرخوانید تا روبروی هم قرار بگیرند سپس هشت دایره کوچک بسازید . هر دایره باید از دایره دیگر بزرگتر باشد و در آخرین دایره دستها باید ازسر مرتفع تر باشند. زمانی که میخواهید دستها را پایین بیاورید به همان شکل اما برعکس دایره درست کنید. 2 تا 3 مرتبه این کار را تکرار کنید.

پایین تنه: کشش زانو

آموزش پیلاتس,حرکات پیلاتس

 این حرکت اصلاحی بسیار موثر است. این ورزش روی کل پایین تنه را کار میکند. روی دستگاه ( عکس بالا ) زانو بزنید پشت خود را گرد کنید. دستها را کشیده نگه دارید. از عضلات باسن و ران پا استفاده کنید تا پایین تنه را به عقب و جلو ببرید. صفحه ای که روی آن زانو زده اید با هر حرکت مقداری تکان میخورد. پنج مرتبه این کار را تکرار کنید.

پایین تنه: زانو زدن و لگد به اطراف

آموزش پیلاتس,حرکات پیلاتس

این هم یک حرکت برای شکل دادن به باسن و ران بدون استفاده از دستگاه. حرکت را با زانو زدن شروع کنید، به سمت چپ تکیه کنید. دست چپ را روی زمین و درست زیر شانه قرار دهید و دست راست را پشت سر قرار دهید طوری که آرنج رو به بالا باشد. پای راست خود را تا زمانی که با زمین موازی بشود بالا بیاورید. نیم تنه را ثابت نگه دارید. پا را به حالت لگد به جلو و سپس به عقب ببرید، زانو خم نشود. این حرکت را 5 مرتبه با هرکدام از پاها انجام دهید.

پایین تنه: نوسان پا

آموزش پیلاتس,حرکات پیلاتس

این حرکت هم ضربان قلب را بالا میبرد و هم به پا شکل میدهد. بایستید و دستان خود را در حالی که تا شانه بالا آمده اند روی هم قرار دهید. عضلات شکم را منقبض کنید، زانوی راست خود را به سمت آرنج دست راست بالا بیاورید سپس به سرعت پایین ببرید و با پای دیگر این کار را انجام دهید. حرکت را با عوض کردن پاها تا 10 مرتبه انجام دهید( یعنی هر پا 10 بار باید بالا بیاید).

استقامت: صندلی دیواری

آموزش پیلاتس,حرکات پیلاتس

پیلاتس علاوه بر تقویت عضلات به خاطر بالا بردن استقامت بدن نیز شهرت دارد. تنها لوازم مورد نیاز شما برای اجرای این حرکت فوق العاده موثر دیوار و دو وزنه ی سبک است. بایستید پشت خود را به دیوار تکیه دهید و پاها را به عرض باسن باز کنید. پاها را کمی از دیوار فاصله دهید، زانو ها را خم کنید به صورتی که انگار روی یک صندلی نشسته اید. بالای پا باید موازی با زمین باشد. دستها را تا شانه بالا بیاورید و تا 30 ثانیه در این حالت بمانید. حرکت را دومرتبه انجام دهید.

هوازی: پرش ایستاده

آموزش پیلاتس,حرکات پیلاتس

درحالی که بیشتر تمرکز پیلاتس روی حرکات قدرتی است میتوانید با چنین حرکاتی ورزش هوازی هم انجام دهید. در حالی که شکمتان را به طرف داخل کشیده اید و دستها را بالای سر قرار داده اید بایستید. نفس خود را بیرون دهید سر خود را پایین بیاورید، زانو ها را خم کنید و دستها را به عقب ببرید. نفس خود را حبس کنید و در حالی که پاها را صاف کردید و دستها را به طرف بالا میبرید بپرید. در حالی که کمی زانو را خم کرده اید فرود بیایید و به سرعت به نقطه ای که حرکت را شروع کرده اید بروید. این حرکت را 8 تا 10 مرتبه پشت سر هم انجام دهید. وقتی این حرکت را تا آخر انجام دهید به نفس نفس زدن خواهید افتاد.

 

منیع: وب سایت دکتر کرمانی

 


ویدیو مرتبط :
پیلاتس - ورزش پیلاتس - سی دی پیلاتس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آموزش چند حرکت ورزشی موثر بدون نیاز به دستگاه ورزشی



ورزش, ورزش صبحگاهی, تمرینات ورزشی

گرم کردن مناسب هنگام ورزش شبیه بازی بچه ها نیست

 

ورزش در فضای پارک
آیا فکر می کنید، زمین بازی در پارک ها فقط مخصوص بازی بچه ها هستند؟ دوباره فکر کنید. با استفاده از وسایل موجود در پارک ها و حرکاتی که در زیر آموزش داده خواهند شد، شما می توانید روز معمولی خود را به یک روز فوق العاده با یک برنامه ورزشی و چالش برانگیز تبدیل کنید. تمام چیزی که نیاز دارید یک زمین بازی استاندارد با وسایلی همچون میله بارفیکس، تاب و یک نیمکت، یک جفت کفش ورزشی استاندارد، آب و حس جوانی است.

 

برای شروع ورزش آماده هستید؟

** گرم کردن
گرم کردن مناسب هنگام ورزش شبیه بازی بچه ها نیست. گرم کردن را با حرکات ورزشی پویا شروع کنید. به طور مثال، به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه دور پارک آهسته و آرام بدوید، سپس حرکات جهشی و پرشی مثل زانو بلند، تاب دادن پاها و چند حرکت کششی مخصوص اندام تحتانی را انجام دهید. برای اندام های فوقانی می تواند حرکات چرخشی دست ها و کتف را انجام دهید. حرکت پروانه یک نرمش و ورزش فوق العاده برای آماده کردن تمام بدن برای شروع ورزش است. بعد از گرم شدن،  بدن آماده تمرین و ورزش است. پس به زمین بازی برید و حرکات زیر را انجام دهید.

 

** تمرینات پایین تنه
استفاده از نردبان
اگر زمین بازی میله های نردبانی دارند، کنار نردبان بایستید، میله های کناری را با دو دست محکم بگیرید تا حمایت کامل از بدن انجام گیرد. سپس پای راست را تا حد ممکن بالا آورده و بر روی میله نردبان بگذارید، سپس پای چپ را بالا آورده و کنار پای راست بگذارید. با این ورزش عضلات همسترینگ و سرینی را سخت بکار می گیرید. بعد از اتمام حرکت دوباره به حالت شروع بازگشته و به تعداد ۱۲ تا ۱۵ تکرار  حرکت را انجام دهید. این حرکت همچنین برای بالا بردن ثبات و تعادل بدن مناسب است.

 

حرکات ورزشی, ورزش در پارک, حرکات کششی

حرکت پروانه یک نرمش و ورزش برای آماده کردن تمام بدن است

 

پرش نیمکت
با این ورزش تمام بدن خصوصا" عضلات سرینی و چهار سر را به کار بگیرید. یک نیمکت بدون پشت که ارتفاع مناسبی از زمین دارد پیدا کنید. با زانوهای کمی خمیده روی نیمکت بایستید، دست ها در جلو بدن مستقیم نگه داشته شوند. به پایین بپرید بطوری که پاها در اطراف نیمکت قرار بگیرند، سپس به بالای نیمکت بپرید. این حرکت ورزشی را به مدت ۳۰ ثانیه انجام دهید و کمتر از یک دقیقه استراحت کنید. حرکت را ۵ بار تکرار کنید.

 

تمرینات کششی,ورزش عمومی,دانستنیهای ورزشی

ورزش شنا تمام بدن خصوصا عضلات سرینی و چهار سر را به کار بگیرید

 

لانچ طرفی
با این ورزش پایین تنه را به چالش بکشید و همزمان بر روی تعادل بدن کار کنید. پشت به نیمکت بایستید، پای چپ را روی نیمکت قرار داده و دست ها را روی کمر بگذارید. زانوی پای راست را خم کنید و به پایین بروید تا جایی که ران موازی با زمین باشد. سپس به حالت اول برگردید. این حرکت را ۱۰ تا ۱۲ تکرار انجام داده سپس پاها را عوض کنید.

 

ورزش,ورزش صبحگاهی,تمرینات ورزشی

با استفاده از نیمکت های پارک می توانید این ورزش را انجام دهید

 

** تمرینات بالاتنه
حرکت شنا سوئدی با استفاده از صندلی پارک ها
برای انجام این حرکت ورزشی یک نیمکت مناسب، ثابت که پشتی آن در حد کمر باشد پیدا کنید. دست ها را روی پشتی صندلی و کمی عریض تر از عرض شانه قرار دهید. پاها را به عقب ببرید تا بدن به صورت یک خط مورب نسبت به زمین قرار بگیرد (مطابق شکل). سپس با خم کردن آرنج ها به طرفین، بالاتنه را به سمت صندلی پایین آورده، وضعیت را برای چند ثانیه نگه دارید. بدن را در یک خط راست نگه دارید و سپس با فشار دست ها به صندلی به وضعیت شروع برگردید. حرکت را ۱۰ تا ۱۵ تکرار انجام دهید.

 

 حرکات ورزشی,ورزش در پارک,حرکات کششی

با استفاده از نیمکت ثابت می توانید این ورزش را انجام دهید

 

حرکت بارفیکس
آماده یک ورزش سخت تر هستید؟ میله های بارفیکس موجود در پارک ها به اندازه کافی بلند هستند تا بتوانید حرکت بارفیکس را انجام دهید. برای جذابیت بیشتر حرکت را می توانید به سه حالت انجام دهید. ابتدا دست ها را به صورت استاندارد (پشت دست ها رو به بدن) به دور میله محکم بگیرید و ۳ تا ۵ حرکت انجام دهید سپس حالت دست ها را عوض کنید (کف دست ها رو به بدن) و ۳ تا ۵ حرکت انجام دهید. برای حالت سوم با دست های عریض تر از عرض شانه از میله آویزان شوید، سپس بدن را بالا کشیده و ۳۰ ثانیه حالت فوق را حفظ  کنید، سپس پایین آمده استراحت کنید و دوباره بالا روید. با این حرکت عضلات شانه و بازوها را تقویت می کنید.

 

تمرینات کششی,ورزش عمومی,دانستنیهای ورزشی

حرکت بارفیکس یکی از حرکات کاربردی است


حرکت تاب
با استفاده از زنجیرهای تاب موجود در پارک ها می توانید این ورزش را انجام دهید. با دو دست زنجیر تاب را محکم بگیرید، بدن را به سمت عقب برده به صورتی که زاویه ۴۵ درجه نسبت به زمین درست کند (مطابق شکل). با استفاده از دست ها، شانه ها و سینه بدن را به سمت زنجیرها کشیده تا بدن کامل به زنجیر تاب برسد. این ورزش را ۱۵ تا ۲۰ تکرار انجام دهید.

 

ورزش,ورزش صبحگاهی,تمرینات ورزشی

با استفاده از زنجیرهای تاب موجود در پارک ها می توانید این ورزش را انجام دهید

 

تمرینات هوازی
برای تمرینات هوازی می تواند از قسمت های سراشیبی در پارک با سرعت بدوید یا از پله های موجود در فضای پارک بالا رفته و سپس پایین آمده و ورزش را دوباره انجام دهید. اگر پله مناسب برای دویدن وجود ندارد می توانید ۱۰ تکرار دویدن سرعتی اینتروال ۳۰ ثانیه ای انجام دهید و یک دقیقه میان هر اینتروال آرام بدوید.

 

حرکات ورزشی,ورزش در پارک,حرکات کششی

برای ورزش های هوازی می تواند از قسمت های سراشیبی در پارک استفاده کنید


** تمرین برای کل بدن
خم کردن زانو بر روی تاب
 با استفاده از تاب موجود در فضای پارک می توانید حرکت در باشگاه ورزشی را شبیه سازی کنید. برای این حرکت باید به حالت شنای سوئدی قرار بگیرید، دست ها روی زمین و پاها را بر روی جایگاه تاب قرار دهید (مطابق شکل). در حالی که مابقی بدن ثابت و بدون حرکت هستند به آرامی زانوها را خم کنید و به سمت داخل شکم و سینه بیاورید. پاها را به سمت عقب راست کنید و به حالت شروع برگردید. این ورزش را ۱۰ تا ۱۵ تکرار انجام دهید.

 

تمرینات کششی,ورزش عمومی,دانستنیهای ورزشی

برای این ورزش باید به حالت شنای سوئدی قرار بگیرید

 

ورزش تاب قیچی
این ورزش که مخصوص قسمت پایینی شکم است، نیازمند تعادل است، بنابراین برای بار اول باید دقت لازم را داشته باشید. روی تاب بشینید و با دوست محکم زنجیرها را بگیرید.  بالاتنه را به عقب ببرید تا حدی که بالاتنه زاویه ۴۵ درجه را درست کند، سپس پاها را به سمت جلو راست کنید (مطابق شکل). ثبات بدن را در این حالت حفظ کنید، سپس پاها را به طور متناوب با حرکت قیچی از روی یکدیگر عبور دهید. ورزش را ۱۵ تا ۲۰ تکرار انجام دهید، سپس برای ست بعدی استراحت کنید.

 

ورزش,ورزش صبحگاهی,تمرینات ورزشی

این ورزش مخصوص قسمت پایینی شکم است، نیازمند تعادل است

 

ورزش دراز و نشست
برای این حرکت از وسیله سرسره استفاده کنید. از سرسره طوری آویزان شوید که پاهای شما در بالا و سرتان به سمت زمین باشد. برای ثبات لازم پاها را به دور میله های سرسره قفل کنید. دست ها را روی سینه قرار داده و به سمت بالا بیاید تا حدی که آرنج ها، زانوها را لمس کنند. ورزش دراز و نشست را ۱۵ تا ۲۰ تکرار انجام دهید.

 

حرکات ورزشی,ورزش در پارک,حرکات کششی

برای این ورزش از وسیله سرسره استفاده کنید

 

اگر از این ورزش ها لذت می برید برای جلسات بعدی می توانید این تمرینات را با سطح بالاتر و جذاب تر انجام دهید. به طور مثال می توانید طناب زدن را به تمرینات اضافه کنید یا چند حرکت قدرتی با کش مقاومتی انجام دهید و دوستان خود را به این چالش دعوت کنید.
منبع : elmevarzesh.com