4 دلیل دانشمندان برای سفر انسان به مریخ

اخبار,اخبار علمی ,سفر انسان به مریخ

تنها با هدایت بشر به کف اقیانوس و فضا است که می توان به اکتشافاتی در علم و فناوری دست یافت و کیفیت حیات را در زمین تقویت کرد.

اطمینان از بقای نوع بشر، کشف حیات بر روی مریخ، تقویت کیفیت حیات در زمین و تربیت نسل بعدی کاوشگران فضایی چهار دلیل برای حضور مریخ است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی یاهو نیوز،دانشمندان حوزه هوا- فضا می گویند: پیش بینی فواید ماموریت های سرنشین دار به مریخ که هر کدام از آنها صدها میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت، دشوار است اما می توان چهار دلیل را در این زمینه فهرست کرد.

اما تصور اینکه این پول چه کمکی به مبارزه با سرطان و گرسنگی در جهان خواهد کرد بسیار راحت تر است؛ زیرا انسان ها دید کوتاهی دارند.

استفان هاوکینگ سال 2008 در سخنرانی به مناسبت پنجاهمین سالگرد سازمان فضایی آمریکا (ناسا) گفت: اگر قرار باشد نژاد انسان برای یک میلیون سال دیگر باقی بماند باید جسورانه به جایی برویم که پیش از این هیچ کس به آنجا نرفته است.

***اطمینان از بقای نوع بشر
تا کنون زمین تنها خانه ای بوده است که انسان ها می شناخته اند اما تاریخ نشان می دهد که بقا بر روی این نقطه کوچک آبی در فضای خلاء دشوار است و تضمینی ندارد.

دایناسورها یک نمونه کلاسیک در این رابطه هستند. آنها 165 میلیون سال بر روی سیاره زمین پرسه زدند اما امروز تنها اثری که از آنها باقی مانده، فسیل هایشان است.

برخورد یک سیارک غول پیکر با زمین موجب انقراض نسل دایناسورها شد.

قرار دادن انسان ها بر روی سیاره دیگری به غیر از زمین، بقای انسان ها را برای هزاران و یا میلیون ها سال دیگر تضمین می کند.

***کشف حیات بر روی مریخ
کشف حیات بر روی مریخ یک دلیل دیگر برای حضور در مریخ است. یک کشف تاریخی که دانشمندان می توانند انجام دهند تعیین این است که آیا در حال حاضر حیات بر روی مریخ وجود دارد یا خیر. اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم ، باید حفاری های عمیق تری از کاوشگرهای ناسا انجام دهیم.

*** تقویت کیفیت حیات بر روی زمین

***تربیت کاوشگران فضایی
دلیل دیگر در رابطه با لزوم حضور در مریخ تربیت نسل بعدی کاوشگران فضایی است.

آرزوهای انسان برای اکتشاف فضا، چیزی است که ما را به سمت نوآوری های پیشرفته تر فناوری می برد و این بدون شک به نفع بشریت خواهد بود.

اخبار علمی - ایرنا

سفر انسان به مریخ !

سفر انسان به مریخ با موشک مدرن ناسا + عکس

اخبار علمی - سفر انسان به مریخ با موشک مدرن ناسا + عکس

بنا بر گزارش ناسا این سازه شگرف و هوشمند هفت میلیارد دلاری در نخستین آزمایش خود در نوامبر سال 2018 با محموله ای بدون سرنشین به وزن 77 تن سیاره زمین را ترک می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مقامات ناسا اعلام کرده‌اند این آژانس مصمم است که مجهزترین و گران‌ترین موشک حامل فضانوردان، جهت اعزام به مریخ را تا سال 2018 میلادی آماده کند.

اخبار ,اخبار علمی ,موشک مدرن ناسا

تصویری هنری از لحظه پرتاب موشک پر قدرت ناسا برای سفر به مریخ

بنا بر گزارش ناسا این سازه شگرف و هوشمند هفت میلیارد دلاری در نخستین آزمایش خود در نوامبر سال 2018  با محموله ای بدون سرنشین به وزن 77 تن سیاره زمین را ترک می‌کند و به مداری فراتر از مدار پایینی آن خواهد برد. اما در قدرتمندترین پیکربندی‌اش، موشک مذکور توانایی بالابردن 143 تن را خواهد داشت و این قابلیت اجرای ماموریت‌های فضایی به منظومه شمسی مانند رفتن به یک سیارک و مریخ را ممکن خواهد ساخت.

بسیاری از محققان و دانشمندان ناسا بر این باورند که سال 2030 میلادی تغییر و تحولات بسیار شگرفی در علوم نجومی و ارتباطات زمینیان انجام خواهد شد و اعزام فضانوردان مختلف به خاک مریخ و بررسی امکان حیات در این سیاره از اهداف برنامه‌ریزی شده کارشناسان نجوم با چنین طرح هایی ممکن است.

چارلز بولون مدیر ناسا در این باره گفت: فضانوردان سفری علمی، اکتشافی به خاک مریخ خواهند داشت، تعهد ساخت وسیله‌ای مجهز برای انتقال فضانوردان به مریخ و حمایت از این پروژه از اهداف اصلی ما است.

ناسا نسخه‌های کوچکی از این موشک را آزمایش کرده و مدل با اندازه پنج‌ درصدی موشک اصلی نیز برای آزمایش میزان اثرگذاری امواج صوتی با فرکانس بالا و پایین بر روی موشک بزودی آزمایش می‌شود.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران