دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

1000 سال آینده چه خواهد شد؟



1000 سال آینده چه خواهد شد؟

تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است و نمی توان نقطه ای برای پایان آن پیدا کرد اما نگاه کردن به اتفاقاتی که ممکن است تا 1000 سال اینده رخ دهد می توان جالب باشد.

بسیاری از ما ایده های از آینده را در ذهن داریم و فکر می کنیم همه چیز رباتیک می شود که البته دور از انتظار نیز نیستند اما باید به برخی از سوالات اساسی در این مورد نیز جواب های داده شود. این جواب ها شاید دور از انتظار باشند اما احتمال وقوع آن ها وجود دارد.

رابطه با موجودات فضایی چه می شود؟

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

 

یکی از سوالات مهم نحوه ارتباط با موجودات فضایی است و ما باید ببینیم در آینده چه چیزی رقم خواهد خورد. بسیاری از محققان عقیده دارند که این موجودات واقعا زندگی می کنند و همچنین می توان با تکنولوژی های آینده به سیاره های بسیار دوردست سفر کرد و با آن ها ارتباط برقرار کرد. عده ای بر این باور هستند که ارتباط با موجودات فضایی به چند نوع است و امکان جنگ و یا صلح در آن وجود دارد.

آینده زمین چگونه است؟

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بسیاری از ما فکر می کنیم که در آینده زمین به یک ربات بسیار بزرگ تبدیل خواهد شد و شاید حتما درختان نیز به سیستم وایرلس مجهز خواهند شد. همچنین ممکن است زندگی ما به روی دریاها برود چرا که سطح اقیانوس ها در حال بالا آمدن است. یکی دیگر از ایده های در مورد اینده تا به حال ارائه شده است تبدیل شدن زمین به یک قبرستان بزرگ از آهن آلات و حتی انسان ها است. دنیا تاریک می شود و دیگر انسان ها با یکدیگر ارتباط ندارند و همه چیز رو به نابودی خواهد رفت. همچنین ممکن است انسان ها از زمین مهاجرت کنند و به سیاره های دیگر برای ادامه زندگی سفر کنند.

مشکل جمعیت حل می شود؟

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

یکی مشکلاتی که این روزها بسیاری از کشورهای صنعتی با آن روبرو هستند مشکل جمعیت است و راه های بسیار زیادی برای حل ان پیشنهاد داده اند. اما در آینده احتمال می رود جمعیت کره خاکی به 14 بیلیون نفر برسد و در آنجا این مشکل به پایان می رسد. حتی برخی از دانشمندان پیشنهاد فریز کردن جنین ها را برای کنترل جمعیت ارائه داده اند.

کشفیات فضایی تا کجا خواهند بود؟

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

انسان ها به نوعی دوست ندارند بر روی زمین باقی بمانند و به دنبال کشف فضا و آسمان ها بسیار بزرگ هستند. تا 1000 سال آینده ممکن است زندگی تا حد بسیار زیادی به آسمان ها کشیده شود و همچنین دانشمندان خواهند توانست سیاره ها و آسمان های بیشتری را کشف کنند. این کشفیات ممکن است گاهی اوقات برای پیدا کردن منابعی برای زندگی نیز باشد.

افزایش طول عمر انسان ها

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

یکی از مواردی که انسان ها از گذشته به دنبال آن بوده اند بدست آوردن عمر جاودان است و بسیاری از دانشمندان نیز به نتایجی در این مورد دست پیدا کرده اند. در هزار سال آینده بسیاری از بیماری های مهلک و کشنده ای که این روزها وجود دارد به مانند سرماخوردگی ساده درمان خواهند شد و با افزایش ایمنی در وسایل نقلیه میزان مرگ و میر ها بسیار کاهش خواهد داشت همچنین میانگین سنی انسان ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد./باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
فناوری آینده: پیش بینی های آرتور سی كلارك در مورد آینده در سال 1960

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرطان طی ۱۰ سال آینده ۳ برابر می‌شود



 

پیشرفت سرطان

 

 

طی ۱۰‌سال آینده، شیوع بیماری‌ دیابت در كشور ۲ برابر می‌شود و بیماری سرطان نیز در این مدت ۳ برابر افزایش پیدا می‌كند كه باید عوامل خطرساز آن را شناسایی و از آن پیشگیری كنیم.

 


مرضیه وحید دستجردی در همایش یك دهه از فعالیت‌های واحد تحقیقات قند و چربی‌های خون پژوهشكده‌ علوم غدد درون‌ریز و متابولیسم كشور كه در واحد تحقیقات قند و لیپید این پژوهشكده برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: شیوه زندگی تغییر كرده است و مردم تحرك لازم را ندارند.

 


وی گفت: زندگی مردم جامعه امروز كاملا مصنوعی و صنعتی شده است. نداشتن تحرك در زندگی باعث بروز بیماری‌های مختلفی از جمله بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت و بیماری قلبی- عروقی می‌شود.

 


وزیر بهداشت اضافه كرد: نداشتن تحرك باعث افزایش وزن افراد جامعه شده است و افزایش وزن یكی از مهم‌ترین فاكتور‌هایی است كه سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

 


وحید دستجردی گفت: باید به سلامت مردم توجه زیادی داشته باشیم. برای سلامت مردم باید شیوه‌های زندگی تغییر كند و تغییر شیوه زندگی مستلزم داشتن تحرك، ورزش و تغذیه مناسب است و اگر این دو دستورالعمل را مردم رعایت كنند، سلامت آنها حفظ می‌شود.

 


وی افزود: امروزه مردم جامعه از غذاهای آماده بسیار استفاده می‌كنند و مصرف مواد غذایی چرب و شیرین و استفاده از روغن‌های ترانس بالا باعث به خطر افتادن سلامت مردم می‌شود.

 


وزیر بهداشت افزود: وزارت بهداشت برنامه‌های زیادی را برای ارتقای سلامت مردم در نظر دارد و جلوگیری از بیماری‌های غیرواگیر از‌جمله دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی را در دستور كار خود قرار داده است و باید برای آنها برنامه‌ریزی‌های دقیق و مناسبی انجام شود.

 


وی اضافه كرد: تقریبا طی ۱۰ سال آینده، شیوع بیماری‌ دیابت در كشور ۲ برابر می‌شود و بیماری سرطان نیز طی ۱۰ سال آینده ۳ برابر افزایش پیدا می‌كند كه باید عوامل خطرساز آن را شناسایی و از آن جلوگیری كنیم.

 


وحید دستجردی افزود: بنابراین آموزش‌های لازم به مردم در زمینه پیشگیری و درمان را باید در پیش بگیریم. به مردم توصیه می‌شود كه نكات بهداشتی را رعایت كنند.

 


وی گفت: از ماه آینده در ۶ شهر بزرگ كشور پروژه طرح پیشگیری از دیابت اجرا می‌شود كه این كار باعث افزایش امید به زندگی و افزایش كیفیت زندگی مردم می‌شود.

 


دانشگاه‌های علوم پزشكی از این پروژه حمایت می‌كنند و درواقع این تحقیقات باعث ارتقای سلامت مردم می‌شود.