دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

۸۰ درصد والدین آمریكایی ظرف غذای فرزندان خود را از خوردنی های ناسالم پر می كنند



 

 

۸۰ درصد والدین آمریكایی ظرف غذای فرزندان خود را از خوردنی های ناسالم پر می كنند

 

 

نتایج یك نظرسنجی نشان داده است: از هر ۱۰ والدین آمریكایی هشت نفر ظرف ناهار فرزندان خود را از خوراكی های ناسالم و مضر مثل چیپس و شكلات پر می كنند.

به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» ایسنا، این نظرسنجی همچنین مشخص كرد: میوه یكی از پرطرفدارترین میان وعده های كودكان است، به طوری كه از هر ۱۰ كودك ۷ نفر میوه را به شیرینی ها، نوشابه ها و بیسكویت ترجیح می دهند.

بنابرگزارش روزنامه سان، آنابل كارمل یك كارشناس آشپزی كه مجری این نظرسنجی بود، در این باره می گوید: طبق آماری كه ما بدست آورده ایم از هر پنج والدین یك نفر اظهار كردند كه به كودكان خود به جای غلات سبوس دار و خوردنی های سالم، غلات شیرین و قندی می دهند.

از سوی دیگر با وجودی كه اكثر والدین سعی می كنند روز را با یك صبحانه سالم و مفید برای فرزندانشان آغاز كنند اما متاسفانه مشغله و ازدحام كاری در بین روز، آنها را به سوی گزینه های راحت تر و سریعتر كه خوردنی های آماده هستند، سوق می دهد.

آنها در حالی كه می دانند این خوردنی ها برای كودكانشان مفید نیستند، اما مشغله كاری مانع از تهیه كردن میان وعده های مناسب برای كودكان می شود..... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
غذای ناسالم گران تر از غذای سالم در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حقوق و تکالیف فرزندان بر والدین خود




حق فرزندان بروالدین

 

جمع آوری شده از استناد به قرآن حدیث معتبره توسط حجت الاسلام و مسلمین احمدی: والدین را بر فرزندان 80 حق است، چهل حق در حال حیات ایشان و چهل حق در حال ممات ایشان چهل حق در حال حیات عبارتند از:

 

1- ده حق به تن 2- ده حق به زبان 3- ده حق به دل 4- ده حق به مال ده حق به تن:

 

1- خدمت کردن 2- کمال احترام کردن 3- جلوی ایشان نشستن و پشت سر ایشان ننشستن 4- فرمان آن ها را اگر شرع نهی کرده انجام بده و ازنهی شان اگر واجب نیست خودداری کن. 5- روزه ی مستحبی را با اجازه ی آن ها بگیری. 6- بدون اجازه ایشان به سفر نرو. 7- چون آن ها ظاهر شوند برای آنان برخیز و تا اجازه نداده اند ننشین. 8- در وقت راه رفتن پشت سر ایشان راه روی مگر در جای گل و یخ و خطر و شب تار. 9- همیشه با مهربانی به آنان نگاه کن. 10- آماده خدمت به آن ها باش.

 

ده حق به زبان: 1- با آنان با نرمی سخن بگوی. 2- صدایت را بر آنان بلند نکن 3- گستاخی و پر چانکی نکن 4- آن ها را به نام صدا نزنی. 5- سخن ایشان را قطع نکنی 6- گفته ایشان را رد نکنی. 7- به امر و نهی ایشان را خطاب نکنی 8- بر سر آن ها داد نزنی. 9- به آن ها اف نگویی ، رونتابی و سر پیچی نکنی. 10- با ایشان با ادب سخن بگوی آن دو را همیشه دعا کنی و تقاضا دعا از آن ها نمایی.

 

حق فرزندان بروالدین

 

ده حق به دل: 1- همیشه با آنان رحم دل باشی و ترحم کنی. 2- آن دو را همیشه دوست بداری اگرچه از لحاظ اقتصاد در مشیقه باشند، اگرچه خیال کنی به تو خوبی نکرده اند و اگرچه تو را به ناحق بزنند. 3- به شادی آن دو شاد بشی. 4- در غم آن دو شریک باشی و غمخوار آن باشی. 5- با دشمنان آن دو دوستی نکنی. 6- از پرگویی و کج خلقی آن ها نرنجی. 7- اگر به تو ستم کردند بر آن ها خشم نگیری ،اگر تورا زدند دست آن ها را ببوسی. 8- هرچند حق آن ها را می دهی باز هم بیم تقصیر داشته باش. 9- همیشه در دل قصد کسب رضای آن ها را داشته باشی. 10- در دل طول عمر آن ها را بخواهی.

 

ده حق به مال: 1- لباس آن دو را پیش از لباس خود تهیه کنی. 2- آن دو را از طعام خویش بخورانی. 3- قرض آن هرا بدهی. 4- مخارج سفر آن ها را چه واجب و چه مستحب یا خودت انجام دهی یا شخصی را اجیر کنی. 5- آن ها را به حج بفرستی. اگر فوت کرده اند حج ، نماز و روزه آن ها را نائب بگیر یا خودت انجام بده. 6- اگر مسکن ویا خانه ندارند برای آن دو تهیه کن یا اجاره آن هارا بده. 7- از مال خودت در اختیارشان بگذاری. 8- امور آن ها و کارهایشان را تو انجام دهی. 9- با مال خودت به آن ها عزت بخشی. 10- مال خودت را مال ایشان بدان.