دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

۵ دلیل برای نخریدن ipad جدید



 ipad جدید,آی چد جدید,عکس ipad جدید,ویژگیهای آی پد ۳ ,قیمت آی پد ۳ ,حافظه آی پد ۳ ,نمایشگر آی پد

 

۵ دلیل برای نخریدن ipad جدید

 

آی پد جدید معرفی شد قرار بود با نام آی پد ۳ وارد بازار بشه اما بنا به دلایلی به آی پد جدید تغییر نام پیدا کرد. به نظر من هم این کار درست بود چون این آی پد امکانات شگفت آور تری نسبت به نسل قبلی خود نداشت و نمی تونست نسل جدید نام بگیره . به هر حال مردم از روز اول معرفی این محصول اشتیاق خریدش رو داشتند و ۳ میلیون آیپد جدید در عرض چند روز به فروش رفت و دلیلش هم به احتمال زیاد اینه که محصول مارک اپل رو یدک می کشه .

اما در این بین دلایلی وجود درند که شما رو از خرید آی پد جدید منصرف خواهند کرد پس ادامه پست رو بخونید . اینها دلایلی است که یک بلاگر تکنولوژی فلیپینی به نام Raymond Lau است که برای یاهو هم می نویسد .

 

۱ – احتمالا شما ipad 2 دارید !

صرفنظر از تکنولوژی ارتباط ۴G LTE و همچنین رزولوشن بالای نمایشگر آی پد جدید ، نسبت به ipad 2 قابلیت عجیب غریب تری نداره . Lau حتی افرادی که آی پد ۱ دارند رو ترغیب به خرید آی پد ۲ می کنه چون فرق بین این دو زیاده .

 

۲ – ۴G LTE فقط در آمریکای شمالی جواب میده !

پروژه مشارکتی نسل سوم شبکه تلفن همراه (به انگلیسی: ۳GPP Long Term Evolution، مخفف LTE)، آخرین استاندارد در بین فناوری های شبکه ی تلفن همراه است که فناوری شبکه های GSM/EDGE و UMTS/HSPA را ارائه می دهد. نسل حاضر شبکه های ارتباطی تلفن همراه به طور کلی نسل سوم(۳G) شناخته می شوند. LTE یک ارتباط رادیویی پرسرعت هستش که مبنای استاندارد نسل ۴ ارتباط موبایلی به شمار می ره . حال مشکل اینجاست که این تکنولوژی وابستگی مستقیم داره به این که شما کجا هستید . در آمریکای شمالی ،‌شبکه های LTE‌ روی فرکانس ۷۰۰ مگاهرتز و ۲٫۱ گیکاهرتز تنظیم شده اند و این در حالیه که هر جای دیگر غیر از اونجا بین ۸۰۰ مگاهرتز تا ۲٫۶ مگاهرتز می باشد .

 

۳ – نمایشگر رتینا عاملی برای خرید نمی باشد !

نمایشگر آی پد ۲ با رزولوشن ۱۰۲۴ در ۷۶۸ به اندازه کافی شفاف و واضح هست که بتوانید از نمایشگر رتینا بگذرید . اگر آیپد ۲ دارید این کار به قدری وسواس به حساب میاد که بخواهید آی پد جدید بخرید و آن هم برای نمایشگر !

 

۴ – ظاهر و سخت افزار مشابه

یکی از مشکلات اساسی آیپد ( ۱ ، ۲ ) نداشتن پورت USB می باشد که این مشکل همچنان در ای پد جدید نیز وجود داره . پورت USB چیزی است که در تبلت های اندرویدی دیده میشه . ضمن اینکه در آی پد جدید نیز همانند دو نسل قبلی نمی توانید همزمان هم شارژ کنید و هم اطلاعات رو رد و بدل کنید چون یک پورت بیشتر روی آن نیست .

در واقع این گونه می توان گفت که اگر آی پد ۲ و آی پد جدید رو کنار هم بگذارید کمتر کسی قادر به تشخیص آنها از هم می شود .

 

۵ – آی پد تنها گزینه نیست !

اکثر ویژگی های تبلت آی پد در تبلت های اندرویدی و حتی ویندوز هفتی می تونید داشته باشید و آی پد تنها انتخاب شما نخواهد بود . دسترسی به یک تبلت اندرویدی با قیمتی بسیار کمتر از آی پد برای همگان امکان پذیره .

اگر می خواهید آی پد جدید بخرید و دلایل بالا قانع کننده نیست خب بخرید !/علم فردا


ویدیو مرتبط :
8 دلیل برای نخریدن iphone 6 !!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هزار و یک دلیل برای نخریدن خودرو!



 اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی, بازار خودرو

بررسی های میدانی نشان می دهد که تنها قیمت برخی از انواع خودروهایی که در میان مردم، به خودروهای «کمتر مشکل دار» معروف شده‌اند و همینطور خودروهایی که تولید آنها کاهش یافته یا تغییر جهت در تولید آنها به چشم می‌خورد، با تکانه‌های اندک قیمتی مواجه شده است

اگر چه اسفند همیشه اوج خرید مردم است اما بازار خودرو چند سالی است که سهم خود را در خرید عیدانه مردم کم رونق می بیند، هر ساله خرید خودرو از سوی مردم در نیمه دوم بهمن ماه آغاز و به تدریج تا روزهای ابتدایی اسفندماه به اوج خود می‌رسید اما امسال این گونه نشده و هنوز هم با وجود اینکه دهه اول اسفندماه در حال سپری شدن است، تکانه‌های جزئی قیمت خودرو در بازار به چشم می‌خورد. در واقع عرضه زیاد خودرو به بازار توانسته قیمت را بشکند و نه تنها تقاضای موجود در بازار را پاسخ دهد بلکه به هر ترتیب باعث شده قیمت نیز روند صعودی نداشته باشد.

به گزارش ابتکار، بررسی های میدانی نشان می دهد که تنها قیمت برخی از انواع خودروهایی که در میان مردم، به خودروهای «کمتر مشکل دار» معروف شده‌اند و همینطور خودروهایی که تولید آنها کاهش یافته یا تغییر جهت در تولید آنها به چشم می‌خورد، با تکانه‌های اندک قیمتی مواجه شده است، در غیر این صورت بازار خودرو به نسبت اینکه به ایام پایانی سال نزدیک می‌شویم، چندان تغییری نداشته است.

 

مدل‌های پرتیراژ انواع خودرو در بازار با کمترین نوسان قیمتی مواجه شده و حتی در مورد برخی مدل های کم‌تقاضای خودرو، قیمت حتی از نمایندگی و کارخانه نیز پایین تر است، ضمن اینکه مشتریان هنوز به صورت جدی وارد بازار نشده اند و شاید منتظر پایین آمدن قیمت برای خرید هستند، در حالی که خودروسازان اعلام کرده اند خبری از کاهش قیمت نیست.

کارشناسان بازار خودرو می گویند بی رونقی این بازار از 4 سال پیش شروع شده و هر سال بیشتر شده است، جواد همتیان در گفتگو با ابتکار در مورد دلایل این بی رونقی گفت: تورم و گرانی خودرو از عمده ترین دلایل عدم تمایل مردم به خرید خودرو است، این کارشناس بازار خودرو با اشاره به ارتباط روزانه خود با فعالان این بازار افزود: مردم ارزش واقعی خودرو ها را می دانند و زمانی که یک خودرو داخلی که 10 میلیون تومان ارزش دارد را به چند برابر قیمت واقعی به مردم عرضه می کنند طبیعی است که تمایلی به خرید وجود نداشته باشد.

 

همتیان با تعمیم مسائل مطروحه به خودرو های خارجی و وارداتی گفت: این مسئله در مورد خودروهای خارجی که با واردات به بازار داخلی راه پیدا می کنند نیزصدق می کند. معادل ریالی خودروهای وارداتی منصفانه نیست و گاه یک خودروی 20 هزار دلاری با قیمتی نزدیک به 250 میلیون تومان به دست مصرف کننده می رسد.

این کارشناس بازار خودرو درجواب به دلایل این گرانی با اشاره به اینکه شرکت های داخلی نمی گذارند قیمت خودروهای وارداتی واقعی شوند افزود قبل از وضع تحریم های بین المللی علیه کشور قیمت خودروهای وارداتی به واقعیت نزدیک تر بود، با اجرایی شدن تحریم ها در مدت زمان کوتاهی قیمت های به چند برابر افزایش یافت و اکنون که تحریم ها برداشته شده کاهش قیمت خودرو با کاهش نرخ ارز همخوانی ندارد و خودرو سازان داخلی برای اینکه مجبور به متناسب سازی قیمت خودروهای تولید خود با انواع خارجی نشوند مانع کاهش قیمت خودروهای وارداتی و همینطور خودروهای تولید داخل می شوند.

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو می‌گوید: از نظر رفتار بازار که اکنون کاهش تقاضا را نشان می‌دهد، هرگونه افزایش قیمتی منجر به کاهش مشتریان خواهد شد، زیرا قدرت خرید هم‌اکنون به سطح قیمت فعلی تولیدات خودروسازان نرسیده و در سال آینده نیز به این میزان افزایش نخواهد داشت. از نظر حسابداری هم اگر این موضوع را بررسی کنیم، هزینه‌های مالی خودروسازان کاهش قابل توجهی دارد و خودروسازان در سال آینده حاشیه سود خوبی خواهند داشت.علی رحیمی کارشناس فروش بازار خودرو نیز با اشاره به کمبود نقدینگی مردم گفت: کمبود نقدینگی مردم تنها دلیل افت رونق بازار خودرو نیست، در چند سال اخیر وضعیت اقتصادی مردم تقریبا بدتریا شبیه به امسال بوده است و با این وجود بازار عیدانه خودرو پویایی بیشتری نسبت به امسال داشته است.

 

این کارشناس با اشاره به بسته خروج از رکود دولت برای بازار خودرو افزود: بسته خروج از رکود دولت به صورت وام و مستقیما به حساب خودرو سازان واریز شد، و تنها دست آورد آن خالی شدن پارکینگ های انبار خودروسازان و کم رونق شدن بازار عیدانه خودرو بود.این کارشناس فروش خودرو با توضیح اینکه تمایل خرید مردم به محصولات سایپا و ایران خودرو بیشتر از خودروهای چینی موجود در بازار است میزان علاقه مندی مردم به خرید خودروهای چینی به دلیل عدم کیفیت نسبت به قیمت آنها را بسیار کم دانست و افزود: خودروسازان داخلی باید متوجه وضعیت کنونی محصولات تولیدی خود بوده و با محصولات جدید وارد بازار شوند. اگر خودرو سازان بزرگ داخلی به وضعیت کنونی تولید خود ادامه دهند محصولات آنها بی شک به سرنوشت خودروهای چینی موجود در بازار دچار خواهند شد.

این کارشناس با تاکید دوباره بر لزوم تجدید نظر خودروسازان داخلی در محصولات خود افزود: اگر این شرکت ها میخواهند در کورس رقابت باقی بمانند باید با توجه به کیفیت محصول فاصله قیمت خود با محصولات کره ای را حفظ کنند.به گزارش ابتکار در این میان نباید این نکته را فراموش کرد که برخی منتظر ورود خودروهای جدید هستند که از سال آینده قرار است به بازار وارد شوند، این درحالی است که مردم بر این باورند که شاید ورود خودروهای جدید بتواند قیمت را در بازار بشکند و خودروهای قدیمی را با کاهش قیمت مواجه کند.

 

همان چیزی که خودروسازان چندان اعتقادی به آن ندارند و معتقدند که به هرحال ورود خودروهای جدید به بازار محدوده قیمتی بالایی دارند که تاثیری در قیمت یا روند عرضه خودروهای قدیمی یا در حال تولید ندارند.برخی خودروهایی هم که تازه به بازار وارد شده‌اند، روزهای خاصی را می‌گذرانند و نسبت به سایر خودروها، تقاضای بیشتری برای خرید در بازار دارند، به خصوص اینکه محدوده قیمتی آنها هم به نحوی است که خریدشان می تواند برای مردم جذاب باشد.

 

 اخبار اقتصادی  -  ابتکار