دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

یک لقمه صبحانه در آشپزخانه فضایی! +عکس



یک لقمه صبحانه در آشپزخانه فضایی! +عکس

«کریس هدفیلد» فضانورد کانادایی مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)‌ با ارسال یک فیلم ویدئویی، مهارت خود را در درست کردن یک لقمه کره و عسل در فضا به نمایش گذاشت.

ایسنا: «کریس هدفیلد» فضانورد کانادایی مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)‌ با ارسال یک فیلم ویدئویی، مهارت خود را در درست کردن یک لقمه کره و عسل در فضا به نمایش گذاشت.

به گزارش ایسنا، برنامه آشپزی یک کانال تلویزیونی که طبق روال برای ارائه یک دستور غذایی جدید، میزبان یک آشپزخانه می‌شود، این بار میزبان «آشپزخانه فضایی کریس هدفیلد» شد.

به گفته «هدفیلد»، در روزهای نخست اکتشافات فضایی، فضانوردان اغلب از غذاهای فشره درون لوله استفاده می کردند، اما امروزه بسیاری از مواد خوراکی از جمله بستنی در فضا نیز یافت می‌شود و ساندویچ تنها غذای ممنوعه محسوب می شود.

فضانوردان به جای ساندویچ از ورق‌های نان ترتیلا استفاده می کنند؛ نان های بسته بندی شده بمدت 18 ماه قابل استفاده هستند.

در قسمت نخست مجموعه آشپزی فضایی، «هدفیلد» دستور تهیه یک نان ترتیلا با کره بادام زمینی و عسل در فضا را آموزش داد؛ برای جلوگیری از روان شدن عسل در شرایط خلأ باید از یک نوار چسب مخصوص و برای بازکردن بسته بندی کره نیز از گیره ثابت کننده قیچی استفاده می شود.

تمیز کردن دست ها پس از هر وعده غذایی نیز از جمله مشکلات فضانوردان است که باید از طریق قطرات آب یا دستمال های مرطوب انجام شود.

ناسا به تازگی تصاویری از مجموعه غذاهای مورد استفاده فضانوردان را منتشر کرده است که شامل غذای مورد استفاده «یوری گاگارین» نخستین فضانورد جهان تا وعده های غذایی و خمیر دندان فضانوردان امروزی می شود.

بسته بندی کره و ظرف عسل برای تهیه کردن لقمه فضایی

 

  اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

استفاده از نوار چسب مخصوص برای جلوگیری از شناور شدن عسل

 

  اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

استفاده از گیره برای ثابت نگه داشتن قیچی

 

  اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

غذاهای فضانوردان در نخستین ایستگاه فضایی آمریکا در سال های 74-1973

 

  اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

/برترینها


ویدیو مرتبط :
کباب لقمه سنتی ایران را با کمترن هزینه در آشپزخانه خود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فضاپیمای بدون سرنشین ژاپن که به ایستگاه فضایی رسید(+عکس)



 

 

فضاپیمای بدون سرنشین ژاپن که به ایستگاه فضایی رسید

 

این فضاپیما حامل 5 تن مایحتاج لازم شامل غذا و تجهیزات علمی است. Htv2 که همچنین با عنوان "کوتونتوری 2" (به معنی لک لک سفید) شناخته می شود دومین فضاپیمای بدون سرنشینی است که آژانس فضایی ژاپن (Jaxa) پرتاب کرده است.

فضاپیمای بدون سرنشین ژاپن پنجشنبه شب به ایستگاه فضایی بین المللی رسید و طی یک عملیات پیچیده با موفقیت به آن متصل شد.

 

به گزارش مهر، فضاپیمای بدون سرنشین Htv2 ژاپن که روز یکشنبه 22 ژانویه پرتاب شده بود پنجشنبه شب (27 ژانویه) به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) رسید و پس از یک مانور چند ساعته توسط "کاترین کولمن" از ناسا و "پائولو نسپولی" از آژانس فضایی اروپا، دو تن از فضانوردان ساکن ایستگاه به بازوی روباتیک ISS متصل شد.

 

این فضاپیما حامل 5 تن مایحتاج لازم شامل غذا و تجهیزات علمی است. Htv2 که همچنین با عنوان "کوتونتوری 2" (به معنی لک لک سفید) شناخته می شود دومین فضاپیمای بدون سرنشینی است که آژانس فضایی ژاپن (Jaxa) پرتاب کرده است.

 

این فضاپیما در فاصله 5 کیلومتری ایستگاه فضایی متوقف شد و طی یک عملیات پیچیده که از مراکز کنترل زمینی ناسا در آمریکا و Jaxa در ژاپن و همزمان توسط ایستگاه فضایی کنترل می شد با موفقیت به بازوهای روباتیک متصل شد.

 

براساس گزارش آنسا، 15 فوریه نیز دومین فضاپیمای خودکار آژانس فضایی اروپا که Atv2 نام دارد و به "یوهانس کپلر" تقدیم شده است به سوی ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب خواهد شد.

 

آژانس فضایی روسیه نیز در سال جاری 19 فضاپیما به مقصد ISS پرتاب خواهد کرد که از این تعداد 7 پرتاب همراه با سرنشین بوده و 12 پرتاب مواد مورد نیاز ایستگاه شامل آب و مواد غذایی را حمل خواهند کرد./عصرایران