دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

یك تحقیق جالب : 33 سالگی، سن خوشبختی



یك تحقیق جالب : 33 سالگی، سن خوشبختی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیا باید 33 ساله بود تا واقعا احساس خوشبختی كرد؟ یك تحقیق چنین چیزی را نشان می دهد.

 

به گزارش جام جم به نقل از آتلانتیكو، معمولا گفته می شود خوشبختی سن و سال نمی شناسد. اما یك تحقیق انگلیسی ها تلاش كرده تا خلاف این گفته را ثابت كند.

 

سایت فریندز یونایتد در این رابطه از انگلیسی های 40 سال به بالا سوال كرده است. در میان پرسش شوندگان 70 درصد گفته اند پس از پشت سر گذاشتن 33 سالگی دیگر واقعا احساس خوشبختی نكرده اند. دوره ای كه به مراتب شادتر از دوره نوجوانی ، كودكی یا دوره دانشجویی شان بوده است.

 

16 درصد دوره نوجوانی و كودكی را بهترین دوره زندگی خود دانسته و 6 درصد گفته اند دوره دانشجویی شادترین زمان آنها بوده است.

 

به این ترتیب به نظر می رسد كه 33 سالگی سن ایده‌آل برای زندگی شخصی و حرفه ای انسان باشد. در واقع، اوان 30 سالگی دوره یك خودمختاری جدید و استقلال مالی است و در عین حال سنی است كه به طور كلی در آن تصمیمات و انتخاب های اصلی زندگی صورت می گیرند.

دانا داوسون، روانشناس توضیح می دهد: در 30 سالگی معصومیت از بین رفته است، اما ما حس واقع گرایی را حفظ می كنیم و یك احساس امید قوی در ما وجود دارد ، همین طور حس مبارزه و ما شدیدا به توانایی ها و قابلیت های خود معتقد هستیم. در این سن هنوز بدبینی و احساس خستگی كه در سال های آتی در پیش هستند ، در ما وجود ندارند./انتخاب


ویدیو مرتبط :
یك راز برای خوشبختی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پزشكی كه در سن ۱۰۰ سالگی هم به درمان می پردازد!



 

پزشكی كه در سن ۱۰۰ سالگی هم به درمان می پردازد!

 

رسانه های دولتی ایالات متحده آمریكا اعلام كردند كه یك پزشك با داشتن یكصد سال سن هنوز هم به طبات می پردازد و مراجعه كنندگانش نیز هنوز از او راضی هستند.

 

دكتر «والتر واتسون» كه اهل «آگوستا» در ایالت جورجیای آمریكا است، در مصاحبه ای با یكی از روزنامه های محلی ایالت جورجیا، گفت: هر روز تعدادی از بیماران به مطب من مراجعه می كنند.

 

پس از آن به سمت بیمارستان دانشگاه می روم و به تدریس و حل مشكلات دانشجویان می پردازم.

 

طی سال های اخیر، این پزشك متخصص زنان، بسیاری از مراجعه كنندگانش را به دانشجویان و سایر همكاران جوان ترش معرفی كرده است. با این حال، هنوز هم گاهی به مشكلات بیمارانش می پردازد.

 

این در حالی است كه كارمندان و كاركنان بیمارستان منطقه «آگوستا» و دانشگاه ناحیه از او حساب می برند، او را دوست دارند و او هم به آن ها احترام می گذارد.

 

بین سال های ۱۹۴۴ میلادی كه او اولین نوزاد را به دنیا آورد تا سال ۱۹۹۵ میلادی كه دست از كار كشید، همواره مورد احترام بیمارانش بوده است.

 

هم اكنون نیز این پزشك صد ساله را به نام «كودكان واتسون» می شناسند و میانگین سنی افرادی كه او به دنیا آورده از ۱۵ تا ۶۶ سال و تعدادشان غیر قابل شمارش است.

 

نیز آمده است كه این پزشك ۱۰۰ ساله بین ۱۵ هزار تا ۱۸ هزار نوزاد را طی این ۵۰ سال به دنیا آورده است، به طوری كه در یك حساب سرانگشتی نزدیك به ۱۰ درصد جمعیت شهر «آگوستا» توسط این پزشك به دنیا آمده اند.