دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

یخچال لبخندی! +عکس



یخچال از جمله وسایلی است که از گذشته تا به امروز به همراه خانواده ها بوده است و برای نگهداری از مواد غذایی برای طولانی مدت از آن استفاده می شده است.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، در حالی که این روزها همه چیز به سمت تکنولوژی های پیچیده حرکت می کند تنها یخچال است که تغییرات زیادی پیدا نکرده.

البته به تازگی تکنولوژی و فناوری به یخچال نیز سرایت کرده است و تولید کنندگان وسایل خانگی ایده های جالبی را در ساخت یخچال های مختلف به کار می گیرند.

به تازگی محققان دانشگاه توکیو در ژاپن یخچالی را تولید کرده اند که تنها با لبخند درش باز می شود و در غیر این صورت به هیچ عنوان نمی توانید در آن را باز کنید.

یخچال لبخندی

این یخچال دارای یک لنز سایبرشات یا سیستم تشخیص لبخند است و همچنین یک چراغ نیز بر روی آن قرار دارد که با لبخند شما دوربین آن را تشخیص می دهد و چرا فلاش می زند و سپس در یخچال باز می شود.

بنا به گفته طراحان این پروژه این دستگاه کاربردهای بسیار زیادی دارد و هدف اصلی از تولید آن ترویج فرهنگ لبخند زدن در هر شرایطی است. آن ها اعتقاد دارند یخچال یکی از پرکاربردترین وسایل در خانه است و اگر افراد هر بار مجبور به لبخند زدن باشند به طور ناخودآگاه لبخند روی صورتشان حک خواهد شد.

پژوهشگران این پروژه چند نفر را به صورت آزمایشی مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند در ابتدا بسیاری به سختی لبخند می زدند اما بعد از گذشت ده روز به طور طبیعی لبخند بر روی صورت آن ها به وجود آمده بود./باشگاه خبرنگاران 


ویدیو مرتبط :
ترول یخچال!!!!(من یکی بیماری یخچال گرایی دارم!!!)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت خانه قطبی با یخچال +عکس



ساخت خانه قطبی با یخچال +عکس

"رالف شمربرگ" هنرمند آلمانی چندی پیش در میان شهر هامبورگ با استفاده از یخچال یک خانه اسکیمویی ساخته است. او هدف خود را از این کار نشان دادن بی تفاوتی دنیا به مصرف بی رویه انرژی اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اسکیموها همیشه در خانه های برفی و یخی زندگی می کنند ولی به سبک خاصی آن را می سازند. این خانه ها در هوای سرد واقع هستند اما ساخت این خانه ها در شهر نیاز به یک ابتکار جالب دارد.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

"رالف شمربرگ" هنرمند آلمانی چندی پیش در میان شهر هامبورگ با استفاده از یخچال یک خانه اسکیمویی ساخته است. او هدف خود را از این کار نشان دادن بی تفاوتی دنیا به مصرف بی رویه انرژی دانسته است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

این خانه با استفاده از 322 یخچال ساخته شده است و جالب اینجاست که همه این یخچال ها کار می کنند و برای روشن نگاه داشتن آن ها نزدیک به 2 کیلومتر سیم به کار رفته است و تابلوهایی برای نشان دادن میزان مصرف انرژی قرار گرفته است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

این خانه دارای 5.6 متر ارتفاع و 11 متر قطر است که البته فضای داحل آن این تاحدی خنک شده است. مردم می توانند حضور در یک خانه اسکیمویی را نیز بدین گونه تجربه کنند./باشگاه خبرنگاران