دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

گوگل خون شما را می‌خواهد / آشنایی با جدیدترین ثبت اختراع گوگل



گوگل اختراعی را ثبت کرده که به‌وسیله ساعت هوشمندی ، قند خونتان را پس از گرفتن در خود، سنجیده و در دیتابیس خود ذخیره و اعلام نتیجه می‌کند.

ساعت موردنظر با ارسال گاز مخصوص روی پوست مقدار تعریف‌شده‌ای از خون کاربر را گرفته و سپس به‌طور خودکار داخل محفظه‌ای ارسال می‌شود تا ضمن خواندن میزان قند، تحلیل موردنظر را روی دیتابیس تعریف‌شده ذخیره کند.

البته یکی از کارهایی که این ساعت هوشمند انجام خواهد داد، گرفتن قند خود است، اما ممکن است سایر آزمایش‌های پزشکی را نیز با دریافت خون انجام دهد.

سوزن‌های تعریف‌شده و نحوه دریافت خود برخلاف دستگاه اندازه‌گیری قند خون که در بازار موجود است، فرق داشته و بنابراین درد کمتری احساس خواهد شد.

گوگل با مشارکت کمپانی Novartis در حال ساخت لنزهای هوشمند است که به‌صورت بی‌سیم به موبایل وصل شده تا قند خون را اندازه‌گیری کند و ممکن است از این لنز برای افرادی که چشمشان ضعیف است نیز استفاده شود.

با قرار دادن تراشه‌های ویژه و یا لنز دوربین، ممکن است استفاده دیگری نیز از این نوع ابزار دیجیتال شود.

 

گوگل خون شما را می‌خواهد

 

اخبار علمی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
آشنایی با مالکیت فکری (ثبت اختراع)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ثبت 10 اختراع در روز برای گوگل



اخبار ,اخبار علمی,ختراعات گوگل

اخبار علمی - ثبت 10 اختراع در روز برای گوگل

گوگل که معمولا برای ثبت اختراعات و حق امتیازها با شرکت‌های دیگر نبرد می‌کند و به دادگاه می‌رود، عنوان بزرگ‌ترین ثبت کننده حق امتیازها در جهان را به خود اختصاص داده است. حدود یک دهه قبل که گوگل تازه فعالیت خود را آغاز کرده بود، تنها ۴ حق امتیاز را به نام خود به ثبت رساند.

اما نشریه Technology Review وابسته به دانشگاه MIT براساس اطلاعات منتشر شده از «مرکز ثبت اختراعات و علایم تجاری آمریکا» اعلام کرده است که شرکت گوگل تنها در سال‌جاری میلادی بیش از ۱۸۰۰ اختراع و حق امتیاز را به نام خود ثبت کرده است.

 به گفته این مرکز، شرکت گوگل به طور میانگین روزانه ۱۰ اختراع و حق امتیاز را به نام خود به ثبت می‌رساند و با این اتفاق، رکورد همه شرکت‌ها و سازمان‌های جهانی را در این زمینه شکسته است. این شرکت اینترنتی بیشترین حق امتیازهای خود را برای موتور جست‌وجوگر اینترنتی و سیستم‌عامل آندروید خود ثبت می‌کند. با این وجود فناوری‌های متفاوتی از سوی گوگل ثبت می‌شود که از جمله آنها می‌توان به اتومبیل بدون سرنشین، بالن اینترنتی و عینک هوشمند اشاره کرد.

این شرکت از سال ۲۰۰۷ به بعد در عرصه حق امتیاز و ثبت اختراعات جدید به موفقیت‌های قابل ملاحظه‌ای دست یافت و در همان زمان بود که «استیو جابز مدیرعامل شرکت اپل اعلام کرده بود که هر حق امتیاز و اختراعی را که به گوشی هوشمند‌ آی‌فون مربوط شود، به ثبت می‌رساند و همین مساله باعث شد که رقابتی تنگاتنگ بین آندروید گوگل و آی‌فون اپل صورت گیرد.

گفته می‌شود که تنها در حوزه گوشی‌های هوشمند تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار حق امتیاز ثبت شده است و به همین خاطر بسیار غیرممکن است که یک شرکت اقدام تازه‌ای در حوزه تلفن‌های همراه انجام دهد و حق شرکت دیگری را ضایع نکرده باشد.
اخبار علمی - ایسنا