دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

گوشی‌های تلفن همراه، انسان را «خودخواه» می کند!



 

 

 

 

گوشی‌های تلفن همراه , رفتار خودخواهانه

 

 

نتایج تحقیقی در آمریکا نشان داد که استفاده کنندگان از گوشی‌های تلفن همراه خودخواه می‌شوند!

استفاده از گوشی‌های تلفن همراه رفتار خودخواهانه را در فرد تقویت کرده و تمایل وی برای تعامل اجتماعی را کاهش می دهد.

پژوهشگران بازاریابی در دانشگاه مریلند آمریکا با انجام آزمایش در این خصوص ابراز عقیده كرده اند که در زمان کوتاهی پس از استفاده از گوشی‌های تلفن همراه، استفاده کننده از گوشی تمایل کمتری برای فعالیتهای خیر خواهانه در قیاس با گروهی دیگر که از گوشی همراه استفاده نکرده بودند از خود نشان دادند.

این پژوهشگران همچنین می‌گویند: استفاده کنندگان از تلفن‌های همراه تمایل کمتری در پاسخ به سووالاتی داشتند که به آنها گفته شده بود پاسخ آنان به سووالات کمکی به امور خیریه خواهد بود.

علت شکل گیری چنین رفتاری آن است که تلفن همراه احساس تعلق داشتن به دیگران را در فرد ارضا می کند و نیاز بنیادی انسان در این خصوص را از بین می برد و لذا تمایل فرد را برای درگیر شدن در رفتارهای اجتماعی از بین می رود.

روزالین فرارو از پژوهشگران این طرح تحقیقاتی مدعی است نتیجه این پژوهش دارای عینتی جهانی برای تمامی رده های سنی است.../عصرایران


ویدیو مرتبط :
گوشی تلفن همراه چوبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل دوست به خاطر سرقت گوشی تلفن همراه



 قتل دوست به خاطر سرقت گوشی تلفن همراه

 

مردی كه به قصد سرقت گوشی تلفن همراه، ۲ نفر از دوستانش را با چاقو زخمی كرده و مرگ یكی از آنها را رقم زده بود، دستگیر شد.

به گزارش «جام جم»، چند روز پیش مردی با مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ شهرستان آمل تماس گرفت و از درگیری خیابانی میان ۳ مرد جوان در یكی از محله های مركزی شهر خبر داد.

ماموران آگاهی شهرستان آمل با حضور در محل حادثه مشاهده كردند ۲ مرد جوان زخمی شده اند كه هر دو به بیمارستان منتقل شدند ولی با وجود تلاش پزشكان یكی از آنها به نام پوریا بر اثر شدت خونریزی تسلیم مرگ شد.

با هماهنگی قضایی جسد مرد جوان به پزشكی قانونی انتقال یافت. ماموران در تحقیق از مرد نجات یافته متوجه شدند عامل حادثه جوانی به نام مصطفی (معروف به داشبورد) بوده كه در جریان سرقت گوشی تلفن همراه پوریا (مقتول) این حادثه را رقم زده است.

با به دست آمدن هویت قاتل فراری، وی تحت تعقیب قرار گرفت تا این كه روز گذشته در یكی از محله های شهرستان آمل دستگیر شد.

 

اعتراف عامل حادثه

پس از انتقال متهم به قتل به پلیس آگاهی آمل، وی در بازجویی به جنایت اعتراف كرد و گفت: روز حادثه گوشی تلفن همراه پوریا (مقتول) را به امانت گرفتم تا با یكی از دوستانم تماس بگیرم.

با این ترفند گوشی تلفن همراه را به سرقت برده و در حال فرار بودم كه صاحب تلفن همراه و دوستش قصد داشتند مانع فرار من شوند كه با هم درگیر شدیم و با چاقویی آنها را زخمی كرده و متواری شدم.

متهم یادآور شد: یك روز بعد از فرار از طریق یكی از دوستان متوجه شدم پوریا فوت كرده و دوست دیگرم در بیمارستان بستری است.بنابراین گزارش، با اعتراف متهم به قتل، وی با قرار قانونی روانه زندان شد.... / جام جم آنلاین