دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

گنبد نامرئی برای شناسایی پهپادهای جاسوسی



گنبد نامرئی برای شناسایی پهپادهای جاسوسی

با توجه به گسترش روز افزون استفاده از پرنده‌های بی‌سرنشین کنترل از راه دور ارزان‌قیمت مثل پهپاد‌های رایج، خطرات ناشی از استفاده غیرقانونی آنها نیز رو به افزایش است. اکنون یک شرکت آلمانی، نوعی سیستم ارائه کرده که حضور پهپادها را در محدوده مشخص از حریم هوایی نشان می‌دهد.

بسیاری از تولید‌کنندگان پهپاد‌های ورزشی و کارشناسان مسائل ایمنی با شنیدن خبر تصویب قانون مجهزشدن پهپاد‌های پلیس ایالت داکوتای شمالی در آمریکا به تجهیزاتی از قبیل گلوله‌های پلاستیکی، گاز اشک‌آور و تجهیزات شوک الکتریکی ابراز نگرانی کردند.

این در حالی است که در خبرها آمده بود در روزهای گذشته گروهی از مجرمان در ایالت مریلند با استفاده از پهپادهای کنترل از راه دور اسلحه و مواد مخدر را به حیات زندان مرکزی این شهر منتقل می‌کردند.

اکنون شرکت Dedrone اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ هوشمند تشخیص حرکت پهپادهای کنترل از راه دور کرده است. این سیستم گنبدی شکل قرار است به زندان‌ها، شرکت‌ها، برنامه‌ریزان رویداد‌ها یا هر کس دیگری که در مورد پهپادهای جاسوسی، قاچاق یا سایر موارد مشابه نگران است، ارائه شود.

این سامانه با توجه به تنظیمات انجام شده قادر است تا از یک شعاع مشخص، ورود هرگونه پهپاد کنترل از راه دور را تشخیص و هشدار دهد.

عنصر سخت افزاری سیستم موسوم به DroneTracker بر روی یک پلت‌فرم 41 سانتیمتری ضد آبساخته شده است. این دستگاه به مجموعه‌ای از حسگرها از جمله دوربین‌های ویدئویی، حسگر صوت و دوربین‌های مادون قرمز نزدیک مجهز بوده و شبانه‌روز آسمان را اسکن می‌کند. هر DroneTracker می‌تواند بر یک بخش از حریم هوایی تا طیف 100 متر در یک قوس 120 درجه نظارت داشته باشد.

شرکت Dedrone همچنین یک نرم‌افزار سیستم را نیز ارائه کرده که از رابط مبتنی بر مرورگر و ذخیره داده مبتنی بر رایانش ابری استفاده می‌کند. سیستم DroneTracker برای پیکربندی و استقرار آسان طراحی شده تا کاربران بتوانند یک محیط آشکارساز موقت را در رویدادهای عمومی برپا کنند.

اخبارعلمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
جاسوسی پهپادهای ایران ازناوهای هواپیمابرآمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ضمن اعتراف به جاسوسی؛ آمریکا سقوط هواپیمای شناسایی خود در ایران را رسماً تائید کرد



 

 

 

ضمن اعتراف به جاسوسی؛ آمریکا سقوط هواپیمای شناسایی خود در ایران را رسماً تائید کرد

 

 

در حالی که پیش تر آمریکا سقوط هواپیمای جاسوسی و شناسایی خود در ایران را تکذیب کرده بود، اما با گذشت زمان سرانجام این کشور مجبور به تائید این مسئله و در عین حال جاسوسی از ایران شد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، دو مقام آمریکایی که ازافشای نامشان خودداری کرده اند تائید کردند که هواپیمایی که به دست نیروهای ایرانی افتاده در مسیر ماموریت برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) بوده است.

روز یکشنبه (۴ دسامبر/۱۳ آذر) رسانه های ایران از "سرنگونی" و در اختیار گرفتن یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی تحت عنوان RQ ۱۷۰ سنتینل خبر دادند که در حال گشت زنی و جاسوسی حریم هوایی شرق ایران را نقض کرده بود.

پیشتر مقام های آمریکایی از گم شدن این هواپیما خبر داده بودند اما این که هواپیما به دست نیروهای ایرانی افتاده باشد را تائید نکرده بودند.

این دو مقام همچنین تائید کردند که هواپیمای شناسایی قادر به جمع آوری اطلاعات از داخل ایران با پرواز در مرزهای جمهوری اسلامی ایران و افغانستان بوده است.

هواپیمای RQ ۱۷۰ یک هواپیمای بدون سرنشین شناسایی و رادار گریز است که از سوی شرکت تسلیحاتی مارتین لاکهید ساخته شده است. خبر ساخت آن در سال ۲۰۰۹ به رسانه های فعال در حوزه امور نظامی درز کرد و در سال ۲۰۱۰ نیروی هوایی آمریکا وجود این نوع هواپیما را تایید کرد..../خبرگزارى مهر