دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

گل‌های هوشمند؛ عضو جدید نمای بیرونی ساختمان‌ها



اخبار,اخبار علمی,اخبار عضو جدید نمای بیرونی ساختمان‌ها

از این پس نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها به صرفه‌جویی بخش قابل‌توجهی از انرژی مصرفی در آنها کمک می‌کند.

 از نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی که تا حد زیادی انرژی مصرف می‌کند یاد می‌شود. اکنون گروهی از محققان انستیتو فرانهوفر آلمان مدل جدیدی نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها ارائه کرده‌اند که با جذب هوشمندانه انرژی حرارتی خورشیدی به صرفه‌جویی انرژی در این سازه‌ها کمک می‌کند.


برآورد شده که در آلمان ساختمان‌ها حدود ۴۰ درصد کل انرژی مصرفی در سراسر این کشور را مصرف می‌کنند. تامین سرمایش، گرمایش و تهویه مطبوع هوا به ویژه در اماکن عمومی کاری پرهزینه است و در این میان سازه‌هایی که نمای شیشه‌ای دارند بیشترین سهم را در مصرف انرژی دارند.


نمای بیرونی جدیدی که این محققان ابداع کرده‌اند متشکل از قطعاتی است که کاملا خودکار و هوشمندانه نسبت به نور خورشید واکنش نشان داده و برآیند کل عملکرد آنها جذب حداکثری انرژی خورشیدی است. این قطعات در جلوی نمای شیشه‌ای قرار می‌گیرند.


در مدل پیش‌ساخته این محققان از ۷۲ قطعه استفاده شده که شباهت زیادی به گل دارند. این قطعات که دارای موتورهای خاص دارای حافظه هستند و از طریق سیم‌های ساخته شده از آلیاژ نیکل – آلومینیوم با یکدیگر در ارتباط هستند نمای بیرونی ساختمان را تشکیل می‌دهند.


در روز و در اوج تابش نور خورشید، گل‌های هوشمند باز شده تا حرارت آزاردهنده خورشید راهی به درون ساختمان پیدا نکند و از این طریق نیازی به روشن کردن سیستم‌های سرمایشی نباشد. همزمان با غروب خورشید، این گل‌ها بسته می‌شوند. در نتیجه نمای شیشه‌ای ساختمان به‌عنوان مرز شفاف و غیرقابل رویت فضای بیرونی و قسمت داخلی خودنمایی خواهد کرد.

 

اخبار علمی - جام جم


ویدیو مرتبط :
Lamborghini Veneno (نمای بیرونی.نمای داخلی.صدای اگزوز)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ گل آقا به اظهارات انتخاباتی عضو ائتلاف 1+2



عکس / پاسخ گل آقا به اظهارات انتخاباتی عضو ائتلاف 1+2

وی بدون توجه به تاکیدات رهبری عزیز انقلاب در تائید چندین باره عملکرد دولت های نهم و دهم در حوزه سیاست خارجی، 'بخش مهم مشکلات امروز' کشور را به گردن 'سیاست خارجی دولت' انداخته است!

 علی اکبر ولایتی، عضو ائتلاف 1+2 در انتقاد از سیاست‌های دولت در عرصه بین‌المللی گفته است: «این چه وضعی است که در سیاست خارجی داریم».

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب، بدون توجه به تاکیدات رهبری عزیز انقلاب در تائید چندین باره عملکرد دولت های نهم و دهم در حوزه سیاست خارجی، "بخش مهم مشکلات امروز" کشور را به گردن "سیاست خارجی دولت" انداخته و گفته است: «آن‌طور که باید و می‌توانستیم، روابط بین‌الملل را به خوبی سامان ندادیم».

 

علی اکبر ولایتی,کاریکاتور علی اکبر ولایتی

 

علی اکبر ولایتی، که اکنون به دلیل ورودش به کارزار انتخاباتی، به سیاست های خارجی دولت حمله می کند، خود به مدت 16 سال وزیر امور خارجه بود. "گل آقا" سالها پیش، عملکرد ولایتی در دوره تصدی وزارت امور خارجه را اینگونه به تصویر کشید؛/سایت روزنامه ایران